טורים אישיים

זווית מהיציע | קללות בוזגלו

טורים אישיים28 בדצמבר 2017    3 דקות
0

יום שני השבוע וכשברחבי העולם חוגגים את חג המולד, הגיע לבאר שבע מועדון גדול, עם קבוצה קטנה, שבסגל שלה יש שחקנים בשם סנטוס וקלאוס

זווית מהיציע | קללות בוזגלו
אלונה ברקת ומאור בוזגלו | צילומים: דני מרון

אז קלאוס לא היה בסגל, אבל סנטוס חילק מתנה להפועל באר שבע כבר בדקה העשירית וקינח עם טעות שנייה בדקה ה-89, מה שהפך אותו לדוס סנטוס. 0:2 לאלופה על מכבי חיפה שכבר אחרי 15 מחזורים נמצאת 17 נקודות מהמקום הראשון, עשר מהפליאוף העליון ורק שמונה מהמקום שממנו יורדים ליגה.

עם כל הכבוד לחגיגות חג המולד, במדינת היהודים חגגו פסטיבל אחר, פסטיבל בוזגלו. כמו בכל חג שקר כלשהו, גם בחגו של המאור הירוק, יש גיבור, יש נרטיב ויש עדת מאמינים. בצד של באר שבע, יש את אלה שבחרו לזכור את מאור הגיבור ויש את אלה שקבעו שהוא הנבל בכל הסיפור הזה. טקס? פרחים לשחקן הטוב ביותר ששיחק פה ארבעה שנים והביא אליפויות אחרי 40 שנה? לא מעניין. האלפים ששרקו בוז, כמעט והצליחו להעלים את מוחאי הכפיים, שהייתי ביניהם. שלא תבינו אותי לא נכון, אני מכבד את זכותו של כל אוהד שבחר לשרוק בוז, גם אם אני לא מסכים איתו. אבל, וזה אבל גדול, לשיר "בוזגלו מת", זה קו אדום שאסור לחצות בספורט.

"כן, הוא ירק לבאר ממנה שתה", אמר לי אחד האוהדים, שלפני כמה שנים אמר לי ש"זכינו להיות אוהדים של באר שבע כשבוזגלו בקבוצה". אוהד אחר, שגם הוא התנגד לפרסום שמו, קרא לבוזגלו "פחדן שמתחבא מאחורי אמירות של אבא שלו". הוא אגב, בעד בוז ונגד הקריאות המזעזעות. "זה לא דודזאדה שהיה שחקן בית ובגד", הוא הצדיק את עצמו. בוגד? הדרך היחידה שאפשר/מותר להזכיר את המושג הזה בהקשר לכדורגל, היא אם אתה מדבר על הברך של בוזגלו, ששוב בגדה בו השבוע.

משהו רע קורה לבוזגלו במשחקים בין שתי הקבוצות. אם תיזכרו, הסטטוס ההוא של מאור שהחל לסלול את דרכו החוצה, הגיע לאחר המשחק מול חיפה, כמו גם הפציעה שלו בסוף העונה שעברה. אגב, כשמאור ירד לחדר ההלבשה, היה יפה לראות את אליניב מלווה אותו. שחקן לא פעיל, תומך בחברו הפצוע שמשחק בקבוצה לא פעילה.

דווקא פציעתו של מאור, היא שהפכה את היוצרות במחצית השנייה. בראשונה, הקהל היה חם ובוזגלו היה העניין. כשהוא יצא, גם העידוד דעך ואיתו היכולת. באר שבע לא הייתה טובה, אבל היא שיחקה מול קבוצה שלא ניצחה העונה בחוץ. תיארתי לעצמי שבאר שבע לא תפסיד, אבל כשראיתי בדקה ה-10, אחרי שספגו, שדווקא השוער המחליף שלהם מתחמם, פה חשדתי שהם עושים הכל הפוך.

 

מאור בוזגלו פצוע

להיפצע באותו אצטדיון ובאותה הברך. בוזגלו

 

"אני בטוח שעוד תהיה קללת בוזגלו על המועדון הזה", אמר אבא יעקב במהלך המשחק. בינתיים, הקללה עובדת הפוך. אגב קללה על באר שבע; באנקר בהרכב שנתפס על חומרים אסורים, הבלם הכי טוב בליגה שלא מפסיק להיפצע, וואקמה רוצה לעזוב, הקפטן כמעט מת באימון. "תגיד ליעקב שאנחנו כבר חסינים", אמר האוהד חן לביא.

שלא כהרגלי, בהזדמנות הזו אני רוצה להזכיר לכל מדרגי הקהל שלנו ממחוזות אחרים, על הציוצים "המברכים" לברדה", על הקביים והכיתוב "בהצלחה בכל אשר תלך" לרפי דהן, על חוסר הגזענות בבית"ר ירושלים ועוד. אנחנו לא מושלמים, אבל לשרוק בוז לכוכב הקבוצה שיוצא, זה לא הדבר הכי גרוע שאוהדים בארץ עשו.

 

להתראות ב'טרנר', בשנה הבאה

 

אוהד מחזיק חולצה עם הכיתוב בוזי אני אוהב אותך

כך מוקירים שחקן שהביא שתי אליפויות. אוהד שזוכר

 

יעקב בוזגלו

קללת בוזגלו?

 

אוהד לבוש כסנטה קלאוס

באווירת חג המולד. מתנות מסנטוס קלאוס

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה