ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

חלום שמתגשם

ספורט24 בספטמבר 2018    8 דקות
0

לפני 15 שנה פתח רוני טסלר חוג לכדוריד בתיכון רבין בבאר שבע. "בשביל הילדים", הוא נזכר. ביום שישי הוא יוביל, ביחד עם אבנר דרורי, את הבוגרים של מ.כ באר שבע למחזור פתיחת העונה בליגת העל. בשורות הבאות חשבון הנפש של מי שהקים יש מאין, וגם: איזה אושפיזין היה רוצה לארח בסוכתו

חלום שמתגשם
מחזון למציאות. רוני טסלר עולה לליגת העל | צילום: אילן שי

בימים אלה של חשבון נפש, ובהמשך אירוח תחת סכך הסוכה, נזכרתי בתחילת הדרך של פרויקט הכדוריד הייחודי של באר שבע, ובדמויות שליוו אותו מלידת הרעיון ועד לחגי תשרי תעש"ט, שלאחריהם תקיים קבוצת הבוגרים מבירת הנגב את משחק הבכורה שלה בליגת העל.

הדמות ששזורה לאורך כל הדרך הפתלתלה היא זו של רוני טסלר, שהגה את הרעיון לפני כ-15 שנים, התמיד לכל אורכה, וקוטף עתה את הפירות.

טסלר (54), נשוי לאיילת, ואבא של בר (21), טל (19) וגאיה (14), נולד בבאר שבע ליצחק ז"ל, ניצול שואה מהונגריה, שאף השתתף בכיבוש באר שבע, ולנירה. "אנחנו 8 אחים ואחיות", הוא מספר, "וגדלנו ברחוב 'הכותל המערבי' בשכונה א'. למדתי בבית הספר 'אחווה' ובהמשך במקיף ו'. הייתי מחלוצי להקת המחול 'חולית' האגדית בתיכון, עסקתי גם בהתעמלות מכשירים, ובגיל 12 הייתי אלוף ישראל, כחניכו של יהודה קפלן האגדי".

רוני טסלר ויהודה קפלן | צילום: אילן שי

ממשיך דרכו. רוני טסלר עם יהודה קפלן

הקריירה של טסלר, ושל לא מעט מתעמלים מוכשרים, נפסקה בגלל מחסור במתקנים, ומה שטסלר מגדיר כ"חוסר עניין של הרשות לקדם את הנושא". את קריירת האימון התחיל עוד כשהיה תלמיד בכיתה ט'. "עודד ירון, אז מזכיר הפועל, נתן לי את המפתחות של האולם, ואמר לי – 'אתה מאמן'. אז לא היו תעודות, וכך התחלנו, אני ו-2 אחים, משה ויגאל, גם הם אלופי ישראל. באותם ימים, ידענו 2 דברים – הבית ואולם הפועל בשכונה ב'. שם התחנכנו אצל יהודה קפלן, שהיה כמו אבא שני שלנו. בהמשך התגייסתי לצבא, לצנחנים, השתחררתי, ושאלתי את עצמי – מה עושים עכשיו"?

מלהקת 'ענבל' למכללת קיי

"שמענו על אודישן ללהקת 'ענבל', ונסעתי לנווה צדק בתל אביב עם עוד 2 חבר'ה מבאר שבע – אורי ינון ואור אבוהב. הלך לנו טוב, אבל מכיוון שלא הייתה לנו שם דירה כמו שהבטיחו, התחלנו להתייאש. יום אחד, בסביבות נובמבר, ישבתי בבית קפה, והתקשרו אליי וחיים פריימן, ביקש שנבוא מהר, עם תיק הריקודים, לסדר את הניירת ולבוא למבחן, כדי להתקבל לשנה א' בלימודי חינוך גופני בבאר שבע, מקצוע בו אני עוסק עד היום".

טסלר לימד מספר שנים התעמלות מכשירים בשער הנגב, ובהמשך עבר ללמד בבאר שבע. "היה חסר לי משהו תחרותי, אז עשיתי סוג של הסבה, ופתחתי קבוצה של טרמפולינה תחרותית, שהוא ענף אולימפי ויש בו משהו מההתעמלות, עם הרבה פחות מכשירים. כיום אני מחזיק את הענף בעיר. למה לא התעמלות מכשירים? כי אין בבאר שבע מתקן ראוי להתעמלות מכשירים, ובלי אולם מתאים, אי אפשר להתקדם, כל השנים שלחצנו שייבנה אולם מתאים, אבל לא הצלחנו. החלום שלי הוא עדיין התעמלות מכשירים ברמה גבוהה".

רוני טסלר בחו"ל | צילום: פרטי

הדריך נוער יהודי גם בחו"ל

טסלר עסק בספורט גם מחוץ לגבולות ישראל, בימי החופש הגדול, "בין השנים 2000-1,990, הדרכתי במחנות קיץ של בני ברית בפנסילבניה שבארצות הברית. לימדתי נוער יהודי ריקודי עם והתעמלות. זו הייתה חוויה אדירה. סוגרים את הבית, יוצאים לחופש מבית הספר, ועושים דברים אחרים".

אחלה מבוא, ועוד לא הגענו לכדוריד.

"כשהגעתי לתיכון רבין לפני כ-15 שנים, באתי עם הרבה מוטיבציה, ולא נראה לי הגיוני שסוגרים את בית הספר ב-13:30 והולכים הביתה. זכרתי עוד מהימים של 'חולית', שבית הספר היה חממה. מסיימים את הלימודים, חוזרים הביתה, אוכלים משהו, שבים לבית הספר ועושים חזרות עד לשעות הלילה. בית הספר צריך להיות עבור הילדים, גם בשעות אחר הצהריים. היה כאן ואקום בכל הנושא של הספורט ואיך רואים את זה. במקיף ג' עסקו בכדורסל, במקיף א' בכדורגל. אמרתי שכאן בשכונה (י"א), צריך משהו חזק, אגרסיבי, שיאפיין את הילדים של השכונה, קצת דחיפות, קצת כוח, ואז הגיע חנן דנציגר, איש הכדוריד מערד, והפור נפל. וזה נתפס – בהתחלה כחוג, אחרי שהוא עזב, רשמנו קבוצה בחסות הפועל ראשון לציון. זה היה ב-2003, כשבראשון לציון שיחקו דודי בלסר ועידן מימון. תחת המטריה המקצועית שלהם, כשאבנר דרורי, כיום מאמן הקבוצה בליגת העל, היה המלווה המקצועי מטעמם".

נשארתם "ראשון לציון"?

"בתום 3 שנים, הציע ראש העיר, יעקב טרנר שנצא לעצמאות, ונשחק תחת השם של באר שבע. הקמנו את העמותה ב-2006, ובחרנו כלוגו של המועדון גמל זורק כדוריד, והתחלנו עם קבוצות ילדים. בהתחלה מכיתות ז' ו-ח'. כשהגיעו לכיתה ט' (ילידי 96), זכינו באליפות ישראל, מה שדחף אותנו קדימה. אז הקמנו את קבוצת הבוגרים, עם אלירן שדה, מי ששיחק בקבוצה כתלמיד תיכון, כמאמן. עשינו זאת במקביל לאס"א. ב-2013 התקיים הדרבי הראשון, וגם האחרון, כי אחר כך, ויקו חדד העביר לידינו את אס"א, נתן לנו להתאמן באולם איירטון, וייצגנו את המועדון במשחקי אס"א. אבנר הגיע אלינו כשהיינו בליגה הלאומית, בסיבוב השני של העונה, אחרי שסיימנו אותו ללא נקודות. הוא הביא עמו מספר שחקנים, התחלנו לצבור נקודות, אבל זה לא הספיק. ירדנו לליגה הארצית, אבל אז בא המפנה, גם עברנו לקונכייה, ועלינו תוך 3 עונות לליגת העל".

תשחקו גם העונה בקונכייה?

"בקונכייה נתקלנו בקושי מסוג אחר – פסטיבלים ואירועים. במקביל, בנו אולם בתיכון החדש ברמות. ואת כל המשאבים שלנו אנחנו שמים שם, ושם גם נשחק".

אז אתה מרוצה.

"בשנתיים-שלוש האחרונות, אני מרגיש שהכדוריד הוא לא רק שלי. הוא של העיר. כשאתה רואה את ראש העיר והממונים על הספורט, כולם מתגייסים בשביל לעזור, אתה מבין שחל שינוי. זה לא דברים שהרגשתי אותם פעם. מתברר שבאר שבע זה לא רק כדורגל. כיף להשתייך למסגרת שלא מתעלמים ממנה. בנוסף, יש גם חסויות. במקרה שלנו משפחת קלדרון מ'מוסך קלדרון'. הם מאמינים בקטע החינוכי, והתרומה שלהם היא לתוך הקהילה".

הרמת כוסית לכבוד השנה והעונה החדשה | צילום: עצמי

הרמת כוסית לכבוד השנה והעונה החדשה | צילום: עצמי

ומה המטרה העונה?

"חד משמעית, להישאר בליגה. נכון שהקבוצה עוד לא מושלמת, עדיין חסרים לנו שחקנים, ומתחזקים תוך כדי. זו עונת מבחן. להישאר בליגת העל זה לא פשוט. אנחנו לא בונים קבוצה שתתמודד מול החלשות בליגת העל, אלא כזו שתסתכל בגובה העיניים גם לקבוצות מובילות וותיקות. חשוב גם לבנות תשתית של ילדים, ובגלל זה עברנו לחטיבת ביניים של מקיף רמות הרכס, שם פתחנו 2 כיתות ספורט, ז' ו-ח', שיקבלו תגבור בכדוריד".

למה לא בשכונה י"א?

"יש שם לא מעט משפחות קשות יום. אין לילדים מספיק תמיכה של ההורים. מגיעים לגיל 16, יוצאים לעבוד. ואז אין קבוצת נוער. זה היה טוב להתחלה, ועדיין יש לנו ב'רבין' קבוצות של כיתות ז'. התחלנו עם הכדוריד כאמצעי, לא כמטרה, למנוע מבני הנוער להסתובב חסרי מעש וללכת לפשע, ואני חושב שהצלחנו בכך".

"אחת הגאוות שלנו הוא אלכס קולסניצ'נקו", מספר טסלר, "שהתחיל בקבוצת הילדים כתלמיד ב'רבין', וכיום הוא שחקן לגיטימי בקבוצה שמשחקת בליגת העל, ואף כבש במשחקי ההכנה. זה ילד מיוחד, שאפתן, ווינר. גם כשקשה לו אומר שהוא לא שונה מאף אחד. השוער, ויקטור זלנצוב, למד אף הוא בתיכון רבין, וגם אריאל עזרייב, ששיחק אף הוא בין הקורות, מסומן כמאמן ברמה גבוהה, ועושה עבודה נהדרת במועדון. מורי שמואלי, תלמיד כיתה ט', הוא שוער בנבחרת ישראל. אני מקווה שעם עליית הליגה, הבוגרים ישמשו מודל לחיקוי עבור עוד צעירים".

מ.כ באר שבע מודל 2018/19 | צילום: פרטי

מ.כ באר שבע. מודל 2018/19 | צילום: עצמי

הגיע זמן לחשבון נפש. איך אתה מסכם את פעילות הכדוריד בעיר?

"אני מאוד מרוצה ממה שקורה, מההצלחה. אחד הדברים הטובים שקרו בשנים האחרונות היא הקמת מתקנים בעיר והשני זה אבנר דרורי, שהוא לא רק מאמן, אלא מסתכל קדימה, תוך בניית תשתית והתערות נהדרת בעיר באר שבע שהרוויחה אותו בגדול".

לסיום, איזה אושפיזין היית רוצה להזמין לסוכה שלך?

"את אבא שלי כמובן", הוא ומר ונחנק מעט, "הוא היה איש מאוד גאה במשפחה שלו. ממה שעבר בשואה, היה משוויץ ב-8 ילדיו, היה חשוב לו שנצליח מקצועית, חינוכית, אישית. חבל שלא זכה לראות אותנו עולים ליגה. הוא בוודאי היה שמח לראות בהצלחתי".

רוני טסלר בטקס ההכתרה עם רוביק דנילוביץ' | צילום: אילן שי

חוגגים עלייה עם ראש העירייה | צילום: אילן שי

 

רומי טסלר מעודד | צילום: שי מוגילבסקי

המטרה: לתקוע יתד בליגת העל | צילום: שי מוגילבסקי

כתבות נוספות

0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות
0

חזרו לנצח

בסימן 5: לאחר 5 הפסדים רצופים, ו-5 פעמים בהן נכנעו האדומים מהדרום להפועל גליל עליון, גברה החבורה של אורן אהרוני על זו של ברק פלג 80:87. 5 שחקנים קלעו בספרות כפולות. ברביעי 1/8 גמר גביע המדינה בהרצליה

ספורט25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה