טורים אישיים

זווית מהיציע | הקפטן הודח, יחי הקפטן החדש

טורים אישיים20 בפברואר 2020    3 דקות
0

רגע אחרי יום האהבה, האקס של בני יהודה ניצח את האקס של הפועל באר שבע, במשחק שניתן להגדיר אותו כדייט הכי משעמם בעולם. את הכותרת במשחק הזה תפס דווקא בן ביטון

זווית מהיציע | הקפטן הודח, יחי הקפטן החדש
בן ביטון | צילום: דני מרון

למקרה שמישהו לא ראה, לקבוצה של אבוקסיס ממש לא הגיע לנצח. אנחנו הרי מכירים את אלישע לוי, מומחה בלהסתפק במחמאות… יחד עם זאת, ישנו מהלך אחד של יוסי אבוקסיס, שאולי בכל זאת גרם לו לצאת עם ידו על העליונה במפגש מול האקסית המיתולוגית: סרט הקפטן.

במשחק מול בני יהודה, חדי העין שמו לב שלמרות שבן ביטון פתח, מיגל ויטור הוא זה שעלה עם הסרט על היד. המשמעות: יש להפועל באר שבע מנהיג חדש, בן ביטון הודח מתפקידו חצי שנה לאחר שירש אותו ממאור מליקסון. עכשיו, זה לא שבן ביטון היה קפטן רע, הוא פשוט לא היה קפטן טוב, ואני אסביר.

ביטון הוא שחקן מצוין, ודבר אחד אי אפשר לקחת ממנו: הוא משחק בעיקר מהלב. לא חושב קדימה, לא ממלכתי, לא מייצג, אבל השחקן הכי ותיק של הקבוצה, מונע מרגש ולעיתים גם מרגש.

את הרגש הזה ניתן לראות מתפרץ בכל משחק ומשחק לטוב ולרע, ובניגוד למיגל ויטור, יש גם רע. את הדוגמה הכי טובה אפשר לראות בתמונה הכי גדולה בעידן האליפויות של ברק בכר; מליקסון מבקיע מול מכבי תל אביב, רץ לקהל, מוריד את החולצה ובמחווה לליאו מסי, "זורק אותה באוויר". חדי העין יבחינו, שבאותו פריים ממש, רץ לו ביטון שלא עסוק בלחגוג עם מליקסון, אלא בלסמן לקהל להיות בשקט.

מליקסון כובש, ביטון… | צילום: דני מרון

הרגש השתלט עליו. זכורה לי גם תנועת היריקה לעבר מאמן של קבוצה אירופית ששיחקה פה ב"טרנר", הצהוב המיותר שקיבל על דיבורים ומנע ממנו לשחק במשחק החשוב מול נתניה בגביע ואינספור תנועות ידיים ומה שנראה כמו האשמות בגולים שהקבוצה סופגת. מיגל מצד שני, עושה בדיוק ההיפך; הוא "מרים" את השחקן שטעה וגורם לו להיראות יותר טוב. והעונה, בניגוד לעונות קודמות, הוא גם משחק והרבה (עמה יעמיק…). ביטון לעומת זאת, אצל אבוקסיס, בכלל לא באנקר.

כשחושבים על זה, זוכרים את משחק החזרה של מאור מליקסון, לפני שפרש, עוד בתקופתו של בכר? מליקסון נכנס כמחליף, וביטון "טס" לשים לו את הסרט על היד. מצד אחד, זו מחווה יפה שמראה כמה מליקסון חשוב למגן. מצד שני, אחרי שסרט הקפטן כבר לא היה על היד, המשחק שלו השתפר מאוד, כאילו שתחושת הקלה עטפה אותו. לא צריך סרט על היד כדי להתנהג כמו קפטן, אבל הסרט מכריח אותך לפעמים לעשות דברים שלא היית עושה בלעדיו. במקרה הזה, אולי לקיחת סרט הקפטן מביטון, תשחרר אותו ותאפשר לו להציג את הרמה שהוא הרגיל אותנו אליה.

דיברתי עם המון קפטנים על הנושא הזה, וכולם ציינו 3 תכונות שחייבות להיות אצל קפטן: "מנהיג מלידה, באנקר בהרכב, שחקן טוב ששומר על יציבות וכמעט תמיד מפגין יכולת טובה". אם מסתכלים על הקריטריונים האלה, פתאום נראה שזו ההחלטה הכי טובה שאבוקסיס לקח מאז שהגיע למועדון, או איך שסיכמו חלק מהשחקנים את המשחק: "בעבר, היינו מפסידים משחקים כאלה"…

להתראות ב"טרנר", תהיו טובים

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה