ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

הליגיונרים | סיכום עונה

ספורט9 ביוני 2018    8 דקות
0

מי עשה קפיצת מדרגה? מי הבקיע הכי הרבה שערים? מי ירד ליגה? ומי הוכיח שיש לו מקום גם היום בהפועל באר שבע?

הליגיונרים | סיכום עונה
אצטדיון 'טרנר' | צילום: מאיר אבן חיים

כשהתחלנו בפרויקט הליגיונרים, שחקנים תוצרת מחלקת הנוער של הפועל באר שבע שמשחקים בליגה הבכירה, מטרתו הייתה לעקוב אחרי שחקני הבית כדי לעמוד על התאוריה שזה לא שאין שחקני בית טובים, אלא הם פשוט לא מקבלים הזדמנות.

להפתעתנו, לאחר פתיחת עונה טובה של מרבית מהם, שורה של החלטות לא נכונות בחלון העברות של ינואר, פציעות, חילופי מאמנים וירידה ביכולת, רבים משחקני הבית שלנו הלכו דווקא אחורה.

אז מי כן עשה קפיצת מדרגה? מי הבקיע הכי הרבה שערים? מי ירד ליגה? ומי הוכיח שיש לו מקום גם היום במועדון האם שלו, שחגג אליפות שלישית ברציפות?

אופיר דודזאדה: סגן אלוף

אם מסתכלים על השורה הסטטיסטית שלו, המגן השמאלי עשה קפיצת מדרגה בכל מה שקשור בהבקעת שערים, כשהיו לו ארבעה כאלה העונה, אחד מהם בגביע המדינה. שתבינו, בכל התקופה שלו בהפועל באר שבע, דודזאדה הבקיע שער אחד בלבד. אגב, אופיר גם בישל שער אחד.

המגן שותף ב-30 משחקי ליגה העונה, מהם פתח ב-23, מה שהספיק לקבוצתו כדי לראות את הפועל באר שבע מלמטה בטבלה. אי היציבות של קבוצתו מכבי תל אביב, העובדה שנאלץ לפעמים לשחק בלם בצד שמאל והיכולת הטובה של אבי ריקן על האגף שלו, גרמה לכך שיכולתו נפגעה ומכבי תל אביב כבר הודיעה שלא תשאיל אותו גם בעונה הבאה. מנגד, מכבי חיפה ששוב בונה את עצמה מחדש מעוניינת במגן השמאלי, שעלול לעבור לסמי עופר. על העמדה שלו באלופה, משחק אורן ביטון, שתשעת הבישולים שלו העונה מעידים על כך שגם בבאר שבע כרגע לא מצטערים על המהלך.

סוף סוף ניצח. אופיר דודזאדה | צילום: דני מרון

חן עזרא: חוזר הביתה

מכל הליגיונרים שלנו, חן עזרא שותף בהכי הרבה משחקים (31) הבקיע הכי הרבה שערים (8) והיה חלק בולט בעונה המדהימה של בית"ר ירושלים שהספיקה לשיא אדיר של כיבוש שער ב-42 משחקי הליגה האחרונים שלה, אך גם למקום השלישי בלבד. לחן עזרא גם כרטיס אדום אחד העונה.

היכולת הטובה של הקשר לא נעלמה מעיניהם של אלונה ברקת וברק בכר שהחליטו להחזירו ובעונה הקרובה עזרא צפוי להיות שחקן הבית היחיד בסגל של האלופה שיקבל דקות משמעותיות. עזרא בן ה-29 אגב, לא שיחק בהפועל באר שבע בכל קריירת הבוגרים שלו.

חן עזרא ב'טרנר' עם אסי רחמים | צילום: באדיבות הפועל באר שבע

דן ביטון: שיחק יותר מקוואנקה, אוחנה וזריהן

קשר, מ.ס אשדוד שותף העונה ב-23 משחקים, כבש 3 שערים ותרם בישול נוסף. הוא פתח 15 פעמים בהרכב ורק בגלל שסבל מפציעה לקראת סוף העונה הנתון הזה לא גדול יותר. דן ביטון הוכיח העונה שהוא שחקן לגיטימי בליגת העל, וגם אם הוא היה מתקשה להתברג בהרכב האלופה, הרי שהרכש מברצלונה, או הצמד מאשדוד, עדיין לא הוכיחו שהוא לא היה תורם יותר מהם. באשדוד לא ממש מצטערים.

שחקן מפתח בקבוצת תחתית. דן ביטון | צילום: ערן לוף

עמית ביטון: מהרכב ראשון ליציע

עמית ביטון זו דוגמה לשחקן שעשה הכל נכון בתחילת העונה; הוא הושאל לעכו, היה באנקר בהרכב ואפילו כבש שני שערים מעמדת הבלם. בהפועל באר שבע סיפרו שהם עוקבים אחריו ואף הייתה מחשבה להחזיר אותו בתום העונה ולתת לו יותר דקות. אלא שאז הגיע חלון העברות של חודש ינואר וביטון החליט לעבור למ.ס אשדוד. לא ברור מה גרם לו למעבר הזה, מעבר לעובדה שמשם מגיעים יותר מהר מבאר שבע, אבל הבלם נדחק לקצה הספסל וראה דקות רק בסוף העונה. 16 משחקים בהרכב ו-17 בסך הכל היו לו העונה, באשדוד שולב רק בשלושה משחקי ליגה. לפחות לא רשם ירידת ליגה עם עכו. יושאל בעונה הבאה, יצטרך לבחור טוב יותר. חדרה במעוניינות.

לא החלטה טובה. עמית ביטון | צילום: האתר הרישמי מ.ס אשדוד

עמראן אלקרינאווי: כוכב נופל

זאת הייתה אמורה להיות העונה של עמראן אלקרינאווי בעכו. הכוכב הצעיר התחיל בסערה וכבש חמישה שערים עד חודש נובמבר, ארבעה מהם בגביע הטוטו. הוא היה באנקר בהרכב, הכוכב של הקבוצה, לפני שפרץ בן אז'ובל. אלא שמשהו קרה בדרך, והקשר, כמו ביטון חברו, בחר לעזוב בינואר ולעבור לסכנין, שם שיחק רק עשרה משחקים, רק שניים בהרכב. בסך הכל רשם הכישרון הצעיר 28 הופעות בליגה, פתח ב-16 בהרכב וסיים עם שער ליגה אחד וארבעה בישולים. לא משהו לספר לחבר'ה, או לאלונה ברקת. לא מן הנמנע כי יושאל גם בעונה הבאה. יחבור לניסו אביטן בחדרה?

כוכב בחצי הראשון של העונה. אלקרינאווי | צילום: דני מרון

אבי מלכה: עונה טובה, ירד ליגה

בלם הפועל אשקלון שיחק העונה 29 משחקים בליגה, כשבכולם הוא פתח והוחלף רק פעם אחת. יחד עם זאת, מה שהוא יזכור מהעונה הזאת, זה שני כרטיסים אדומים (ועוד 10 צהובים) וירידת ליגה. מלכה לא יתקשה למצוא קבוצה בליגת העל, כשגם רעננה במעוניינות, אך גם אשקלון הייתה מאוד רוצה שימשיך בשורותיה בעונה הבאה ויעזור לה לשוב לליגת העל.

הצטיין מול וואקמה והפסיד לבאר שבע פעמיים בתוספת הזמן. אבי מלכה | צילום: דני מרון

לוטם זינו: מליגיונר, לליגה השנייה

עוד אחד שירצה לשכוח את העונה הזו הוא הקשר המוכשר לוטם זינו שבתחילת העונה רק רצה לשחק כדורגל. הוא כבר כמעט היה בבית"ר ירושלים ובמכבי פתח תקווה, אך לבסוף רשם 25 משחקים, שער ושני בישולים במדי האחרונה בטבלה, הפועל עכו. העובדה שזינו שיחק כבלם בחלק השני של העונה, לא עזרה לו להביא את היכולת שלו לידי ביטוי ולהראות את מה שהוא יודע. מעניין יהיה לראות היכן ישחק בעונה הקרובה.

ירד ליגה. לוטם זינו | צילום: מאור אלקסלסי

יוסי בניון: מכר מנויים בטדי, הבקיע שערים במושבה

יוסי בניון הגיע לבית"ר ירושלים בקול תרועה רמה, אך משום מה אלי טביב בחר להתעלל בכוכב הכי גדול שראתה ליגת העל והוא נאלץ לעבור למכבי פתח תקווה. בניגוד לבית"ר ירושלים, שם פתח רק פעמיים בהרכב בליגה, במכבי פתח תקווה הוא עלה ב-11 משחקים וסיים כסגן מלך השערים של הליגיונרים שלנו עם 7 כיבושים, אליהם תוסיפו שני בישולים. בסך הכל, שותף בניון ב-24 משחקים העונה, כמות מכובדת לשחקן בן 38. 7 בישולים ושני כיבושים? תודו שלא הייתם מתנגדים לתפוקה הזו ממיכאל אוחנה למשל?!

יוסי בניון | צילום: עדי אבישי

אלמוג כהן: יישאר ליגיונר

27 משחקי ליגה, בהם כבש שני שערים. הספיקו לקבוצתו אינגולשטט לסיים במקום התשיעי, בליגה הגרמנית השנייה. למרות החיזורים מצד אלונה ברקת והאכזבה מאי עליית ליגה, הודיע השבוע הקשר הבינלאומי היחיד של ישראל (מתוך הליגיונרים שלנו) כי הוא נשאר בקבוצתו גם בעונה הבאה.

היה שווה לעקוב:

"עשינו סנסציה". ניסו אביטן | צילום: ערן לוף

ניסו אביטן, חדרה: לקח בתחילת העונה את העולה הטרייה ללאומית ועשה איתה את הסנסציה של העונה כשעלה לליגת העל ויפגוש בעונה הבאה את הפועל באר שבע.

דודי טוויטו, עפולה: המגן השמאלי רשם עונה מצוינת עם 4 שערים, בישולים ובעיקר הרבה עיניים מתעניינות מצד קבוצות ליגת העל. כרגע הוא נראה סגור במכבי נתניה לעונה הבאה.

הפך לסקורר. טוויטו | צילום: דני מרון

נועם גמון, עפולה: עונה מצוינת של המגן בה גם שיחק כבלם, גרמה למספר קבוצות בליגת העל להתעניין במושאל הצעיר של האלופה. לא מן הנמנע שגמון שהוזמן לתחילת האימונים בבאר שבע, יימצא עצמו מושאל שוב, כשחדרה חזקה בתמונה.

גל צרויה: 11 שערי ליגה בקבוצת התחתית של הפועל פתח תקווה מסמנים שאולי הגיע הזמן לקבוצה קצת יותר ראויה למידותיו.

גל צרויה | צילום ארכיון, EYOYA

ציטוט השבוע: "מה שהזחל מכנה 'קץ העולם', מכנה המשיח פרפר" / ריצ'רד באך, מתוך "תעתועים"

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה