ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

שש בסולם ראדי

ספורט2 ביוני 2018    9 דקות
0

לאחר שלוש עונות באדום, שבכל אחת מהן זכה באליפות, מהראן ראדי נפרד מהפועל באר שבע. שחקנים ששיחקו עם הקשר המעוטר לאורך הקריירה, מספרים מה הופך אותו לאחד הווינרים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי

שש בסולם ראדי
שש אליפויות, אבל הרבה יותר מזה. ראדי | צילום: דני מרון

17 שערי ליגה, עוד 15 בישולים, שלוש אליפויות באדום ושש ברציפות בסך הכל. אם רוצים לסכם את הקריירה של מהראן ראדי בבירת הנגב, אפשר לעשות זאת דרך המספרים, אך אי אפשר לעצור שם. ראדי הוא הרבה יותר מהנתונים הסטטיסטיים שלו, מהשערים, מהבישולים; מהראן הוא הרבה יותר מעוד שחקן בהפועל באר שבע ההיסטורית של השנים האחרונות. בכל זאת, זה מהראן ראדי!

"אין בי משהו מיוחד"

"אין בי משהו מיוחד", אמר ראדי בראיון ל"שבע", בעונה הראשונה שלו בנגב. "אני יכול להגיד, שאני בן אדם עקרוני, ושהדעות שלי הולכות איתי לכל מקום. אני מאמין בכבוד לאחרים ובעזרה לאנשים כמה שיותר, ומי מי שיש לו את הדברים האלה, יקבל אהבה וכבוד בחזרה", הוסיף. ואכן, ראדי קיבל כבוד ואהבה בבאר שבע ובכמויות, אבל התומכים הכי גדולים שלו בכלל לא מסכימים עם ראדי; "ברור שהוא מיוחד", הם טוענים.

"הוא שחקן מדהים, בן אדם מופנם ומאוד מאוד חביב, תמיד מחייך וצנוע", כך אומר עליו שחקן העבר של הפועל באר שבע, השוער שאול סמדג'ה, ששיתף פעולה עם ראדי במכבי הרצליה, בתחילת דרכו של הקשר בליגת העל. "הוא חזק מאוד מנטאלית, אף פעם לא נשבר ואיש של עבודה", מוסיף סמדג'ה. "פשוט כיף איתו בחדר ההלבשה, וזה אחד האנשים שהייתה לי הזכות לשחק איתם. תמיד לוקח אחריות ואני מאוד אוהב אותו עד היום".

לדברי שוער העבר, ממה שהוא זוכר, "ראדי היה מקצוען, מאוד מצחיק, אך גם צנוע", וסמדג'ה הוא לא היחיד; מסתבר שכל מי ששואלים אותו על מהראן, הדברים הראשונים שעולים לו בראש הם המקצוענות והצניעות, השחקן הגדול והאדם עם הלב הענק.

"כיף איתו בחדר ההלבשה". שאל סמדג'ה | צילום: פרטי

"כשחקן, צר לי להגיד ששיחקתי איתו רק עונה אחת, ובעונה הזאת למדתי ממנו הרבה דברים", נזכר מוחמד כליבאת, ששיחק עם ראדי בעכו. "הוא בן אדם, קפטן ומאמן שני במגרש", מספר כליבאת. "הוא אחד שמכוון, שאכפת לו, ושנותן את כל כולו. יש לו איכויות, שכולם ראו בשש השנים האחרונות, ובלטו במספרים שהביא. ואני לא חושב, שיש איזשהו שחקן, שהשפיע על קבוצה, והיה בה דומיננטי, כמו שהוא היה בשלוש השנים שלו במכבי תל אביב וגם בשלוש השנים בבאר שבע. מקצועית, אני יכול להגיד עליו רק דברים טובים".

אבל גם עבור כליבאת, מה שחשוב זה הבנאדם, שעומד מאחורי השחקן: "מבחינה אישית, הוא בן אדם ישר, שאין אצלו משחקים, ואפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות. טיילתי איתו בהרבה מקומות בעולם, ואני יכול להגיד שאני בר מזל, שיש לי חבר כזה. חבר שמכוון, דואג, אכפתי ויודע לקבל החלטות בזמנים קשים. אין לי אחים, אז הוא היה האח הגדול שלי", מספר קשר הפועל רעננה בעונה החולפת. "תמיד היה לי חיבור איתו, ותמיד התייעצתי איתו, כי מהרגע הראשון שהכרנו, מיד התחברנו, כמו שני אחים שדאגו אחד לשני".

לדבריו, ראדי סיפק לו הרבה טיפים בקריירה, ומה שהוא למד ממנו זה לא לוותר בזמנים הקשים: "הוא תמיד יודע להוציא מעצמו את המקסימום, להרים את עצמו, והוא גורם לחבר'ה מסביבו גם להיות טובים יותר".

גם שחקן העבר קרלוס צ'קאנה, שמכיר את ראדי עוד מימיו בליגה השלישית, כששיתפו פעולה באשקלון, מעיד קודם כל על האדם מאחורי שש האליפויות. "אנחנו חברים מאז ששיחקנו ביחד באשקלון. הוא חבר טוב שלי הרבה שנים, אחרי עונה מטורפת שעשינו באשקלון בליגה השלישית, וזה הדבר הכי כיף בכדורגל, כשמרוויחים חברים טובים ואנשים טובים", נזכר צ'קאנה.

קרלוס צ'קאנה מבקר את ראדי ב'טרנר' עם ילדיו | צילום: יניב סול

"הוא אדם טוב, ותמיד כשיוצא לי להגיע ל'טרנר', כדי לראות אותו, גם כשהוא מזמין אותי ואת הילדים שלי, זה כיף. גם כי שיחקתי בבאר שבע, ואני מאוד אוהב את המועדון הזה. הוא שחקן טוב ומקצוען, וכל מי שאני מדבר איתו עליו בבאר שבע, תמיד אומרים לי דברים יפים. ככה גם בכל מקום שהוא הלך. מה שיפה במהראן זה שהוא לא השתנה כלום בדרך שלו, וכבר 14 שנה שאני מכיר אותו, וזה אותו בן אדם ואותו מקצוען. הוא תמיד היה גם בקשר עם הבן שלי איגור ז"ל, ואני תמיד מכיר קודם כל את הבן אדם. אני מאוד אוהב אותו, ושמח כשהוא מצליח. לא סתם, בכל מקום שהוא הלך, הוא יצא עם משהו ביד, וכל קבוצה שהוא ילך אליה, תזכה בו".

"הוא בא מכפר סולם"

"אני זוכר, שהוא בא מכפר סולם, וכל הזמן הייתי מסתלבט עליו: 'תעלה על סולם, ותתחיל לקחת כדורי גובה'", צוחק סמדג'ה. אז, בכדורי גובה זה פחות הלך, אבל לגבי הסולם, ראדי לא הפסיק לטפס עד שהגיע לפסגה. מהפועל מג'דל כרום, דרך כפר כנא, אשקלון, הרצליה, בני יהודה, עכו, סכנין ואז שלוש עונות במכבי תל אביב בגיל 30, ועוד שלוש בבאר שבע. וגם 10 הופעות בנבחרת. את האליפות הראשונה חגג בגיל 30, ומאז שבר שיא אליפויות רצופות, עם שש כאלה. אז, איך רק בגיל 30 ראדי הגיע לשיא?

"הוא עבר טלטלות בגיל צעיר, ובכדורגל לא כל שחקן מתאים לקבוצה", מסביר כליבאת. "אם אתה קוטף פרי לפני הזמן, אתה לא מפיק ממנו את האיכויות שלו, אותו דבר מהראן; הוא הגיע לבשלות שלו בסכנין, והגיע למכבי תל אביב בשיא שלו, בזמן ובמקום הנכון. הוא הגיע מאוחר, אבל הגיע מתוק".

האגדה מספרת שכשהיה ילד, אי אפשר היה להפריד את מהראן ראדי מהכדור; בכל זמן פנוי שהיה לו, כמובן אחרי הלימודים וכששיעורי הבית שלו כבר מוכנים, הוא היה שם. רץ אחרי הכדור במגרש בכפר סולם. כדי שראדי לא יפספס שום דקת משחק, אימו הייתה דואגת להביא לו את ארוחת הצהריים למגרש. אפילו הדביקו לו כינוי בגלל זה; "ממחון", הם קראו לו, נעול על הכדורגל. "לא רציתי לפספס אף דקה", הודה הקשר בזמנו. "זה נכון", אמר בצניעות.

שיאן האליפויות ברציפות. ראדי | צילום: דני מרון

גם כאן, גם במכבי תל אביב, גם בגיל 36, ראדי לא רוצה לפספס שום דקה. בגלל זה, הוא עזב את קריית שלום בזמנו, בגלל זה הוא נפרד מ'טרנר' היום. בעיקר, כי הוא מאמין שהוא עדיין שווה הרכב.

ראדי נכנס העונה כמחליף 18 פעמים במשחקי ליגה, כשרק שלושה שחקנים עשו זאת יותר ממנו העונה, שון וייסמן, מתן חוזז ואליאל פרץ הצעירים. שש פעמים הקשר גם הוחלף, וזה פשוט לא מספיק לו, כי הוא "ממחון".

"תמיד היו לו היכולות"

סמדג'ה: "תמיד היו לו היכולות, ותמיד חשבתי שהוא שחקן טוב, אבל להגיד שחשבתי שראדי יגיע לקבוצות הכי טובות בארץ, וייקח שש אליפויות רצוף? אני לא חושב, שהוא חלם על זה".

כליבאת: "בחיים האישיים, ההתמדה שלו והרצון שלו תמיד בולטים. אני והוא היינו בתאילנד, ואם היינו משחקים טניס או כדורגל, היינו 'רבים מכות'. הוא ווינר עד הסוף, ועל כל נקודה מתווכח. אנשים היו מכירים אותנו שם, וצוחקים עלינו שאנחנו תמיד מתווכחים. זו האישיות שלו, הוא ווינר, ורוצה לנצח בכל מקום, והווינריות הזו הביאה לו שש אליפויות".

ראדי וכליבאת באחד הטיולים שלהם ביחד | מתוך פייסבוק

צ'קאנה: "מהראן תמיד היה מגיע לפני הזמן, ועובד קשה, והוא הגיע בזכות לרמות הכי גבוהות. אני מאחל לו בהצלחה, כי מגיע לו. הוא ווינר אמיתי, מקצוען ובן אדם ענק. מה שקרה עכשיו עם מהראן, אחרי האליפות השלישית שלו בבאר שבע, זה שהוא הולך למקום אחר, זה מוזר. אבל ככה זה בכדורגל, ואי אפשר לדעת מה קורה מאחורי הקלעים. הוא צריך ללכת לאיפה שהוא חושב, שהוא יכול לקבל יותר הזדמנויות, כמו שהוא קיבל בבאר שבע בהתחלה".

כליבאת מסכים: "אין ספק, שמהראן הוא בן אדם, שיודע לקבל החלטות, ואני סומך עליו בעיניים עצומות. הוא תמיד יקבל את ההחלטה הנכונה עבורו, הוא כבר לא ילד, ויודע מה טוב עבורו. אני חושב, שהוא הגיע לשיא בבאר שבע ולמיצוי שלו, ולדעתי הוא מחפש אתגר אחר. גם המרחק מהבית ומהמשפחה, זה לא קל".

צ'קאנה: "אני כשחקן, אוהב להיות במקום שאני משחק, ולא אוהב להיות על הספסל. לפעמים, היה לי קשה להיות על הספסל, כשהרגשתי שאני צריך להיות בהרכב. באר שבע זה מועדון הכי חזק שיש היום בארץ, ובתקופה האחרונה מהראן לא פתח הרבה בהרכב. נראה לי, שהוא מרגיש שאין לו יותר מדיי דקות, ובגלל זה הוא עוזב".

כליבאת: "לדעתי, למהראן יש עוד הרבה שנים לשחק; זה בן אדם שבגיל 36, רץ יותר ממני ומרוב השחקנים על המגרש, והוא יתרום הרבה לכל קבוצה, שתיקח אותו".

רץ יותר מכולם, גם בגיל 36. ראדי | צילום: עדי אבישי

אלונה ברקת אמרה השבוע, שראדי מסמל עבורה "חברות, כבוד הדדי, ומקצוענות". עבור ברק בכר הוא היה אחד המאמנים שלו על המגרש, ובשביל אליניב ברדה, שפגש שחקנים רבים בחייו, "אבל מעטים כמו ראדי", לדבריו.

17 שערי ליגה, עוד 15 בישולים, שלוש אליפויות באדום ושש ברציפות בסך הכל. אבל לצד ראדי השחקן הגדול, נזכור בעיקר את מהראן, הבן אדם עם הלב הענק. זה שטוען שהוא לא מיוחד, אבל הכי מיוחד, זה שאם הוא לא היה כדורגלן, הוא היה זמר, אבל כרגע, הוא עסוק בעיקר בלשיר שירי אליפויות. אנחנו נזכור את ראדי שלא רוצה לפספס שום דקה, ואיזה דקות הוא סיפק לנו.

אם לא היה שר שירי אליפויות, היה זמר. ראדי

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה