ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

באתי, התאהבתי, נשארתי

ספורט17 במרץ 2018    8 דקות
0

אבנר דרורי (53), מי שהקים את ביה"ס לכדוריד של הפועל ראשל"צ, עמד בין הקורות של הבוגרת, עמה זכה באליפויות וגביעים, הגן על שער הנבחרת הלאומית והוביל את קבוצת הבנים של תיכון העמית בעירו ל-2 אליפויות עולם, נחת בבירת הנגב לפני 4 עונות וחצי. השנה הוא העלה את נציגת בירת הנגב לליגה של הגדולות. נעים להכיר

באתי, התאהבתי, נשארתי
הגנה, הגנה, הגנה. אבנר דרורי לפני שריקת הפתיחה | צילומים: אילן שי

 

בסוף השבוע נערך בהיכל הקונכייה טקס רב רושם, בו חגגו למעלה מ-500 איש את עלייתה של מ.כ באר שבע לליגת העל.

אורי יינון הנחה את האירוע שנפתח בהופעת ריקוד רבת משתתפים, ונמשך בברכות של ראש העיר רוביק דנילוביץ' ויו"ר איגוד הכדוריד מיקו צרפתי, שהעניק את צלחת האליפות לקפטן שימי שמעון.

למירב תשואות הקהל הצעיר והתוסס זכו יו"ר המועדון, מי שהגה והגשים את החזון ,יש מאין, רוני טסלר, והמאמן אבנר דרורי, שמאחוריו רזומה מרשים.

יומיים לפני הטקס והמשחק מול אס"א תל אביב (33:41) פגשתי את דרורי במגרש האימונים של רמות ספורטיב, כשהוא מעביר אימון לקבוצה של תלמידי ותלמידות כיתות ה' ו-ו' של בית הספר לכדוריד של המועדון. התיישבנו בצד כדי לסכם את העונה, בעוד הילדים שמתרוצצים על המגרש מציגים יכולת לא מבוטלת.

"ככה  אני התחלתי", פותח דרורי, "זה היה בהפועל ראשון לציון. במקביל שיחקתי גם כדורגל. ראיתי שבכדוריד אני מגיע לנבחרת ישראל ונוסע לחו"ל, אז החלטתי שזה הכיוון שלי ועזבתי את הכדורגל. אחי, ירון, הגיע לרמות הגבוהות ביותר של הכדורגל ושיחק במכבי תל אביב, בית"ר ירושלים, וגם בליגה הבלגית.

"הייתי שוער מצטיין", הוא ממשיך, "בתור ילד זיהו המאמנים שלי את הפוטנציאל, והוזמנתי לנבחרת הילדים של ישראל.  בגיל 16 וחצי העלו אותי לבוגרים של הפועל ראשון לציון. בהתחלה קיבלתי 4-3 דקות משחק מול שחקנים ותיקים ומנוסים. בגיל 17 וחצי שיחקתי משחק מלא ראשון בבוגרים ואף קיבלתי זימון לנבחרת הנוער, שם שיחקתי במוקדמות אליפות העולם. בהמשך קיבלתי זימון גם לנבחרת הבוגרת של ישראל.

"הפכתי לשוער הראשון של ראשון לציון, קבוצה שאז דשדשה באמצע הטבלה ומטנ. , לא הצלחנו לזכות באליפויות או גביעים, היינו תמיד באמצע הטבלה ומטה. בעונת 88/89, כשאני בן 22, היה לנו משחק נגד מכבי ראשון לציון על אליפות המדינה. מאזן הסדרה ביננו היה 2:2. במשחק המכריע ניצחנו אותם אחרי שעצרתי פנדל, 20 שניות לסיום. זו הייתה האליפות הראשונה של הפועל ראשון לציון. בהמשך זכינו בעוד 4 אליפויות ו-3 גביעים, בגיל 34 פרשתי ממשחק פעיל בגלל פציעה.

"במקביל הקמתי את בית הספר לכדוריד של הפועל ראשון לציון, והתחלתי לאמן קבוצות ילדים. אנשי המקצוע בעיר היין טענו שאני חד עין, ויכול להצליח גם בתור מאמן. באותה יחידת זמן החלטתי להתמקצע בתחום. בשנת 1988 פנו אלי מבית ספר "העמית" בראשון לציון, ומאז (30 שנה) אני מאמן שם. 30 שנה בדיוק, עשינו שם אימפריה מטורפת, עם 20 אליפויות ישראל, ו-2 אליפויות עולם (1992 עם עידן מימון בדנמרק, ו-1994 עם דודי בלסר בגרמניה) ב-10 אליפויות בהן השתתפנו".

איך הגעת לבאר שבע?

"לפני עשר שנים באתי לעזור לרוני, לפי בקשתו, לעשות כדוריד בעיר. הבאתי את קבוצת הילדים אותה אימנתי מראשון לציון, והשתתפנו בטורניר שהוא ארגן. כעבור 5 שנים פנה אליי טסלר שוב ואמר שיש לו בעיה עם קבוצת הבוגרים, והוא רוצה שאבוא לחצי עונה. הגעתי ועזרתי לו לנסות להשאיר את קבוצת הבוגרים בליגה הלאומית. התאהבתי במקום. אחרי 9 משחקים ללא נקודות, ניצחנו 7 משחקים, אבל לדאבוני זה לא הספיק. הגענו לפלייאוף אבל לא שרדנו. שחקנים שעזרו לנו לשרפר עמדות בליגה, כמו עילם טומשין ודור כהן, גויסו (צוק איתן), ולא עמדו לרשותנו. רוני שכנע אותי ואמר 'בוא נתחיל הכול מחדש', ועד היום אנחנו פה".

ועכשיו אתם בליגת העל

"זה היה תהליך ארוך. אני נמצא פה ארבע שנים וחצי. למדתי להכיר מה זו הליגה הזו (לאומית) ומה צריך לעשות כדי – בשלב הראשון לשרוד בליגה הזו, ובהמשך להעפיל ליגה. בשנה שעברה חיפשתי לשרוד, ולמרות שהגענו למבחני העלייה, זה יכול היה להיות הפוך. עם האוכל בא התיאבון ורוני אמר לי בסוף העונה שעברה, 'בוא ננסה לעשות את הבלתי ייאמן'. בדיוק אישרו באיגוד 2 זרים בליגה הלאומית, ובמקרה שלנו פגענו בינגו. ולדי ולוקה היו מבחינתנו כמו כפפה ליד. לא הצלחתי להביא לכאן את כל מי שרציתי, אבל יש כאלה שהגיעו, בעיקר כשראו שאני כאן כבר ארבע שנים, 'זה בטח לא כל כך נורא להגיע לבאר שבע'. אנשים הסכמו להגיע, ושדרגנו את עצמנו עם השוער גל הרשקוביץ', שהגיע ממש ברגע האחרון. ועדיין, לא חשבתי שאנחנו מספיק טובים בשביל עלייה. באמת. היו לנו משחקי אימון פה ושם ואני לא ראיתי את עצמנו מתאימים לליגת העל, אבל כנראה שהחיבור היה ממש טוב. השחקנים עשו את מה שרציתי. הליגה די התחזקה, קבוצות הביאו זרים, לפתח תקווה יש מתאזרחים טובים, אבל כנראה שאנחנו היינו מעל לליגה. זה מה שהביא לנו כנאה את העלייה".

יש כבר תכניות לעונה הבאה?

"בוודאי. נצטרך להשתדרג, 3 אימונים בשבוע לא יספיקו בכלל, נצטרך לקיים 5-4 אימונים בשבוע, כולל אימוני בוקר. זה כבר הופך להיות חצי מקצועני. המשחקים של ליגת העל מתקיימים בימי שישי, בשעות אחר הצהריים המוקדמות. אנחנו ננסה לבדוק אם אפשר להקדים את השעות, לפחות במשחקי הבית, כדי שהציבור הדתי יוכל להגיע, כמו גם גידי שירי, ששומר שבת".

יהיו תקציבים?

"זו שאלת השאלות. אנחנו נשב עם ראשי העיר, הם יגידו במה הם יכולים לעזור. במקביל ננסה להשיג ספונסר טוב כדי שנוכל באמת לשרוד בליגה. אם יהיו תקציבים ראויים, נוכל להביא עוד זר אחד (3 בליגת העל). עוד לא ברור אם הזרים ששיחקו אצלנו העונה יישארו. יש שחקני ליגת על שממתינים לדעת מה התקציב של הקבוצה ומוכנים להגיע אלינו. נצטרך לפחות עוד 4-3 שחקנים ישראלים, ו-3 זרים טובים, או לצרף נוסף לשניים שאצלנו. כשכמובן ננצל את ההכנות ואת גביע השופטים בתחילת העונה (אוגוסט) כדי לבדוק את התאמת הזרים שאצלנו לליגת העל – להשאיר או להחליף אותם".

מי מהשחקנים הפתיע אותך לטובה?

"מי שהפתיע הוא ולדימיר טומיץ', שהיו משחקים בהם הוא נתן הצגות. חשבתי שהוא שונה. הוא התגלה כשחקן טכני, והוכיח הרבה אינטליגנציה ומנהיגות. גם לוקה , גידי שיר ועידו אבולעפיה (שלא ימשיך בגלל לימודים) נתן משחק מצוין בפתח תקווה".

דרורי, שמפעיל את בית הספר לכדוריד של מ.כ באר שבע (150 ילדים וילדות) ואחראי מקצועית על מחלקת הנוער (עוד 150 שחקנים צעירים ב-7 קבוצות), חולם על קבוצה בליגת העל שבה ישחקו גם ילידי סורוקה. "זו צריכה להיות גאווה מקומית, ואם יגיעו 300-250 אוהדים למשחקי הליגה באולם החדש ברמות, זה יהיה עוד צעד גדול קדימה", מסכם דרורי, שכל מה שחלם עד כה התגשם.

 

חגיגה עם צלחת האליפות

חוגגים עם צלחת האליפות

 

ראש העיר עם ראשי המועדון והקפטן מחזיקים בצלחת האליפות

תמונה למזכרת. להצלחה אבות רבים

 

רוני טסלר עם רוביק דנילוביץ', מיקו צרפתי וצלחת האליפות

ההוכחה שזו מציאות. צלחת האליפות בידי יו"ר האיגוד

 

השחקנים והצלחת

לשמור באלבום. תמונה למזכרת עם הצלחת

 

רוביק דנילוביץ' ורוני טסלר

מודה לחולם שהגשים. רוביק דנילוביץ' ורוני טסלר

 

רוני טסלר

חתן השמחה מודה לקהל

 

דוד מיקו צרפתי

גם יו"ר האיגוד הגיע לברך. דוד מיקו צרפתי

 

יציעי הקונכייה גדושים

גוש ד' גדוש אוהדים. למעלה מ-500 צופים הגיעו לקונכייה

 

אוהדים בקונכייה

אווירה מצוינת גם ביציעים

 

ריקוד פתיחה

ריקוד פתיחה מרשים

 

אורי יינון

הינחה את האירוע. אורי יינון

 

משחק ההכתרה

אה, והיה גם משחק: באר שבע הייתה גדולה על תל אביב

 

משחק ההכתרה

סגירת מעגל מול אס"א תל אביב

 

ולשי טומיץ'

ולדי טומיץ' בדרך לעוד שער

 

לוקה דאצ'יביץ'

לוקה דאצ'יביץ' זורק פנדל

 

שימי שמעון

הקפטן במאוזן מול השוער האורח

 

ילדי בית הספר לכדוריד

דור העתיד. ילדי בית הספר לכדוריד בהפסקה

 

אבנר דרורי מדריך ילדים

אבנר דרורי עם חניכי בית הספר לכדוריד ברמות ספורטיב

 

האולם החדש ברמות

אולם הספורט החדש בשכונת רמות

כתבות נוספות

0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות
0

חזרו לנצח

בסימן 5: לאחר 5 הפסדים רצופים, ו-5 פעמים בהן נכנעו האדומים מהדרום להפועל גליל עליון, גברה החבורה של אורן אהרוני על זו של ברק פלג 80:87. 5 שחקנים קלעו בספרות כפולות. ברביעי 1/8 גמר גביע המדינה בהרצליה

ספורט25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה