טורים אישיים

בלוגריות בארשבעיות | חובת ההוכחה עלינו

טורים אישיים26 בדצמבר 2019    2 דקות
0

מה המשמעות של דירקטור/ית? ולמה דווקא נשים?

בלוגריות בארשבעיות | חובת ההוכחה עלינו
צילום: נעמי גרשקוביץ

יום ראשון . 16:50. אולם ההרצאות מתמלא בנשים, חלקן אני מכירה וחלקן אכיר בהמשך.

אמנית, מנהלת כספים, עו"ד, מורה לשעבר, מרצה באוניברסיטה, בנקאית, מנהלת אחריות חברתית, רו"ח ועוד .

רגע לפני, ההתרגשות בשיאה – בכל זאת מדובר באחד הקורסים היוקרתיים בעולם העסקים.

מרצה נמרצת וכריזמטית מתחילה להעביר שיעור בשצף. הזמן קצר (קורס מקוצר, בכל זאת) והמלאכה מרובה.

דיני תאגידים, משולש הכוחות, מנהיגות עסקית וחברתית, אורגנים בחברה, דוחות כספיים, ועדות ביקורת, נושאי משרה. נושאי אחריות, אחריות אישית, חברתית ותאגידית. אישיות משפטית. ממשל תאגידי… מי חשב שהמילים הללו יכולות לעורר בנו התלהבות ואנרגיות מטורפות??? קורס דירקטוריות ביוזמת המשרד לקידום מעמד האישה בעירייה- מתחילים עכשיו.

כבר בהתחלה, הדגישה לנו עו"ד אפרת שהם-הילדסהיימר את כובד המשקל. לא שלא ידענו קודם, אלא שכעת התאוריה הופכת למעשה מהדוגמאות מתוך מציאות חיינו.

מה המשמעות של דירקטור/ית?

דירקטוריון בעברית – מועצת מנהלים. גוף הקובע את יעדי הארגון והאסטרטגיה, מפקח גם על הפעילות והעמידה ביעדים בדרך להגשמתם. ממונה באמצעות בעלי המניות, ומעבר להתמקצעות, היושרה וההגינות, החשוב ביותר כמו שלמדנו – לשאול את השאלות הנכונות, שיעוררו לחשיבה ולביקורת עצמית.

ולא נכביר מילים.

ולמה דווקא נשים?

ראשית- קצת נתונים: 22% נשים בלבד נמצאות בתפקידי ניהול בכירים. בדירקטוריונים מכהנות רק 16.2% נשים ( על פי נתוני הלמ"ס והתאחדות התעשיינים נתוני 2017).

נשים נחשבות מנהלות טובות ומחקרים הוכיחו שחברות המשלבות נשים בדירקטוריון – מגיעות להישגים גבוהים יותר (מתוך סקר של משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף התאחדות התעשיינים-סקר ייעודי לנושא יזמות נשים בתעשייה 2017).

וכן, גם בשביל שוויון הזדמנויות, כדי שנוכל להיות מנהלות טובות יותר (לדעתי כל אישה – היא מנהלת. תבדקו בעצמכן…) וכמובן להמשיך ולהעביר את הידע וארגז הכלים שקיבלנו, למען חברה וקהילה טובות יותר.

זהו. הגיע סוף הקורס. נהנינו מקורס עשיר בידע, ממרצה מדהימה שהובילה את הקורס וממרצים מרתקים נוספים.     עכשיו חובת ההוכחה עלינו.

כאן המקום להודות מכל הלב לאחת ויחידה שבזכותה עשרות נשים הוכשרו והגיעו למעמד הזה – ורד ששון, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, הגדרה קצרה מכדי להכיל את כל הפעולות שהיא עושה למען נשות העיר- יחד עם הצוות העצמתי שמלווה אותה. יישר כח וכל הכבוד!!! בציפייה להמשך…

הכותבת- סיגלית שושן, נשואה ואמא ל-3. באר שבעית מלידה. בעלת תואר שני במנהל עסקים. עובדת בתחום הפיננסי. מאמנת לניהול פיננסי משפחתי ולמעברי קריירה ומתנדבת בעמותת "יוניסטרים" לבני נוער.

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה