טורים אישיים

לשמור על אורח חיים בריא גם עכשיו

טורים אישיים26 במרץ 2020    3 דקות
0

קרן שליסל אלקבץ עם טיפים לשמירה על אורח חיים בריא גם בתקופה הזו

לשמור על אורח חיים בריא גם עכשיו
קרן שליסל אלקבץ. צילום: סלי פטל

כולם תוהים מהו אורח חיים בריא, מחפשים טיפים ועצות מכל הבא ליד, אז עכשיו תוכלו להתרווח לכם לאחור ולקבל תשובות, אספתי עבורכם את חמשת המרכיבים המרכזיים לאורח חיים בריא, לכם נותר לקרוא ולהגשים. כששואלים אותי מהו אורח חיים בריא? תזונה, פעילות גופנית, שתיה מספקת, שמחה ושינה טובה.

תזונה בריאה היא כזו שכוללת את כל אבות המזון. דמיינו פירמידה בבסיסה נמצאים הירקות, מעליהם חלבונים מהחי או הצומח, מעליהם פחמימות מורכבות ובראש הפירמידה פירות ושומנים בריאים. פעילות גופנית בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי כוללת, 150 דקות אירובי בשבוע, 60 דקות אימון כח ו-60 דקות מתיחות. לא מספיקים? חוששים להתחיל? הליכה של 45-60 דקות ביום היא התחלה מדהימה לגוף ולנפש.

שתיה של מים / תה ירוק מספקת מתבססת על חישוב של משקל הגוף(כפול) 30 וחלוקת התוצאה באלף, במילים פשוטות תשתו לפחות 10 כוסות מים ביום,טיפ קטן קצת לימון יכול להוסיף המון. שמחה היא נושא מורכב יותר, אך חשוב לא פחות, אני אתמצת במשפט הידוע “נפש בריאה בגוף בריא”, חייכו גם אם לא מתחשק לכם בסוף תשתכנעו. משך זמן שינה תלוי בגיל. ילדים זקוקים לכ- 9-11 שעות שינה מבוגרים לעומת זאת זקוקים לכ- 7-9 שעות שינה.

אז איך מיישמים את כל זה ושומרים על אורח חיים בריא בתוך התקופה המיוחדת הזו “שנכפתה” עלינו?

כאשר כל יום מרגיש לרובנו כמו סוף שבוע נצחי, השיגרה לא רגילה, העבודה, הילדים, והמקרר כולם בבית איתנו 24/7 אני ממליצה: ראשית,לנהל שיחה עם הילדים בה מבהירים שאנחנו לא בחופשה, אנחנו בשינוי שיגרה ומתוך זה לגזור:

לוח זמנים מוקפד ומתוכנן הכולל: שעת התעוררות,שעות מוגדרות ללמידה, לעבודות הבית, לאימון, שעות מסודרות וקבועות לארוחות, למקלחת ולשעת שינה.

לתכנן בכל מוצאי שבת לוח זמנים של ארוחות למשך השבוע, מה נכין ומה נאכל בכל יום ובכל ארוחה. תכנון מסוג זה אומנם לוקח קצת זמן אבל מניסיון חוסך הרבה יותר זמן במהלך החיים השוטף, שלא נדבר על חוסך ויכוחים עם הילדים ובינינו לבין עצמנו.

שימו לב שבכל ארוחה יוגש סלט כלשהו (אפילו ירקות חתוכים) ותתחילו את הארוחה כולכם עם “ביס ראשון ירוק”. שחקו עם הילדים, “תפסתי 5” זה משחק שבו כל ילד צריך לתפוס במשך היום חמישה צבעים שונים של ירק/פרי ומי שלא הגיע עד הערב לחמישה צבעים יכול להשלים בארוחת הערב.

השתדלו להכניס הביתה כמה שפחות חטיפים ומתוקים, כשהם לא נמצאים יותר קל לשלוט (ובאופן מפתיע תגלו שלא באמת קניתם אותם “בשביל הילדים”) כי לרוב הם לא יחפשו או יבקשו (זה בעיקר אנחנו).

השתדלו שהשתייה שמוגשת תיהיה בעיקר מים, שתיית מים בלבד זהו צעד ענק של בריאות למי שרגיל לשתות שתיה ממותקת. קבעו כל יום פעילות גופנית כלשהי, עכשיו שאנחנו המון שעות בבית רמת הפעילות שלנו יורדת באופן טבעי, לכן מאוד חשוב להקפיד על לפחות אימון אחד יומי: הליכה/ ריצה/ רכיבה על אופניים/ אימונים ביוטיוב יש אלפי סרטונים נפלאים לכל הרמות ולכל הגילאים. נצלו את הימים האלה, דווקא עכשיו, לשים הכי הרבה דגש ופוקוס על הבריאות, אחרי הכל ה”קורונה” מוכיחה לנו ביג טיים, את מה שידענו תמיד -העיקר הבריאות. מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה בפייסבוק: קרן שליסל אלקבץ.

הכותבת היא קרן שליסל אלקבץ, מנטורית לאורח חיים בריא ולשינוי בהרגלי התזונה באמצעות שינוי תודעה

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

אבא ואמא אני פה – חלק ב’

אשתו של אמיר שקיבלה עצות אחיתופל נערכה מבעד מועד, הזמינה משטרה שתפנה את אמיר מביתו שלו, כאשר היא טוענת שפעל נגדה באלימות על מנת שהמשטרה תגיע ואמיר יפנה את ביתו בבושת פנים מבלי להקים מהומה לעיני הילדים ההמומים

טורים אישיים31 במאי 2020    5 דקות
0

נווה זה כל הסיפור

מיטל ומתי סיבר רוצים להנגיש, דרך סיפורו של בנם נווה, את עולם המוגבלות הפיזית

טורים אישיים4 במאי 2020    3 דקות

כתיבת תגובה