טורים אישיים

זווית מהיציע | נס חנוכה, באר שבע ניצחה

טורים אישיים26 בדצמבר 2019    2 דקות
0

חג המכבים? לא אם תשאלו את ברק בכר

זווית מהיציע | נס חנוכה, באר שבע ניצחה
ז'וסוואה | צילום: אריאל שלום

ללא בלמים, עם שחקן זר אחד בהרכב ובלי יכולת טובה, הצליחה הפועל באר שבע לחבר ביום שלישי ניצחון שני ברציפות, כשגם חלום הגביע עדיין חי, נושם ובועט.

מצד אחד, מאיך שהקבוצה נראית לאחרונה, ניצחונות זה כל מה שאנחנו יכולים לבקש כרגע ועוד ניצחון כזה כמו שהיה מול חדרה, או מותחן כמו באשדוד ואבדנו. מצד שני, לא נתנגד שכשאשדוד תגיע ל'טרנר' בשבת, נראה רק 0:1 קטן ואדום, שיסגור לנו את 2019 במומנטום חיובי, נכון? ואם זה יקרה, כנראה שבחנוכה בכל זאת יש ניסים.

יחד עם זאת, ישנם כמה דברים שחייבים להדליק נורות אדומות בבית האדום לקראת 2020, כשבראש ובראשונה הוא סיפור הזרים. לא ברור אם ברק בכר ארגן לזרים שלו חופשת כריסמס מוקדמת על הספסל, אבל כשאתה מביא זרים שאמורים לתת לך ערך מוסף ולשדרג אותך, אתה לא אמור למצוא את עצמך במצב ששני משחקים רצוף רק אחד מהם פותח בהרכב ומול חדרה, שלושה מהם בכלל התחילו על הספסל. ומי היו אחראים על שני הניצחונות השבוע? נכון, שני זרים. סנטה שטקוס באשדוד, והמושיע הפורטוגלי הנקרא בפני האוהדים "יהושוע", מול חדרה.

הדבר השני הוא שיטת שלושת הבלמים. ובכן, בדרך כלל כשמנצחים קשה להתווכח עם תוצאות, יחד עם זאת, כשאתה עולה באשדוד עם מיגל ויטור, שון גולדברג, בן ביטון, דוד קלטינס, אורן ביטון, מרוואן קבהא והשוער שטקוס; 7 שחקני שאמורים לתרום יותר בהגנה, מאשר בהתקפה, אתה לא אמור לספוג שלושה שערים ולהינצל מהרביעי במזל. אשדוד בעטה פעמיים והבקיעה שלושה שערים.

ואם כבר ספגת שלושה שערים עם שלושה בלמים, איך זה שבמשחק מול חדרה אין בלם אחד טבעי לשיטה הזאת, ובאר שבע עדיין מתעקשת לשחק עם שלושה שהם לא כאלה. נכון שהיא לא ספגה במשחק, אבל קבוצה עם יכולת קצת יותר התקפית מחדרה הייתה מענישה את ההגנה החדירה והמאולתרת שהאדומים הציגו.

ואי אפשר שלא לדבר גם על הכושר הגופני של חלק מהשחקנים. הפצוע התמידי מיגל ויטור שוב בחוץ, גם גולדברג מתח, אבל הבעיה שלי היא כמו תמיד עם ניב זריהן. איך שחקן מקצוען, שמשחק בקבוצת צמרת לא יכול לתת יותר מחצי שעת משחק מבלי לתפוס את הצד אחרי זה? ויותר מזה, אחרי שהוא נתן חצי שעה טובה מול אשדוד, למה הוא לא יכול לתת חצי שעה כזאת בשני משחקים רצופים?

ועכשיו, אחרי שפרקנו, אי אפשר שלא לסיים בנימה חיובית. בכל זאת ימי חג עוברים עלינו. לשנה האזרחית החדשה, אני מאחל להפועל באר שבע שהפך הזה יספיק ליותר משמונה ימים. אז זה יהיה נס אמיתי.

להתראות ב'טרנר', הרבה זמן לא ראינו ניצחון פה.

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה