ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"חברה במועדון הגדולות"

ספורט18 במאי 2018    13 דקות
0

גילי לנדאו חושב שבאר שבע תזכה בחמש אליפויות רצופות, אסף נמני בטוח שבאר שבע הוסיפה סימן קריאה למועדון הגדולות עם האליפות הזו ואפילו יעקב בוזגלו מפרגן. אז במה שונה האליפות הנוכחית בעידן ברק בכר לשתיים שקדמו לה?

"חברה במועדון הגדולות"
אפשר לעשות זאת גם בשנה הבאה?. הנפת צלחת האליפות | צילום: דני מרון

למרות שזו לא הייתה העונה הכי טובה שלה מבחינת יכולת, הפועל באר שבע שוב זכתה באליפות המדינה בכדורגל ויש שיגידו שזאת הייתה האליפות הכי מרשימה של המועדון מבירת הנגב. אז מה עושה אותה כל כך יוצאת דופן, ביחס לשתי האליפויות הקודמות של ברק בכר וחניכיו?

"אני חושב שזו אליפות שמסמנת המון בגרות ובשלות לבאר שבע, כמועדון בכלל וכקבוצה בפרט", אומר אסף נמני, עוזר המאמן של ברק בכר באליפות הראשונה של אלונה ברקת – אחד שהיה שם ויודע לעמוד על ההבדלים. "אני זוכר את התקופה שלנו, כשאתה עושה משהו בפעם הראשונה, אתה לא יודע איך להגיב. לא ידענו איך לחגוג את האליפות, הכל היה ראשוני. הייתה לזה מטרת על ואחריות גדולה, בגלל שידענו שזו יכולה להיות אליפות ראשונה שתיתן רוח גבית לשנים הבאות. התהליך הוא תהליך בגרותי כי באר שבע הבינה שזה תלוי בה, שהיא הפכה לבעל הבית במגרש המשחקים. עד אז, באר שבע לא הייתה בעלת הבית, והיא יצרה מצב כזה. זה ההבדל".

לדעתו של המאמן גילי לנדאו, שאימן בבירת הנגב בעבר, "בסך הכל, זו אליפות של אופי וכוח רצון". לדבריו, "קודם כל הפועל באר שבע למודת ניסיון מהשנתיים הקודמות ויש לה סגל עמוק. מה שאני מייחד לה באליפות הזו, מעבר לכוח רצון ולאופי, זו היכולת לשדרג את עצמה תוך כדי תנועה ולהגיב נכון כמו במקרים של אלחמיד וממן. באר שבע היא קבוצה מצוינת ותולדה של מועדון מאורגן, שעובד ברמה אירופאית. הסנכרון בין אלונה ברקת, אסי רחמים וברק בכר, לשחקנים ולקהל, זה סנכרון שיש לו רק תוצאה אחת וזו הצלחה".

אדם נוסף שהיה שם בשתי האליפויות הקודמות הוא יעקב בוזגלו, אביו של מאור: "אין ספק שבאר שבע של השנים הקודמות הייתה באר שבע עוצמתית, באר שבע מבריקה, למרות שבאליפות הראשונה היא התמודדה מול מכבי של זהבי שהייתה חזקה ואימתנית", אומר בוזגלו.

"באר שבע בנתה את עצמה שנתיים קודם לאליפויות, עם החזרה של ברדה והגעתו של מאור בוזגלו. לאט-לאט היא צירפה עוד שחקנים מוכשרים וטובים ואפשר לומר שבשנים האחרונות באר שבע הפכה להיות מפלצתית. מה עוד שהיא עברה ל'טרנר' ו'טרנר' זה 'טרנר'. מדובר בקבוצה עוצמתית מאוד, שהקהל עוטף אותה מקרוב מאוד, בשירים וריקודים וזה יפה לראות".

ניהול משברים, איצטדיון ביתי ומועדון הגדולות

"אי אפשר לברוח מהמציאות, כשלמעשה באר שבע התמודדה בשנה האחרונה עם כל כך הרבה קשיים", אומר בוזגלו. "שחקנים התחלפו, היו פציעות, הסיפור של צדק ואוחנה, ואנחנו גם יודעים שבכדורגל הישראלי קשה לחבר קבוצה. ולמרות הכל, הם התגברו על הכל".

לנדאו מסכים: "ברמה המקצועית, מהבחינה הטכנית, הטקטית, הגופנית והמנטאלית, עם כל הכבוד לכולם, באר שבע בפור מעל כולם. זה ההבדל ובכל המרכיבים האלה באר שבע מעל כולם, בשעה שמכבי תל אביב מתבוססת בדמה ולא יודעת מי המאמן שלה. לבאר שבע יש את המאמן שלה והיא יציבה ומלאת רעיונות. קשה לאחד את כל הפונקציות שציינתי ובאר שבע עושה זאת. היכולת שלה להתמודד עם משברים, זו יכולת שהשנה הוכיחה את עצמה יותר מהשנים הקודמות. אני משוחד לגבי באר שבע. תרשמו, היא תהיה אלופה חמש שנים ברציפות".

"באר שבע תהיה אלופה חמש שנים ברציפות". גילי לנדאו בימיו על הקווים בבאר שבע | צילום: ארכיון "שבע"

ומה צריך לקרות כדי שהפועל באר שבע תהיה אלופה גם בשנתיים הבאות?

לנדאו: "כדי שהיא תעשה זאת, היא צריכה לעשות את מה שהיא עושה עכשיו, שזה לראות את החסרונות דרך ההצלחות. בדרך כלל אתה בודק את עצמך כשאתה נכשל ולבאר שבע יש פריווילגיה גדולה לראות את החסרונות דרך ההצלחות".

בוזגלו: "כשמתחילים לבנות את הקבוצה לא ממחר, אלא מאתמול, ונכון שעושים טעויות בדרך, אבל בגלל זה אני בהחלט רואה את באר שבע בצמרת לעוד הרבה שנים".

נמני: "איך מבססים כוח של מועדון גדול? כמובן תארים ואוהדים. אם אני, אחד שלא באר שבעי, גר בהתנחלות קרני שומרון, רואה באיזושהי חנות פה במקום קטן בשומרון, מוצרים שמזוהים עם הפועל באר שבע, או ילדים שמסתובבים עם החולצות שלה, מבחינתי זה ניצחון של מועדון. הנה השינוי, השינוי החל. באר שבע עשתה קפיצת מדרגה והפכה להיות חברה במועדון הגדולות עם סימן קריאה. וזה לא דבר פשוט. לדעתי היא גם בדרך הפשוטה והבטוחה לאליפות רביעית".

לדעתו של נמני, "באר שבע יכולה לזהות יותר טוב מכולם איפה שחקנים יכולים לתרום ואיפה פחות. יש שם סגל מקצועי שעובד מסביב לשעון ומנתח הכל. לבאר שבע יעשה טוב שהיא תקבל פייט, ומישהו ידגדג אותה. היא צריכה מכבי תל אביב טובה ובית"ר טובה, כי אז השחקנים החדשים יכנסו לרעב הזה. ברגע שדברים ילכו לה קל מדי, יהיה לה אפילו קשה יותר".

איך זה ששתי הקבוצות שעברו הכי הרבה פציעות, פרשות ומה לא, הן הקבוצות שהתמודדו על האליפות?

לנדאו: "כשליריבה המושבעת של באר שבע, מכבי תל אביב, אין את המגרש הביתי שלה, המשמעות של 'טרנר' זה 10 נקודות פור על אחרים. בית"ר ירושלים לא מועמדת למירוץ האליפות איתה, כי היא לא מנוהלת ברמות של באר שבע. אנחנו צריכים לזכור מה היה היתרון של מכבי חיפה הגדולה בכל השנים שלה. אחד, זה היתרון הכספי, כשהם יכלו לקנות את מי שהם רוצים. שתיים, זה ניהול נכון. ושלוש, זוהי מחלקת נוער. באר שבע, מבחינת מחלקת נוער, למרות שהיא עסוקה בקמפיינים אירופים ויותר, מבחינתי אחת האכזבות היא שאנחנו לא רואים שחקנים שמגיעים ממחלקת הנוער. לדוגמא, אני חושב שדן ביטון שנמכר בעסקה של ניב זריהן ומיכאל אוחנה הוא שחקן ברמה של באר שבע. הפועל באר שבע חייבת לשפר את הדבר הזה".

בוזגלו: "אני לא הייתי אומר שהמצב של בית"ר דומה לשל באר שבע. בירושלים נעשו הרבה מאוד טעויות, בעוד שבבאר שבע נקלעו לסיטואציות ויש הבדל עצום. אם אתה מכניס לעצמך גול עצמי, או שהכדור פוגע בך, יש הבדל, ובבית"ר הכניסו הרבה גולים עצמיים השנה. אחרת, הם היו הקבוצה הכי ראויה להתמודד עם באר שבע, שכן מכבי תל אביב הרימה דגל לבן הרבה לפני. בית"ר ירושלים ירתה לעצמה ברגל ואם לוקחים את שחקני באר שבע כתלכיד שמשחק ביחד כמה שנים, את אצטדיון 'טרנר' ותוסיף את המאמן, מוצאים את המכנה המשותף לאליפות".

נמני: "בעיניי זו קצת תעודת עניות לכדורגל שלנו, כי הליגה לא מצליחה להתעלות. אני מתגעגע לימים של מכבי תל אביב ומכבי חיפה והפועל תל אביב".

"הם התגברו על הכל". יעקב בוזגלו | צילום: עדי אבישי

באר שבע גם לא שיחקה טוב בהרבה שלבים של העונה.

בוזגלו: "באר שבע ידעה לנצל את הביחד בצורה הכי טובה. הליגה הייתה מאוד חלשה יחסית השנה, מבחינת איכות. העוצמה של באר שבע היא בביחד והם זכו באליפות בפן המנטאלי ולא בגלל יכולת. אם לוקחים שש נקודות בדקה ה-95-96 מול אשקלון, זו לא קבוצה ששמים את הידיים שלך על המזוזה בשבילה. זה קרה וזה היופי בכדורגל. קבוצה אחת חייבת לזכות וזאת הייתה באר שבע, בעיקר בגלל המנטליות שלה, הביחד שלה והמאמן שלה".

נימני: "בית"ר לא הגיעה לפליאוף ושם אתה לוקח אליפות, זה שם המשחק. באר שבע באה במאני טיים וחנן ממן הוא שחקן המפתח של העונה. להביא שחקן שהוא הבורג המרכזי של הקבוצה, מיריבה שלך לצמרת ובכושר שהוא נמצא, באמצע העונה, זה לא עוד חיזוק בינואר. זה נדיר".

לנדאו: "משאת נפשו של כל אוהד כדורגל שהקבוצה שלו תהיה 'גם יפה וגם אופה'. זה נכון שבאר שבע של השנה הייתה יותר יעילה ופחות יפה, אבל הפועל תל אביב של שנות השמונים, שלנו, האליפויות שלה היו יעילות ועדיין היא ייצרה שחקנים גדולים כמו סיני וטורק. אם נמשיל את המועדון לעץ שנותן פרי, צל, טעם וריח, באר שבע של העונה נתנה לעיתים פרי, לעיתים צל, לעיתים ריח ולא תמיד הם דרו בכפיפה אחת".

נמני: "הקישור של הפועל באר שבע זה לא הקישור שאנחנו רגילים אליו, יש שם עייפות החומר ושם ובקו ההגנה ברק יצטרך לתת את תשומת הלב שלו. המזל של באר שבע הוא שהיריבות לא הצליחו להתעלות במאני טיים ונפלו. ובאר שבע ניצחה את המשחקים שהייתה צריכה לנצח".

"מאמן משכמו ומעלה"

אם מדברים על האליפויות של הדור הזה, מדברים בעיקר על שני אנשים שלנדאו היה הראשון לתת להם את ההזדמנות, אליניב ברדה וברק בכר. "לעולם לא יתגאה האדם בבנו ובתלמידו", אומר לנדאו, "אבל אי אפשר שלא להיות גאה בהם", אומר בגאווה רבה. "ברק בכר זה ילד שאימנתי בגיל 16 ונתתי לו הופעת בכורה בהכח רמת גן ולאליניב נתתי את ההזדמנות הראשונה בדרבי הין הפועל ובית"ר באר שבע. כל אחד עשה קריירה משלו, אבל המכנה המשותף לשניהם הוא ברמת האישיות שלהם". לנדאו גם היה זה שנתן לבכר את ההזדמנות להיות עוזר מאמן משפיע.

"יהיה מעניין לראות איזו באר שבע נקבל בשנה הבאה", אומר נמני. "האם ראדי יהיה שם עם המנהיגים השקטים או האם יגיעו מנהיגים חדשים? האם קבהא יקבל את המושכות, או האם ג'ון אוגו יהיה שם? יהיה מעניין לאן תכוון באר שבע, אבל נכון לכרגע היא צריכה להתרכז באליפות הזו ולשמוח כי זה לא מובן מאליו. אני חושב שזו האליפות הכי לא נוצצת, אבל הכי ראויה, אליפות של סימן קריאה והיא הרוויחה זאת בענק".

לטענתו של יעקב בוזגלו, עצם העובדה שקשה לבחור שחקן עונה מהפועל באר שבע אומרת הכל. "אם היום אתה מנסה להצביע על שחקן שהיה מעל הקבוצה, אתה לא רואה אף אחד כזה למרות שבאר שבע אלופה", אומר בוזגלו האב. "אני מסכים שלואיי טאהא יכול וצריך להיות שחקן העונה של באר שבע, הוא התגבר על כל כך הרבה מכשולים שהוא ראוי לכל הערכה. אבל כדי שיקרו דברים כאלה, צריך שיהיה מאמן משכמו ומעלה ולדעתי לבאר שבע יש כזה".

אסף נימני שניצח את באר שבע עם מכבי חיפה בתחילת העונה: "גם אני וגם גיא לוזון דיברנו על כך שבאר שבע מאוד חזקה, שיש לה משהו בזהות של המועדון וכנראה שהשנתיים האלה עשו לה משהו ממש טוב. כשמתחילים לכתוב בדפי ההיסטוריה של המועדון זה יוצר זהות, כוח ומורשת ואתה מתחיל להרגיש שיש לך גב והוא מתרחב".

"יהיה מעניין לראות איזו באר שבע נקבל בשנה הבאה". אסף נמני לצידו של ברק בכר | צילום: מאיר אבן חיים

לטענתו, "כשזה קורה, זה פחות משנה איזה שחקן משחק, ואתה מבין שאתה לא בא כעוד מועדון. זה פחות שחקן ספציפי, אלא יותר המועדון וברק בכר שהוא עמוד האש לפני המחנה. הוא עושה את זה בשקט שלו ובצניעות שלו ובכל פעם זה מפתיע אותי מחדש. אנחנו חברים מאוד טובים ואני מאוד אוהב את הבן אדם הזה, אבל הוא תמיד מצליח להפתיע אותי. אני גם מכיר את אסי רחמים שהכוח שלו והמשמעות שלו זה דברים שאתה לא יכול להתעלם מהם ואם זו גם אלונה שנותנת גב למאמן שלה ואנחנו רואים לאן מעמד המאמן מתדרדר. כשאתה מקבל לפני שנה ומשהו חוזה לעוד שלוש שנים, זה לא מובן מאליו".

אומרים שהאליפות הראשונה הייתה של ברדה ובוזגלו, השנייה של הזרים וואקמה ומיגל ויטור, מי הפנים של האליפות הזו?

בוזגלו: "אני לא הייתי מקבל את החלוקה הזו בשום פנים ואופן. אני חושב שמה שעשה את ההבדל זה הפועל באר שבע כקבוצה וגם כבודדים. בהפועל באר שבע של שנה שעברה, אני יכול לתת לפחות עשרה שמות למצטיין העונה, גם השנה לא היה מישהו בולט יותר מכולם, למרות שאני יכול להסכים שזה לואיי טאהא. בדרך כלל כדורגלן העונה נותנים לשחקן מבריק, מלך השערים וכדומה, אז אם צריכים להוציא מצטיין רק מבאר שבע ולוקחים בחשבון את טאהא, זה אומר המון. למרות שאפשר גם להוסיף גם את חנן ממן שראוי אזכור. התפוקה שלו, שערים בצבע שכל אחד מהם הביא נקודות ובלעדיו, לא בטוח שבאר שבע הייתה משחזרת את ההישג של השנתיים האחרונות". יחד עם זאת, מבחינתו אפשר לראות זאת גם כיתרון: "אם לוקחים את החיבור שלה, לעומת הקבוצות האחרות שהתעייפו בסוף, זה בעצם היה החוסן שאני מדבר עליו. ברגע שצריכים את כולם, בתוספת ממן, זו הפכה להיות קבוצה מעניינת וטובה".

לנדאו: "ברק בכר הוא המאסטרו של כל האליפויות וזה תענוג לראות אותו, צנוע, עניו ולא שוכח לצלצל ולברך כל אחד".

נמני: "עם כל הכבוד לכל השחקנים, בעיניי לברק היה משקל כבד בכל האליפויות. זה מאמן שידע להתמודד מול פטר בוס ששנה אחרי זה קיבל את דורטמונד וניצח אותו במשחקי חשיבה, זה מאמן שהגיע לעונה אחרי זה וידע במשחק עונה לשבור את מכבי תל אביב. חנן ממן, ההעברה שלו בינואר השנה היה מהלך של עונה. מתנות לא מקבלים בכדורגל הישראלי ובסופו של דבר באר שבע מוכיחה את זה. היום היא סגרה סופית את זה שהיא שם להישאר, אם למישהו היה ספק".

יעקב, תרצה לברך את הפועל באר שבע?

"אני ברכתי ומברך, למרות כל המשקעים שהיו והיו, ולמרות כל הקללות שקוללנו. מייחסים לי שאני אמרתי קללת בוזגלו ומי שיודע מי אלה משפחת בוזגלו, יודע שאנחנו יודעים רק לברך. כמובן שאני מאחל להם את כל הטוב שבעולם ולא הייתי רוצה בחיים להשתמש במילים שהשתמשו נגדנו. זה רק ספורט".

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה