ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

הזמן של חנן

ספורט24 בפברואר 2018    6 דקות
0

חנן ממן שהצטרף להפועל באר שבע במהלך ינואר, הזרים דם חדש לאלופת המדינה, לאחר שכבר הספיק לכבוש שלושה שערים בארבעה משחקים. האם ממן יהפוך לשובר השוויון בקרב על אליפות שלישית ברציפות לקבוצה של ברק בכר?

הזמן של חנן
שובר השיוויון החדש של באר שבע | צילום: דני מרון

אוהדי הפועל באר שבע, אלה שכבר הפסיקו להתרגש מרכש נוצץ בחלון העברות, לא מפסיקים לחייך בתקופה האחרונה. הם חזרו למקום הראשון, מתחילים לראות ניצוצות של כדורגל שמזכיר במעט את העונה שעברה ו…חנן ממן. וכל זה כשרוב ההרכב הראשון לא משחק.

גם בחלומות הכי ורודים שלהם, האוהדים לא האמינו, וכנראה שגם חנן עצמו, שאחרי ארבעה משחקים בהם שותף הקשר ורק שניים בהרכב, יהיו באמתחתו שלושה שערי ליגה במדים האדומים. פתאום, האמירה ההיא של מאמן אתלטיקו מדריד, דייגו סימאונה עליו ("חנן ממן שחקן שמפחיד אותי") כבר לא נראית כמו בדיחה ישנה.

לצורך ההשוואה, ממן שנכנס מצוין למשבצת של מיכאל אוחנה בהרכב, כבר כבש יותר ממנו בבירת הנגב, כשלאחרון שער ליגה אחד בלבד ב-14 משחקי ליגה בהם שותף העונה. יתרה מכך, לממן כבר עתה, שער אחד יותר מדן אייבינדר וממהראן ראדי ששיחקו פה מתחילת העונה (כבשו שניים כ"א). בזמן קצר, ממן כבר אחראי על שש נקודות לזכות הפועל באר שבע ובסך הכל, יש לקשר הרכש החדש של האלופה שבעה שערים בליגת העל העונה, בדיוק כמו למלך השערים של הקבוצה טוני וואקמה.

תוסיפו לכך גם חמישה בישולים שלו העונה ותבינו למה בהפועל חיפה כל כך כועסים על אלונה ברקת והפועל באר שבע. נשאר רק לדמיין מה היה קורה אילו היה הקשר היה משחק מול מכבי תל אביב.

חנן ממן חוגג

חנן ממן עם צמד ראשון בבאר שבע. השתווה לאיינבינדר, עבר את אוחנה | צילום: מאיר אבן חיים

היוצא מן הכלל

ממן החל את דרכו בהפועל חיפה, שהיא למעשה קבוצת הבית שלו. בעונת 2010/11 הפך שם לשחקן הרכב לגיטימי בליגת העל, ואפילו שחקן מוביל. יחד עם זאת, הוא ידע שזה יהיה קשה, עד בלתי אפשרי, לזכות בתארים במועדון של יואב כץ ובשנת 2012 עבר להפועל תל אביב, שהייתה הקבוצה הגדולה הראשונה שלו.

ממן נתן עונה סבירה במושגים של הכדורגל הישראלי, אך בוודאי שהקשר ציפה מעצמו ליותר, כמו גם הקבוצה שלא מימשה עליו את האופציה ודווקא אז הוא הפך לליגיונר.

תגידו מה שתרצו; חוסר בשלות, עבר מוקדם מדי, או סוכן טוב מדי, אבל בוורן בבלגיה הייתה גדולה למידותיו באותה תקופה ולאחר שרשם 12 הופעות בלבד כליגיונר, חזר ארצה, הפעם לבית"ר ירושלים וגם בבירה, אי אפשר להגיד שהייתה לו עונה גדולה במיוחד, אך גם אי אפשר לציין אותה ככישלון מוחלט. בסופו של דבר, הדרך לחזרתו לקבוצת נעוריו, הייתה סלולה.

בהפועל חיפה, המספרים התחילו להגיע, לצד יציבות. שערים, בישולים ומנהיגות שאף הפכה אותו לקפטן וגרמה לקבוצות הצמרת שוב לעשות חישוב מסלול מחדש לגביו. מכבי תל אביב, מכבי חיפה וגם האלופה, היו בין המתעניינות הבולטות, כמו בכל חלון העברות.

לבסוף, הפועל באר שבע הייתה הקבוצה הרצינית ביותר ומבחינתו גם הבחירה האולטימטיבית: מועדון שרץ לאליפות, אך לא משחק טוב ועדיין מחפש מנהיג, שגם ידע לתרגם את היכולת למספרים. עסקה טובה לשני הצדדים, אך גם כזו שמסמנת איזשהו שינוי מדיניות בנושא ההעברות בהפועל באר שבע.

חנן ממן עם ברק בכר

שינוי מדיניות בנושא הרכש. ממן ובכר | צילום: הפועל באר שבע

זה נכון שגם הוא שחקן של הסוכן דודו דהאן וגם העובדה שהוא כבר היה במועדונים לא פחות גדולים נכונה, אך בהשוואה להחתמות האחרונות של ברק בכר, ממן הוא היוצא מן הכלל. הוא לא פוטנציאל לעתיד, כמו מיכאל אוחנה וניב זריהן הצעירים, שכן הוא כבר בן 28 והוא בכושר שיא העונה, היום. כמו כן, בניגוד לאיינבינדר למשל, לממן אין תואר בקריירה.

יותר מהכל, ממן הגיע לבאר שבע, כשהוא רעב, ורוצה להוכיח לכולם שהוא לא רק שחקן עם פוטנציאל הגדול והבן של כוכב העבר (ברוך ממן). הוא כבר היה ליגיונר, שיחק בקבוצות צמרת, היה קפטן בקבוצת נעוריו, אך הוא מעולם לא היה כוכב בקבוצה גדולה. הפעם הוא מגיע בשל וזו בדיוק המטרה הבאה שלו.

אנחנו חנן ממן

כאן בבירת הנגב, הפנימו שלהיות המאמי הלאומית זה טוב אבל לא מחזיק לאורך זמן. הפנימו פה שכדי להמשיך לנצח את מכבי, צריך להפוך למכבי ונכון שעסקת ממן לבאר שבע הכעיסה הרבה אנשים, אבל אם תחשבו על כך, זה היה מתבקש.

מצד אחד, באר שבע שמה ידה על שחקן שמכבי תל אביב מתעניינת בו, מצד שני היא החלישה קבוצה שמתחרה איתה ישירות על התואר. מעבר לכך, בינתיים, ממן נראה גם כמו תוספת כוח משמעותית לסגל החסר של האלופה.

"היה מוזר בהתחלה להגיע לכאן", אמר חנן ממן בשבת האחרונה, לאחר הצמד שלו והניצחון על מכבי פתח תקווה (0:3). "אני שמח שהמעבר הזה קרה והקהל קיבל אותי כל כך יפה. ברק נותן לי המון ביטחון ואני שמח שאני מחזיר לו על המגרש", הוסיף.

פחות משבוע לפני כן, אחרי שער הבכורה שלו בקבוצה מול אשדוד, אמר הקשר: "אנחנו הפועל באר שבע, אנחנו משחקים בבית ואנחנו באים לנצח". בינתיים, ממן מבטיח ומקיים, אך זה הזכיר לנו שכך הוא גם התחיל את הרומן שלו בקבוצות האחרות שלו, בראיונות פתיחת עונה. כששיחק בבית"ר ירושלים למשל, הוא אמר לפני משחק מול מכבי תל אביב: "אנחנו בית"ר ירושלים אחרי הכול, ועם כל הכבוד למכבי, אין סיבה שנרגיש קטנים". בהפועל חיפה לעומת זאת, ההרגשה הייתה אחרת; "אנחנו הפועל חיפה, לא רגילים למקום ראשון אלא בעיקר להסתכל למטה ולראות כמה אנחנו רחוקים מהקו האדום", אמר בראיון ל"הארץ" בתחילת העונה, כשקבוצתו הייתה במקום הראשון.

חיפה היא אמנם הבית, אבל עם נאמנות לא הולכים למכולת התארים. חוזה משודרג, תנאים טובים יותר והחלום לזכות באליפות ולהשתלב בנבחרת ישראל, לצד האמונה שבבאר שבע הוא יכול להשיג את כל מה שחסר לו, הובילו אותו למהלך של חודש ינואר.

כעת, עם פתיחה טובה לקדנציה שלו, בבאר שבע מקווים שהוא יהיה שובר השוויון בדרך לאליפות שלישית ברציפות. אם ממן ימשיך כך, ולא יסבול מחוסר היציבות שאפיינה אותו כל הקריירה, שני הצדדים יחגגו בסוף העונה ויגשימו חלום. הוא, יחגוג אליפות ראשונה, הם יחגגו שלישית ברציפות – לראשונה. הזמן של חנן, כבר אמרנו?

חנן ממן חוגג אחרי הגול

הבעיה של אוחנה, הפיתרון של באר שבע. חנן ממן | צילום: דני מרון

 

האזינו לספורטקאסט7, הפודקאסט שמוקדש להפועל באר שבע והספורט המקומי:

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה