טורים אישיים

אלימות ואילמות

טורים אישיים17 ביוני 2020    2 דקות
0

איפה אהיה ביום הבא?

אלימות ואילמות

"כבר יבשו עינינו מדמעות

ופינו כבר נותר אילם בלי קול.."

נשים רבות שואלות את שאלת הכותרת והיום יותר מכל. יעידו על כך האלפים שנכחו בצעדת הנשים הגדולה שהתקיימה נגד אלימות כלפי נשים ונוכח אוזלת ידה של המדינה בטיפול בנגע הזה. נתוני התקופה האחרונה הם עוד לבנה התומכת את הכותרת: מספר מקרי האלימות כלפי נשים קפץ ב 16%. האם אפשר להאשים את ההסתגרות בבית בנתון מעורר החלחלה הזה?    ספק רב. כן, הוא הווה זרז מתוך לחץ  המשבר שהשליך בכל תחומי החיים אבל יש לחפש את שורשו עמוק יותר.

לטובת המאבק בווירוס הקורונה נתן את ידו כל הציבור שיכול היה ובכל דרך . מיטב המוחות התגייסו למשימת ביעור הקורונה והמשך קיום אוכלוסיית המדינה. החברה האזרחית, הצבא, הקהילה ושירותי הבריאות התערבבו אלה באלה ורבים רבים נתנו את ידם וחלקם: בחלוקת מזון, בארגון ואספקה של ציוד, בחיפוש פתרונות יצירתיים לצרכים רפואיים דחופים ומידיים, בהתקשרות עם אנשים שנותרו בודדים ובתיקון תקנות והוראות צו השעה,  שעת חירום לאומית  רק בבית פנימה נשכחה האחריות?

נתוני האלימות נותרו אילמים והקורבנות שותקות. ציבור הנשים, שכבר שנים זועק למיטב המוחות לחולל שינוי מידי ומהיר גם בתחום הזה, נשאר בלי מענה. מצעד המחאה  נגד האלימות נועד לזעוק את הצעקה הזאת: מאלו שספגו, שם היא רוויה בכאב משפיל, מאלה שראו, שם היא כרוכה באיום, ומאלו שנדרו להמשיך לזעוק, כי בינן אולי נמצא את הבאה בתור. כמו למשל זו שבשבת נדקרה באכזריות במודיעין עילית ומי שעשה זאת, בעלה, ביקש למנוע מעצמו עול תיקון  וניסה להתאבד.

הצורך בפעולה במכלול המעגלים הוא דחוף ביותר. בתווך האלים ובמעגלים מוקדמים יותר. אסור לשים לאלימות – אילמות. מי ש"אילם", שאינו מבטא מטענים פנימיים שליליים, עלול לגרום להם להתפוצץ בעתיד ולהפוך אותו לאלים. לכן הפעולה צריכה להיות בכל שלבי ההתפתחות והצמיחה של כל פעוט ופעוטה,  ילד וילדה, נערה ונער, בוגרת ובוגר. צריך לאפשר ללמוד דרכים לביטוי רגשות,  לפרוק מעמסות נפשיות, תסכולים, אכזבות וכאבי נפש. במקביל, יש לרתום מערכות אכיפה למעשה נראה לעין בחוק, ובצידן ארגונים פעילים לסיוע בכל צורך:  בהקשבה, בטיפול, במניעה ובענישה.

פורום פי 7 הוקם ביוזמת עיריית באר שבע , ע"י גב' אילנה גינזבורג וקנין יו"ר הוועדה לקידום שוויון מגדרי וחברת מועצת העיר ואנכי  היועצת לקידום מעמד האישה בשיתוף ד"ר הילה רימר יועצת נשיא אוניברסיטת בן גוריון בנגב לקידום הוגנות מגדרית . הפורום מאגד את כלל ארגוני הנשים הפועלות בעיר, פעילות חברתיות והרשות לביטחון קהילתי במטרה לאחד כוחות ולפעול לקידום שוויון מגדרי. בימים אלו מגבש הפורום תכנית פעולה מקומית בתחום מניעת האלימות כלפי נשים מתוך מחויבות חברתית ושליחות מקצועית .

הכותבת היא  ורד ששון, עו"ס , יועצת לקידום מעמד האישה בעיריית באר שבע בעלת תואר ראשון ושני בחינוך ותואר ראשון בעבודה סוציאלית.

 

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה