ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

חזן ויתר? אולי בכר יזמן

ספורט24 במרץ 2018    6 דקות
1

גיא חיימוב ביסס את מעמדו כשוער המוביל של הפועל באר שבע והאדומים שמוליכים את הטבלה ספגו גם הכי מעט שערים בליגה, לא מעט בזכותו. אז איך יכול להיות שחיימוב בכלל לא נכלל, בסגל של נבחרת ישראל?

חזן ויתר? אולי בכר יזמן
צריך להיות בנבחרת. גיא חיימוב | צילום: מאור אלקסלסי

הרבה גבות הורמו בבירת הנגב כשגיא חיימוב חתם בהפועל באר שבע בקיץ 2016. הייתה זו תקופה בה לאלופה הטרייה היה את השוער הכי טוב בליגה, דודו גורש שמו, אך האדומים רצו תחרות בכל עמדה, כולל עמדת השוער.

באותם ימים גורש כבר הפך לשוער נבחרת ישראל, אך הפרשנים, חלק מהאוהדים וגם גורמים במועדון, לא יכלו לנתק את הפער מהיכולת הטובה של גורש, לבין הגיל שלו. יש כאלה שיגידו, עד היום, שהשוער הוותיק איבד את מקומו בהרכב שלא בצדק. יחד עם זאת, חיימוב שהמתין בסבלנות להזדמנות שידע שתגיע, נכנס אל הקורות של האלופה ומאז, לברק בכר לפחות, לא היה ספק מי השוער הראשון שלו. זה לקח זמן ולצד טעויות, היו גם משחקים גדולים, אבל לא משהו לספר לנכדים. עד העונה הנוכחית.

העונה חיימוב לקח את ההזדמנות בשתי ידיים, תרתי משמע. הוא השוער שספג הכי פחות בליגה, חלק מההגנה הכי טובה, ובמשחקים האחרונים אף היה שווה הרבה נקודות לאלופה. פתאום אלה ששרו לגורש "גם בופון לא נולד אתמול", מריעים לחיימוב. פתאום, מבחינת האוהדים האדומים, הוא אחד השחקנים הבודדים שניתן להגדיר כמצטיינים העונה. לא מובן מאליו, לנוכח העובדה שכמעט בכל משחק הוא משחק עם הגנה אחרת, כשבתחילת העונה מי שהיו צריכים לגבות אותו, היו אלה מיגל ויטור ושיר צדק.

פתאום אלה ששרו לגורש "גם בופון לא נולד אתמול", מריעים לחיימוב" | צילום: אודי ציטיאט

גיא, כפירוש השם שלו, נמצא בין שני הרים, כשמצד אחד נמצאת לה הפועל באר שבע, ומהצד השני נבחרת ישראל. בימים כתיקונם, כשאתה מצטיין בהפועל באר שבע, האלופה ומובילת הטבלה, אתה אמור לכבוש גם את פסגת ההר השני. נשאלת השאלה, איך זה שבמשחקים האחרונים כולם מדברים על חיימוב; שחקני היריבה, הפרשנים, אוהדי הקבוצה ואפילו השחקנים שלו – כולם מלבד אלון חזן, מאמן הנבחרת הזמני?

הדשא של השכן ירוק יותר

"מנצ’סטר סיטי מקום 1, שוער: בראבו – סגל נבחרת צילה, יובנטוס מקום 1, שוער: בופון – סגל נבחרת איטליה, ברצלונה מקום 1, שוער: טר שטגן – סגל נבחרת גרמניה, ביירן מינכן מקום 1, שוער: נואייר – סגל נבחרת גרמניה, הפועל ב”ש מקום 1 בישראל, אחרי 2 אליפויות ואולי בדרך לשלישית, ספגה את כמות השערים הנמוכה בליגה, שוער: גיא חיימוב, לא מוזמן אפילו לסגל הרחב של שוערי נבחרת ישראל ?!?!?!!?!?!?!?!?!!?!?".

את הטקסט הזה כתבה אישתו של גיא חיימוב, סינדי, שהייתה הראשונה לבקר את חזן, על כך שהחליט שבעלה לא יהיה אחד משלושת השוערים למשחק הנבחרת הקרוב.  "מריח רע?! מאד", כתבה סינדי. "מקומם?!?! ודאי, מקצועי?!??! כנראה שלא. ענייני יח״צ?!?! אולי, לא מקצועי?!?! רק הנחתי את זה פה. אמר ערן זהבי: 'גם עוד 50 שנה לא נגיע לכלום…'. אני לא מתפלאה…", הוסיפה חיימוב.

לא בכל יום אישתו של שחקן מרשה לעצמה להטיח ביקורת נוקבת כל כך כלפי מאמן נבחרת, אך במצב הקיים זה קל יותר כשכולם יודעים שהמאמן הזמני לא יהפוך לקבוע. יחד עם זאת, השבוע עסקו בתקשורת יותר בשאלה האם היא הייתה צריכה לכתוב את זה ופחות בשאלה: האם היא צודקת?

משפחת חיימוב המורחבת. סינדי צודקת? | צילום: דני מרון

לצורך העניין, כדי לבדוק האם חיימוב היה צריך להיות בנבחרת, לפחות אחד משלושת השוערים, צריך לבדוק מי זומן לפניו.

ראשית, חזן זימן את דני עמוס ממכבי נתניה, שעדיין לא ערך הופעת בכורה בנבחרת ישראל. עמוס אמנם נותן עונה מצוינת, אך האם השוער בן ה-32, שספג הכי הרבה מקבוצות הפליאוף, יותר טוב מחיימוב?

השוער השני שזומן למשחק מול רומניה הוא אריאל הרוש שמשחק בקפריסין, והושעה מהנבחרת רק לפני שנה כשמתח ביקורת על המאמן דאז אלישע לוי. לשני השוערים מצטרף אופיר מרציאנו שמשחק בהיברניאן, שנמצאת במקום הרביעי בליגה הסקוטית החלשה. שני האחרונים כבר הוכיחו שהם ראויים לנבחרת, אבל נשאלת השאלה מה באמת יודעים על ההופעות שלהם העונה? כמה עקבו אחריהם? כמה משחקים שלהם באמת ראו, לפני שהחליטו לזמן אותם?

רמה אחת מעל הליגה

זה נכון שכיום, שלא כמו בימי ניר דוידוביץ' ודודו אוואט למשל, אין שוערים שהם רמה אחת מעל הליגה. אבל, וזה אבל גדול, אומרים שלנבחרת לוקחים את השחקנים שנמצאים בכושר הכי טוב בזמן הזימון, ומי נמצא בכושר יותר טוב מהשוער של הפועל באר שבע?

אז אם נצא מנקודת הנחה, לא פרועה מדי, שהמשחקים בסקוטלנד וקפריסין לא משודרים, כשלעומת זאת את גיא חיימוב ושאר שוערי הליגה, מאמן הנבחרת יכול לראות מדי שבוע, נקבל את הנתונים הבאים: גיא חיימוב שמר על רשת נקייה בשלושת המשחקים האחרונים וספג רק פעם אחת בששת המשחקים האחרונים, מבית"ר שכולם סופגים ממנה. מבין השוערים הישראלים בליגה, חיימוב שמר הכי הרבה פעמים על רשת נקייה. כמו כן, הוא ספג שבעה שערים העונה בלבד, ב-18 משחקי ליגה בהם שיחק. לצורך ההשוואה, פרדראג ראייקוביץ' ממכבי תל אביב ספג 22 שערים ב-27 משחקים. ארנסטאס שטקוס מהפועל חיפה, עם ההגנה השנייה הכי טובה בליגה, כמו מכבי תל אביב, ספג 20 שערים ב-25 משחקים.

בנוסף, לפי מנהלת הליגות בכדורגל, חיימוב ספג רק פעם אחת מטעות שלו שהובילה לשער, הכי מעט בקרב שוערי הליגה.

לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. חיימוב

אם נסכם, בופון כבר פרש מנבחרת איטליה, בראבו הוא כבר לא השוער הראשון של מנצ'סטר סיטי, נוייר פצוע תקופה ארוכה בבאיירן מינכן והמחליף אותו, סוון אולריך, עדיין לא שיחק בנבחרת הבוגרת ורק טרש טגן מברצלונה, עדיין תקף מהפוסט של סינדי חיימוב. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מבעלה שכבר היה שם, בנבחרת. יש לו אפילו הופעה אחת יותר מדני עמוס והוא רגיל לכך שההגנה שלו היא הגנה מתחלפת.

בזימון הראשון של אלישע לוי לנבחרת, השוערים היו גורש, חיימוב (עוד בקריית שמונה) וקליינמן. מאז, בפעם הקודמת כשכולם היו בטוחים שחיימוב יקבל זימון, גם לוי העדיף שוערים אחרים וחיימוב איחל "לנבחרת ולשוערים שלה הצלחה", רק כדי לעקוץ אחר כך ברשת החברתית: "אלישע ויתר?", כתב השוער. "קיבלתי זימון מסינדי". הפעם, חזן ויתר וגיא שותק, סינדי היא זאת שמדברת ברשת החברתית. הוא כבר ידבר על המגרש, בתקווה שאולי, רק אולי, שהמאמן הבא של הנבחרת יספור אותו. ומי יודע, אולי זה יהיה ברק בכר…

בין המצטיינים העונה. חיימוב במרכז הקבוצה | צילום: דני מרון

היה צריך להיות בתמונה, בין ערן לוי לאורן ביטון | צילום: דני מרון

כתבות נוספות

1

זרק את ההולטר והניף את הגביע

קבוצת הכדוריד של הפועל 'יוסי אברהמי' ערד, שהעפילה רק העונה לליגה הלאומית, הייתה רחוקה נקודה אחת מהעפלה היסטורית לליגת העל. זה לא מנע מהקפטן שלה, עוז חנדלי, לקבל אישור מהקרדיולוג לעלות לפרקט ולהניף עם חבריו את גביע המדינה ע"ש ברנר, כשהם מנצחים עם הבאזר את מכבי פ"ת. חכם מהו אומר? "כדי לשבור עוד שיאים, צריכים לייצר עוד שחקנים"

ספורט22 באפריל 2024    4 דקות
0

צעירים ושערים | מה נשתנה?

קבוצת הנוער של הפועל ב"ש צירפה לראשונה העונה שלושה ניצחונות, וחניכיו של גל ברשאן מתרחקים מהקו האדום. 2:2 לנוער מכבי עם המוליכה. נערים א' של הפועל חזרו לנצח. נערים ב' של מ.ס דימונה התאוששו מההפסד לאשקלון עם עשר מכות לרשת של צעירי רהט. חמישה מי יודע? – תשאלו את שתי קבוצות נערים ג' של מכבי ב"ש

ספורט22 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה

  • אור
    חיימוב

    לא מאמין שבכר יילך לנבחרת בעתיד הקרוב.
    חבל שלא מצאו לנכון לזמן את חיימוב שנמצא בכושר מצויין, מצד שני החופש הזה יעזור לו לשמור על אנרגיות לקראת הפוטופיניש של העונה המשוגעת הזאת (מבחינת הפועל באר שבע)