ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

איך שגלגל מסתובב לו…

ספורט3 בפברואר 2018    7 דקות
1

לפני כשנה וחצי הוא הגיע כשחקן הרכש היקר ביותר בתולדות הפועל ב"ש ולמרות שהוא חתום ל-3 עונות נוספות, מיכאל אוחנה דרש לעזוב את המועדון. מהי הסיבה האמיתית לבקשתו של הכישרון הצעיר?

איך שגלגל מסתובב לו…
אוחנה בימים שהקהל היה איתו | צילום: מאיר אבן חיים

"אני מקווה שביום מן הימים אגיע לרמות הגבוהות בעולם. זה לא סוד שזה החלום שלי להתקדם וברור שאני מעדיף קבוצה טובה באירופה, אבל החלום הוא כל מה שיבוא ואני אגיד תודה לאן שייקחו אותי החיים. אני מאמין בעצמי ואני חושב ומקווה שאם הכל ילך כשורה ועם קצת מזל ובריאות, שאני אגיע לרמות הכי גבוהות. יש מיליון ואחד דברים בדרך, אבל אני מאמין בעצמי". הדובר הוא מיכאל אוחנה, שאמר את הדברים בראיון ל"שבע" בספטמבר האחרון, תקופה קצרה לפני שהתפוצצה לראשונה פרשת המקורבים. בזמן הראיון, אוחנה בדיוק סיים אימון בנבחרת ישראל, כשאחריו פתח, לראשונה בקריירה, בנבחרת הבוגרת של המדינה.

באותם ימים, המניות של אוחנה היו בעלייה וכולם חשבו שזו תהיה השנה שלו, זו גם הייתה הכותרות של "שבע" לראיון הראשון של הקשר בבירת הנגב.

ברק בכר והכוכב שלו. בימים טובים יותר | צילום: יניב סול

"אני מרגיש טוב, אוהב את השחקנים ואת הצוות והתאקלמתי די מהר", סיפר אז אוחנה הצעיר שהוסיף: "כל שחקן יגיד לך שהוא רוצה לשחק בהרכב, אין שאלה פה. ברק הוא מאמן גדול ויש לנו צוות גדול ואני מקווה שכשהם יחשבו שאני צריך לשחק, שאני אוכיח מגיע לי לפתוח בהרכב".

אלא שאז, מאז הראיון, מאז הופעת הבכורה בנבחרת, הדברים הלכו פחות לכיוונו של אוחנה וכבר בנובמבר הגיעה תגובת משפחתו: "מתחילת העונה, מיכאל אוחנה עובר פגיעה מקצועית ונפשית בהפועל באר שבע", כתב מקורבו במכתב שהופץ לכלי התקשורת.

"העונה הפך אוחנה משחקן מוביל ומהסיבות המרכזיות לזכייתה באליפות ולהצלחתה במסע המשחקים באירופה (בניסיון להעפיל לצ'מפיונס ליג), לשחקן ספסל, כשגם כשהוא פותח בהרכב, משמש כחילוף ראשון". תזכרו את המשפט הזה בהמשך, כשנגיע לפרשה הנוכחית, בה טוענים מקורביו שהרצון לעזוב, לא קשור למעמדו המקצועי.

אוחנה ביציע | צילום: דני מרון

"לפני שלושה חודשים מיכאל ניתק קשר עם סוכנו דודו דהאן (עקב סיבה שתתברר בהמשך…) ומאז המצב רק מתדרדר מיום ליום", המשיך המקורב. "הפגיעה הקיצונית המכוונת באוחנה לא ברורה לו, לסובבים אותו, לאוהדי הפועל באר שבע ולשחקנים שאומרים לו שהם לא מבינים איך שחקן כמוהו לא משחק. נראה שאותן סיבות לא מקצועיות מקבלות העונה משקל נוסף, עד כי ברור לכולם שאוחנה נפגע קשות בבאר שבע. הפגיעה הקשה במעמדו של אוחנה לא ברורה במיוחד בשל מחויבותו הכל כך גדולה למועדון. אוחנה מתנהל מתחילת העונה כמקצוען, מוסיף לעצמו אימונים, מצטיין באימונים ואף היה מוכן להוריד את הקוקו למען המועדון (נאמר לו מגורם בכיר מאוד במועדון שהקוקו מביא "נאחס" לקבוצה ושיוריד אותו…). אוחנה גם לא התלונן כשהושעה (בטענה להפרת משמעת דמיונית), בחר להתרכז בכדורגל, לטובתו ולטובת המועדון".

המקורב סיים בכך שטען שלאוחנה "נמאס מהיחס המגמתי של באר שבע כלפיו מתחילת העונה, וברור לו שהמצב הזה לא יוכל להימשך עוד. קרובי משפחה מפעילים על אוחנה לחץ לעשות את הכל כדי לעזוב את המועדון למקום שיאמין בו וייתן לו את האפשרות לממש את הפוטנציאל העצום שגלום בו […] דבר אחד ברור, אוחנה אחד הכישרונות הגדולים ביותר של הכדורגל הישראלי שהוביל את נבחרת הנוער ואת הנבחרת הצעירה, שחקן שליברפול שקלה לרכוש, שחקן שהיה גורם בכיר מאוד באליפות של באר שבע בעונה שעברה ושחקן ששיחק בהרכב הפותח של נבחרת ישראל, חייב לשחק ולשחק הרבה. אסור לאבד כישרון כזה". לתדהמת כולם ובניגוד למצופה, זה בדיוק מה שהמאמן ברק בכר עשה, הוא נתן לו לשחק והרבה.

הופעת הבכורה בנבחרת | צילום: ערן לוף

WELCOME

כשלושה ימים לאחר אותו המכתב, התמודדה באר שבע במסגרת חצי גמר גביע הטוטו ואוחנה פתח בהרכב, ואף כבש את שער הניצחון. "הוא מדבר במגרש", אמרו אז. שלושה ימים לאחר מכן, הקשר שוב פתח בהרכב, הפעם בליגה מול קריית שמונה, והוא שוב הבקיע. שוב היה נראה שזו העונה שלו.

בסך הכל, לפני אותו משחק, פתח הקשר הצעיר בארבעה משחקי ליגה בלבד, מתוך עשרה. אחרי המכתב, הוא פתח בחמישה משחקי ליגה, כשרק בתחילת חודש ינואר, אוחנה שוב ראה את הספסל, בשני משחקי ליגה רצופים. במחזור ה-18 מול עכו, ב-20 לינואר, פתח אוחנה בהרכב וכך גם מול רמת גן בגביע המדינה. למרות ההילה הגדולה שמסביבו, אוחנה כבש שני שערי ליגה בלבד והוסיף בישול. יש לו גם שער אחד במסגרת האירופית. מספרים מאוד נמוכים לקשר התקפי שמסומן כאחד הכישרונות הגדולים בכדורגל הישראלי.

לאחר משחק הגביע התברר שאוחנה פנה לאלונה ברקת בבקשה לעזוב, שוב. הפעם, טוענים במשפחה, זה לא קשור לדקות המשחק שלו, אלא לחוזה הבעייתי שחתם עליו. האמנם?

"קודם כל אין לנושא הזה כל קשר להחתמה של חנן ממן", מיהר להבהיר עורך דינו של אוחנה בראיון ל-103fm. "מיכאל נכנס הרבה לפני זה לאלונה ברקת ביוזמתו ואמר לה שלא טוב לו בקבוצה וביקש ממנה לקבוע לו תג מחיר". כמובן שכרגע לפחות, ברקת מסרבת לעשות זאת.

"מיכאל חתם על ההסכם באמצעות דודו דהאן והוא סמך על הסוכן שלו. הוא חתם לחמש שנים אבל רק אחר כך נודע לאוחנה שיש בו נקודות יציאה אבל רק לקבוצה". יש לציין כי אוחנה הוא לא השחקן היחיד בבאר שבע בשנים האחרונות שחתם על חוזה כזה ואמנם ההסכם אכן מפלה את אוחנה אל מול הקבוצה, למשל במצב של פציעה, אך בהמשך נציגו של השחקן עו"ד אברמוב, הודה כי לדקות המשחק שלו יש גם כובד משקל בהחלטות: "הכל כרגע באוויר. העובדות הן שחל פיחות במעמדו של אוחנה ושהוא לא מרוצה". ואז הגיע חנן ממן. הסוכן שלו אגב, הוא דודו דהאן.

חנן ממן וברק בכר. כך התחיל גם אוחנה | צילום: הפועל באר שבע

שניהם משחקים על אותה עמדה, קשר 50-50, כשמיכאל הצעיר יכול לשחק גם באגף שמאל, אך שם יש לבאר שבע את טוני וואקמה.

אוחנה הצעיר, עם חוזה מתוקן, או בלי חוזה מתוקן, יודע שלעמדה שלו מגיע שחקן עם ניסיון, קפטן בקבוצה שרצה לאליפות (לפחות על הנייר), שחקן שהבקיע העונה ארבעה שערים ובישל חמישה נוספים.

לפני המשחק האחרון מול רעננה, אוחנה הצעיר למד על בשרו את לקח בוזגלו כשהאוהדים ריססו על אצטדיון 'וסרמיל': "מי שלא רוצה להיות פה, WELCOME", ו-"הסמל הוא מעל הכל". במשחק הוא כבר לא היה בסגל, כשממן ערך את הופעת הבכורה והתפנה לנשק את הסמל: "עם כל הכבוד לבית"ר ולהפועל ת"א, הן לא הפועל באר שבע", אמר קשר הרכש החדש ועתה, נותר רק לראות האם הוא יהיה האקס פקטור במירוץ האליפות, או שכמו אוחנה, בחלון העברות הבא, או זה שאחריו, הוא יהיה זה שמבקש לעזוב כי הביאו מישהו על העמדה שלו?

הכתובות שאוססו כנגד אוחנה ב'וסרמיל' | צילום: EYOYA

כתבות נוספות

0

התחלקו בנקודות: תיקו בין נתיבות לירוחם

ליגה ב': חניכיו של מוטי עטר כבר הוליכה 1:3, אבל מושיקו אביטן עם צמד, אמר את המילה האחרונה

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות
0

300 הופעות וניצחון

מ.ס דימונה ציינה לפני משחק הליגה מול א.ס נורדיה, 300 הופעות של משה אסולין בקבוצה הבוגרת. הקפטן הוותיק נכנס כמחליף בדקה ה-78, כשקבוצתו בפיגור 3:1. את הסוף, כולם יודעים... במחזור הבא: מאבק על יתרון הביתיות בפלייאוף

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אוחנה תרגע כמה שיותר מהר.
    להיות שחקן קבוצתי ויעיל….זה
    מתחיל בראש!!!
    תתחיל לקרוא נעליים בליגת העל ואז יאללה אירופה.
    סבלנות פשוט חבל!!!