ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

הקרב מול בית"ר (ב"ש) ירושלים

ספורט11 בנובמבר 2018    9 דקות
0

הפועל ב"ש תפגוש הערב לא מעט פרצופים מוכרים, שנחושים להוכיח שגם הם בליגה של הגדולים

הקרב מול בית"ר (ב"ש) ירושלים
חוגג וברקת. משחק ענק | צילומים: פייסבוק, דני מרון

גם בעונות הקודמות, מפגש בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים היה נחשב לאחד המשחקים המסקרנים בליגת העל, אך עושה רושם שביום ראשון הקרוב, כששתי הקבוצות יעלו לכר הדשא ב"טדי", זה יהיה שונה יותר, גדול יותר, כזה שלא רק על ניב זריהן מדברים בסופו כי שוב הוא כבש מולם – מעין סיכום מאוחר של חלון ההעברות האחרון, בו לכולם, בשתי הקבוצות, יש הרבה מה להוכיח.

באר שבע תשחק בחוץ (שם היא ממעטת העונה לכבוש או להוציא נקודות), בית"ר מגיעה אחרי ניצחון ענק על מכבי חיפה, שחקני הנבחרת הערבים שמשחקים בצד אחד, כנראה שלעולם לא ישחקו בצד השני ופער 10 הנקודות ממכבי תל אביב; רק הופכים את המשחק הזה לענק אף יותר. וזה עוד לפני שבכלל אמרנו וחזרנו על הבדיחה השגורה בקרב אוהדי הכדורגל בישראל: "בית"ר ירושלים של העונה נראית כמו קבוצת הבת של הפועל באר שבע".

רק כדי לסבר את האוזן, ביום שני בשבוע שעבר, במשחק מול חיפה, לקחו חלק בבית"ר ירושלים לא פחות מארבעה שחקנים, ששיחקו בעברם בבירת הנגב. בנוסף לכך, לצידם של דודו גורש, שמואל שיימן, מאור בוזגלו ואפילו ערן לוי, שתרם קדנציה בלאומית, ניתן למצוא גם את דן איינבינדר, שהספיק לשחק בבירת הנגב גם העונה. אם מחפשים הקשר נוסף, אפשר למצוא גם את טל כחילה (שאביו אהוד, שיחק ואימן פה, ואפילו גר בדרום), דוד קלטינס שמגיע לאזור לא מעט בגלל חברתו הבאר שבעית וגם ניר קלינגר שאימן בעברו בהפועל ובית"ר באר שבע ויש לו חשבון לא קטן עם האלופה עוד מימיו בהפועל חיפה.

מעל כולם ניצב משה חוגג, הבעלים החדש בקבוצה הירושלמית, אוהד הפועל באר שבע וספונסר לשעבר של הקבוצה של אלונה ברקת. מהעבר השני, חן עזרא ואריק סאבו הצטיינו בשנה שעברה במדי בית"ר ירושלים, כשמאור מליקסון ואריאל הרוש גדלו בה, ושם התחילו את דרכם בליגת העל.

אוהד וספונסר הפועל באר שבע שהפכך לבעלים של בית"ר ירושלים. משה חוגג | צילום: אלבום אישי

"שבע" מכין אתכם לדייט עם האקסים, למרות שלרובם לא נשארה אהבה רבה לקבוצתם לשעבר…

משה יחגוג?

מה לא נאמר על משה חוגג מאז שרכש את בית"ר ירושלים? שהוא אוהד יותר מאשר בעלים, שהוא איש עשיר שחיפש צעצוע, שהוא חיפש להיות בכותרות. לא ברור מה מכל אלה נכון, אבל על דבר אחד שפורסם לגביו מעל כל כלי תקשורת בארץ אין עוררין: חוגג היה וכנראה גם נשאר אוהד הפועל באר שבע, תמך בה כלכלית, ולדבריו בראיון שנתן ל"שבע" בזמנו, אף היה מעורב מאוד בתהליך ההחלטות במועדון. באצטדיון 'טרנר' יש עד היום תא VIP שמעליו מתנוסס שם של חברה בבעלותו.

ועכשיו במדים של בית"ר | צילום: עדי אבישי

עד כמה משפיע? "הייתי חלק מהאליפות הזאת, ולא רק כספונסר", סיפר חוגג בזמנו. "הייתי מעורב במועדון. הייתי מדבר הרבה עם אסי ועם אלונה, והבאתי חוות דעת על שחקנים. הייתי מעורב בהבאת וואקמה, לחצתי להביא את טוני. אני לא אגיד שהוא בא בגללי ואקח את כל הקרדיט, אבל יש לי הרבה מניות בזה שהוא נמצא בקבוצה. לא רק נתתי כסף, ואמרתי ביי".

באותו ראיון, שאלנו את חוגג לגבי האפשרות של להיות בעלים של הקבוצה באדום: "התייעצתי עם הרבה בעלי קבוצות לגבי השאלה האם לקנות יום אחד קבוצה. כולם אומרים לי-תישאר אוהד, תתרום כספונסר אם אתה רוצה, אבל אל תהיה בעלים", ענה. "להגיד שזה יעצור אותי מלהיות בעלים, לא; אם אני ארצה להיות בעלים של קבוצת כדורגל וזאת לא מטרת חיי, אבל זה יתאים לי פיננסית, כי זה לא עסק ואפשר רק להפסיד מזה, ואם אלונה לא תהיה בעלים ולי זה יתאים, אז יכול להיות מאוד שכן. יחד עם זאת, אני רואה את אלונה כמו יענק'לה שחר, היא פה לעוד הרבה מאוד זמן ואני לא רואה את עצמי בעלים של מועדון אחר חוץ מהפועל בא שבע". ואז, הוא רכש את ירושלים, וסיפר שההשראה למהלך הייתה ברקת.

ההשראה אלונה ברקת עם הספונסר החדש ממשפחת ממרוד | צילום: דני מרון

"כשהיא נכנסה להפועל באר שבע, גם באר שבע הייתה חולה, והיא הבריאה אותה ובגדול", אמר חוגג לספורט 1. "חלק מההחלטה שלי לבצע את המהלך (היה) לראות את מה שהיא עשתה, ולנסות ללכת בעקבותיה, וזה מה שאני מנסה לעשות בירושלים".

חלון ההעברות בקיץ

מאז הרכישה, לא מעט ביקורת ספג הבעלים החדש. השראה זה דבר אחד, אבל חלון העברות שבו מוזכרים כמה וכמה שחקנים משתי הקבוצות, זה דבר אחר לגמרי. פתאום, ההשראה הפכה ל"קופי-פייסט" (העתק – הדבק) מבירת הנגב לבירת ישראל. חוגג רצה וקיבל את השוער דודו גורש, אחרי שגיא חיימוב כבר עזב; את המגן שמואל שיימן למרות שאורן ביטון נפצע ושיימן היה בקבוצה רק מספר חודשים בודדים, ואת דן איינבינדר שלא הצליח להיכנס לנעליו של אובידיו הובאן בבירת הנגב, אבל זה לא נגמר שם.

שלוש אליפויות רצופות עם באר שבע. דודו גורש | צילום: דני מרון

היה נראה שכל שחקן שבאר שבע מוכנה לשחרר, חוגג רוצה. כך היה עם דור אלו, וכך גם עם בן שהר, במהלך שהתחיל את כל התוהו ובוהו בהקשר של החלוץ. שהר החליט להישאר בבאר שבע, לא לפני שאמר שרק הוא יחליט לאן לעבור, והסכמים בין קבוצות או בעלים חייבים לעבור דרכו.

בינתיים, השוער המחליף של הפועל באר שבע לשעבר לא מצליח לשחזר את יכולתו הטובה מבירת הנגב גם בירושלים. "הלוואי שאני אהיה פה כמה שנים, ואפרוש בהפועל באר שבע", אמר גורש בעונתו הראשונה באדום. ברק בכר, אלונה ברקת ומשה חוגג החליטו אחרת. גם גורש לא התנגד להיות שוב שוער ראשון במועדון גדול…

גם שיימן לא בדיוק מראה למה שתי הקבוצות רדפו אחריו, ואיינבינדר הוא יחזור מהרחקה היישר להרכב מול באר שבע, ויצטרך להראות שיש לו עוד דברים בארסנל, חוץ ממנהיגות.

קדנציה קצרה בברית הנגב לפני המעבר לבית"ר. שמואל שיימן | צילום: ערן לוף

את הדרך ההפוכה כאמור, עשו חן עזרא (עוד לפני שחוגג הגיע) ואריק סאבו המוערך, שהציג מול הפועל תל אביב את המשחק הטוב ביותר שלו מאז שהגיע לבירת הנגב. אם נסתכל על חלון ההעברות של שתי הקבוצות אגב, נראה לא מעט קווי דמיון; הרבה שליפות מהמותן, רכישת כוכבים, יצירת קבוצה לא מאוזנת והמון אגו בחדר ההלבשה. ככה זה כשיש השראה…

"האליפות הזאת הייתה מיוחדת. זה היה בתולי", סיפר חוגג בזמנו, כשחגג עם הפועל באר שבע את האליפות הראשונה בעידן אלונה ברקת. "מבחינתי, זו הייתה הפעם הראשונה שהקבוצה שלי לוקחת אליפות", הוסיף. גם הוא לא ידע אז שבאליפות השנייה שלו הוא ינסה לזכות בכלל עם ירושלים.

ניר קלינגר

עבור חוגג, שהיה כדורגלן לא רע עד גיל 19, מדובר בסוג של סגירת מעגל; בימים ההם, הוא היה שחקן של בית"ר באר שבע, שאמור היה לעשות את הקפיצה לבוגרים של… ניר קלינגר. המאמן הבאר שבעי דאז אמר לו: "אתה יכול להיות שחקן בסדר, כוכב גדול אתה לא תהיה", והשאר היסטוריה. בשבוע שעבר, חוגג כבר רשם את הניצחון הראשון שלו, בתור הבוס של קלינגר.

עמד על הקווים תחת אלונה ברקת וגרם לחוגג לפרוש מכדורגל. ניר קלינגר | צילום: ערן לוף

יחד עם זאת, למרות שאימן פה בעבר, היריבות הספורטיבית בין קלינגר לבאר שבע עלתה מדרגה בשנה שעברה; זה התחיל בשיחות עם חנן ממן, שבזמנו הוביל את חיפה לצמרת הטבלה, עד שבאר שבע לקחה אותו בינואר ואת האליפות עימה. זה המשיך בהחתמה של שמואל שיימן, שרק אלונה ברקת יודעת מה היו היתרונות שלה, והסתיים עם המחטף בקיץ של עדן בן בסט, שבימים ההם היה כוכב וקפטן חיפה ובימים אלה כבר נחשב למחליף של בן שהר. בין לבין, גם את השוער ארנסטס שטקוס באר שבע כמעט לקחה לקלינגר שציין לא פעם ולא פעמיים, שבאר שבע פשוט שאבה לו את השחקנים. קלינגר, שלא הפסיק לדבר על ההתנהלות של בירת הנגב, "עשה חנן ממן" להפועל חיפה, וחוגג במהלך ברקתי טיפוסי "שאב" אותו לבית"ר. על הנאמנות של ממן, שיימן ובן בסט היה לו הרבה מה להגיד, על המהלך שלו הרבה פחות…

קללת בוזגלו

ארבע עונות שיא ושתי פציעות ברצועה הצולבת, שהרחיקו אותו מהמגרשים קרוב לשתי עונות, זה מה שיזכור מאור בוזגלו מהפועל באר שבע. פציעה אחת במדי באר שבע, ופציעה אחת במדי מכבי חיפה מול האדומים בחזרה שלו ל'טרנר'.

כיכב ארבע עונות במדי באר שבע – יחגוג מולה? מאור בוזגלו | צילום: ערן לוף

"בוזגלו מת", שרו האוהדים למאור, שנתן להם ארבע עונות גדולות, במה שהוביל את אביו, יעקב בוזגלו, "להטיל" קללה על באר שבע. "עוד תהיה קללה על העיר הזו", אמר בוזגלו האב בסערת רגשות. בפועל, נראה שהקללה עבדה דווקא הפוך, כשבזמן מסוים שלושת בניו הכדורגלנים של בוזגלו סבלו מקרע ברצועה הצולבת. אסי בוזגלו פרש מכדורגל, אלמוג שהתחיל את העונה בהפועל חיפה עדיין מחלים מהפציעה קשה, ומאור חזר רק באחרונה בדיוק למפגש הטעון מול האקסית. בתוך שבועיים, הוא פוגש גם את מכבי חיפה מולה כבש וגם את הפועל באר שבע. האם באר שבע תצטער ביום ראשון על ההצעה שהייתה או לא הייתה? האם בוזגלו יחגוג אם יכבוש שער? "הכל מכתוב", אמר מאור לאחר המשחק מול חיפה. אנחנו נצטרך להמתין ולראות, מה שבטוח – "בוזגלו חי".

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה