ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

משפחה שכזו: סנסאי פג'ה והדור הבא

ספורט7 בפברואר 2019    5 דקות
0

פרדרג רוגוז'רסקי (46), מאמן ושופט עולמי בקראטה, מגדל את הדור השני – מטיה (20) וניקולא (15), שניהם חברי נבחרות ישראל. האימא ביליאנה נותנת גב ומצטערת שאין לה חגורה שחורה כדי לתת איפון לשלושת גברי האלפא בבית. ראיון לכבוד שבוע המשפחה

משפחה שכזו: סנסאי פג'ה והדור הבא
משפחה של אלופים. שלישיית רוגוז'רסקי | צילומים: אילן שי

האם יכולות ספורטיביות עוברות בתורשה? זו שאלה שנשאיר אותה לגנטיקאים להתחבט בה. מה שבטוח, זה שלא מעט ספורטאים הולכים בעקבות ההורים. יש העוסקים באותו הענף (אמיר גניאל ז"ל ואמרי בשחייה), בענפים אחרים (אסי ורז רחמים בכדורגל, רון בכדורסל), או בתחומים קרובים (מוטל'ה שפיגלר בכדורגל ועמיחי בעיתונאות ספורט).

אצל משפחת רוגוז'רסקי מקיבוץ מגן, מדובר באבא מאמן ובשני בניו, לוחמי קראטה.

סאנסי פרדרג פג'ה רוגוז'רסקי (46) עלה ארצה לפני כ-20 שנה מסרביה, שם עסק בקראטה, וייצג את נבחרת יוגוסלביה. הוא הגיע לבאר שבע עם אשתו ביליאנה, ובנם הבכור שאך נולד, מטיה. מאז, זרמו הרבה מים בדנובה ובנחל באר שבע, ולמשפחת רוגוז'רסקי נולד בן צבר, ניקולא, כיום בן 15.

אם עבור מטיה וניקולא, האב פרדרג שימש מודל לחיקוי, הרי שמה שמשך את פג'ה לקראטה, היו, איך לא, סרטי ברוס לי.

רוגוז'רסקי האב, חגורה שחורה דאן 6, מאמן, יו"ר וועדת שופטים ארצית ושופט עולמי, הדביק את בניו בשיגעון. כיום הוא מנהל את מועדון רוגוז'רסקי דוג'ו בבאר שבע, אותו פתח לפני כ-15 שנה,.

לומדים זה מזה ומלמדים זה את זה. ניקולא ומטיה רוגוז'רסקי

הוא גאה מאוד בשני בניו, אלופי ישראל וחברי הנבחרות הלאומיות. "זה לא רק בגלל העיסוק שלהם בענף, והשתייכותם לנבחרות. הם משלמים מחיר לא זול כדי להצליח. הרבה ויתורים על חיי חברה, על בילויים, על נעורים. אבל כשעושים הישג גדול, כמו זכייה במדליה, שוכחים את הקשיים, ומרגישים שזה היה כדאי".

הבן הבכור, מטיה (20), חייל בצה"ל, משתייך לסגל א׳ של נבחרת ישראל בקראטה, ומתחרה בקטגורית בוגרים וגם עד גיל 21, במשקל עד 84 ק"ג. הוא מדורג 9 בעולם.

ניקולא (15), תלמיד כיתה י' בתיכון נופי הבשור, הוא אלוף ישראל חמש שנים ברצף, וסיים במקום החמישי באליפות אירופה האחרונה שנערכה בסוצ'י, רוסיה. הוא מדורג רביעי בעולם בקטגוריית הקדטים עד 70 ק"ג.

בעקבות אבא

"נכנסתי לענף הקראטה כבר מגיל 5, בעיקר בגלל אבא", משחזר מטיה, "שהוא המאמן הראשי של המועדון. בתור ילד לא הייתי זוכה בהרבה מדליות, עברתי דרך ועבדתי מאוד קשה כדי להגיע לתוצאות שאני מגיע אליהן היום, ועדיין עובד קשה כדי להגיע לכאלה יותר טובות בעתיד".

אם לא אבא, בטח הייתי אתלט או שחיין. ניקולא רוגוז'רסקי

"גם אני הגעתי לענף בזכות אבא", מוסיף ניקולא, "הוא גרם לי להתחיל מגיל צעיר במועדון שלו. קודם לכן עסקתי, כמו אחי הגדול, בכדורעף בו זמנית, אבל היום אני מתמקד בקראטה".

"אשמח לאמן גם את הנכדים". פרדרג רוגוז'רסקי

"לא פשוט להיות מאמן וגם אבא", מדגיש פג'ה, "הרבה רגשות מעורבים, אבל אני לא יכול להחצין אותם. כשהם לא מצליחים בתחרות, צריך לעודד ולכוון אותם כדי שירימו את הראש וימשיכו הלאה. אנחנו מנסים לעשות הפרדה בין הבית למזרון האימונים, אבל זה לא פשוט. אשתי אומרת לא פעם, שאם הייתה לה חגורה שחורה, היא הייתה מפילה אותנו באיפון".

בזכות אימא

"בגלל שאנחנו שלושה ספורטאים בבית", מוסיף ניקולא, "לרוב יש לאימא יותר מדי כביסה לעשות מכל האימונים, וגם הרבה בישולים". הוא ממשיך: " אבא השפיע עליי הרבה מבחינת הענף. כנראה שלא הייתי מתאמן או חושב על להתאמן אם הוא לא היה מכיר לי את הענף. כל מה שאני יודע היום זה ממנו. הושפעתי ממנו ומאחי הגדול. למדתי מהם שבשביל להגיע למטרה מסוימת, צריך הרבה עבודה קשה והרבה משמעת".

להיות הגרסה הכי טובה של עצמי. מטיה רוגוז'רסקי

מטיה מצטרף: "אימא היא אחד האנשים הכי חזקים שאני מכיר. לחיות בבית עם שלושה לוחמי קראטה, שלושה גברים אלפא, זה בכלל לא קל. אני למדתי ועדיין לומד הרבה מאוד מאחי הקטן וגם מאבא, על איך לשפר את עצמי בקראטה וגם כבן אדם, כדי שאוכל להיות הגרסה הכי טובה של עצמי. אחי קטן הוא חבר בסגל א׳ של נבחרת ישראל לנוער, ואני חייב להודות שהוא פוטנציאל יותר גדול ממני, ואני בטוח שהוא יהיה הרבה יותר טוב ממני כשיגדל".

"אם לא הייתי עוסק בקראטה, כנראה שהייתי אתלט או שחיין", פוסק ניקולא. אחיו הגדול מאמין שיכול היה להצליח בכדורסל או בהתעמלות.

"אני רואה את עצמי מצליח בעתיד (פריז 2024?) אם רק אתמיד ואמשיך להשקיע כפי שאני עושה כיום", מקווה האח הצעיר לבית רוגוז'רסקי. "המטרה שלי", מוסיף האח הבכור, "היא להמשיך במה שאני עוסק כבר היום – לגדל, לעזור ולהכין את הדור הצעיר של המועדון שלנו, שכשיגדל, יצליח להשיג כל מטרה שיבחר, ויגשים את החלומות שלו, גם אם זה לא קשור לקראטה או ספורט".

חולמים טוקיו 2020. הסנסאי וחניכיו

פג'ה מסתכל לעתיד היותר קרוב: "לגבי אולימפיאדת טוקיו 2020, אין כיום לישראל מועמד להשתתף בתחרויות, אבל צריך להמשיך לעבוד כדי לייצר. מה שיכול לסייע, זה הגדלת התקציבים. בכל מקרה, אני מקווה שעוד יימצאו הספורטאים שיעמדו בקריטריונים. אופציה אחת תהיה בפריז, במסגרת תחרות בה המדליסטים יקבלו כרטיס ישיר לאולימפיאדה, ולנו במועדון יש שלושה מועמדים לכך: דיאנה פטרסקו (29), רון עומסי (20) ומטיה רוגוז'רסקי".

ובעתיד היותר רחוק, יהיה גם דור שלישי של לוחמי קראטה במשפחת רוגוז'רסקי?

"אשמח שכשיגיעו נכדים, יבואו להתאמן. אחר כך, כבר יעשו מה שירצו".

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה