טורים אישיים

על גישור במשפחה ויתרונותיו

טורים אישיים28 בנובמבר 2019    2 דקות
0

החלטות לא פשוטות עומדות בפני שופטים שאמורים להכריע בנושאים משפחתיים, וכל החלטה שכזאת הינה חד צדדית ומכרעת

על גישור במשפחה ויתרונותיו
עו”ד אבי אזולאי | צילום: שי גבריאלי

במקום להעמיק את הסכסוך בהגעה לבית המשפט, ועל מנת להקל על המתח הנפשי ולהגיע להחלטות משותפות ארוכות טווח, גישור הוא ההליך המומלץ. הליך זה נותן ביטוי לכל הצדדים ובסיומו מגיעים להסכם מרצון שהינו מיטבי לכולם. עוד על הליך הגישור במשפחה ועל יתרונותיו, תוכלו לקרוא מייד.

מהו גישור במשפחה?

דיני המשפחה כוללים נושאים רבים כגון נישואין וגירושין, הסכמי ממון, אפוטרופסות, הכרת אבהות, ירושה, ידועים בציבור ועוד. בכל אחד מהנושאים הללו עלולים לעלות סכסוכים כאלו ואחרים, וזאת בשל המעורבות הרגשית הגבוהה של הצדדים. גישור במשפחה הוא הליך שנוגע בכל המחלוקות שעומדות על הפרק כאשר המטרה היא להגיע להסכם שאותו יש לאשר בבית המשפט, ללא צורך בהכרעה.

מדובר בהליך שאמור להיעשות ללא כפייה כאשר כל הצדדים שמשתתפים בו אמורים לרצות להגיע להסכמות ותפקידו של המגשר הוא לא להכריע, להביע דיעה או לשפוט, אלא לעזור להוריד את המתח, ליצור פתח להידברות ולהביא את כל הצדדים להחלטות הדדיות. כיום, משום הפניות הרבות לבית המשפט לענייני המשפחה (במיוחד בתחום הגירושין), על הצדדים להתחיל ראשית כל בתהליך של גישור (באופן פרטי או דרך היחידות שעובדות מול בתי המשפט ובית הדין הרבני) בטרם יחל משפט בפועל.

יתרונות הליך הגישור?

להליך הגישור בתחום המשפחתי ישנם יתרונות משמעותיים ביותר וביניהם:

  1. חיסכון בזמן ובכסף: זהו הליך זול וממוקד, לעומת הליך משפטי שבדרך כלל נגרר לאורך תקופה ארוכה וטומן בחובו הוצאות כספיות רבות בשל כך.
  2. הקלה רגשית-נפשית: הגישור מתבצע בצורה פחות רשמית ועוינת מאשר בין כותלי בית המשפט, מה שמאפשר פתיחות רבה יותר במהלך השיחות בין המעורבים.
  3. שיתוף פעולה: ההידברות הנוצרת בשל הליך גישור במשפחה מביאה למצב של שיתוף פעולה לגבי מציאת פתרונות שבהם כל אחד מהצדדים חש מרוצה. זהו האפקט המבורך ביותר של הליך הגישור שמונע עימות משפטי שבדרך כלל גורר בעקבותיו עימותים נוספים ואת חירוב הקשר בין התובעים והנתבעים.

עורך הדין והמגשר אבי אזולאי מחזיק בניסיון רב שנים והצלחות מרובות בתחום הגישור המשפחתי. דרכו תוכלו לפתור את הסכסוך בדרכי נועם ולצאת לדרך חדשה בצורה קלה ונעימה בהרבה. אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים, וצוות המשרד יחזור אליכם בהקדם.

עו"ד אבי אזולאי. רח' הרצל 5, באר שבע. 072-3946322. לאתר: לחץ כאן

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה