ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

יש לכם כבוד?

ספורט14 באפריל 2019    10 דקות
0

בשש העונות הקודמות, המפגשים בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב בפלייאוף העליון הוגדרו כמשחקי עונה > העונה, ההתמודדות כבר הוכרעה לפני > מהי חשיבותו של המשחק הקרוב בין השתיים? והאם לבאר שבע ולמכבי יש עדיין על מה לשחק? > בדקנו מה חושבים ואיך מרגישים אוהדי שתי הקבוצות לקראת המפגש

יש לכם כבוד?
על הכבוד! משחק עונה | צילום: דני מרון

מאז עונת 2013/14, אוהדי הכדורגל בארץ בכלל ואלה של מכבי תל אביב והפועל באר שבע בפרט, רגילים שבתקופה הזו מגיע לו המשחק שמוגדר כמשחק העונה – הפועל באר שבע מול מכבי תל אביב. בדרך כלל, המפגש בין שתי הקבוצות היה גם זה שהכריע מי תניף את צלחת האליפות.

ואז הגיעה לה העונה הזאת ומחר, הן שוב נפגשות. שוב, משחק בין הראשונה לשנייה, מכבי תל אביב מול באר שבע – אלא שהפעם, מכבי תל אביב באופן רשמי כבר זכתה באליפות, בלי קשר לתוצאת המשחק, למרות שלאחר המשחק הזה יישארו עוד שישה מחזורים עד לסיום העונה.

האם אפשר לקרוא לזה משחק עונה? על מה כבר נשאר להם לשחק? האם ההתמודדות הזו קובעת משהו? ועד כמה האוהדים מתרגשים לקראת יום שני הבא. בדקנו עם אוהדי שתי הקבוצות.

משחק עונה?

"כן, אפשר לקרוא לזה משחק עונה", אומר אוהד הפועל באר שבע, מיקי ריזמן. "זהו הסופר קלאסיקו המקומי שלנו, כדרך קבע בשנים האחרונות". יחד עם זאת, נראה שריזמן לבד ולפחות בשאלת משחק העונה, עושה רושם שיש תמימות דעים בין אוהדי שתי הקבוצות.

מיקי ריזמן עם חברים ליציע. "יש עניין" | צילום: אלבום אישי

"אי אפשר לקרוא לזה משחק העונה, כי העונה כבר נגמרה", אומר דניאל שטיימן, אוהד באר שבע. "אף קבוצה לא נתנה למכבי פייט העונה, כדי שניתן יהיה לקרוא למשחק כלשהו משחק העונה", לדבריו.

אוהד וותיק נוסף של באר שבע, עמירב צור, טוען שצמד המילים "משחק עונה", נלקח מתקשורת הספורט, "אודות משחקים שלהם משמעות/השפעה על המיקום הראשון בטבלה ואשר אומץ על ידי אוהדי הכדורגל".

לדבריו, "בשבילי כל משחק בו הפועל באר שבע משחקת (ולא רק בכדורגל כידוע) זה משחק עונה ואני מתייחס אילו שווה בשווה, כי יש לו חשיבות היכן נהיה במהלך העונה וכמובן בסופה, עם כל המשתמע מכך".

עמירב צור: "כל משחק בו הפועל באר שבע משחקת זה משחק עונה"

ומה אוהדי מכבי תל אביב חושבים?

אביב ישראלי, אוהד צהוב שגר בבאר שבע, מדמה את מכבי תל אביב ל"רץ מרתון שמוביל בכמה ק"מ לקראת הסיום". לטענתו, "תכלס אין משחקי עונה, במיוחד כשהעונה נגמרה ואין שום יריבות או ריצה משותפת".

תמיר כהן הגר במרכז, אוהד מוכר של מכבי תל אביב, דווקא זוכר משחק עונה בין שתי הקבוצות: "המשחק הקודם בנתניה היה משחק עונה", לדבריו. "ושם היא נגמרה".

יש עניין?

נשאלת השאלה, על מה משחקים בעצם? על עונה ללא הפסד (תל אביב), או על המקום השני (באר שבע)? על העונה הבאה? על מקום בסגל בעונה הבאה? על הכבוד!

הרי ניצחון של באר שבע יהווה אמירה: "אנחנו עדיין כאן". מצד שני, האם ניצחון באר שבעי וצמצום הפער בטבלה ל-24 נקודות, יכול באמת להגיד משהו בעונה כזאת? ובכלל, באר שבע יכולה לנצח?

"שיחקה כמכונה משומנת". מכבי תל אביב | צילום: דני מרון

לפני שתענו, אנחנו מציעים לכם להיזכר בהתמודדות בעונה שעברה באצטדיון "טוטו-טרנר", אחריו באר שבע חגגה בטקס האליפות. יחד עם זאת, האלופה היוצאת יצאה מאותו מפגש עם טעם חמצמץ, מכיוון שמכבי ניצחה אותו והנחילה לבאר שבע הפסד ליגה ראשון באצטדיון הביתי שלה. כעת, מכבי תל אביב כבר אלופה, בלתי מנוצחת העונה ולבאר שבע תהיה הזדמנות לנקמה ספורטיבית קטנה, להיות הראשונה שתעצור לה את הרצף העונה.

"באר שבע לא רלוונטיים כבר מנובמבר", אומר כהן. "טקס העברת השרביט היה במשחק בין הקבוצות בנובמבר העונה ואחרי האכזבה העצומה מהגביע, הדבר היחיד שחשוב לאוהדי מכבי, זה לא להפסיד בליגה עד סוף השנה. ברור שיש יריבות, אי אפשר למחוק שש שנים טובות, בגלל עונה אחת רעה של אחת הקבוצות. השאלה היא מה יהיה עם באר שבע אחרי שאלונה תהיה בכנסת ובגלל זה צריך לוודא שהיא תעבור את אחוז החסימה – שתבזבז את הכסף על נפתלי ואיילת ולא על טוני וג'ון (הריאיון נערך לפני הבחירות לכנסת – י.ס)".

לטענתו, יש דמיון בין המשחק בסוף העונה שעברה, לזה שיתקיים בשבוע הבא – "רק שאת החגיגות כבר עשינו נגד חיפה", אומר כהן. "אחרי הגביע אנחנו רק מחכים לקיץ – ולסיים עונה בלי הפסד. לא נראה לי שמבינים את עוצמת הדיכאון אחרי הגביע. אני עדיין מפורק מזה שבוע אחרי. מבאס נורא שבעונה כזאת לא הלכנו עד הסוף גם בגביע".

אביב ישראלי. "באר שבע זה זמני" | צילום: אלבום אישי

גם ישראלי לא מתרגש מהמשחק יתר על המידה, אבל שמח שחותמת האליפות תהיה מול באר שבע. "זה חשוב מאוד", הוא אומר, "אבל אם זה היה קורה נגד חיפה, זה היה יותר חשוב. חיפה יריבים יותר מבאר שבע, כי באר שבע זה זמני. מול חיפה זו כבר יריבות של שנים". יחד עם זאת, גם ישראלי לא שוכח את משחק האליפות של באר שבע במגרש הביתי של הצהובים, משער של ג'ון אוגו בדקה ה-90. "חשוב מאוד להעביר את הצלחת דווקא מול באר שבע, במיוחד אחרי שלקחו אליפות בנתניה", אומר ישראלי.

"אבל אם הייתה הענקת צלחת וטקס מול חיפה, זה היה יותר משמח. בבאר שבע מייחסים למשחק יותר מדי חשיבות", אומר ישראלי.

"המשחק בשבוע הבא הוא סופר חשוב מכמה סיבות", אומר שטיימן. "יש לבאר שבע עדיין את הגאווה של האלופה, גם כאלופה יוצאת. צריך לעשות ניצחון כדי לאותת שבשנה הבאה חוזרים למאבק. שנית, חשוב לשמור על המקום השני וגם ניצחון על מכבי ייתן מורל להנהלה ולאוהדים ולכול מי שקשור למועדון. בכוונה לא ציינתי את השחקנים, כי את רובם צריך להחליף", לטענתו.

אמיר רחמן, אוהד באר שבעי שגר ברחובות, מסכים גם בעניין הזה עם הצד הצהוב: "המשחק לא מייצג את היכולות של הקבוצות, מכיוון שאין מאבק על שום דבר", אומר רחמן. "אצלנו יש מאבק שולי על המקום השני וגם בזה אנחנו 4 נקודות מעל חיפה".

אמיר רחמן עם הילד. "מאבק שולי על המקום השני" | צילום: אלבום אישי

ריזמן: "יש עניין למשחק מפני שמדובר פה בעניין של יוקרה ספורטיבית בין המועדונים. גם בגלל העובדה שהפועל באר שבע תלויה בעצמה בכדי להעפיל מהמקום השני למפעל אירופאי בעונה הבאה".

צור: "כל משחק הוא משחק, אך למשחק הנוכחי יש חשיבות ולאו דווקא בגלל היריבות הספורטיבית שיש ביננו, אלא יותר בגלל המיקום בו אנו נמצאים. אנחנו יכולים להתבסס כעת עוד יותר במקום השני לקראת המאני טיים ולהבטיח את מה שכל קבוצה רוצה מלבד זכייה בתואר – המשך ייצוג הכדורגל הישראלי במפעל אירופי משמעותי".

בעונה הבאה יהיה צמוד יותר?

"בראיה פנימה, לקבוצה שלנו-הפועל באר שבע, נכון שהיו לנו עונות מצוינות בעבר הלא רחוק", אומר צור ומוסיף: "אך כזכור היו גם לא מעט עונות פחות טובות. לא רק האליפות היא החשובה. זאת הפועל באר שבע שונה מבעבר. יש לה בסיס, יש לה יכולת ויש אמונה. אהבה תמיד תישאר ולא משנה מה תהיה התוצאה או המעמד".

דניאל שטיימן. "צריך לעשות ניצחון כדי לאותת שבשנה הבאה חוזרים למאבק" | אלבום אישי

בצד הצהוב, סומכים על המצביעים ועל נשיאת המועדון האדום, אבל רואים עתיד ורוד למכבי תל אביב: "הכל תלוי בכמה כסף אלונה תזרים לקבוצה", אומר כהן. "שנה הבאה תהיה אחרת לגמרי עבור שני המועדונים. מכבי עדיין לא יכולה לקנות שחקנים ובאר שבע תקועה עם לא מעט שחקנים חלשים מאוד. אבל אי אפשר לקחת את השלד הטוב, האצטדיון ואת בכר – שלא שכח לאמן".

ישראלי: "האמת היא שאחרי העונה הזאת ואחרי שוואקמה עזב, אני לא רואה בבאר שבע יריב מיוחד יותר מחיפה לדוגמא. אני לא רואה את באר שבע משחזרת יותר מדי את ההצלחות, במיוחד שעננת הכדורים שקיבלו השחקנים עדיין מרחפת מעל ראשם ומאז שהתפוצצה הפרשה, היכולת לא חזרה לעצמה".

ואוהדי באר שבע, 27 נקודות זה המרחק האמיתי בין הקבוצות לדעתכם?

שטיימן: "לדעתי זה משקף מאוד עד הפליאוף. באר שבע קרובה יותר בנקודות למקום האחרון וזה רק מראה על היכולת של הקבוצה העונה".

ריזמן: "הפער משקף מאוד, מפני שמכבי התחברה העונה בצורה מושלמת ושיחקה כמכונה משומנת. הפועל באר שבע כנראה שבעה מהאליפויות באופן טבעי ושחקנים, סביר להניח, חשבו שרק עם השם של הקבוצה ואצטדיון 'טרנר' מאחוריהם, הנקודות יגיעו ויצטברו. הקבוצה הטובה העונה מצדיקה את הפער באופן מובהק".

רחמן: "כן. לצערי אחרי שלוש אליפויות זה טבעי שהעניין ירד, במיוחד כשיצאנו מהמרוץ מהר מדי. לא רק שהקבוצה שבעה אלא שגם נחלשנו, ובנוסף, מכבי התחזקה".

צור: "כן ולא. לא, בהיבט שמועדון הפועל באר שבע כיום, עם כל מה שיש לו בו ומסביבו, אינו רחוק ממכבי תל אביב כלל. אך כמובן בסוף, מבחן התוצאה הוא הקובע ואי אפשר להסתיר את הפער שהוא תוצאה של הרבה דברים שאין זה המקום לדון בהם. המיקום שלנו כעת אומר הכל, שאין אנו רחוקים כלל ממכבי תל אביב כמועדון שיודע להשיג את היעדים שלו. לסיכום, אני מאמין בהפועל באר שבע, שאנו האוהדים חלק בלתי נפרד ממנו ואת זה אנו צריכים לזכור תמיד".

"זה הזמן שלכם". מליקסון מול מכבי | צילום: דני מרון

אם אתה ברק בכר, מה אתה אומר לשחקנים?

צור: "מאמין שברק יודע מה להגיד להם, קטונתי מלהיות במעמדו ולומר את הדברים כי הוא זה שנמצא שם ורואה טוב יותר מאתנו ונוכחנו בעבר לראות זאת. כעת, על פניו נראה שאמר (עשה) כבר את שנדרש, כי רואים זאת על כר הדשא ובסוף גם בטבלה. אולי טיפה מאוחר, אך עדיף מאוחר מאשר לא".

ריזמן: "זה הזמן שלכם, עם סגל שחיבר מספר ניצחונות ושתי הקבוצות עם קאדר השחקנים הטוב במדינה. אנחנו נסיים עונה עם טעם טוב ונקודת ציון חשובה ביותר בעונה מפוספסת, אז 'יאללה ל… את מכבי'".

שטיימן: "אם אני ברק בכר, אני אומר שכל אחד יסתכל על עצמו במראה לפני המשחק ויראה לי מי באמת רוצה להילחם על הכבוד של עצמו בלבד. כי כבוד המועדון או האוהדים, השחקנים הוכיחו שהם ממש לא נתנו את הנשמה ושהקבוצה לא באמת מעניינת אותם".

ואם לא לבכר, שחקני הפועל באר שבע, תקשיבו לאוהד מכבי שאומר בחיוך: "הניצחון על נתניה משמר אתגר נוסף בלנצח אתכם", לדברי כהן: "שנוכל לשיר בסוף המשחק 'איזה כיף 30 הפרש'. אם כבר תיקון היסטורי – אז ככה".

כתבות נוספות

0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות
0

חזרו לנצח

בסימן 5: לאחר 5 הפסדים רצופים, ו-5 פעמים בהן נכנעו האדומים מהדרום להפועל גליל עליון, גברה החבורה של אורן אהרוני על זו של ברק פלג 80:87. 5 שחקנים קלעו בספרות כפולות. ברביעי 1/8 גמר גביע המדינה בהרצליה

ספורט25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה