ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

כאב הרוש של בכר

ספורט30 במרץ 2019    15 דקות
0

כיצד קרה שהשוער אריאל הרוש, שהצטיין לאחרונה בשני משחקי נבחרת ישראל, הפך בתקופה האחרונה לשחקן ספסל בהפועל באר שבע? > האם ההחלטה של ברק בכר להוריד את הרוש לספסל הייתה מוצדקת? > והאם שוער הנבחרת צריך להישאר בקבוצה ולהילחם על מקומו, או לחפש קבוצה חדשה?

כאב הרוש של בכר
צילום: מאור אלקסלסי

בזמן ש"ימין חזק" לא הגיב בחריפות לידי הטילים של החמאס, אחרי שאוסטריה החזקה נכנעה לטילים של ערן זהבי, נחשפנו השבוע להמון קלישאות. בפוליטיקה, במלחמות ובספורט, קלישאות הן קלישאות, הן קלישאות. בכולן, מירי רגב, בנימין נתניהו או מאמן הנבחרת אנדי הרצוג, נשמעים בדיוק אותו הדבר. אומרים לנו, את מה שידענו שיגידו. ואנחנו מופתעים כל פעם מחדש.

אבל איכשהו, בטירוף התקשורתי של תחילת השבוע, ליגת העל שלנו נשכחה; איכשהו, בכל פסטיבל ערן זהבי, גם אריאל הרוש לא קיבל את הכבוד הראוי לו. הרי, ידענו שיפתח בהרכב הנבחרת וידענו שיהיה טוב ושישאלו אותו על הפועל באר שבע בסופו. וידענו שהוא יענה ויספק כותרות ושידברו על הפה הגדול שלו, שוב. אבל דבר אחד אנחנו עדיין לא יודעים: מה קורה עם הרוש בהפועל באר שבע? כי הבעיה מתחילה, כשהיכולת מגבה את הפה הזה. אבל הפה, מאפיל לפעמים על היכולת.

ואם מחפשים עולם בו הקלישאות הן חלק מהנוף התרבותי, הרי שזהו עולם הכדורגל. "כדורגל משחקים משבת לשבת" (גם אם המשחקים בימי ראשון או שני ואתה בכלל שחקן ספסל); "המאמן קובע את ההרכב ואתה צריך לקבל את זה" (תלוי אם זה מאמן הנבחרת או הקבוצה); "הכדור הוא עגול" (אלא אם מדברים על אדוויל צינון); ו"זה לא אני, זו כל הקבוצה" (אבל רק אריאל הרוש סופסל).

הצטיין בנבחרת. הרוש | צילום: מאור אלקסלסי

אבל, אם רוצים לקחת קלישאה אחרת, מעולם אחר, כדי לתאר את הפועל באר שבע של השנה, של השבוע הקרוב, הקלישאה הכי טובה היא, "או…איך שגלגל מסתובב לו". ובעולם הכדורגל הישראלי, הוא מסתובב מהר יותר, כי העולם קטן יותר. תשאלו את אוהד לויטה ואריאל הרוש, תשאלו את ברק בכר או אנדי הרצוג. בעצם… תשאלו את אוהדי הפועל באר שבע, מי השוער הראשון שלהם?

איך שגלגל מסתובב לו

עד כמה עולם הכדורגל הישראלי קטן?  ביוני 2012, אחרי עונה אחת, לא רעה, בהפועל באר שבע, בה עזר לקבוצה להישאר בליגה, ודווקא כשהגיע אלישע לוי כדי להרים את המועדון לגבהים חדשים, עזב לויטה ונפרד בפוסט מרגש. "ב-10 הימים האחרונים ניסיתי באמצעות הסוכנים שלי להיפגש עם הפועל באר שבע במטרה לסגור לעונה הקרובה", כתב לויטה בזמנו. "לאחר שוויתרתי על הצעות מחו"ל במטרה להמשיך בקבוצה, וניסיונותיי להיפגש עם ההנהלה לא צלחו, נודע לי היום מאמצעי התקשורת שאוסטין אג'ידה חתם בקבוצה. אני מסיק מכך שדרכי בהפועל באר שבע הסתיימה, אף שלא קיבלתי הודעה רשמית על כך". למרות זאת, "אני מאחל לקבוצה בהצלחה, קהל האוהדים הנפלא ומסע ההישארות המדהים יישארו בליבי תמיד. תודה", סיים השוער שהתקדם והפך לליגיונר בקפריסין. התקדם.

ביוני 2013, לויטה חותם במכבי נתניה ועוזר לה לעלות לליגת העל, רק כדי שזה יקרה לו שוב. הפעם המאמן יוסי מזרחי הוא זה שמחליט שלויטה לא טוב מספיק ומביא את אריאל הרוש כשוער ראשון. לויטה מושאל למכבי חיפה, רק כדי להיות שוער שני בשנים הרעות של האימפריה הירוקה של יענק'לה שחר.

לויטה | צילום: מאור אלקסלסי

ספטמבר 2018, אוהד לויטה מבין שבמכבי חיפה לא בונים עליו, לאחר שהשוער המצטיין של הפועל באר שבע בעונה שלפני, גיא חיימוב, "נזרק" מהמועדון ועוזב ל… הפועל באר שבע כדי להיות שוער שני ל… אריאל הרוש. אחרי חיימוב ודודו גורש, יאניס אנסטיס והרוש, לויטה הוא השוער החמישי של באר שבע העונה.

מרץ 2019, לויטה כבר שוער ראשון בהפועל באר שבע, למרות שאריאל הרוש הוא שוער נבחרת ישראל ומצטיין בה. לויטה מציג יכולת טובה ואפילו מקבל הארכת חוזה מצד המועדון. בשבת הקרובה, הרוש שמככב בנבחרת, יחזור לספסל של באר שבע. הוא יראה את לויטה פותח בהרכב, כשמנגד בשערה של חדרה, יעמוד אותו אוסטין אג'ידה שהועדף על פניו. את משחקו הראשון כשוער ראשון, בקדנציה הנוכחית אגב, מסיבות מקצועיות, שיחק לויטה מול אותה מכבי נתניה. הקארמה גם מספרת כי אלישע לוי כרגע לא מאמן, ויוסי מזרחי שלא האמין בלויטה כשוער בליגה הבכירה, מאמן בליגה הלאומית. איך שגלגל מסתובב לו.

היום מול אג'ידה | צילום: דני מרון

"צריך להמשיך איתו"

אריאל הרוש הוא השוער השני של באר שבע, זו עובדה, כרגע. אך האם השוער שהתחיל את העונה כשחקן המצטיין של הקבוצה, בעוד שזו הייתה רחוקה מלהצטיין, ירד בצדק לספסל? האם הוא יכול להמשיך להיות שוער שני בקבוצה ולהוביל את נבחרת ישראל?

"איפה זה כתוב ששוער נבחרת חייב להיות שוער ראשון? זה לא חוק", אומר קאלה דרשלר, שוער הפועל באר שבע בעבר ומאמן השוערים של הפועל כפר סבא בהווה. "אי אפשר גם להגיד שלויטה לא משחק טוב כרגע", מוסיף קאלה.

בימיו בבאר שבע. קאלה | צילום ארכיון: "שבע"

לטענתו של קאלה, "אין פה הגיון ולא צריך לחפש הגיון, זה אמונה של מאמן. צריך להבין שזו לא קבוצה, זו נבחרת ובמהלך השנה יש אולי חמישה או שישה משחקים. צריך קודם כל לתת לשוער קרדיט ואי אפשר להחליף את השוער כל כמה משחקים. כל עוד שהוא היה טוב מאוד, עד שהפסיק לשחק בבאר שבע, כשבנבחרת הוא היה מצוין, צריך להמשיך איתו".

אבנר מסיקה לעומת זאת, שזכה באליפויות הראשונות של באר שבע בשנות השבעים כמחליפו של רוני מוסקוביץ', "לא זוכר דבר כזה, שוער מחליף שמשחק באחת הנבחרות בעולם".

לדברי מוסקוביץ' שאף עבד כמאמן שוערים בהפועל באר שבע, "אם אני הרוש, הוא יודע שבבאר שבע יש עדיפות ללויטה כי המאמן אוהב אותו יותר. לויטה קיבל את ההזדמנות שלו ולקח אותה בשתי ידיים. אריאל הרוש הוא פיגורה, אבל הוא זייף במשחק או שניים ושחטו אותו. לעומת זאת, בנבחרת נתנו לו לשחק והוכיח את עצמו. אם אני מאמן שוערים במצב כזה ואיפה שעבדתי, המאמן היה מתייעץ איתי, אני ממליץ לתת להרוש להמשיך. אז מה אם הוא זייף במשחק או שניים? הוא נתן עשרה משחקים טובים ובגלל משחק פחות טוב להוציא אותו? אתה גמרת אותו".

קאלה: "בנבחרת, זה אינטרס של המדינה ובבאר שבע זה אינטרס קבוצתי. כרגע, בעיניים של מאמן השוערים בבאר שבע ובעיניים של ברק בכר, כנראה שהוא לא בפורמה והוא החליף אותו. יש סיטואציות כאלה ששוער ראשון לא משחק. אולי כושר, אולי משהו מנטאלי בקבוצה, אבל בנבחרת הוא מסתדר. מה שהוא עשה בנבחרת, הוא היה בסדר גמור".

"שוערים זה עם אחר לגמרי". אבנר נסיקה | צילום: אלבום אישי

מסיקה: "שוערים זה עם אחר לגמרי, זה לא כמו שחקני שדה. לשוערים צריך המון סבלנות. איך אני מודד שוער? אני מודד אותו לאורך עונה. אני נותן לו 30-32 משחקים ואם הוא זייף לי רק בארבעה משחקים, מבחינתי הוא נתן לי עונה טובה מאוד. אי אפשר להיות יציב לאורך כל השנה, פשוט אין דבר כזה, גם לא השחקנים הכי טובים בעולם. צריך להתנהג אחרת לגמרי עם שוערים ". לדבריו, "מתח של שוער, זה לא כמו מתח של שחקן שדה. אם שוער עושה טעות, סופגים גול ונגמר המשחק. לעומת זאת, שחקני שדה יכולים לעשות טעויות ויש מי שיחפה עליהם. ישנו מאמן ראשי, שיכול לשמוע את דעתו של מאמן השוערים, אבל מי שבסופו של דבר לוקח את ההחלטה הוא המאמן הראשי. אני כמעט בטוח שמאמן השוערים בבאר שבע לא רצה להוציא את הרוש מההרכב, זה המאמן הראשי החליט כנראה. בנבחרת מאמינים בו כי לשוער צריכים לתת את הזמן שלו. הם יודעים איזו פיגורה יש להם בשער".

קאלה: "נכון שזה מתסכל. אני הייתי שוער ראשון בהיידוק ספליט והזמינו לנבחרת את השוער שחזר להיידוק. הייתי שוער ראשון ושיחקתי מעולה, אבל האינטרס של המדינה היה לקדם אותו ברמה הלאומית. הוא היה בשחטיור דונייצק ולא פגע בכדור שלוש שנים, אבל המאמן סלובן ביליץ' אמר שיש לו אמונה בבן אדם ושהוא חושב שהוא יותר מתאים לנבחרת. הוא אמר שחשוב לו שלכל שחקן יהיה כושר משחק, אבל גם שאין לו השפעה על מה שקורה בקבוצה ושזה לא מעניין אותו. הוא אמר 'כל עוד הוא מתפקד באימון ובמשחק, אין לי שום סיבה להוציא אותו'. והוא באמת נתן משחקים טובים בנבחרת".

תחרות

באותו משחק מול נתניה, בהפועל באר שבע סיפרו כי אריאל הרוש לא התאמן סדיר בגלל פציעות ולכן לויטה פתח במקומו. "מקורביו" של הרוש לעומת זאת, שישב על הספסל, דאגו לעדכן כי הוא בריא ויש שטוענים היום כי הסיבה לסיפסולו היא לא בדיוק מקצועית ושכמו ברוב הקריירה שלו, הפה של הרוש הוא זה ש"עזר" לו להפוך לשחקן מחליף.

"אישיות מאוד חשובה לשוער, במיוחד כשאתה לא משחק", אומר קאלה על הדרך של לויטה להרכב. "אתה צריך להיות גבר שבגברים כשאתה לא משחק, להתאמן כפול ולהכניס את עצמך לסרט של משחק. לויטה שתק, עבד והיה מקצוען. אני בטוח שהוא אמר לעצמו שכשהזמן שלו יגיע, שהוא יצטרך להיות מוכן. תהיה מוכן, זה משפט שכל שחקן צריך לקחת. יש תחרות מאוד חזקה וכשאתה מקבל הזדמנות, צריך לקחת אותה. לויטה אומר לעצמו-'יש לי את שוער נבחרת ישראל מולי ואני צריך לתת מעבר למה שהוא יכול לתת עכשיו'. אם אריאל הרוש ירצה לחזור לשער, הוא לא יכול לוותר", לטענתו.

לא מוכן להיות שחקן ספסל. הרוש על הספסל | צילום: דני מרון

הרוש אמר שבבאר שבע עשו זעזוע על חשבונו. אפשר לעשות זעזוע של קבוצה שלמה עם ספסול של שוער?

קאלה: "לויטה נכנס ואין גולים, זה אומר שהזעזוע עבד. אריאל הגיע כשוער ראשון, מרוויח המון כסף יחסית ושחקנים אומרים לעצמם שאם הוא החליף את אריאל הרוש, הוא יכול להחליף גם אותי. אז אני צריך לתפקד יותר טוב, לרוץ יותר, לעשות יותר גליצ'ים. עכשיו הוא צריך לחכות ואני לא מאמין שהוא ישחק עד סוף העונה, אבל הוא צריך להתאמן כפול. אני מכיר את אריאל הרוש טוב מאוד, הוא היה שוער מחליף שלי בבית"ר, זה איש של עבודה. הוא אוהב להתאמן ולעבוד ואין לי ספק שהוא יחזור לשער. עכשיו כשקשה, צריך להיות חיובי ולכבד את החבר שלך. לתת לו יד. כי מחר הוא יהיה בספסל ותצפה ממנו שייתן לך יד".

מסיקה: "שוער כדורגל זה כמעט חצי קבוצה. אם יש לך שוער בטוח, שנותן נקודות, זה שקט למאמן, להנהלה ולכולם. זה כאב ראש טוב למאמן, אבל הוא חייב לתת שקט לשוערים ולהפוך אחד מהם לשוער ראשון, גם אם הוא מזייף קצת. אין שוער שלא מקבל גולים שטותיים. זעזוע? אני כמעט בטוח שאם תשאל שחקני כדורגל בהפועל באר שבע, הם עם הרוש. זה לא שהוא ספג גולים שאפשר להאשים אותו והפסידו משחקים בגללו. זה גם לא שני שוערים באותה רמה. ולמה מביאים בדרך כלל אחד טוב יותר מהשני? כדי לתת לשוער הראשון את השקט שלו. כשיש שני שוערים באותה רמה, הם כל הזמן במתח והמתח הזה לא בריא לשוערים, במיוחד לשוער הראשון שיודע שכל טעות קטנה מחליפים אותו".

קאלה דווקא, טוען בדיוק הפוך: "בהפועל חיפה של ניצן שירזי ז"ל, אהבתי אותו מאוד, אבל יום אחד הוא אמר לי-'אתה לא פותח כשוער ראשון בעונה הבאה'. זאת הייתה שיחה בארבע עיניים. אמרתי לו שאין בעיה וכשהוא אמר את השם, אמרתי לו-'חשבתי שאתה מביא את שמייכל או משהו'. אמרתי לו שאני יודע שאני הכי טוב שיש, אבל שיעשה מה שהוא חושב כי הוא המאמן. הבטחתי לו שאני אהיה מאוד חיובי ואתאמן כמו משוגע כדי לחזור לשער, כי אני מקצוען על. הוא חיבק אותי ויש לי צמרמורת. בחיים אני לא אשכח את זה. חמישה משחקים לא לקחנו נקודה וקיבלנו איזה 15 שערים, עד שהוא בא אליי ביום ראשון ואמר לי-'אתה פותח בשבת נגד הפועל תל אביב של גוטמן, עם ערן זהבי, טל בן חיים, טוטו תמוז ואניימה בשער. כל הכוכבים'. אמרתי לו שאין לו מה לדאוג. אני לא יכול לתת גולים, אבל הבטחתי שאהיה המצטיין. בסוף נגמר 0:0 והייתי שחקן מצטיין. התאמנתי בתקופה הזאת בין 10 ל-12 שעות ביום כדי לחזור לשער. כן, אריאל יהיה עייף, יהיה עצבני ויהיה מתוסכל. אבל בוא נראה מאיזה חומר אתה בנוי. אני מאמין שזה כוח של קבוצה. זה יתרון מתוק, כל אחד רוצה לשחק ונותן מעבר כי הוא רוצה לשחק. כשיש לך שוער שני ברמה של ליגה לאומית או נוער, זה פחות טוב. בבאר שבע יש סיטואציה מעולה לדעתי".

לטענתו, "אם למישהו מפריעה תחרות, אז הוא לא מתאים לקבוצה. אני תמיד אמרתי ברוך הבא לכולם ושאני אוהב תחרות. אני מאמין בעצמי ותחרות הייתה עושה אותי טוב יותר. אבל יש גם שוערים שלא אוהבים תחרות".

"אם למישהו מפריעה תחרות, הוא לא מתאים לקבוצה". אריאל הרוש וגיא חיימוב | צילום: אלן שיבר

שניהם יהיו פה בעונה הבאה?

קאלה: "אני חושב שהרוש צריך להישאר כי אי אפשר להחליף קבוצה כל חצי שנה, רק כי אתה משחק פחות".

מסיקה: "בסוף העונה תהיה בעיה. או שהרוש ייקח את הרגליים וילך כי הוא לא בנוי להיות שוער שני, או שיחכה למשכורת שלו ולא אכפת לו".

כאב ראש מתוק

לברק בכר יש הרבה כאבי ראש השנה, אבל מעט מאוד מהם חיוביים. וכמו כל דבר בעונה הזו של הפועל באר שבע, הם לא ציפו לכאב ראש כזה, כשהביאו את אוהד לויטה, שישמש כגיבוי. עכשיו, אחרי ההופעות הגדולות של הרוש כשוער נבחרת, ברק בכר יצטרך להלוות מהרוש אפילו שני אדווילים לכאב הראש הזה. כי פתאום, משום מקום, יש לו עמדה במגרש בו יש לו תחרות אמיתית. פתאום יש את לויטה שעוצר את שחקני סכנין ונתניה, אבל הרוש בלם כמעט במו ידיו, כוכבים מהפריימייר ליג, הליגה האיטלקית ומהבונדסליגה. עם מי ממשיכים?

התשובות במחזורים הקרובים. ברק בכר | צילום: דני מרון

"לויטה קיבל את הצ'אנס שלו והיה בסדר גמור", עונה מסיקה. "אהבתי מאוד כי לא הכרתי אותו יותר מדי. הוא לא שיחק הרבה משחקים בקריירה שלו ורוב הזמן היה מחליף. עכשיו כשהוא טוב, המאמן חייב להמשיך ללכת איתו כי הוא מצליח. כדורגל זה מקצוע אכזר. עכשיו למאמן הראשי יש החלטה קשה והוא יצטרך לקחת אותה". יחד עם זאת, "אם אני חושב לטווח הארוך ורוצה לתת שקט לשוער, אני מחזיר את הרוש", אומר מסיקה. אבל כל מאמן יש לו את ההחלטות שלו וכרגע הוא הצליח עם ההחלטה שלו".

קאלה: "למה כאב ראש? יש לו דאגות מתוקות, את מי לשים. באר שבע הייתה צריכה איזה שוק ואני לא אוהב לשבור את התיק על השוער. בחיים לא אהבתי את זה, כי הייתי שוער ואולי זה גם לא מגיע לו, אבל אלה החלטות מקצועיות שאריאל צריך לקבל. ברק בכר מאמן מאוד רציני ורוצה להיות סגור. הוא רוצה שני שחקנים טובים בכל עמדה".

והרוש, מה הוא רוצה?

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה