ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

המאלתרים בע"מ

ספורט18 בספטמבר 2018    17 דקות
0

הסאגה בעמדת השוער, ההחלטות המוזרות בעמדת המגן השמאלי, הניסיון להיפתר מהכובש המצטיין של הקבוצה בשנים האחרונות וזרים שמוחתמים על מאות אלפי יורו ומשוחררים בחינם. הפועל באר שבע מאלתרת את דרכה בניסיון לשמור על תואר האליפות?

המאלתרים בע"מ
שחקני רכש שעזבו אחרי כמה משחקים. שמואל שיימן ויאניס אנסטיס | צילום: אודי ציטיאט

הפועל באר שבע חגגה במאי האחרון אליפות שלישית ברציפות, הישג מרשים שמעטות הקבוצות שהצליחו לשחזר זאת בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי.

לצד ההישגים המרשימים של הקבוצה על הדשא בשנים האחרונות, האופן שבו מתקבלות ההחלטות בכל הנוגע לשינויים בסגל, מעלות סימני שאלה.

בהפועל באר שבע בעידן אלונה ברקת נוהגים לסגור דברים בחדרי חדרים ולהתנהל מתחת לראדר, כך שיתכן ולעולם לא נדע מה הוביל לסדרת ההחלטות על השינויים בסגל הקבוצה, שעל פניו נראות בחלקן חסרות היגיון מקצועי, כאשר חלק מהשחקנים שעזבו את הקבוצה לאחרונה הצטרפו אליה רק בקיץ.

ההדחה המוקדמות מאירופה, מה שהוביל לבור כלכלי, בנוסף ליכולת הרעה מאוד שרשמה הקבוצה בשני משחקי הליגה הראשונים, גרמו למועדון לבצע זעזועים בסגל. האם השינויים הללו יתבררו בסוף העונה כמוצלחים? ימים יגידו.

עמדת השוער

עמדת השוער בהפועל באר שבע בעונה החולפת הייתה אולי הכי יציבה בכל החוליה האחורית. בזמן שמגנים ובלמים התחלפו בעקבות פציעות, הרחקות והשעיות, הקבוצה ספגה בעונה החולפת רק 18 שערי ליגה, המספר הנמוך ביותר בארץ, הרבה בזכות היכולת שהציג גיא חיימוב שציפה לקבל מההנהלה הארכת חוזה, כפי שזכו לקבל לא מעט שחקנים במהלך העונה החולפת.

אולם, ככל הנראה עבר חתול שחור בין חיימוב לבעלים, אלונה ברקת, שהחליטה שחיימוב לא ימשיך, זאת למרות שהמאמן ברק בכר בנה על השוער שיצא עם הקבוצה למחנה האימונים בפולין. במהלך המחנה התברר לחיימוב שלהודעות ההרגעה שקיבל מברק בכר באשר להיותו השוער הבכיר בקבוצה, לא היו כיסוי, זאת לאחר שהמועדון ניסה לבצע עסקה עם הפועל חיפה, לפיה השוער הליטאי, ארנסט שטקוס, יעבור לבאר שבע תמורת 1.3 מיליון שקלים וחיימוב.

אחד בא, השני הלך. אריאל הרוש וגיא חיימוב | צילום: אלן שיבר

חיימוב סרב לעבור לחיפה והעסקה נפלה. זמן קצר לאחר מכן, הודיעה הקבוצה על החתמתו של השוער היווני, יאניס אנסטיס על חוזה לשנתיים עם אופציה לשנה שלישית. הבעיה הייתה שאנסטיס הגיע מאוד חלוד לאחר שלא שיחק במשך תקופה ארוכה.

עובדה זו לא מנעה מבכר לפתוח עם אנסטיס בשער במשחק החוץ הגורלי מול דינמו זאגרב במוקדמות ליגת האלופות. באר שבע הובסה במשחק 5:0, תוך שהיווני מבצע סדרה אומללה של שגיאות. לאחר המשחק היה ברור שאנסטיס לא ימשיך. בשל הדם הרע שנוצר בין המועדון לחיימוב, במשחקים הבאים באירופה פתח בהרכב השוער הוותיק דודו גורש, שרק בקיץ האחרון האריך את חוזהו לעונה נוספת. במקביל ניסתה הקבוצה לאתר שוער חדש, להשתחרר מהחוזה של אנסטיס והמתינה שקבוצות שמעוניינות בשירותיו של חיימוב, יסכימו לשלם תמורתו דמי העברה. לאחר שאף קבוצה לא הסכימה לשלם דמי עברה תמורתו, חיימוב שוחרר בחינם וחתם בשורות מכבי חיפה, מה שדחק את השוער אוהד לויטה אל מחוץ לסגל הקבוצה.

בבאר שבע הצליחו להחתים את שוער הנבחרת לשעבר, אריאל הרוש, שרשם עונה מצוינת בליגה הקפריסאית והחליט שלא להמשיך שם. בנוסף, הצליחו בקבוצה להגיע להסדר עם אנסטיס לפיו היווני יעזוב תמורת פיצוי של כ-200 אלף יורו.

כאן לא הסתיימה הסאגה בעמדת השוער בקבוצה. לאחר שהרוש חתם, היה ברור שהוא ישמש כשוער הראשון, בעוד דודו גורש הוותיק יתופקד כגיבוי שהוכיח שאפשר לסמוך עליו. גורש, לא רצה לסיים את הקריירה כשחקן ספסל וברגע שקיבל את ההצעה מבית"ר ירושלם והבטחה להיות שוער ראשון, הוא ביקש מראשי האלופה לאפשר לו לעבור, ואלו לא עמדו בדרכו מתוך הערכה על תרומתו למועדון.

כדי למלא את החלל בעקבות עזיבתו של גורש, החליטו בבאר שבע להחתים את לויטה לעונה אחת, זאת לאחר שכאמור נדחק אל מחוץ לסגל של מכבי חיפה בעקבות החתמתו של…חיימוב. לויטה למעשה חוזר לקדנציה שנייה במועדון אחרי ששיחק בשורות הקבוצה בעונת לפני שבע עונות.

אוהד לויטה | צילום: הפועל באר שבע

מרכז ההגנה

בבאר שבע נאלצו להסתדר בחלק גדול מהעונה החולפת ללא שני הבלמים שנחשבו לשחקני הרכב קבועים: שיר צדק שהושעה למשך שמונה חודשים לאחר שהתברר שבבדיקת שתן שעשה התגלו חומרים אסורים; והפורטוגלי מיגל ויטור, שקרע את רצועות הברך ונאלץ לעבור ניתוח ותהליך שיקום ארוך. בהיעדרם, מי שתפקדו כבלמים של הקבוצה היו לואיי טאהא וחאתם עבד אל חמיד, כשגם מתן אוחיון משמש כגיבוי.

אולם, אלחמיד התלונן כבר בסיום העונה החולפת על כאבים בשרירי הבטן, ולא היה ברור האם יאלץ לעבור ניתוח או שיעבור תהליך ארוך של החלמה, מה שיגרום לו להעדר לפחות מתחילת העונה. במקביל, אוחיון נפצע במהלך מחנה האימונים של הקבוצה ועל פי הערכות הוא אמור היה להיות מושבת מפעילות לתקופה של חודש לפחות.

שיר צדק מול איתי שכטר | צילום: דני מרון

למרות שבקבוצה ידעו ששיר צדק חלוד לאחר שמונה חודשי השעיה, ושויטור, הפצוע הנצחי, יחזור במקרה הטוב לקראת החורף, וגם כשיחזור, לא ברור מתי ייפצע בפעם הבאה; שאלחמיד פצוע בשרירי הבטן ואוחיון פצוע בשריר הירך האחורי, בבאר שבע לא מצאו לנכון לחזק את הסגל עם בלם נוסף, מה שגרם לברק בכר לאלתר בתחילת העונה כל מיני הרכבים שבהם הוא נאלץ לשבץ קשרים במרכז ההגנה.

בנוסף, למרות המחסור בבלמים, בקבוצה כדרך קבע החליטו שוב להשאיל את הבלם הצעיר עמית ביטון, מבלי לתת לו הזדמנות אמיתית להוכיח את עצמו.

עמדת המגן השמאלי

את העונה החולפת פתחה הפועל באר שבע עם שני מגנים שמאליים: ההונגרי מיחאי קורהוט, שהגיע בתחילת העונה הקודמת כמחליפו של אופיר דודזאדה שנמכר לגנט הבלגית. ואורן ביטון הצעיר, שהגיע בקיץ מקריית שמונה ואמור היה להוות מחליף לקורהוט.

בסוף ספטמבר 2017 כשהעונה כבר בעיצומה (הן בליגת העל והן בזירה האירופית), החליטה הפועל באר שבע להאריך את חוזהו של המגן ההונגרי מיחאי קורהוט עד 2021. זמן קצר לאחר מכן בינואר 2018, ניהלה באר שבע משא ומתן עם מגן הפועל חיפה באותה העת, שמואל שיימן, אשר עתיד היה לסיים את חוזהו בתום העונה. המגן החיפאי סיכם בבאר שבע על חוזה לשנתיים. בינתיים קורהוט נפצע בברכו ונאלץ לעבור ניתוח. מי שנדרש למלא את מקומו בהרכב היה אורן ביטון שלקח את ההזדמנות בשתי ידיו וסיים את העונה כמלך הבישולים של הקבוצה (8).

אורן ביטון

הוכיח שאפשר גם בלי זרים ואז נפצע. אורן ביטון | צילום: מאיר אבן חיים

התכנון היה שביטון ישמש העונה כמגן הפותח ומי שיגבה אותו מהספסל הוא שיימן, כשקורהוט קיבל הודעה כי הוא לא נמצא בתוכניות ורשאי לנהל מגעים עם קבוצה שתסכים לקלוט אותו. ההונגרי ניהל בישראל משא ומתן עם מכבי נתניה והפועל חיפה, שהחליטו בסופו של דבר לא לצרפו, כמו גם עם קבוצות מקפריסין ובלגיה, אך גם שם הדבר צלח.

קורהוט קיבל אישור מהנהלת הקבוצה לחזור למולדתו בניסיון למצוא קבוצה בהונגריה, אולם אורן ביטון נפצע בצורה קשה במהלך משחק גביע הטוטו מול מכבי נתניה והאבחנה הייתה שהוא קרע את רצועות הברך. בעקבות כך, ההונגרי הוזעק לחזור לסגל של באר שבע, כאשר בעקבות פציעותו של ביטון, שיימן תיפקד בתחילת העונה כמגן השמאלי הבכיר של באר שבע.

בגזרת אורן ביטון קיבלו בבאר שבע בשורות טובות. אחרי שאובחן שקרע את הרצועה הצולבת, בדיקת MRI גילתה כי השחקן אומנם קרע את הצולבת, אבל עדיין מסוגל להתאמן ולא יצטרך טיפול כירורגי. בקבוצה קבעו שביטון ימשיך בתקופה הקרובה בחיזוק הברך בכדי לנסות לשחק ללא ניתוח, בדומה למקרה מיגל ויטור ששיחק תקופה קצרה ללא ניתוח. ביטון ממשיך בשיקום וטרם קיבל החלטה אם לבצע ניתוח ברצועה הצולבת.

בית"ר ירושלים פנתה לבאר שבע בבקשה להעביר לשורותיה את שמואל שיימן, שם החליטו להיענות בחיוב לבקשה ושחררו את שיימן ללא תמורה ובכך חסכו את חוזהו. עד שביטון יחזור לפעילות, הכוונה הייתה שמיחאי קורהוט, שעדיין מחזיק בחוזה, יחזור לעניינים ויתפקד כמגן הבכיר. העניין הוא שמשחקו האחרון של קורהוט  לפני הפציעה הקשה שעבר, היה לפני שמונה חודשים, בניצחון בגביע המדינה על מכבי אחי נצרת.

בלית ברירה, בשל כושר המשחק הירוד של קורהוט החלוד, פתח בהרכב הקבוצה במשחק הליגה האחרון הצרפתי ז'וליאן סטו, שלא רגיל לשחק בעמדת המגן השמאלי. בניסיון למזער נזקים מבחינה מקצועית, בבאר שבע ניסו לצרף לפני סיום חלון העברות את בן תורג'מן, שכזכור שוחרר בחינם בקיץ שעבר לבני יהודה, רך גם עסקה זו לא צלחה.

אגב, במקביל לשינויים בעמדת המגן השמאלי. בבאר שבע שקלו לבצע שינוי גם בעמדת המגן הימני, כאשר דור אלו היה מועמד אף הוא להצטרף לבית"ר ירושלים, זאת לאחר שהתאושש מפציעה.

אפילו בתחפושת בפורים הוא פצוע. קורהוט | צילום: פרטי

קישור

הקשר הוותיק וקבלן האליפויות, מהראן ראדי, שבעונה החולפת חל פיחות במעמדו, החליט שהוא רוצה למצוא קבוצה חדשה בה ישוב להיות שחקן הרכב קבוע. ראדי חתם לבסוף בשורות בני סכנין, בה שיחק בעבר.

בבאר שבע החליטו לצרף בקיץ את שחקן הכנף, חן עזרא, שחוזר לבאר שבע אחרי שגדל במחלקת הנוער של המועדון ועזב בגיל צעיר.

כמו כן, באר שבע השאילה הקיץ לאשדוד את עמרן אלקרינאווי, אחד השחקנים המוכשרים שצמחו בשנים האחרונות במחלקת הנוער של המועדון, כאשר במסגרת העסקה, לאשדוד יש אופציה לרכוש את השחקן בסיום העונה. אותו המתווה שהיה בזמנו עם דן ביטון, בוגר נוסף של מחלקת הנוער של הפועל באר שבע, שהפך לשחקן אשדוד לכל דבר.

במהלך חלון העברות הנוכחי הוחלט בבאר שבע לצרף גם את הקשר הסלובקי, אריק סאבו, קשר 50/50 שיכול לשחק גם באגף ימין של הקישור וכמגן ימני. את הדרך ההפוכה עשה דן איינבינדר, שהגיע לבאר שבע בקיץ שעבר והצליח להפוך במרבית שלבי העונה לשחקן הרכב.

דן אייבינדר כובש

דן איינבינדר. חזר לבירה | צילום: דני מרון

התקפה

הניגרי טוני וואקמה, שהחליט כי מיצה את עצמו בישראל וסרב לחתום על הצעה להארכת חוזה בשנתיים נוספת, נמכר בלית ברירה לטרבזונספור הטורקית, תמורת כמיליון יורו בלבד. סכום נמוך מאוד בייחס למשקל המקצועי של הניגרי, אשר נחשב לזר הטוב ביותר ששיחק בשורות הקבוצה והיה מהגורמים המרכזיים בזכייה בשלושת האליפויות הרצופות. בשל סירובו להאריך את החוזה, בבאר שבע ידעו כי אם לא ימכרו אותו הקיץ, בינואר הוא כבר יוכל לחתום בכל מועדון שירצה ויעבור לשם בקיץ הקרוב ללא תמורה. משום כך נאלצה באר שבע להתפשר על גובה הסכום אותו דרשה עבור הניגרי.

מי שינסה להיכנס לנעליו הגדולות של וואקמה, הוא החלוץ ההולנדי של קריית שמונה, נייג'ל האסלביינק, שחתם לשלוש שנים בבירת הנגב עם אופציה לשנה רביעית בחוזה המוערך בכ-400 אלף יורו לעונה. באר שבע שילמה עבור מחצית מכרטיס השחקן של ההולנדי כ-1.5 מיליון יורו.

נייג'ל האסלביינק, אוהד לויטה, אריק סאבו | צילום: הפועל באר שבע

אגב, אתר ערוץ הספורט עשה בדיקה וגילה שהבעלים של קריית שמונה, איזי שרצקי, הכניס לקופת המועדון בשנים האחרונות 21.6 מיליון שקלים מעסקאות בשנים האחרונות. מהבדיקה עולה שלמעלה ממחצית הסכום הגיע מעסקאות עם הפועל באר שבע. בנוסף ל-6 מיליון שקלים שבאר שבע שילמה עבור החלוץ ההולנדי, היא שלמה גם 3.5 מיליון שקלים עבור 70% מכרטיס השחקן של המגן אורן ביטון, 1.9 מיליון שקלים שולמו עבור הקשר וובה בראון (ששוחרר הקיץ בחינם חזרה לקריית שמונה), 1.3 עבור הבלם שיר צדק ו-900 אלף שקלים עבור השוער גיא חיימוב (שכמו בראון, גם הוא שוחרר הקיץ בחינם בטרם חתם במכבי חיפה). בסך הכל הכניסה באר שבע כ-13.6 מיליון שקלים לקופה של שרצקי בשנים האחרונות.

מי שהגיע מבעוד מועד לבאר שבע כתחליף נוסף לוואקמה הוא החלוץ הוותיק, עדן בן בסט, שיכול לתפקד גם באגף השמאלי. בקיץ, באר שבע ניצלה את סעיף היציאה בחוזה של בן בסט, שילמה מאה אלף יורו להפועל חיפה ורכשה את החלוץ הוותיק.

חילוף מוקדם. עזרא במקום בן בסט | צילום: לירון מולדובן

מוחמד גאדיר לא שותף בעונה החולפת במשחקי הליגה בשל פציעות במפשעה ובברך. למרות זאת, מימשו בבאר שבע את האופציה להאריך את חוזהו של גאדיר בעונה נוספת, על אף שלא היה בתוכניות המקצועיות. בבאר שבע דרשו תמורתו במהלך הקיץ סכומים שאף קבוצה בישראל לא הסכימה לשלם, כך שבלית ברירה, השחקן שוחרר בחינם וחתם על חוזה בבני סכנין.

במחזור הראשון של העונה מול קריית שמונה, ברק בכר החליט לפתוח עם החלוץ גיא מלמד, שבעונה החולפת בקושי ראה דשא, כאשר מי שישב על הספסל הוא מלך שערי הקבוצה בעונה החולפת, בן שהר.

במהלך המשחק, כשבאר שבע חיפשה לכבוש שער, בכר החליט לעלות מהספסל קודם את מוחמד גאדיר שלא נמצא בתוכניות, כששהר נכנס רק כמחליף שלישי.

הולך קשה… בן שהר | צילום דני מרון

במחזור השני, במשחק המסקרן מול מכבי תל אביב, אותו בן שהר ששיחק דקות ספורות כמחליף מול קריית שמונה, פתאום מצא עצמו בהרכב. ומה עלה בגורלו של מלמד שכבש את השער לזכות באר שבע במשחק מול קריית שמונה? הוא לא ראה דקה מול מכבי.

במהלך פגרת הנבחרת בין המחזור השני לשלישי בליגת העל, החליטה באר שבע לבצע שינוי בחלק הקדמי של הקבוצה.

אלונה ברקת הגיע לסיכום עם משה חוגג, הבעלים החדש של בית"ר ירושלים, באשר למעברו של בן שהר לקבוצה הירושלמית. על פי הפרסומים בתקשורת, המהלך נעשה מבלי לעדכן את השחקן, שהטיל וטו על המהלך לאחר שנודע לו. שהר יזם פגישה דחופה עם ברקת בה הבהיר כי אין לו שום כוונה לעזוב. אחרי ששהר יצא מהפגישה עם ברקת הוא פרסם פוסט באינסטגרם בו הבהיר כי הוא לא מתכוון לעזוב את הקבוצה. למרות זאת, בבאר שבע התעקשו שלא להשאיר את הסקורר המצטיין של הקבוצה בשלוש השנים האחרונות, אך גם לאחר סגירת מועד חלון העברות, החלוץ עדיין כאן.

שהר עבר אין ספור קבוצות במהלך הקריירה ובאר שבע הייתה למעשה הקבוצה הראשונה שהוא הצליח להרגיש בה בבית. הוא חתם בבאר שבע בקיץ 2015 והיה גורם מרכזי בזכייה בכל שלושת האליפויות של הקבוצה, כשהוא כובש 50 שערים בכל המסגרות, יותר מכל שחקן אחר במהלך התקופה. לאור היכולת הטובה והחיבור שלו לקבוצה, חתם שהר בדצמבר האחרון על חוזה לחמש עונות נוספות תמורת כחצי מיליון דולר לעונה, מה שאמור היה להישאר בקבוצה עד 2023.

דיא סבע בקדנציה הקודמת בבאר שבע. הפעם יצליח? | צילום: מאיר אבן חיים

בשל סירובו של שהר לעבור לבית"ר, החלוץ גיא מלמד הוזכר כמי שעשוי לעשות את הדרך לירושלים, כאשר מלמד הוצע על ידי באר שבע גם למכבי נתניה, במסגרת הניסיון לצרף את מלך שערי ליגת העל בעונה החולפת, דיא סבע, כשבנוסף למלמד, באר שבע הציעה לנתניה כ-1.5 מיליון יורו, בזמן שהנתנייתים דרשו כשני מיליון יורו. בין הצדדים לא התגבשה עסקה עד למחזור הליגה האחרון, אך כרמז לכך שהעסקה עשויה בסופו של דבר לצאת לפועל, דיא סבע לא נכלל בסגל של נתניה במשחק מול קריית שמונה, כשמנגד מלמד לא נכלל בסגל של באר שבע. בהמשך נודע שמלמד חתם במכבי נתניה לשלוש עונות עם אופציה לעונה נוספת.

במקביל, דיא סבע הצטרף לבאר שבע. השחקן ישתכר כ-400 אלף דולר לעונה בחוזה לארבע שנים עם אופציה לעונה נוספת.

מי שערכו הופעת בכורה בשורות באר שבע מול אשדוד הם החלוץ הולנדי נייג'ל האסלביינק והקשר הסלובקי אריק סאבו, שהצטרפו לאדומים ימים ספורים לפני המשחק.

זרים

זה לא סוד שבבאר שבע מתקשים בשנתיים האחרונות לצרף זרים איכותיים לקבוצה. בנוסף לשוער היווני, יאניס אנסטיס ששוחרר לאחר התבוסה לזאגרב, בבאר שבע צרפו גם את הצרפתי הוותיק, ז'וליאן סטו, שיכול לשחקן במספר עמדות בהגנה ובקישור האחורי.

סטו שחתם לשנתיים, שיחק מחצית אחת בזאגרב לפני שהוחלף. בשני מחזורי הליגה הראשונים סטו לא קיבל דקה, כאשר במשחק מול מכבי, כשהמאמן החליט שהוא פותח במערך של שלושה בלמים, סטו לא נספר. במשחק מול אשדוד, בשל המחסור במגן שנמצא בכושר משחק, בכר החליט לעלות עם סטו באגף השמאלי של ההגנה. הצרפתי לא בדיוק הבריק.

יתכן וסטו ישוחרר מהקבוצה במהלך חלון העברות של חודש ינואר. הצרפתי מצטרף לזרים נוספים שהגיעו בעידן ברק בכר לבאר שבע בקול תרועה רמה ועזבו את המועדון בקול ענות חלושה.

ז'וליאן סטו. יישאר עד סוף העונה? | צילום: באדיבות הפועל באר שבע

כולם זוכרים את הספרדי איסק קואנקה, שחתם בקיץ שעבר על החוזה הגדול בתולדות המועדון, כ-550 אלף יורו לעונה, בחוזה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת. הספרדי שאמור היה למלא את החלל שהשאיר מאור בוזגלו באגף הימני של הקישור, סבל מחוסר מזל, סדרה של פציעות והפגין יכולת חלשה. בקבוצה הצליחו להשתחרר מהחוזה שלו הקיץ לאחר ששילמו לו פיצוי.

גם החלוץ הצ'כי התמיר, תומאש פקהארט הוחתם בקיץ שעבר על חוזה לשלוש עונות בגובה של כחצי מיליון יורו לעונה ולמרות שכבש עשרה שערים במהלך העונה החולפת, הוחלט בבאר שבע לוותר על שירותיו.

ולמרות ההתנהלות הלא ברורה של הקבוצה בכל הנוגע לשינויים בסגל השחקנים, בשל העובדה שהליגה בישראל מאוד חלשה והעובדה שאצטדיון "טרנר" הוא מגנט של נקודות, בזמן שמכבי תל אביב מקיימת את משחקי הבית שלה באצטדיון בנתניה, מאחר ואצטדיון בלומפילד עבור שיפוץ נרחב, באר שבע מסוגלת לזכות באליפות רביעית ברציפות.

התנהלות תמוהה. אלונה ברקת וברק בכר | צילום: "שבע"

כתבות נוספות

0

התחלקו בנקודות: תיקו בין נתיבות לירוחם

ליגה ב': חניכיו של מוטי עטר כבר הוליכה 1:3, אבל מושיקו אביטן עם צמד, אמר את המילה האחרונה

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות
0

300 הופעות וניצחון

מ.ס דימונה ציינה לפני משחק הליגה מול א.ס נורדיה, 300 הופעות של משה אסולין בקבוצה הבוגרת. הקפטן הוותיק נכנס כמחליף בדקה ה-78, כשקבוצתו בפיגור 3:1. את הסוף, כולם יודעים... במחזור הבא: מאבק על יתרון הביתיות בפלייאוף

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה