ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

היורש של בניון?

ספורט18 בינואר 2019    6 דקות
1

נקודת האור הבודדה בהפסד של הפועל באר שבע מול מכבי חיפה היה השחקן תומר יוספי מלהבים. האם התגלה היורש של יוסי בניון בבירת הנגב? או שזה רק עוד ילד שילך בדרכם של דן ביטון, יוני אליאס, איתמר שברו וכדומה?

היורש של בניון?
יוספי בהופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת מול מכבי חיפה | צילום: דני מרון

באוגוסט 1997, עלה לשחק בהפועל באר שבע נער צנום מדימונה, שלימים יהפוך לאחד מגדולי הכדורגלנים שצמחו במדינת ישראל, כשעל גבו תתנוסס הספרה 15. הילד מדימונה, יוסי בניון שמו, הרשים את אוהדי 'וסרמיל' מהדקה הראשונה ועד הופעתו האחרונה במדים האדומים, שהסתיימה בדמעות ובירידת ליגה בסיום אותה עונה.

22 שנים מאוחר יותר, הגיע ילד צנום אחר להופעת הבכורה שלו במדים האדומים, עם הספרה 15 על הגב, והרשים את כולם. אומנם, תומר יוספי מלהבים הוא לא הילד הראשון ממחלקת הנוער של האדומים, שרושם הופעת בכורה העונה או בשנים האחרונות, אפילו לא הראשון העונה, אך עושה רושם שאולי – רק אולי, יש פה הזדמנות למשהו אחר. למעשה, נראה שאף אחד לא הרשים בהופעת הבכורה שלו כמו יוספי, אולי מאז בניון. רק שהפעם נקווה שהכל יסתיים בדמעות של אושר.

מי אתה, תומר יוספי?

מאיר ביטון, שאימן את יוספי בילדים ב', והיה למעשה מאמנו הראשון, זיהה את הפוטנציאל מההתחלה. לדבריו, "הוא תמיד היה ילד כישרוני, אבל הפלוס שלו הוא שתמיד הייתה לו חוצפה חיובית. יש לו ביטחון עם הכדור וקבלת החלטות נכונה, ונראה לי שזה מה שהביא אותו עד לבוגרים".

היום, הכישרון הצעיר כבר בן 20 (בחודש הבא), ורק בישראל כישרון כזה מקבל במה רק בגיל 20, אבל דרכו של יוספי התחילה למעשה כבר לפני 15 שנים, מגיל 5 בבית הספר לכדורגל של המועדון, ועד לבוגרים.

תומר הוא בן לעו"ד חיים יוספי, דמות מוכרת בנגב, שכיהן בעבר כחבר מועצת עיריית באר שבע וכיו"ר הנהלת החברה הכלכלית של עיריית באר שבע. מגיל 8, יוספי האב, בעצם מגדל את תומר ושני אחיו לבדו, ומלווה אותם. אחיו אייל אגב, היה כישרוני לא פחות, ושיחק בליגה הלאומית, כשעד לפני כמה שנים היה גם במכבי באר שבע, ולבסוף פרש לאחר שהחליט ללמוד מדעי המחשב. "תומר זה משהו אחר", אומרים בסביבתו. "אצלו זה רק כדורגל". אליניב ברדה אגב, הוא מודל החיקוי שלו.

"האמנתי בו, כי הוא היה אחד השחקנים היותר בולטים בגיל שלו", מספר ביטון. "היתרונות שלו הם הבעיטה ברגל שמאל, החזקה שלו, והטכניקה עם הכדור. מה שאני זוכר, זה שהוא תמיד היה בולט, מבחינה חברתית ומבחינת הכדורגל. הוא תמיד היה מנהיג בקבוצה שלנו. בגיל הזה, עדיין לא רואים מנהיגים, אבל הוא היה בוגר לגילו", לטענתו.

"תמיד ידענו שהוא מוכשר". ברק בכר על יוספי | צילום: דני מרון

מוטי עטר, שאימן אותו בילדים א', זוכר "ילד מאוד חיובי", לדבריו. "אני זוכר שבקבוצות הילדים הוא היה כובש הרבה שערים, היה תמיד דומיננטי ושחקן שמבין את המשחק ואוהב להשקיע. הוא תמיד היה נשאר אחרי האימון ומגיע לפניו. אני חושב שטוב שנתנו לו את הצ'אנס".

גם ניסו אביטן, מאמן הפועל חדרה בליגת העל כיום ומאמנו של יוספי בקבוצת הנוער של הפועל באר שבע, במחמיאים; "הוא תמיד היה ילד כישרוני, עם איכויות טכניות", מספר אביטן. "אני חושב שהשינוי הגדול הגיע לפני כשנתיים, כשהוא הבין ששחקן כדורגל צריך להיות הרבה מעבר לכישרוני והתחיל לעבוד, ולעבוד קשה. אני לא מופתע מזה שהוא בין הראשונים, שמקבל הזדמנות בקבוצה הבוגרת, ויש לו את כל הנתונים להצליח. הוא פוטנציאל אדיר שצריך לפרוץ קדימה, אבל הוא יצטרך להתמיד בדרך הזו".

חוצפן חיובי

בהפסד למכבי חיפה, יוספי היה נקודת האור הבודדה בהפועל באר שבע; הוא רץ הכי הרבה, נלחם, השקיע והפתיע רבים, אבל לא באמת. הוא לא הפתיע את מי שבאמת מכיר אותו.

"הוא לא נופל מאף שחקן, ואם יתנו לו במה, אני מאמין שהוא יצליח בליגת העל", אומר ביטון. "האמנתי גם בדודי טוויטו, שלא האמין בעצמו, ואפילו התגייס לקרבי, אבל בסוף חזר, והוא משחק בליגת העל". לעומתו, "יוספי ילמד משחקנים, אבל גם יידע לשמור על המקום שלו. הוא לא מתבייש לעשות דברים, גם אם שחקנים ותיקים וכוכבים נמצאים מולו. טוויטו היה ביישן, אבל החוצפה החיובית של תומר תוביל אותו קדימה. ילדים שיש להם את זה, אתה רואה מגיל קטן", לטענתו.

האח אייל יוספי במדי מכבי באר שבע | צילום ארכיון: EYOYA

"צריך להמשיך ולהאמין בו", מוסיף עטר. "לדעתי, זה עניין של תקופה; הוא נמצא בתקופה שהקבוצה במצב פחות טוב, לא כמו שהייתה לפני שנתיים ושלוש, ויותר קל לשלב את שחקני הנוער עכשיו. יש לו הזדמנות פז, לעומת אחרים. זו תקופה טובה מבחינתו, ואם ייתנו לו ויאמינו בו, הוא יכול להיות שחקן של באר שבע לעוד 10 שנים".

לדברי עטר, "הוא חוצפן חיובי, וברגע שיראה שמאמינים בו, אני מאמין שייקח על עצמו יותר. גם בחדר ההלבשה, הוא חיובי מאוד; ילד שאוהב לעשות שמח, ולחבר בין שחקנים. קל להתחבר אליו".

אביטן: "יש לו את הכישרון להיות שחקן ליגת על, במיוחד במועדון האם שלו, שכל כך מחכה לכישרונות כאלה, אבל כישרון בעיניי זה החלק הכי פחות חשוב. יש הרבה עבודה, וגם קצת מזל אף פעם לא מזיק", אומר המאמן אביטן.

בסוף המשחק, גם ברק בכר התייחס לכוכב הנולד של הקבוצה: "שחקן שהוא מוכשר וגם מבחינת אופי הוא עשה שינוי", אמר המאמן. "תמיד ידענו שהוא מוכשר, אבל הוא הוסיף אגרסיביות, גישה טובה, והביא את זה בגדול למשחק, ואני מאוד מרוצה ממה שהוא עשה".

"יש לו את כל הנתונים להצליח" | צילום: אודי ציטיאט

בהפסד לנתניה בגביע המדינה, יוספי שוב פתח בהרכב, אך הפעם פחות הרשים והוחלף בפתיחת המחצית השנייה. יוספי שכבר מחזיק בשתי הופעות בבוגרים, פחות הרשים הפעם, אך נותר רק לקוות שגם במועדון עשו שינוי, ומספר 15 החדש לא יסיים עם מחמאות וכרטיס לאשדוד, כמו דן ביטון, או 30 דקות בהרכב והשאלה לליגה הלאומית, כמו איתמר שבירו. שרק ייתנו לו הזדמנות.

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה

  • אלי
    פולשיט של מעדון

    ההזדמנות שלו הקבוצה חלשה ולא מתמודדת על שום דבר .המעדון רוצה להוכיח הנפך אחרי שהוציאו טבלה לפני חודש ה0 שחקני בית .ואז אין להם מה להפסיד ינגנו עליו כמעדון משקיע בשחקני הבית אבל כולנו זה פולשיט אפילו שחקני בית מתים לברוח ממעדון שדוחה אותם ולא נותן להם הזדמנות אחרי שחלו במחלות היהירות והשחצנות אפילו יוסי בן עיון לא רצה אותם דחזר מאירופה