ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

כש"טרנר" לבש כחול-לבן

ספורט18 באוקטובר 2018    5 דקות
0

טקס פרידה מרגש מברדה, תצוגה מרשימה של הרוש בין הקורות, שער מרהיב של דיא סבע ו-15 אלף אוהדים ששירים בסטריאו את התקווה. לראשונה מזה 30 שנה, נבחרת ישראל בכדורגל קיימה משחק רשמי בבאר שבע, בו גברה על אלבניה 0:2. האם "טרנר" יהפוך לאצטדיון הלאומי של ישראל?

כש"טרנר" לבש כחול-לבן
'טרנר' כחול-לבן | צילום: דני מרון

נבחרת ישראל בכדורגל היא לא בדיוק הסחורה הכי אטרקטיבית בשנים האחרונות. לנוכח כישלונות בזה אחר זה, הנבחרת התדרדרה לאחרונה עד למקום ה-99 בעולם, כשמעליה ניתן למצוא בין השאר את לוקסמבורג, לבנון ואיי פארו. אל מול התוצאות העגומות והפיחות במעמדה של הנבחרת הלאומית, ראשי ההתאחדות לכדורגל חששו כי יהיה קשה למלא את אצטדיון "טדי" ואצטדיון "סמי עופר", במסגרת משחקי ליגת האומות של אופ"א והחליטו, בצדק יש לומר, שמשחקה הביתי של הנבחרת מול אלבניה, יערך באצטדיון "טרנר" בבאר שבע, שתכולתו קטנה בחצי (16 אלף מקומות) מהאצטדיונים בירושלים וחיפה. על הדרך הם גם מראים קצת ציונות ומביאים לבירת הנגב את נבחרת ישראל, לראשונה מזה 30 שנה.

ציונות | צילום: מירן שפילברג

למי ששכח או לא ידע, הפעם הקודמת שהנבחרת קיימה משחק בעירו של אברהם אבינו הייתה ב-18 באוקטובר 1988, מול נבחרת מלטה, זאת כהכנה למוקדמות מונדיאל 1990. המשחק נערך באצטדיון "וסרמיל", עוד לפני שקראו לו "וסרמיל", וישראל ניצחה בו 0:2. הנציג הבאר שבעי היחיד אז במדי הנבחרת היה הבלם שלמה אילוז, כאשר חברו למרכז ההגנה של הפועל באר שבע, אפרים דוידי, חבר קבוע באותם הימים בסגל הנבחרת, דווקא לא נטל חלק במשחק.

הבית הלאומי החדש

שלושה ימים לפני המשחק מול אלבניה באצטדיון "טרנר", גברה נבחרת ישראל 1:2 על סקוטלנד באצטדיון "סמי עופר". במשחק בחיפה נכחו כעשרת אלפים צופים בלבד, כשליש מתכולת האצטדיון.

בניסיון לדרבן את הקהל הבאר שבעי לרכוש כרטיסים לקראת המשחק מול אלבניה, הודיעו בהתאחדות הישראלית כי לפני שריקת הפתיחה ייערך טקס הוקרה לאליניב ברדה, קפטן הפועל באר שבע לשעבר, אשר פרש באופן רשמי בסיום העונה החולפת.

ברדה עם ברקת וזוארץ | צילום: דני מרון

ברדה רשם 38 הופעות במדים הלאומיים, בהן הבקיע 12 שערים. משחקו האחרון במדי הנבחרת היה במרץ 2016 מול נבחרת קרואטיה. בסופו של דבר הצליחו למכור את כל הכרטיסים, מה שהבטיח אווירה כמו שרק ב"טרנר" אפשר לקבל.

כשעתיים לא שריקת הפתיחה הקימו מתחם אוהדים בסמוך ליציע הדרומי עם מרצ'דייז של הנבחרת. מחוץ לאצטדיון נתקלנו באוהדים וותיקים של הפועל באר שבע, שעוד זוכרים את המשחק הנוסטלגי ההוא בבירת הנגב מלפני 30 שנה.

צילום: מירן שפילברג

עולים ליציע. "טרנר", שרגיל להיצבע באדום כמו בכל משחק של האלופה, לבוש הפעם כחול-לבן. דווקא האורחים מאלבניה (היו כמה מאות כאלה) הגיעו באדום, צבע דגל מדינתם.

אורחים מאלבניה | צילום: יניב סול

רגע לפני שריקת הפתיחה, אליניב ברדה עולה לכר הדשא ומקבל חולצה ממוסגרת מיו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ והבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת. על המסכים מראים קטע וידאו עם ביצועים של ברדה במדי הנבחרת, כשברקע מוזיקה שאמורה לרגש. זה מתחיל עם Simply The Best של טינה טרנר ומסתיים עם "תודה" של חיים משה. רק בישראל.

אחרי שהתרגשנו עם ברדה, הגיע הזמן למנה העיקרית. שחקני שתי הנבחרות עולים על כר הדשא. זמן קצר לאחר מכן, הזמר רגב הוד שר את התקווה ו-15 אלף איש ביציעים שרים איתו. חלק מהאוהדים המקומיים חשים צמרמורת ורק אז מעקלים שאוטוטו, נבחרת ישראל משחקת כאן אצלם, ב"טרנר".

שחקני הנבחרת | צילום: דני מרון

יוצאים לדרך. האלבנים מגיעים למצבי הבקעה, אך הם נעצרים אצל שוער הנבחרת, אריאל הרוש, הנציג היחיד של הפועל באר שבע בהרכב הפותח. בדקה ה-6, הרוש רושם הצלה מדהימה. זמן קצר לאחר מכן הוא בועט כדור שוער שמגיע לחלוץ תומר חמד, וזה כובש בקור רוח ומעלה את ישראל ל-0:1, תוצאה שנשמרת עד המחצית.

עם פתיחת המחצית השנייה, הבלם שיר צדק נכנס כמחליף ומכפיל את מספר הנציגים של הפועל באר שבע על כר הדשא.

הדקות עוברות. האלבנים מחפשים שער שוויון, אך הרוש בסדרת הצלות מרהיבות לא משאיר להם סיכוי, ועל הדרך גם שולח מסר לכל מי שעוד לא היה בטוח לגבי מי שאמור לעמוד בשערה של הנבחרת בתקופה הקרובה.

בישול, שער נקי ושחקן המשחק. הרוש | צילום: דני מרון

בזווית העין, האוהדים קולטים את דיא סבע מתמחם בצידי המגרש. הקהל המקומי קורא בשמו ומקבל את מבוקשו בדקה ה-66 כששחקן נוסף של האלופה נכנס לכר הדשא במקומו של כובש השער, תומר חמד.

בדקה ה-83 היה זה סבע שהניף את הרגל מחוץ לרחבה וכבש שער בכורה בנבחרת בדרך ל-0:2. מיד לאחר כיבוש השער, האוהדים החלו לשים בסטריאו את נעימת הפתיחה של הסדרה של "זגורי אמפריה", כפי שהם נוהגים לשיר לאחר שקבוצתם האהובה כובשת שער.

כובש בבית. סבע | צילום: דני מרון

שריקת הסיום. ניצחון קשה אך מתוק לישראל, שעולה לראשות הבית עם שש נקודות. זה לא היה "טוטאל פוטבול", כפי שנוהגים לכנות הפרשנים, אך במקום זה קיבלנו רוח לחימה מצד השחקנים, שבסיום הלכו להודות לקהל שדחף אותם במשך 90 דקות.

לא טוטאל פוטבול, אבל יש במה להיות גאים | צילום: דני מרון

האווירה המדהימה שרק ב"טרנר" אפשר לייצר, בשילוב הניצחון החשוב, נתנו לראשי ההתאחדות לכדורגל חומר למחשבה לגבי משחקי הבית הבאים של הנבחרת. אין שום סיבה שהמבצר של הפועל באר שבע, לא יהפוך בעתיד גם למבצר של נבחרת ישראל.

כל מי שהיה במשחק הלך בסיום הביתה עם טעם טוב בפה. טעם של עוד. בתקווה שהפעם הבאה שנבחרת ישראל תקיים משחק בבאר שבע, לא תהיה בעוד 30 שנה.

מתי הפעם הבאה? | צילום: יניב סול

כתבות נוספות

0

שבוע לפני משחק העונה: כסייפה ומכבי ב"ש...

ליגה ג': תאומות הפסגה ממשיכות במאבק הצמוד על כרטיס העלייה. ניצחונות גם להפועל רהט, עוצמה ב"ש ומכבי חורה

ספורט23 במרץ 2024    דקה אחת
0

דרבי הארצית הוא של מכבי, תבוסה כואבת...

נוער: הקבוצה מבירת הנגב גברה על צעירי רהט 1:2 מצמד של מאור כהן. עומאר אלטורי צימק. נערים א' של הפועל ספגו שביעייה בר"ג. נערים ב' של הפועל ב"ש סיימו ב-1:1 את משחק החוץ מול הפועל ת"א. 1:7 לנערים ג' של הפועל, 4:4 בין מכבי ב"ש ובית"ר חיפה. וגם: למה הורחקו 2 שחקני נוער מ-5 משחקים?

ספורט23 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה