ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"לא צריך לתקן מה שבסדר"

ספורט9 ביוני 2018    10 דקות
1

שרון אביטן ואבי כליף מסכמים את העונה במחלקת הנוער של הפועל, תוך פזילה ל-2018/19. הם מדברים על ההישגים, הקשר עם הבוגרים, שיתוף הפעולה עם אתלטיקו מדריד, חילופי המאמנים בנערים ג', הסגל לעונה הבאה, סגירת וסרמיל וגם על העבודה המשותפת

"לא צריך לתקן מה שבסדר"
כדורגל אמיתי יותר מורכב. אבי כליף ושרון אביטן | צילומים: אילן שי

שרון אביטן (44) ואבי כליף (42) מוליכים זו העונה השנייה ברציפות את מחלקת הנוער של הפועל באר שבע. אביטן מנהל אותה מקצועית זו השנה ה-4 ברציפות. שבוע לאחר מסיבת הסיום החגיגית באולמי "אגמים", פגשנו את השניים ב'וסרמיל', ממש לפני שסוגרים לתמיד את האצטדיון שהביא לבאר שבע 2 אליפויות, ובו כיכבו ה-2 בלא מעט משחקי ליגה.

איך הייתם מסכמים את העונה שהסתיימה זה עתה?

אביטן: "העונה הזו היא סמל של כל התקופה שאני נמצא פה, עם מגמה של עלייה. אנחנו רואים את המחלקה בצמיחה, אנחנו מסתכלים, אבי ואני, בכמות הילדים שהייתה פה כשהגענו ואת הכמות שיש היום, וקבוצות שיש היום, והרמה שיש היום. כשהגענו היו 294 ילדים בבית הספר לכדורגל ו-130 במסגרת התחרותית. כיום יש 300 במסגרת התחרותית ו-450 בבית הספר לכדורגל. וזה ילך ויגדל".

ומבחינת ההישגים?

אביטן: "כולם אוהבים להסתכל על טבלאות ותוצאות, למרות שזה לא עומד בראש מעיינינו, אבל גם שם יש שיפור עצום. נוסיף את הרוח החדשה שהמועדון שואף אליה של שילוב שחקנים שמסיימים את גיל הנוער בבוגרים, והשנה אמורים להשתלב שלושה: איתמר שבירו, בני נתן, יוני אליאס ובקונסטלציה מסוימת גם השוער עמית קרן. זה בהחלט נותן לנו הרגשה של סיפוק, תחושה שהדברים זוכים להערכה מקצועית, וזה מה שחשוב לנו".

כליף: "גם סגל המאמנים גדל, ומועסקים במחלקה כ-40 אנשי מקצוע, 11 מנהלי קבוצות בהתנדבות ו-4 פיזיותרפיסטים. המעטפת גדלה, ואנחנו רואים שככול שמשקיעים יותר, יש יותר הצלחות. הזכייה של נערים ג' בגביע המדינה לא הייתה מטרה, אבל זה ציון דרך, בדרך לחנך אותם לווינריות. ההצלחה מתבטאת גם בכמות השחקנים בנבחרות".

נערים ג' והגביע

נערים ג' מניפים את גביע המדינה

 

 

מה הייתה הסיבה לחילופי מאמנים בנערים ג'?

אביטן: "אני 4 שנים במערכת, שלאורכן לא פיטרתי אף מאמן. איתי לוזון הוא איש מקצוע מצוין, אבל הייתה שם בעיה בדרייב, בטוטאליות לקבוצה, ולא הייתי מוכן לתת לילדים האלה שחולמים להיות שחקנים, לבזבז שנה. אין בלקסיקון שלי מונח כזה 'לפטר מאמן', אלא אם זו מעילה במערכת או חוסר שליטה בקבוצה. גם אם אנחנו לא מרוצים ממאמן, מאמן שוערים או מאמן כושר, אנחנו מוצאים את הזמן בסוף העונה לבוא ולהודות לו בתום החוזה. במקרה של נערים ג', שיש בה 7 שחקנים בנבחרת ישראל, היינו צריכים מישהו שייתן לילדים דרייב חום ואהבה, ולרמי ג'ורנו, שהחליף את לוזון, יש את זה בערימות".

נדמה שקבוצת הנוער קצת פחות טובה בשנים האחרונות.

אביטן: "בשלוש השנים האחרונות יש שנתון קצת פחות טוב, ולמרות זאת, תמיד השתייכנו לחלק העליון של הטבלה (2015/16 – 6, 2016/17 – 8, 2017/18 -6). ההישג היחסי לא היה תלוי ברמה המקצועית, אלא בשינוי הגישה. דחפנו אותם ולא ויתרנו גם על הפסיק הכי קטן, וגרמנו להם למקסם את היכולות, גם הפרסונלית וגם המקצועית. הדרך לא הייתה קלה, מלאת מהמורות, אבל בסופו של יום, העקשנות שלנו והדבקות במטרה הוכחו כמשתלמות".

שרון, יש במחלקה קבוצות שהיית מעורב הרבה יותר במהלך משחקיהן?

אביטן: "העונה לא הייתי על הקווים, למעט ב-2 קבוצות, בהן נתתי את ה-input שלי. נערים ב', בגלל המטרה לסיים את העונה בשמינייה הראשונה (בעונה הבאה ליגת העל), ונערים ג' בעקבות הטלטלה שעברו, הילדים הרגישו הרבה יותר בטוחים בידיים שלי, עד שראיתי שהספינה מתייצבת ושטה, והכל היה בסדר. אף אחד לא קובע במקום המאמנים הרכבים או חילופים. המטרה להפוך אותם למאמנים יותר טובים. לפעמים זה על ידי עבודה בשטח".

ייצוג בנבחרות

אם כל כך טוב, מדוע אין ייצוג לבאר שבע בנבחרות נוער ונערים א' של ישראל?

כליף: "אנחנו מסתכלים יותר על שנתונים 2002 ומטה, שהיום עולים לנערים א', שאלה בעצם הקבוצות שאנחנו בנינו. אנחנו לא מזלזלים חלילה בקבוצות הנוער ונערים א', אבל קשה יותר היה להשפיע. אתה רואה את זה גם בטבלאות, גם בתוצאות, גם בייצוג בנבחרות נערים ב' ונערים ג'. אנחנו מאמינים שעם התוצאות האלה נגיע בשנים הקרובות גם לנוער ולנערים א'".

איך מתנהלת העבודה עם הצוות המקצועי?

אביטן: "אנחנו מקיימים אספות של אחד על אחד על בסיס שבועי וכולם ביחד על בסיס חודשי. בחודש נובמבר יצאנו להשתלמות בת יומיים בבית מלון באשדוד, עם הרצאות של ברק בכר, דרור שמשון ועופר פביאן. שלחנו את מאמן השוערים הצעיר עידו ארלקי להשתלמות באתלטיקו מדריד. קיימנו השתלמויות ברייסר למאמנים מכל הארץ, כל הזמן מחדשים. אני גם מאמין הרבה בלעבוד אחד על אחד, כי מה שצריך ערן ואנה בילדים ג' זה לא מה שצריך איציק עובדיה בנוער. הם לא אמורים לעבוד על אותם התכנים, על אותם התרגילים. כל המחלקה משחקת 3-3-4, היחידים שאנחנו נותנים להם טיפה לגוון בשיטת המשחק זו קבוצת הנוער, כי בבוגרים אתה משחק לפעמים 2-4-4 יהלום, 2-4-4 פתוח, לפעמים גם 3 בלמים, ולכן צריכה להיות אצלם גמישות טקטית הרבה יותר גדולה. אנחנו מקפידים לבנות את המשחק מאחור ולהביא את היצירתיות של השחקנים ברמה האישית".

ומול הצוות הארגוני?

כליף: "הפגישות הן על בסיס שבועי, יש אסיפת מנהלי קבוצות אחת לחודש, יש הנחיות, ריענון של נהלים. בסך הכול בחרנו אנשים טובים, מסורים, שאפשר לסמוך עליהם. המנהלים עושים את עבודתם בהתנדבות, מה שמצביע על נכונותם לתרום, כשגם הצוותים האחרים, הרפואיים והמשק, עושים את עבודתם נאמנה. חשוב לציין שבצוות שלנו יש גם 'כוח נשי' – 2 מנהלות קבוצה (נערים ג' וילדים ב' שפלה), 2 פיזיותרפיסטיות ו-2 מאמנות (חדר כושר ופילטיס)".

יגיל אוחנה חוגג שער

ישאר בנוער? יגיל אוחנה, חריג גיל

על המטרות לעונה הבאה, אומר אביטן: "להמשיך ליצור דומיננטיות של המותג שנקרא 'הפועל באר שבע', ברמה האישית של השחקנים וגם ברמה הקבוצתית. בפשטות: להפוך אותם ליותר טובים. בצד המקצועי, אין כוונה לערוך אלא שינויים מינוריים במצבת המאמנים. לא חושב שצריך לתקן מה שבסדר".

האם חריגי הגיל כמו נועם דיעי ויגיל אוחנה ימשיכו בקבוצה?

אביטן: "ראה מקרה נועם גמון או מוסא תראבין, שחקנים שיכלו לשחק בנוער וקיבלו הצעה מליגה לאומית. העדיפות היא פיתוח השחקן, גם אם זה על חשבון הקבוצה. שנה אחת בליגה לאומית עדיפה על עונה בליגה לנוער. גם בהמשך יהיה כך לגבי יגיל אוחנה, נועם דיעי, תומר יוספי או ניר איצקוביץ', שאמורים לשחק כחריגי גיל בעונה הקרובה, זאת אם תהיה הצעה שתגרום למועדון להרוויח אותם. גם אם זה יבוא על חשבון קבוצת הנוער, זה בסדר".

"ואם לא", מוסיף כליף, "כמובן שהם ישחקו בנוער".

מה לגבי קינגס קאוגנה?

אביטן: "שחקן זר לא יכול לשחק בקבוצת נוער בישראל יותר מעונה אחת, שבסופה יש לקבוצה הבוגרת את האופציה לרכוש אותו. את חוות הדעת שלי נתתי, וההחלטה לגבי המשך הקריירה שלו כאן לא בידי. גם בשנה הבאה יהיה זר בקבוצה, ככול הנראה בעמדת החלוץ".

יהיו מחנות אימון בחו"ל?

אביטן: "אנחנו ממתינים. אולי במסגרת שיתוף הפעולה עם אתלטיקו מדריד. בכל מקרה, הכוונה לצאת למחנות אימון, אולי בחו"ל".

'וסרמיל' ייסגר בקרוב. לאן אתם עוברים בעונה הבאה?

כליף: "מתחם רייסר יהפוך לבית שלנו, על כל מגרשיו, ויהיה אזור סגור, עם מחסום בכניסה. כל 5 המגרשים יהיו בשליטתנו כמועדון. המגרש הסינטטי יהפוך למגרש דשא בו יתאמנו הבוגרים, והמגרש בו מתאמנת כיום קבוצת הנוער של מ.ס באר שבע ייהפך לסינטטי. יהיה גם שיפוץ של המבנים, יובאו מבנים יבילים, יהיה חדר כושר, חדר לימוד. נוער ונערים א' ישחקו במגרש בו הם מתאמנים כיום, ליד הבית האדום".

איך שיתוף הפעולה עם הבוגרים?

אביטן: "החיבור הוא מדהים, כי ברק בכר, אלונה ברקת, עמיר נוסבאום ואסי רחמים, באים קבוע למשחקים של מחלקת הנוער. גיא ויזנגר מטפח את השוערים של נערים א' והנוער, כשהוא גם אחראי על הבאתם של כמה מהם לבאר שבע. לא סתם דברים קורים, לא סתם המועדון הזה מלבלב. אתה לא יכול להצליח כאן אם אתה לא אדם שיתופי. לא סתם עובדים כאן 24/7, זה כיף לנו. המועדון נותן תחושה של משפחה על אף הדרישות המקצועיות ברמה הכי גבוהה. יודעים לתת את החיבוק והחיזוק כשצריך. הם לנו ומאתנו לשחקנים. תגיע לפה ותראה לא פעם אותנו משחקים פינג פונג עם הבוגרים. אין פה אווירה של 'אני מנהל'. וזה מתחיל בבעלים שלנו, שהיא קודם כל אימא, דרך המנכ"ל אסי, שזה הדבר הכי אנושי והלב הכי רחב שראיתי בחיים שלי".

שרון אביטן וחביאר וידאל מאתלטיקו מדריד

שרון אביטן עם המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של אתלטיקו מדריד, חביאר וידאל

ספרו על הקשר שנרקם עם אתלטיקו מדריד.

אביטן: "המהלך, אם ייצא לפועל (הסכם שצריך להיחתם מול הנהלת הבוגרים), הוא מהלך שימנף את מחלקת הנוער ואת מועדון הכדורגל צעד אחד קדימה. במסגרת שיתוף הפעולה הזה יגיעו אנשי מקצוע, שאמורים להביא איתם עוד ידע, שאמור לחלחל לכל המחלקה באמצעות עבודה יומיומית בשטח של ראשי תחומים (עמידה בשער, כושר גופני, פיזיולוג, מאמן חלוצים), שיתגוררו בבאר שבע. בביקור של שניים מראשי הפירמידה של מחלקת הנוער הספרדית, הם התרשמו לטובה, צפו בשנתונים 2004-2003, התלהבו מהשחקנים ומהדרך בה אנחנו מנהלים את העניינים ומעבירים את האימונים. הם הגיעו לכמה תובנות, וכולנו מקווים ומצפים ששיתוף הפעולה אכן ייצא לפועל, ויביא את מחלקת הנוער של הפועל באר שבע למקומות שהיא צריכה להיות שם".

ולסיום, תחמיאו קצת זה לזה.

אביטן על כליף: "לא יכולתי לבקש פרטנר יותר טוב, מכל הבחינות. קודם כל אנחנו חברים, וזה יתרון. הוא בין הבודדים שרציתי שימשיך כמאמן כשמוניתי למנהל המקצועי של המחלקה (הוא אימן עוד לפני שקיבלתי את הניהול המקצועי). זה לא כל כך דיבר אליו, אבל הגורל יצר חיבור בהמשך. השילוב של שנינו מנצח, כי הוא השקט יותר, הרגוע יותר. אני יותר בעל הטמפרמנט, הוא נותן לי שקט מבחינה ניהולית, כשאני יודע שהכול מתוקתק, ואני יכול להתעסק רק בכדורגל. זה לא מובן מאליו. אני זוכר תקופות שבהן הייתי צריך לטפל גם בדברים אחרים".

כליף על אביטן: "אם יש מי שנמצא סביב המועדון והכדורגל 24/7, זה שרון. הוא יורד לרזולוציות הכי נמוכות והכי קטנות שיש, ועושה את זה מהלב, מהנשמה, ושואף כל הזמן לשפר כל שחקן, כל מאמן, לפעמים זה יוצא מהבטן ולפעמים מפרשים אותו כאימפולסיבי או עצבני, אבל אני יודע שזה בא באמת מהלב, במטרה לשפר את כולם, והוא עושה את זה על הצד הטוב ביותר. הוא עושה זאת בצד המקצועי, אני בניהולי, וזה שילוב טוב למועדון".

 

אבי כליף ושרון אביטן

כשרוגע וטמפרמנט מאזנים זה את זה. כליף ואביטן

כתבות נוספות

0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות
0

חזרו לנצח

בסימן 5: לאחר 5 הפסדים רצופים, ו-5 פעמים בהן נכנעו האדומים מהדרום להפועל גליל עליון, גברה החבורה של אורן אהרוני על זו של ברק פלג 80:87. 5 שחקנים קלעו בספרות כפולות. ברביעי 1/8 גמר גביע המדינה בהרצליה

ספורט25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • דיאב אלאפיניש
    עידוד ופרגון

    כול הכבוד לך שרון אתה עושה את הבלתי אפשרי למען המחלקה ולמען הצלחתה
    יבוא היום ואתה תקטוף את הפרי של עבודתך במחלקה
    יישר כוח ותמשיך להצליח ולדחוף את מחלקת הנוער להישגים יותר ויותר טובים
    אתה מסוגל ויכול
    מאמינים הך