טורים אישיים

זווית מהיציע | אתה אוהד?

טורים אישיים9 בינואר 2020    3 דקות
0

במסיבת העיתונאים האחרונה של ברק בכר בהפועל באר שבע, שאל אותו אחד העיתונאים על חלון ההעברות. פתאום כל הוויכוח הויראלי הזה קיבל משמעות אחרת

זווית מהיציע | אתה אוהד?
ברק בכר | צילום: מאור אלקסלסי

"לא מעניין ינואר, מעניין הפועל תל אביב", נענה העיתונאי על ידי בכר. "אותנו ואת האוהדים זה מעניין", הקשה העיתונאי שי מוגילבסקי.

בכר: "אתה אוהד"?

מוגילבסקי: "יותר ממך זה בטוח, אתה אוהד חיפה".

בכר: "אני לא אוהד".

אחרי המשחק מול הפועל תל אביב, 3 דברים קיבלו משמעות אחרת ממסיבת העיתונאים הזאת. תחילה, אם כל מה שעניין את הפועל באר שבע זו הפועל תל אביב, אז איך זה שהם נראו כך?

שנית, כנראה שאת ברק בכר חלון ההעברות של ינואר באמת לא עניין כי אחרי הפועל תל אביב הוא הפך לחלק ממנו והתפטר יום אחד לפני פתיחתו. פתאום, חלון העברות של ינואר מעניין את כולם. את האוהדים, את ברק בכר ואפילו את יוסי אבוקסיס שלא האמין שמהפסד מול נס ציונה הוא כנראה ייצא לאחד הג'ובים הכי מבוקשים בכדורגל שלנו.

אבוקסיס שסבל מדלקת עיניים חריפה ביום ראשון האחרון, שפשף את עיניו ולא האמין כשברבע לשבע בערב, בזמן שקבוצתו פגשה את נס ציונה, הוא בכלל בדרך להפועל באר שבע. ואתם חייבים להודות שהפסד לנס ציונה עוזר לבעלים לוותר על מאמן. תשאלו את ברק בכר, הוא יודע.

מפה לשם, אבוקסיס שאלונה רצתה כבר בקיץ, זה שניצח את בכר ב'טרנר' כבר ארז מזוודות כדי לקבל "מזוודות" בבירת הנגב. שבוע ראשון קשה להפועל באר שבע ב-2020, בו היא נפרדה מ-2 אגדות כדורגל שהפכו לבאר שבעים ואותנו לבאר שבעים טובים יותר.

אתה השורד האחרון. שיר צדק | צילום: דני מרון

 

מאור, יש רק אחד. זו לא סיסמא, אין עוד שחקן כזה בארץ היום שאתה קונה בשבילו כרטיס כדי לראות כדורגל. חצי פולני, חצי רומני, ש"גונב" כל פעם את ההצגה מחדש ורוקד על המגרש בקצב ברזילאי. ראיית המשחק שלו, היצירתיות, מה שהוא עשה עם הכדור, גרמו לנו לאהוב אותו. העובדה שהוא היה כל כך צנוע עד כדי חוסר מודעות לעד כמה הכדורגל שלו טוב, יפה – גרמו לנו להתאהב בו.

מאור יש רק 1. עזב אותנו שוב | צילום: מאיר אבן חיים

 

בכר, הוא כמעט כל אלה, רק במאמן. תשאלו את יובל שבתאי שבישל מול סאות'המפטון, את ג'ון אוגו ש"השתגע" עליו ואפילו מאור "8 דקות של זלזול" בוזגלו.

בכר הוא האיש שבזכותו רובנו ראינו אליפות, היינו בתולי כדורגל עד אז שרק מדברים על מועדון גדול. הוא הפך אותנו לכזה. ואם כבר בתולים, גם אם בכר לא יחזור לאמן ב'טרנר' יום אחד, הרי שאף אחד מאתנו לא ישכח את הפעם הראשונה שלו, כמו שאנחנו לא שוכחים את האחרונה.

ואם כבר אחרונה, נחזור למסיבת העיתונאים לפני הפועל תל אביב. הבטחתי לכם 3 דברים וציינתי רק שניים. אז, "אני לא אוהד", ענה בכר למוגילבסקי בסוף. והיום, אחרי שהוא כבר לא מאמן את הפועל באר שבע, המאמן לשעבר הפך לאחד האוהדים הכי גדולים שלה. את אהבתו למועדון ואת מה שעשה פה, אי אפשר יהיה למחוק מספרי ההיסטוריה ואחרי עזיבתם של טוני וואקמה, ג'ון אוגו, מאור בוזגלו, מהראן ראדי ואובידיו הובאן, השבוע הראשון של העשור החדש סגר לנו את השושלת לגמרי עם עזיבתם של בכר ומליקסון.

עכשיו כל מה שנשאר לנו, זה להיות אוהדים של הפועל באר שבע. לא משנה מי יהיה פה. אתה אוהד?

להתראות ב'טרנר', וולקאם אבוקסיס

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה