ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

בפסגה, בדרך לעלייה

ספורט17 במרץ 2019    7 דקות
0

הישגיה של קבוצת הבוגרים של הפועל באר שבע / בני שמעון בליגת העל, פתחו את התיאבון גם בקרב קבוצת הנוער, והחבורה של ישראל ברוך סוללת את הדרך לשם. עוד 4 מחזורים לחגיגות

בפסגה, בדרך לעלייה
בעונה הבאה בליגת העל לנוער. חן קראוניק וחברים | צילומים: אילן שי

לא רק בוגרים.

קבוצת הנוער של הפועל באר שבע / בני שמעון  בכדורסל, עושה העונה קולות של עלייה. חניכיו של ישראל ברוך בדרכם לליגה הבכירה, וכשנותרו להם 7 מחזורים לשריקת הסיום, הם קרובים מתמיד להבטיח את ההעפלה לליגת העל.

ישראל ברוך בסמול-טוק עם השופט

בעוד לצעירים מבירת הנגב היה הפסד בודד ב-18 משחקים, ליריבה העיקרית, ע.ל.ה יהוד, היו 4 הפסדים ב-19 מחזורים, האחרון שבהם במוצאי שבת שעברה לחן קראוניק וחבריו.

הגלדיאטורים דחפו למהך

המשחק שנערך באולם הביתי במקיף ג', משך מאות אוהדים, שגדשו את היציעים, ועודדו את הכדורסלנים הצעירים, כולל הגלדיאטורים שהגיעו עם תופים, דגלים והרבה מרץ.

מעל הגנת יהוד. איתי בן חמו

הפתיחה לא נראתה מבטיחה, כשהלבנים נקלעו לפיגור 27:18 ברבע הראשון, ו-44:35 במחצית. ישראל ברוך ועוזרו, ארנון בורנשטיין, ניצלו את ההפסקה כדי לעשות התאמות, והתוצאות לא אחרו לבוא –  30:46 לדרומיים ב-20 הדקות האחרונות, וניצחון 74:81 בסיום.

גיל לביא מפנה לחן קראוניק את הדרך. איתי בן חמו ממתין

קלעו לבאר שבע: גיל לביא 25, איתי בן חמו 22, גל ידין 12, חן קראוניק 10, יוסף וולקר 8, שלומי שרביט 2, רון בן דוד 2.

אתמול (שבת), צרפו צעירי באר שבע למאזנם את הניצחון ה-19, אחרי 47:80 בחוץ על הפועל גן יבנה.

עם הפנים קדימה

עם המבט לעתיד. עמית רשף ומריו לוי

כדי לשמוע על הנעשה במחלקת הנוער של האדומים, נפגשנו עם היו"ר מריו לוי, ממקימי המועדון ועמית רשף, המנהל מקצועי, שהגיע לבאר שבע לפני כשנתיים.

רשף (35), כפר סבאי במקור, אימן בעירו במשך כ-7 שנים. "משם עברתי להפועל לב השרון", הוא משחזר, "מועדון ממנו צמחו תמיר בלאט ואופיר הובר. אני ניהלתי שם מקצועית את מחלקת הנוער במשך 6 שנים. זכינו באליפות המדינה לנערים, וגם העליתי את התיכון האזורי לליגת העל. בשנה האחרונה שם, הצלחנו להקים מסגרת של כדורסל בתוך בית הספר, מה שלא היה קיים קודם לכן. במשך שנתיים אימנתי גם את הבוגרים של לב השרון בליגה הארצית".

המאמן הצעיר הגיע לבאר שבע בהמלצת יניב בורגר, שבא לבירת הנגב (אותה העלה לליגת העל) אחר שאימן את הבוגרים של לב השרון בליגה הלאומית. "אני הגעתי לנוער של לב השרון, וכך היכרנו. הייתי גם עוזר שלו בבוגרים, ובתחילת העונה שעברה, הוא יצר איתי קשר, כשחיפשו מנהל מקצועי בבאר שבע, והשאר היסטוריה".

רשף לא עבר לגור בבאר שבע. "התכנון הוא לעבור בקרוב", הוא מבטיח, בינתיים הוא נוסע מידי יום למרכז וחזרה. "אני מגיע לבאר שבע כל בוקר, ומנצל את הזמן לתיאומים ושיחות עם מאמנים והורים. זה לא חדש למשפחת רשף – אבא שלי ז"ל, עבד כ-20 שנה במפעלי ים המלח, עוד לפני שסללו את כביש 6. הוא היה נוסע כל יום מתל אביב שעתיים וחצי הלוך וחזור. אז זה לא חדש במשפחה להגיע לנגב".

עמית, שבנוסף לניהול המקצועי, מאמן את נערים ב' של המועדון בליגה הלאומית, מוסיף: " שיחקתי כדורסל בתור ילד, גם בבוגרים ברמה של ליגה ארצית וליגה א'. לפני הצבא כבר הייתי עוזר מאמן ומדריך בחוגים. זה מאוד משך אותי, וברגע שקרעתי את הרצועה הצולבת, שברתי חזק לכיוון האימון".

כך זה התחיל

"העמותה שמנהלת את מחלקת הנוער של הפועל באר שבע / בני שמעון, הוקמה לפני 11 שנה", מספר היו"ר מריו לוי, "שבעה-שמונה הורים הקימו את עמותת 'עתיד הנגב', לאחר הקשיים שהביאו להורדת קבוצת הבוגרים מליגת המשנה לליגה ב'. בהמשך הוקמה קבוצת האוהדים, כשבמקביל המשכנו לנהל את הנוער ביחד עם המנכ"ל אבי ברמי ועוד אנשים טובים. כפיר ארזי הצטרף בעונה ה-6 של המועדון".

מאז עבר הכדורסל בעיר מספר רפורמות, כולל האיחוד בין בית"ר להפועל באר שבע. "בבית הספר לכדורסל שלנו היו בתחילת הדרך כ-70 ילדים", נזכר לוי, "והיום כ-450. באותם ימים, 80-75 אחוז מהפעילות הייתה מבוססת על תשלומי הורים, היום רק 60 אחוז, והשאר תמיכה של המועדון".

בסך הכול לוקחים חלק בפעילות הכדורסל בעיר כ-800 כדורסלנים צעירים, בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, עיריית באר שבע וחברת כיוונים – 150 במסגרות בית ספריות ופרויקטים של 'זוזו' ו'אתנה', 450 בבית הספר לכדורסל של הפועל ו-200 נוספים בקבוצות התחרותיות. להפועל באר שבע יש 12 קבוצות צעירות שמשחקות בליגות של איגוד הכדורסל, כולל 3 קבוצות של בנות.

מאמני המחלקה

עמית רשף – מנהל מקצועי ונערים ב' לאומית
רובי סהאן – מאמן כושר
ישראל ברוך – נוער לאומית
אופיר ועקנין – נוער מחוזית ונערים א' ארצית
יגאל קופרמן – נערות ב' וקט-סל בנות
משה פנקר – ילדים א' לאומית וקט-סל א'
גיא יריחימוביץ' – ילדים ב' ועוזר מאמן נערים ב' לאומית
טל בקלו – ילדות
ארנון בורנשטיין – קט-סל ב' (לון) ועוזר מאמן נוער לאומית
יוני דניאל – קט-סל ב' (רמות)

מהנוער לבוגרים

רמי הדר עוקב אחרי הנוער

במקביל ובנוסף, נרתם איגוד הכדורסל לקדם את הענף בנגב, במסגרת פרויקט 'נגב-סל',  אותו מנהל כדורסלן העבר שמעון אמסלם. "זו פעילות מבורכת בה נחשפים כ-3,000 צעירים מכל הנגב לפעילויות ממוקדות, כל פעם במקום אחר", אומר לוי, "היינו מהדוחפים למיזם, עם תמיכה גבית חזקה של כפיר ארזי, תוך ראייה כוללת של הכדורסל בנגב ובעיר".

מתי ישתלבו שחקני מחלקת הנוער בליגת העל?

רשף: "כשאתה בונה מלמטה, זה ברמה של 10-8 שנים. ליגת העל זה לא סיפור פשוט, בניגוד לכדורגל, שם יש יותר שחקנים, יותר היצע. אם שחקן לא משתלב בליגת העל, יש קבוצות אחרות, כי בליגת העל, עם כל כך הרבה זרים, קשה. גם לשחקן צעיר שמשחק בנבחרות הצעירות של ישראל זה לא פשוט. בגלל שבאר שבע היא מועדון משפחתי, תמיד יהיה מקום לשחקן בית, כמו שיש היום את חן קראוניק. אנחנו לא רואים כרגע שחקן שיכול להוביל בליגת העל, לפחות בשנים הקרובות".

קבוצת הבוגרים של הפועל באר שבע צופה במשחק של הנוער

המנהל המקצועי של האדומים ממשיך: "אנחנו בתפר שבין ליגה לנוער ונערים שנייה לראשונה. הנוער מתמודד כרגע לעלייה, זה ייקח זמן עד שנראה תוצאות. בערים גדולות, בהן יש מועדונים גדולים, יש בכל שכבת גיל 4-3, ואפילו 5 קבוצות, שזה כ-80 ילדים בכיתות ה'-ו'. כשזה מגיע לכיתות ח', יש קבוצות בליגות הלאומיות הבכירות, שמתוכן לוקחים את 5-4 הטובים. לנו יש כרגע קבוצה אחת לשכבה, 2 קבוצות לשכבה. נקווה שנגיע תוך כמה שנים ל-4-3 קבוצות לשכבת גיל, ואז אוטומטית, הרמה של הקבוצות בליגות הלאומיות תהיה יותר גבוהה. והסיכויים לבניית שחקן ברמת ליגת העל יגדל".

ומה היעדים להמשך?

"מטרה לטווח הקצר היא לשמר את הקיים ולהשוות את התנאים (כמות אימונים, אימוני כושר) לקבוצות הגדולות, כדי למנוע מעבר של שחקנים כישרוניים לאקדמיות ומועדונים במרכז. כיום אנחנו מסוגלים, כלכלית, לתת יותר אקסטרות מבעבר. להרים את הרמה של המאמנים, כולל השתלמויות, הכנת תכניות עבודה מקצועיות מקט-סל ועד לקבוצת הנוער, וקוו אחיד לאורך ולרוחב כל קבוצות המחלקה. בנוסף, חשוב לנו לחזק את הזיקה לסמל והחיבור לבוגרים. הלמטה זה העתיד שלנו. אני מאמין שבעוד 5-4 שנים לא אוכל לעשות גם את זה וגם את זה. אצטרך להתמקד רק בבית ספר לכדורסל או במחלקת הנוער או רק בשכבות מסוימות, כמו שעושים במועדונים שיש בהם  30-25 קבוצות, שלשם אנחנו שואפים".

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה