ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

עוברים מ"טרנר" ל"טדי" ל-3 שנים

ספורט1 במרץ 2018    6 דקות
0

האצטדיון העירוני בבאר שבע יגדל ל-24 אלף מקומות לאחר שיפוץ שיחל בקיץ ויימשך כשלוש שנים. מסיכום שהושג עם ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים וגיסה של נשיאת המועדון, אלונה ברקת, עולה כי האלופה תשחק עד לתום השיפוץ באצטדיון "טדי"

עוברים מ"טרנר" ל"טדי" ל-3 שנים

ל"שבע" נודע כי המהלך שעד לא מזמן נחשב לבלתי אפשרי, הרחבת אצטדיון "טרנר", ייצא לדרך בקיץ הקרוב, לאחר שבשבועות האחרונים ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', החליט כי ישנו צורך להגדיל את האצטדיון העירוני, להוסיף מקומות חנייה ולשפר את דרכי הגישה לאצטדיון.

כעת מתברר כי אלונה ברקת פנתה לדנילוביץ' בעניין לפני מספר חודשים כדי שהמהלך אכן ייצא לפועל. לפי גורמים בקבוצה, "מועדון בסדר הגדול של הפועל באר שבע צריך אצטדיון של מעל 20 אלף מושבים, מפני שבמצב הנוכחי קהל המנויים של האלופה הופך לקבוצה סגורה. במקביל, זה כמעט בלתי אפשרי להשיג כרטיסים למשחקי הקבוצה". לפחות למשחקים מול הקבוצות הגדולות.

בלשכתו של דנילוביץ' אישרו כי לאחר שכל המכשולים להרחבת האצטדיון הוסרו, העבודות יחלו בקיץ הקרוב ויושלמו בתוך שלוש שנים.

אצטדיון עידן עופר?

המכשול הראשון איתו התמודדו בעירייה, הוא הצד הטכני, האם בכלל אפשר להרחיב את האצטדיון?

על מנת לבדוק את הנושא, בעירייה התייעצו עם מומחים מקומיים ואף הנחיתו בארץ מהנדסים שביצעו מהלך דומה באצטדיון באוסטריה. לפי אותם מומחים, הדבר אפשרי, אך כרוך בעלות גבוהה מאוד, מה שגרם לפסילת המהלך עד כה. יחד עם זאת, בחודשים האחרונים הרעיון שוב עלה לסדר היום, לאחר שגורמים עסקיים נכנסו לתמונה ומוכנים לתרום מכספם כדי שהמהלך ייצא לפועל. אחד הגורמים הללו, הוא איש העסקים עידן עופר, הבעלים של כי"ל ובנו של סמי עופר, שעל שמו נקרא האצטדיון העירוני בחיפה.

עופר שלאחרונה הפך לבעל המניות השני בגודלו באתלטיקו מדריד הספרדית, נמצא בקשרים טובים עם נשיאת המועדון ובעלה, אלי ברקת ואף מקדם את הקמתה של אקדמיית כדורגל בדרום, משותפת להפועל באר שבע והמועדון הספרדי.

לדברי גורם המקורב לעופר, "אצטדיון מורחב בנגב שיישא את שמו, בתוספת לאקדמיה, זה מהלך כדאי לכל הצדדים". לטענתו, "במשפחת עופר מבינים את הכוח שיש להפועל באר שבע, מעבר לפן הספורטיבי, ומהלך כזה הוא כסף קטן, לעומת היתרונות שבו". לפי הערכות מדובר בסכום של כ-150 מיליון שקלים.

שיכנעה את ראש העיר. ברקת ודנילוביץ' | צילום: EYOYA

שיכנעה את ראש העיר. ברקת ודנילוביץ' | צילום: EYOYA

בתוכנית: הגדלת האצטדיון ל-24 אלף מקומות, שיפור דרכי הגישה ויצירת כאלפיים מקומות חנייה נוספים. דרכי הגישה והחנייה היוו שיקול כלכלי נוסף שנלקח בחשבון, שכן מערך השאטלים הקיים כרגע עולה לעירייה סכום בלתי מבוטל, ואת הכסף שיחסכו מפתרון דרכי הגישה, אפשר להעביר לפרויקטים אחרים, נחוצים יותר.

כמו כן, המטרה היא להפוך את האצטדיון ל"אצטדיון חכם", כזה שיעמוד בחוד החנית של האצטדיונים בעולם. "אנחנו בירת הסייבר וטבעי שיהיה פה אצטדיון שלא נראה כמותו בארץ עדיין", ציינו בעירייה. "האצטדיון יהפוך ליעד תיירותי, ולא רק ספורטיבי", הוסיפו.

כיום יש באצטדיון קצת מעל 16,000 מקומות, כשכמות המינויים עומדת על כ-12.5 אלף מנויים. "הרחבת האצטדיון תגדיל משמעותית את כמות המנויים ותאפשר מכירה של יותר כרטיסים מדי משחק, כך שגם מבחינה כלכלית המהלך כדאי", ציינו.

האם יש צורך בהרחבת האצטדיון?

אצטדיון 'טרנר' | צילום: מאיר אבן חיים

בעיה נוספת שעלתה על הפרק היא האם אפשר להרחיב את האצטדיון בהדרגה ולהמשיך לשחק בבירת הנגב, או שהמהלך ידרוש מהאלופה לחפש בית אחר לתקופת השיפוץ. העובדה ש'טרנר' מכור לגמרי מבחינת המנויים, טרפדה את האופציה הראשונה, שכן אי אפשר להעביר את מנויי הקבוצה שיושבים באותו אזור משופץ לחלק אחר באצטדיון, לפחות במשחקים הגדולים, בו הוא מלא.

כעת ניצבה בפני קברניטי הקבוצה הדילמה למציאת בית חדש, אך נראה שגם לנושא הזה נמצא פיתרון לאחרונה.

ל"שבע" נודע כי השבוע סוכם שהחל מהעונה הבאה, הפועל באר שבע תנדוד שוב לאצטדיון "טדי" שבירושלים. הניסיון הקודם של הקבוצה במשחקי הבית בבירת ישראל וכן קשריה של אלונה ברקת עם ראש עיריית ירושלים, גיסה – ניר ברקת, מאפשרים מהלך זה, שאף סוכם עקרונית במשחק הבית מול בית"ר השבוע, בו נכח גם ראש העירייה ברקת. לפי המסתמן, הרחבת האצטדיון תימשך שלוש שנים, בהן יהפוך אצטדיון 'טדי' למגרשה הביתי של האלופה.

כאמור, הסיכומים הושגו, אך מה שמונע כרגע את חתימת המהלך הוא תקדים מכבי תל אביב, שבשנים האחרונות איבדה את ביתה ומשחקת בנתניה.

כידוע, אצטדיון 'טרנר' הוא האצטדיון הכי ביתי בארץ, בו האלופה בשנתיים האחרונות טרם הפסידה במשחקי ליגת העל וזכתה בו באליפות שנתיים ברציפות, גם הודות לכך שיריבתה לא משחקת במגרשה הביתי ב'בלומפילד'.

"טרנר זה כוח אדיר לקבוצה שלנו ולא התכוונו לוותר עליו כל כך בקלות", אמר גורם באלופה. "אנחנו הולכים למהלך הזה רק כי אנחנו יודעים שבסופו של דבר זה יתרום לנו בעתיד ואנחנו נהפוך לגדולים יותר וחזקים יותר. אנחנו עושים את זה בשביל האוהדים שלנו שלא יכולים להגיע לאצטדיון ונאלצים לראות את קבוצתם האהובה בטלוויזיה".

בתוך כך, ביקורת שנשמעה לאחרונה היא העובדה שהקהל לא מגיע ל'טרנר' בהמוניו, לפחות לא כמו בשתי העונות הראשונות שלו. "אמנם במשחקים הגדולים האצטדיון מלא, אך מול הקבוצות הפחות אטרקטיביות, ישנם בעלי מנויים שנשארים בבית", אמר גורם שמתנגד למהלך. "למה לבזבז את כל הכסף הזה, אם האצטדיון לא מלא כבר עכשיו?", הוא שאל. "זה לא שיש צורך אמיתי בהרחבת האצטדיון".

ימלאו את האצטדיון? אוהדי באר שבע | צילום: מאיר אבן חיים

בעיריית באר שבע מסרו: "אנחנו נעשה כל דבר שיתרום לתושבים שלנו ויהפוך את באר שבע לעיר שיותר טוב לחיות בה. יחד עם זאת, צריך לזכור שבאר שבע כבר לא רק עיר שמשרתת את תושביה, אלא מטרופולין חי ותוסס. יש לנו אוניברסיטה מובילה שמגיעים אליה מכל רחבי הארץ, תיאטרון מצליח, סינפונייטה מדהימה, פארק היי-טק ועוד. לבאר שבע מגיע שיהיה לה גם אצטדיון שמתאים למידותיה".

מהפועל באר שבע לא אישרו ולא הכחישו: "כשיהיה משהו להודיע, אם יהיה, נודיע באופן מסודר. אנחנו שמחים שהמועדון הפך להצגה הטובה בעיר וכולם רוצים לקחת בה חלק".

מעיתון "שבע" נמסר: "עד שזה יקרה, נגיד לכם שתמשיכו לחלום, לחייך ולצחוק. שיהיה חג פורים שמח. ואל תיקחו את החיים ברצינות מדי, זו רק מתיחה לרגל החג. לו יהי".

כתבות נוספות

0

התחלקו בנקודות: תיקו בין נתיבות לירוחם

ליגה ב': חניכיו של מוטי עטר כבר הוליכה 1:3, אבל מושיקו אביטן עם צמד, אמר את המילה האחרונה

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות
0

300 הופעות וניצחון

מ.ס דימונה ציינה לפני משחק הליגה מול א.ס נורדיה, 300 הופעות של משה אסולין בקבוצה הבוגרת. הקפטן הוותיק נכנס כמחליף בדקה ה-78, כשקבוצתו בפיגור 3:1. את הסוף, כולם יודעים... במחזור הבא: מאבק על יתרון הביתיות בפלייאוף

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה