ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

הנשים דורשות שוויון זכויות

ספורט14 במרץ 2019    8 דקות
1

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע דן בעתירה, שהגישה קבוצת כדורגל הנשים של הפועל באר שבע נגד העירייה, בטענה לקיפוח ואפליה בנוגע למענקים, מתקנים ותקציבים. באת כוח הרשות: "הקבוצה קופצת מעל הפופיק שלה". הוחלט בינתיים: "המתקנים שיועמדו לרשות קבוצות כדורגל נשים, יהיו זהים למתקנים שיועמדו לרשות קבוצות כדורגל בנים/ גברים". יו"ר הנשים: "נמשיך במאבק"

הנשים דורשות שוויון זכויות
הפועל באר שבע נשים | צילום: באדיבות המועדון

ראשי קבוצת כדורגל הנשים של הפועל באר שבע הגישו, באחרונה, עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, נגד העירייה, חברת "כיוונים", קבוצת הפועל באר שבע גברים בכדורגל, העמותה לקידום ענף הכדורגל בבאר שבע וקבוצת הפועל באר שבע בכדורסל, בטענה לקיפוח ואפליה מתמשכת מצידה של הרשות, מתן תמיכה כספית נמוכה לעומת הגברים ואי קבלת שימוש במתקנים ראויים. לדיון הראשון שנערך ביום שלישי השבוע (4 ימים בלבד לאחר יום האישה הבינלאומי…), הגיעו נציגים של המשיבים, למעט אלה של קבוצת כדורגל הגברים של הפועל באר שבע.

"האגודה לזכויות האזרח" מצטרפת

מי שהצטרפה לעתירה כידידת בית המשפט (והצטרפותה אושרה בידי השופט גד גדעון, בחלקו הראשון של הדיון בעתירה, השבוע) הייתה "האגודה לזכויות האזרח", שיוצגה בדיון בידי עו"ד שרון אברהם-וייס. השופט גדעון ציין, בהקשר זה, ש"זה עשוי לסייע לבית המשפט. אני מורה על צירוף 'האגודה לזכויות האזרח' להליך במעמד של 'ידיד בית המשפט'".

מחאת הכדורגלניות | צילום: יוסי איטח

עו"ד דליה בושינסקי, שייצגה את קבוצת הנשים של הפועל באר שבע, אמרה בדיון: "העותרת מקבלת 110 אלף שקלים, לעומת 3.7 מיליון שקלים, שמקבלת אותה הקבוצה, באותה ליגה, רק שמשחקים בה גברים, באותה עיר שהיא עיר מספר 5 במדינה שלנו, ולעומת 798 אלף שקלים, שמקבלים הגברים בכדורסל. אני גם חושבת שמתקן האימונים וחדרי ההלבשה, שבהם משחקות בנות אלה, לי יש דמעות בעיניים, לעומת האלטרנטיבה שיש לעיר להציע. יש מתקנים אחרים לגברים".

מאיר אלפסי (מנהל אגף הספורט ומנהל אצטדיון "טרנר"), השיב: "לגבי המתקנים, יש להפריד בין המתקנים שלנו מתקני אימון לבין מתקני משחק; המגרשים שהם משחקים בהם, הם של כל קבוצות העיר, גברים ונשים, למעט אצטדיון 'טרנר'. המגרשים בפארק נחל באר שבע ישמשו למשחקים. דיברנו על האפשרות שאם קבוצת הנשים תביא הרבה קהל, אין מניעה מלהיכנס לאצטדיון גדול יותר, אבל כרגע אין צורך. לגבי התמונות שהוצגו בבית המשפט, מדובר במגרש האימונים (בתיכון מקיף ו' – א.ג); המגרש נראה רע מאוד, ואני לא אוהב אותו. בנושא האפליה, יש עומס גדול מאוד במגרשים, ולצערי הם לא נראים טוב. גם במגרש המשחקים ששיחקנו באצטדיון 'וסרמיל', הוא משמש נשים וגברים מכל העיר. אנו מקווים שבשנה הבאה, תהיה חלוקה יותר טובה. יש כבר דשא סינתטי, ואני בטוח שזה יקל גם על קבוצת הנשים".

העותרים הציגו במהלך הדיון סרטון, המראה את 'הבית האדום', שנמצא במתחם המגרשים שבשכונת נחל עשן, לפני ואחרי השיפוץ שנעשה בו, וטענו: "הוא משרת את קבוצות הגברים. הבנות כאן היו מסתפקות גם בלפני, ולא בציניות"…

אלפסי הגיב: "אני מבקש לציין שגם הנשים משחקות שם. המגרשים של 'רייסר', מתוך 5 רק 3 מאושרים. 'הבית האדום', המבנה הוא של הפועל באר שבע בוגרים. מי שחולק ב-3 המגרשים הם הפועל באר שבע נוער ונשים, ולכל אחד יש חדרי הלבשה ראויים. לכל מגרש יש מבנה של מלתחות, וכל הקבוצות משחקות שם".

והוא הוסיף: "לא תמיד יש את כל התנאים האידיאליים; לפני חודש, הן שיחקו בתל אביב, והמשחק לא שוחק, כי לא היו תנאים. אם נעשה סיור, נראה שעושים שיפוץ בכל המתקנים בבאר שבע. לשאלת בית המשפט אם ניתן לראות זאת כהתחייבות העירייה שהחל מהיום, המתקנים שיועמדו לרשות קבוצות כדורגל הנשים יהיו זהים למתקנים שיועמדו לרשות קבוצות כדורגל הבנים/ גברים, בליגה שאליה יש להשוות לפי פסיקת בג"צ מ-2008, אני משיב, שכן".

"לא תמיד יש את כל התנאים האידיאליים". אלפסי (מימין) | צילום: פרטי

"באר שבע לא יוצאת כל כך טוב בלשון המעטה"

נציגי הנשים המשיכו וטענו: ש"לפני שקם אצטדיון 'טרנר', היה בעיר את 'וסרמיל', והוא שימש את קבוצת הבוגרים של הפועל באר שבע, והיה המפואר בעיר. הם שיחקו שם בין אם היו בליגה הראשונה או השנייה. הם קיבלו תמיד את האצטדיון המפואר בעיר. אין סיבה שאנחנו לא נקבל את האצטדיון".

אלפסי: "ההתאחדות מבקשת להתאים כל מתקן לרמת הליגה. זה אומר שקבוצות החל מליגה לאומית צריכות מגרש מותאם".

עו"ד מוריה מלול, שייצגה בדיון את עיריית באר שבע ו"כיוונים", ציינה ש"יש למגרש עלויות שימוש; אם לא יוכלו לעמוד בזה, לא יוכלו להשתמש בהם. התקציב הוא עניין של תבחין. קבוצת הנשים כאן קופצת מעל הפופיק שלה. אלפסי התחייב, אבל כרגע אין להם תמיכות".

עו"ד בושינסקי: "עם כל הכבוד לרצון הטוב של מר אלפסי, יש הסכם שברגע שיוקם מגרש חדש במקומו של אצטדיון 'וסרמיל', ישתמשו בו הנשים. בסופו של דבר, המגרש החדש שהוקם הוא 'טרנר'".

עו"ד מלול: "ההסכם הזה לא חתום; ביקשתי שיומצא, והוא לא הומצא".

עו"ד בושינסקי: "לפי הסעיף הזה, יש לי כבר את מה שמר אלפסי נתן לי. הבעיה שרוצים ממני 30 אלף שקלים למשחק. אין לזה אחיזה במציאות. בפועל, זה מה שקורה".

אלפסי: "לגבי המגרש ב'טרנר', העלויות של המשחקים הן עלויות שימוש ואבטחה. עלות שימוש יכולה להגיע ל-17 עד 20 אלף שקלים".

עו"ד בושינסקי: "למה הנשים מקבלות פחות"?

עו"ד מלול: "עלויות המימון ב'טרנר' הן גבוהות".

אלפסי, "בתחילת השנה, הוצאנו הנחיה, כשלא הייתי מנהל אגף הספורט; עומס הדשא בגלל הגשם הוא בעייתי. הוצאנו הנחיה לא לפתוח קבוצות חדשות, בגלל העומס. הם פתחו קבוצה נוספת כחובבנים, והסכמנו. אנו מנסים לתת מענה לכל הדרישות. לדברי בית המשפט, יש 2 קבוצות הכי טובות בעיר בתחום הכדורגל. אני אומר שמתחת לבוגרים ליגת העל גברים, יש 6 או 7 ליגות מתחת. לקבוצת הנשים יש רק ליגה אחת מתחת".

עו"ד וייס מ"האגודה לזכויות האזרח": "משתמע כאן, מדברי מנהל אגף הספורט, וזה נאמר פה, יש אומנם ליגת על של נשים, אבל זה קצת אחרת מליגת העל של גברים, וזה בקליפת אגוז, תמצית העניין. היחס לנשים ספורטאיות ושחקניות הוא כאל סוג ב'. אני חושבת שזה בא לידי ביטוי בחיבור כל הנקודות, ששמענו היום. הדשא הסינתטי, המגרש, השירותים, כל הדברים האלו מחברים אותם, ובאר שבע לא יוצאת כל כך טוב בלשון המעטה".

"מדובר לעת עתה, בהחלטה פרוצדורלית"

בתום הדיון, החליט השופט גדעון: "תוך 14 ימים, רשאית העותרת להגיש כל מסמך שיש בידיה, הרלוונטי לנושא הדיון, לרבות ההסכם, נספח ו' לעתירה, ככל שתאתר אותו (כאשר הוא חתום). במקביל, תוך אותה תקופה, תערוך העירייה חיפושים במשרדיה, וככל שתאתר מסמך רלוונטי כמו ההסכם, תגיש אותו לתיק. הצדדים יהיו רשאים להשלים טיעוניהם לאחר האמור: העותרת תוך 21 ימים, והמשיבות לרבות ידידת בית המשפט ('האגודה לזכויות האזרח' – א.ג), תוך 21 ימים נוספים. נרשמה הצהרת מר אלפסי, שלפיה 'החל מהיום, המתקנים שיועמדו לרשות קבוצות כדורגל הנשים יהיו זהים למתקנים שיועמדו לרשות קבוצות כדורגל הבנים/ גברים, בליגה שאליה יש להשוות לפי פסיקת בג"צ'. ככל שניתן להבין, המדובר במתקנים, לרבות חדרי הלבשה ויתר המתקנים, לפי דרישת ההתאחדות לכדורגל".

מיכאל ראובן

מיכאל ראובן. "נמשיך במאבק" | צילום: אריאל גולד

השופט סיכם: "בהסכמת באת כוח העירייה, אני מורה לה להעביר את מלוא הפרוטוקול אל ראש העירייה ואל ממלאת מקומו באופן אישי", כדי "שיתנו דעתם לדברים, ויבחנו את האפשרות לשוב ולשקול את נושא התבחינים, ככל שימצאו מקום לכך. רשמתי בפניי את הסכמת כל הצדדים לקיים פגישה נוספת בעקבות הדיון היום, בנוכחות הדרגים הגבוהים ביותר בעירייה", במטרה "לנסות ולגבש הסכמות".

לאחר רישום ההחלטה, אמרה עו"ד מלול: "אבקש לסייג שמר אלפסי אינו יכול לחייב את העירייה בהצהרתו זו; אנחנו נעשה כל שאפשר, כדי לספק את המתקנים הטובים ביותר והראויים ביותר שניתן, הן לאימונים והן למשחקים".

דובר העירייה אמנון יוסף, מסר בתגובה: "מדובר לעת עתה, בהחלטה פרוצדורלית, שקבעה סדר להגשת סיכומים של הצדדים, זאת לצורך הכרעת בית המשפט בנושא. יתרת ההחלטה מתייחסת להמלצה של בית המשפט לנסות ולקיים הידברות בין הצדדים, וכך אכן נעשה".

יו"ר קבוצות הנשים של הפועל באר שבע, מיכאל ראובן: "נמשיך במאבק. אנחנו דורשים שיהיה שוויון זכויות בין נשים לגברים".

כתבות נוספות

0

כשהראשונה פוגשת את האחרונה

מכבי ת"א, גם בהרכב חסר ובעומס משחקים, הייתה גדולה על הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה וניצחה 77:90, רגע לפני תחילת הסדרה מול פנתנאיקוס. החבורה של אורן אהרוני תנסה לטפס מעל לקו האדום בחמישי מול חולון

ספורט21 באפריל 2024    דקה אחת
0

התחלקו בנקודות: תיקו בין נתיבות לירוחם

ליגה ב': חניכיו של מוטי עטר כבר הוליכה 1:3, אבל מושיקו אביטן עם צמד, אמר את המילה האחרונה

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה

  • אני
    נציג את האמת

    תדאלו את מיכאל ראובן כמה כסףהוא שם בכדורגל התקציב של העיריה הוא 5 אחוז מהתקציב ובכדורסל 15 אחוז מהתקציב.אצלו הוא 95 אחוז מהתקציב אז למה הוא בעלים אם הוא לא מסוגל לשים כסף מהכיס ולהביא ספונסרים.