טורים אישיים

זווית מהיציע | בארבע ידיים

טורים אישיים15 בינואר 2018    3 דקות
0

איך יכול להיות שהשער הכי מהיר בתולדות ליגת העל נכבש בכלל במחצית? האם אפשר לכעוס על מליקסון? ואיך לטאהא יש ארבע ידיים?

זווית מהיציע | בארבע ידיים
בארבע ידיים של לואיי טאהא. ומרפק אחד | צילומים: דני מרון

יום ראשון בבירת הנגב, עוד יום של כדורגל בליגת העל. הראשונה מול השלישית בטבלה, אבל משום מה אף אחד לא חשב שזה צריך להיות המשחק המרכזי. כנראה שלמקבלי ההחלטות עדיף לשבץ במשחק המרכזי את זו שנמצאת במקום הרביעי מול זו שהפסידה לעכו פעמיים ו"מעטרת" את המקום העשירי והמכובד וזה עוד בלי מאור בוזגלו הפצוע ששווה רייטינג בפני עצמו. אבל עזבו אתכם מפוליטיקה, בואו נדבר כדורגל.

לקראת סוף השבוע שמענו שני נאומים יוצאי דופן. הראשון היה של יואב כץ, בעלי חיפה שאמר "אי אפשר לנצח בטרנר? תמיד יש פעם ראשונה". את השני, של ברק בכר, אוהדי באר שבע עדיין משתפים ברשתות החברתיות. "תראו את באר שבע האמיתית ביום ראשון", הבטיח המאמן הכי טוב בארץ. והיה עוד נאום אחד בסוף המשחק ששייך לבלם לואיי טאהא וכבר נכנס לפנתיאון: "אני צריך לקחת את ההזדמנות בארבע ידיים". איך אומרים, 'כולם טובים וכולם ראויים'. כולם גם צדקו.

כץ הוכיח שאפשר לנצח, רק שהיה חסר לו טיפת מזל, או השקעת הרבה כסף בישראלים הכי טובים בליגה. בכר אכן ראה קבוצה שונה מזו ששיחקה מול בני יהודה ולואיי… גם ארבע ידיים (שלו ושל בן ביטון) לא הספיקו לו לעצור את עדן בן בסט בדקה הראשונה, אך ייאמר להגנתו שהוא ומתן אוחיון מצוינים בזמן האחרון.

אגב השער של בן בסט; יש ויכוח אם הוא השער הכי מהיר בתולדות ליגת העל, אבל מבחינתי הוא נכבש בכלל בהפסקת המחצית. ברגע הזה, אני ועוד כמה אוהדים שהפקקים, נהגים גרועים והחיים, שגרמו לנו לאחר למשחק, גילנו שהמחצית הסתיימה ביתרון לחיפה ולא 0:0 כמו שחשבנו. "לא נורא, זה טרנר", אמר אוהד אדום בשם ערן לוי – אין קשר לשיאן החמצות הפנדלים במשחק אחד.

 

בן ביטון יושב

שותף לגול המהיר בהיסטוריה? בן ביטון

 

לוי אולי צודק, אבל עושה רושם שעוד כמה משחקים כאלה ולוי יהיה במיעוט. פתאום יש אוהדים שמתחילים להאמין בקללת בוזגלו, פתאום קלינגר מרחק החמצה קורצת מניצחון וכמה סימלי זה היה יכול להיות עבור אבא יעקב, אם דווקא ביום ההולדת של מאור (14.1), באר שבע הייתה מפסידה ב'טרנר'.

אבל גם מאור הוא לא הסיפור פה, לפחות לא המאור הזה. "על מליקסון אי אפשר לכעוס כשהוא עושה טעות", אומר לי ילד חמוד, בן 9 מלהבים, בשם עומרי. עומרי הוא לא הילד היחיד שהנרטיב של 'מליקסון זה אלוהים' שגור בפיו, כך גם כל ילד נורמטיבי אחר, שאוהד את באר שבע ואבא שלו לקח אותו לראשונה למשחק כדורגל, כשבאר שבע עוד נתנה חמישיות. וכשאני אומר נורמטיבי, אני אומר ילד רגיל, לא כמו הילדים הנורמטיביים שהמאבטח שלהם מקליט אותם בחזור ממועדון חשפנות ומוכר את ההקלטות.

"הוא השחקן הכי בבאר שבע ואם אין מליקסון, אין באר שבע", מוסיף עומרי ומבלי לדעת, בדיעבד גם מסכם את המשחק באופן מדויק ביותר במשפט וחצי. "כל דבר טוב שקרה לבאר שבע, עובר דרך היהלום". זו באר שבע האמיתית שבכר הבטיח?

מצד אחד, עומרי בן התשע לא זכה לראות ניצחון של קבוצתו. מצד שני, גם הבעלים של חיפה לא חגג ב'טרנר'. מצד אחד, לבכר ולקלינגר יש הרבה דברים חיוביים לקחת להמשך, מצד שני, שניהם לא ניצחו בשני משחקים רצופים. ככה זה בחיים, אפשר לראות את חצי הכוס המלאה, או שאפשר לתפוס אותה בארבע ידיים.

 

להתראות ב'טרנר', מזל שיש את עכו

 

ניר קלינגר מחייך

מרחק קריצה מניצחון. קלינגר

 

אוגו ופלקוצ'נקו במאבק על כדור

כדורגל ברמה גבוהה. אוגו ופלקוצ'נקו

 

ספסל הקבוצה עם שמיכות

תפוקה מנומנמת מהספסל. השחקנים המחליפים

 

אוהדים עם מטריה ענקית ביציע

'גשם גשם מיטפטף' ביציע. האוהדים

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה