ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"המטרה שלנו היא לתקוע יתד בליגת העל"

ספורט30 במאי 2018    8 דקות
0

כששיחק אצל שימי ריגר, כפיר ארזי לא חלם שיום יבוא והוא יעמוד בראש קבוצה בליגת העל. כשהתגייס לסייע לישראל ברוך במחלקת הנוער של הפועל באר שבע לפני שש שנים, לא האמין שתוך שנים ספורות הוא יארח בקונכייה את מכבי תל אביב בליגה. המציאות עולה על כל דימיון, אבל הוא עוד לא אמר את המילה האחרונה

"המטרה שלנו היא לתקוע יתד בליגת העל"
כפיר ארזי | צילום: ניק סמירנוב

בין סדרה אינסופית של מסיבות עלייה ובין קריאת מאות הודעות ברכה בוואטסאפ, בין הופעה בתכניות רדיו וטלוויזיה ובין ראיונות בכל אמצעי תקשורת במדינה, מצא כפיר ארזי, הבוס של הפועל אר שבע / בני שמעון רגע של פנאי, כדי לספק גם את הסקרנות שלנו לגבי כל מה שעבר עליו ועל המועדון בראשו הוא עומד בשש השנים האחרונות, תוך שימת דגש על העונה שהסתיימה אך עתה.

אז מי אתה, כפיר ארזי, אני פותח ושואל, ובין ביס לביס בארטיק הקרח האדום שבידו, הוא משיב: "אני בן 56, גר בעומר, נשוי לאתי ואבא ל-2 ילדים – עמית, חייל בצה"ל ורועי, תלמיד כיתה י"ב ושייך לפרויקט הכדורסל של מקיף ג'".

איך התגלגלת לכדורסל?

"שיחקתי כדורסל בצעירותי. בהתחלה בעומר ואחר כך בהפועל באר שבע, תחת הדרכתם, בין השאר, של שימי ריגר ודב שריר. שיחקתי בליגה הארצית. הייתי שחקן נוער טוב, התגייסתי ליחידה מובחרת ואז הפסקתי לשחק כדורסל. עם השנים, אבא שלי הקים את 'מוקד ארזי' ואני הצטרפתי אליו ולא היה לי זמן לחזור לכדורסל. הייתי עסוק בעבודה וביצירת העסק. כשהילד הגדול שלי, עמית, התחיל לשחק כדורסל, והוא שיחק טוב, חיפשתי מה לעשות אתו. וכולם יעצו לי, 'תיקח אותו לגליל, תיקח אותו למכבי תל אביב'. דיברנו אני ואשתי, והחלטנו שהילד שלנו לא יהיה בפנימייה, ויגור אצלנו בבית. ננסה להקים מסגרת ונראה מה אפשר לעשות בבאר שבע".

מה, לא היה אז כדורסל בעיר?

"היו אז שני מועדונים – הפועל, שניהלו אותו מריו לוי, אבי ברמי וישראל ברוך, ובית"ר של כדורי אורה ומיכאל ביטון. החלטנו לשים את הילד בהפועל. זה היה לפני כ-6 שנים, ביקשו שאני אעזור, התחלתי לעזור. הקמנו אז קבוצה בוגרת בליגה ב'. היו לנו במחלקת נוער כ-130 ילדים. הקבוצה הקודמת של הפועל, קבוצת האוהדים התפרקה, העמותה הפסיקה, ואנחנו, עם העמותה של הנוער, 'עתיד הנגב', הקמנו קבוצה בוגרת בליגה ב', ישראל ברוך אימן. עלינו מיד לליגה א', שנה אחר כך לליגה ארצית וכעבור עוד שנה ללאומית. עלינו שלוש ליגות בשלוש עונות עם ישראל ברוך כמאמן. בהמשך 'נתקענו' שנתיים בלאומית. עונה ראשונה סיימנו במקום ה-7. בשנה השנייה כבר הגענו לגמר הפלייאוף עם יניב בורגר, והשנה עלינו לליגת העל. בינתיים, הוספנו עוד כ-500 ילדים למחלקה, ויש לנו היום כ-650 ילדים שמשחקים כדורסל בבאר שבע והסביבה".

איך משיגים יותר תקציבים לליגת העל?

"רצים, ברגליים ומקיימים הרבה שיחות, ביחד עם תומר ירון, ומנסים להביא תורמים. קטנים וגדולים, מה שנצליח לדוג נביא".

מי השותפים שלכם להצלחה?

"אנחנו מתפעלים 90 אחוז מהכדורסל בעיר אם לא יותר, בפרויקטים שונים בבתי הספר, 'זוזו', 'אתנה'. מנסים למשוך את כל הארגונים שיעשו את הפרויקטים בבאר שבע. כשאני אומר אנחנו, אני מתכוון להפועל באר שבע / בני שמעון וחברת כיוונים. הם חלק גדול מהניהול של הילדים היותר צעירים ואנחנו הסמכות המקצועית. המאמנים שלנו, המנהל המקצועי שלנו. עם זאת, כיוונים מעורבים בכול, גם מקצועית. מנהל אגף הספורט, מאיר אלפסי, הוא איש כדורסל, ובגילאים הצעירים של בתי הספר לכדורסל וכל החוגים והפרויקטים חברת כיוונים שותפה, כמו גם משרד החינוך, דני ארץ קדושה ממינהל הספורט, ושמעון אמסלם עם הפרויקט של איגוד הכדורסל בנגב ובגליל".

"בסוף, אין כמו הבית"

ארזי, חבר הנהלת איגוד הכדורסל, פועל להביא לאזור פרויקטים שונים, כמו משחק כדורסל בין נבחרות הכדורסל של ישראל ואוקראינה, ואת גביע ווינר. "אנחנו נביא עוד פרויקטים של כדורסל, שימשכו ילדים מכול האזור לשחק. אנחנו מנסים להכניס למסגרת שלנו גם את המגזר הבדואי, והיישובים בסביבה, במקביל לשיתוף הפעולה המצוין שלנו עם המועצה האזורית בני שמעון. נשמח להקים אקדמיה בתוך אחד היישובים של המועצה, יש במגירה המון פרויקטים שצורכים זמן, כוח והרבה כסף, וגם מי שירתום את כל הגופים האלה. אנחנו נתקדם לאט-לאט".

ומה קורה במחלקת הנוער?

"ההדים מה'כמעט עלייה' של הקבוצה לפני 11 שנה (אילן ברקוביץ, איילון זגורי, אוהד כהן הצעיר) יצרו כדורסל בבאר שבע. הם הגדילו את היקף הפעילות במחלקת הנוער ויצרו תשתית לשנים שאחרי זה. ילדים שמשחקים היום כדורסל, בעוד 10 שנים יהיו בבוגרים או בנוער. באותם ימים יצרו בית ספר לכדורסל מאוד גדול, והצליחו לייצר שחקנים. כשאנחנו הגענו לפני 6 שנים, הקבוצה השנייה של הפועל (קבוצת האוהדים) התפרקה, ואז הנוער והילדים נחלשו, וההדים של זה הם הילדים האלה. אני מאמין שבעקבות העלייה הנוכחית, יצטרפו עוד 300, 400 או 500 ילדים מכל האזור. יגיעו מאמנים הרבה יותר מקצועיים. הבאנו מנהל מקצועי ברמה גבוהה מאוד לדעתנו, עמית רשף, שעושה עבודה טובה, כל אלה יביאו תוצאה בעוד 5, 6, 7, 10 שנים. לא אתמול, לא היום ולא מחר. אלה תהליכים שנמשכים הרבה זמן. ואלה יהיו גם האוהדים שלנו, העתיד של הכדורסל באזור".

"כל עונה אצלנו תהיה פיננסית – אנחנו נוציא מה שיהיה לנו". ארזי עם המנכ"ל תומר ירון | צילום: אילן שי

ומה עם שחקני בית?

"מאוד קשה לגדל שחקני כדורסל במקום כמו באר שבע. כי כשפתאום גדל מישהו שהוא טיפה בסדר או טוב, אז מיד לוקחים לנו אותו. בקבוצת הנוער הנוכחית וזו שקדמה לה, יש 9-8 ילדים שהיו בחמישייה הראשונה ועברו לשחק במקומות אחרים, כי הם רוצים לקחת את הילד לשחק במכבי תל אביב או הפועל תל אביב, ולא תמיד זה נכון. ואז מה קורה? מפרקים לנו את קבוצות הנוער והנערים. ב-95 אחוז ההורים טועים, הילדים טועים, כי הילד מגיע לשם ואין לו בית, הוא רחוק ממנו, וכשיש מאבק על מקום בהרכב, מתייחסים אליו כמו אל ילד חוץ. אצלנו הם ילדי בית. הילדים בנוער שמשחקים טוב, מתאמנים עם הבוגרים. הם חריגי גיל בנוער, הם מובילים קבוצות, הם מקבלים ביטחון. אני חושב שמי שעזב טעה. אני מקווה שעכשיו, כשיש לנו קבוצה בליגת העל, ההורים באזור ישאירו את הילדים. ולראייה, גם אריאל נבון שהיה כוכב שלנו בנוער ועזב, חוזר כי בסך הכול, בסוף, אין כמו הבית".

ומה יהיה בעונה הבאה, תרוצו לאליפות כמו הפועל חולון לפני 11 שנה?

"אני לא חושב שהפועל חולון של אז חשבה שכשתנצח את באר שבע בגמר הפלייאוף של הלאומית 2:3, תיקח תוך שנה את האליפות בליגת העל. גם אנחנו לא חושבים. בספורט כשדברים מתחברים אז הם מתחברים, כמו שקרה ללסטר באנגליה או להפועל קריית שמונה בישראל, ובזמנו לגליל עליון בכדורסל. זה קורה, אבל המטרה שלנו היא לתקוע יתד בליגת העל, אבל עדיין לא חשבנו על העונה הבאה. מוקדם מדי".

תהיה עונה פיננסית?

"כל עונה אצלנו תהיה פיננסית – אנחנו נוציא מה שיהיה לנו. אם העיר והאזור יידעו לתמוך, תהיה לנו קבוצה שתרוץ כמה שיותר. בסך הכול, אין אצלנו משכורות יותר מדי גבוהות, רוב העובדים מתנדבים וחלקם שם כסף מהכיס. יש פה 40-30 חבר'ה שעוזרים. אם נצליח להגדיל את כמות האנשים שאתנו, ונצליח למכור מנויים, כולל מנויי כבוד כדי לתת לנו תמיכה, אז יהיה יותר טוב, ואם יהיה פחות, אז יהיה פחות טוב. כמובן שהעירייה ובני שמעון ימשיכו לתמוך, ערים אחרות בסביבה יכולות להצטרף. כל יישוב קטן יכול גם. נעשה שיתופי פעולה מקצועיים עם עזרה כספית למגדלור שזו הקבוצה הבוגרת. אני חושב שזה יכול להביא תוצאות טובות".

מילה לקהל?

"מדהים, גם בבית ובמיוחד בחוץ. אנחנו צריכים קבל תומך, אוהד, שר וקונה מנויים. תקציב של קבוצה בונים בחודש הראשון, ונתחיל למכור מהר מאוד מנויים. אם נראה שההיענות של העיר ותומכים בנו וקונים הרבה מנויים, זה יגדיל את התקציב, בהתאם לכמות הכסף שתיכנס מהמכירה. אנחנו רוצים להביא רק שחקנים, אין לנו הוצאות ניהול גדולות מדי מבחינה כלכלית".

הראיון המלא בגיליון סוף השבוע של עיתון "שבע"

ומה יהיה בעונה הבאה? | צילום: באדיבות הקבוצה

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה