טורים אישיים

זווית מהיציע | מאזו-כיזם במיטבו

טורים אישיים14 בנובמבר 2019    3 דקות
0

מצטער, אבל עם כל הכבוד לנס ציונה, העולה הקטנה מהליגה הלאומית, פשוט לא מסוגלת לנצח משחק מול קבוצה כמו הפועל באר שבע. הבאר שבעים הם אלה שהפסידו אותו

זווית מהיציע | מאזו-כיזם במיטבו
ניב זריהן החמיץ, נס ציונה חוגגת | צילום: אודי ציטיאט

51 שנים חיכתה סקציית נס ציונה לניצחון בליגת העל, 60 דקות ברק בכר חיכה כדי לתת להם אותו. מצטער, אבל עם כל הכבוד לנס ציונה, העולה הקטנה מהליגה הלאומית, פשוט לא מסוגלת לנצח משחק מול קבוצה כמו הפועל באר שבע, הבאר שבעים הם אלה שהפסידו אותו. או איך שניר צדוק צייץ את זה: "איך אפשר להפסיד פעמיים לנס ציונה במשחק אחד"?

וואלה, גם אם אני הייתי על הקווים, קאמיליו הקמע או אפילו בלי מאמן בכלל, באר שבע הייתה צריכה לנצח את נס ציונה.

אלא שזה לא ב-DNA הבאר שבעי לנצח בקלות, או לזכות באליפות ב-30 הפרש על השנייה. ההיסטוריה לימדה אותנו, שזה לא משנה מי היריבה, מהי רמת הליגה או עד כמה מזל יש לך שקיבלת יריבה כמו נס ציונה, באר שבע חייבת להביך לפעמים, חייבת לגרום לקהל שלה לסבול, בשבת בצהריים, דווקא כשההורים החליטו להפוך את השבת לעונג כדורגל משפחתי. ה-DNA של באר שבע זה קודם כל הפסד בעכו ולרעננה ותבוסה לתל אביביות וקללת סמי עופר, פציעות ארוכות והרחקות ארוכות. רק ככה, כשזה הולך כל כך קשה, יעריכו פה את הסוף המתוק.

גם בעונה הראשונה של בכר הצעיר, הוא הפסיד לעכו בתחילת דרכו וקרא בטוקבקים שהוא לא מתאים לקבוצה כמו באר שבע. "איך הוא יכול לפתוח עם דן ביטון בהופעת בכורה בליגה, על חשבונו של טוני וואקמה?", הם שאלו. בכר נשאר, באר שבע זכתה בשלוש אליפויות רצופות ודן ביטון, הוא היום באירופה. ואנחנו, רק בגלל הפסדים כאלה, כמו השבוע, נזכרים שלפני האליפויות, היה הפסד לעכו.

בשבת האחרונה, היה משחק מקדים לזה של האדומים מהנגב. הפועל תל אביב ניצחה קריית שמונה, אבל מי שגנבה את ההצגה הייתה בכלל בחורה שצולמה בטעות "עושה שורות". הסרטון הפך ויראלי, הבחורה נעצרה ובהפועל תל אביב עדיין יש אנשים שלא מאמינים שהיא ניצחה. דבר דומה קרה באצטדיון המושבה.

אף אחד לא נתן סיכוי לנס ציונה ולמרות זאת, בכר טען שאי אפשר לזלזל בקבוצה כזאת ושהגיעו מוכנים למשחק, אבל דווקא הוא, כמו הבחורה ההיא, לא קרא בין השורות. אתה יכול לבוא הכי מוכן, לארגן ציוד ואוטובוס לשבת עליו וגם "חומר" השחקנים מצוין. אבל בסוף, בסוף איזה צלם חובב, יגרום לך להיעצר והסרטון הזה שלך עושה פאדיחות יהפוך ויראלי. הצלמים של באר שבע במקרה הזה, היו גל לוי ולואי טאהא, שרק צילמו את הכובשים שחגגו. אבל בכר במקרה הזה, השבת, בכר היה השוטר שהפסיק את המסיבה והחרים ת'חומר – כשלצורך העניין לחומר קראו נאור סבג. אחרי שאקס נס ציונה הוחלף, שמיר נותר לבד במערכה, לנס ציונה לקח שתי דקות להעניש עם נגיחה של מאזו. איזה נס (ציונה), איזה "צילום" של טאהא, איזה שער של מאזו. איזה מזוכיזם באר שבעי במיטבו.

והיה גם שער שוויון של האסלביינק ואז שחזור השער של מאזו, רק בכיוון השני (גל לוי צילם הפעם). אין מה לעשות, מזוכיזם זה ב-DNA שלנו. עכשיו, צריך לקחת אליפות.

להתראות ב'טרנר', תודה לאל שיש גם משחקי בבית

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה