ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

הרבה יותר מבאולינג

ספורט26 בינואר 2018    3 דקות
1

בין סטרייק לספיישל אולימפיקס: העמותה הבאר-שבעית למחויבות ומצוינות, עוסקת בצניעות ובהתמדה בפעילות ענפה למען הקהילה, ניצולי שואה ואוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. לקרוא ולהתרגש

הרבה יותר מבאולינג
במועדון הבאולינג של באר שבע. אופיר פרץ | צילום: אילן שי

 

אפילו מי שלא בקיא במושגים כמו סטרייק, ספייר וספליט, יכול להבין את המסר של עמותת באולינג באר שבע למחויבות ומצוינות.

רון ראובן (54), יו"ר העמותה, גאה מאוד ב"בייבי" שלו. "המטרה היא לפעול לקידום ליגות לנוער בבאולינג", כך נכתב ב"אני מאמין" של העמותה, "וגם לשמש מסגרת למחויבות אישית עבור תלמידי התיכון בעיר, ושילובם בחיי הקהילה שלה. תחום נוסף בו עוסקת העמותה, הוא ליווי אישי צמוד של ספורטאים בעלי צרכים מיוחדים במסגרת ספיישל אולימפיקס". ראובן מוסיף: "כמו כן, המטרה שלנו היא להקים ליגות באולינג תחרותיות במסגרת העמותה, ששחקניה ייצגו את הנגב, על כל יישוביו, בתחרויות ארציות ובינלאומיות".

במועדון מתקיימות ליגות בקטגוריות שונות: בוגרים, סניורים, נוער, בתי ספר לצרכים מיוחדים ופרחי ספורט (תלמידי כיתות ה'-ו'). בעוד כחודש, תתחיל פעילות שמיועדת לילדי גן בעלי צרכים מיוחדים, גילאי 6-4, בשיתוף הפיקוח על החינוך המיוחד.

העמותה מקיימת ליגות פנימיות, שמחולקות לרמות שונות: ליגת על גברים, ליגת על נשים, ליגה לאומית, ליגת סניורים, ליגת שילוב בתי ספר, ליגות לצרכים מיוחדים. כמו כן מתקיים מידי שנה טורניר לזכרו של החייל דורון אסולין ז"ל.

גם בליגות של ההתאחדות לכדורת של ישראל (ה.כ.י) יש למועדון מבירת הנגב ייצוג מכובד בליגת העל לנשים, בליגה הלאומית, בליגת העל לסניורים, בליגה ארצית ב' לסניורים, בליגת על לנוער ובליגה המחוזית.

את קבוצת הנוער של המועדון, שמשחקת בליגת העל, כמו גם את שחקני ליגת בתי הספר הייחודית, מדריך גדי אבירם, מי שאימן בעבר את נבחרת ישראל. אבירם מגיע 4-3 פעמים בשבוע לבאר שבע מהמרכז, כדי לקדם את צעירי בירת הנגב, ובראשם את אופיר פרץ (14 וחצי), מי שזכה ב-2017 באליפויות ישראל לגילאי 14, 16 ו-19.

"בליגת התיכוניים משחקות קבוצות מ-6 בתי ספר בבאר שבע", מסביר ראובן, "מקיפים א', ג' ו-ז', אמי"ת, רגר ורבין, כשבכל קבוצה משחקים 8 תלמידים, 4 מהם מכיתות לחינוך מיוחד".

ראובן מוסיף: "הפרויקט שלנו רחב היקף ונוגע בכמה מימדים. זהו מיזם חברתי בתוך בתי הספר, אבל גם נוגע בקהילה, ומלווה בפעילות חברתית. גם ההורים שותפים בפעילות שכוללת ביקור בבתי קשישים ואצל ניצולי שואה. מיפוי מקום מגורי הנזקקים נעשה בסיוע אגף הרווחה של העירייה. פעם בחודש מגיעים המתנדבים גם לבית החולים".

ראובן, סמג"ד במילואים, נשוי, אב ל-3 וסב ל-2, החליט לאחר שחרורו משרות קבע, שהוא לא עובד יותר, ומקדיש אח חייו לתרומה למען הקהילה. הוא הצליח להדביק ב"שגעון" שלו לא מעט אנשים: "בראש העמותה שלנו יש 7 חברי ועד מנהל, ועוד 4 ועדות – תרבות, ספורט, מתנדבים ונוער, בהן פעילים עוד 12 מתנדבים. בנוסף, יש עוד 68 פעילים בהתנדבות, ששותפים לארגון וביצוע פעילויות בחגים, ימי כיף בהוסטלים ובמסגרות אחרות".

כמה ספורטאים יש בעמותה?

"אנחנו עמותת הבאולינג הכי גדולה בארץ, עם 250 פעילים. בנוסף, אנחנו מטפלים בכ-3,000 חבר'ה בעלי צרכים מיוחדים. בשבוע הקרוב, במסגרת חגיגות ט"ו בשבט, נגיע לפעילות חגיגית בכפר האירוסים של אלו"ט בבאר שבע. החל מהשנה, אנחנו מעסיקים תלמידים במסגרת מעורבות חברתית, אותה הם צריכים לבצע כתנאי לזכאות לתעודת בגרות".

מה התקציב שלכם?

"מדובר בכ-800,000 שקלים לעונת משחקים, סכום שרובו מגיע מתרומות של ספונסרים פרטיים, אבל גם 160,000 הקצבה עירונית, ועוד סיוע מגופים ממשלתיים. חשוב לציין כי פרט לכ-30 אלף שקלים של הוצאות משרד, התקציב מיועד לפעילות. אנחנו עמותה עם תו תקן, והיחידה שלא משלמת שכר".

 

שחקני הבאולינג של באר שבע

שחקני הבאולינג בפוזה למצלמה. כורע ראשון מימין: רון ראובן | מתוך: negevbo.co.il

כתבות נוספות

0

זרק את ההולטר והניף את הגביע

קבוצת הכדוריד של הפועל 'יוסי אברהמי' ערד, שהעפילה רק העונה לליגה הלאומית, הייתה רחוקה נקודה אחת מהעפלה היסטורית לליגת העל. זה לא מנע מהקפטן שלה, עוז חנדלי, לקבל אישור מהקרדיולוג לעלות לפרקט ולהניף עם חבריו את גביע המדינה ע"ש ברנר, כשהם מנצחים עם הבאזר את מכבי פ"ת. חכם מהו אומר? "כדי לשבור עוד שיאים, צריכים לייצר עוד שחקנים"

ספורט22 באפריל 2024    4 דקות
0

צעירים ושערים | מה נשתנה?

קבוצת הנוער של הפועל ב"ש צירפה לראשונה העונה שלושה ניצחונות, וחניכיו של גל ברשאן מתרחקים מהקו האדום. 2:2 לנוער מכבי עם המוליכה. נערים א' של הפועל חזרו לנצח. נערים ב' של מ.ס דימונה התאוששו מההפסד לאשקלון עם עשר מכות לרשת של צעירי רהט. חמישה מי יודע? – תשאלו את שתי קבוצות נערים ג' של מכבי ב"ש

ספורט22 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה

  • מאיר אסולין
    יישר כח

    יישר כח לרון ראובן , על היוזמה, הארגון וההתנדבות ! וכן לכל המתנדבים שמגיעים לכל מקום , בכל זמן , כדי לעזור ולתרום מזמנם הפרטי, ולשמח את בעלי הצרכים המיוחדים ,