טורים אישיים

שי מאילן | חלום ליל קיץ

טורים אישיים25 ביוני 2019    2 דקות
0

העונה החמה מבשרת מידי שנה את בואם של פסטיבלי ספורט שמתקיימים במקביל לאליפויות יבשתיות ותחרויות עולמיות במגוון ענפי ספורט. גם יולי 2019 לא יהיה שונה מאלה שקדמו לו

שי מאילן | חלום ליל קיץ
הנציגה המרעננת של הקיץ. לינוי אשרם | צילום: באדיבות הוועד האולימפי הישראלי

נפתח בשיעור קצר בגאוגרפיה: השבוע צוין ברוב פאר והדר יום ההיפוך, שזה אומר שמספר שעות האור הוא הגדול ביותר בשנה בחצי כדור הארץ הצפוני. זה גם רשמית יום הקיץ הראשון.

עבורי זה לא רק סוף שנת לימודים, ותחילת ימי הלחות, אלא גם יריית הזינוק לאליפויות עולם, אירופה, אמריקה ואפריקה בכל ענף ספורט אפשרי, אישי וקבוצתי, שתודות לאינסוף ערוצי ספורט, אפשר ליהנות מכולם. נכון שצפייה בהם היא לא בחינם, מה שמונע מלא מעט ילדים ובני נוער להיחשף גם לענפים מרתקים יותר או פחות, וזה חבל, אבל זה סיפור לטור אחר.

אז השבוע הסתיימה באמסטרדם אליפות העולם בכדורסל 3X3, ענף אולימפי שיצטרף למשפחה האולימפית בטוקיו 2020. באליפות זכו הגברים של ארצות הברית ונשות סין.

גם לה-ליגה פרומיסס' שפתחה את אירועי הקיץ, הבליטה את הכדורגלנים הצעירים (בני 12) של ספרד. ריאל מדריד זכתה אצל הבנים בטורניר שנערך בפעם ה-26, ושחקניות הבירה הספרדית זכו בטורניר הבכורה המקביל לבנות.

אלו אליפויות מרעננות נוספות מוגשות לנו בימים חמים אלה? המשחקים האירופיים במינסק (בלארוס), קופה אמריקה (כדורגל) בברזיל, אליפות אפריקה (כדורגל) במצרים, הגולד קאפ בכדורגל (ארה"ב, קוסטה ריקה וג'מייקה), יורו עד 21, אליפות העולם במוטוקרוס MXGP (גרמניה), אליפות העולם סופר בייק (איטליה), מרוץ מכוניות בסבב פורמולה 1 (צרפת) וסבב גלישה עולמי WSL בריו.

מה עוד צפוי הקיץ? אליפות העולם בג'ודו (טוקיו), אליפות העולם בשחייה (דרום קוריאה), טורניר הטניס המסורתי בווימבלדון, הטור דה פראנס ואליפות אירופה בכדורסל לנבחרות העתודה בתל אביב.

איפה הישראלים?

במשחקים האירופים משתתפים 32 ספורטאים מישראל ב-10 ענפים. עד לרגע כתיבת שורות אלה, זכתה ישראל ב-6 מדליות: לינוי אשרם ב-4 מדליות בהתעמלות אמנותית (זהב בתרגיל הכדור ובתרגיל האלות, וכסף בתחרות הקרב רב ובתרגיל הסרט).

הקלע סרגיי ריכטר זכה בזהב במקצה ל-10 מטרים ברובה אוויר וגם השיג את הקריטריון לטוקיו 2020. הג'ודוקא לי קוכמן זכה במדליית הכסף במשקל עד 90 ק"ג.

אלופת אירופה לנבחרות עתודה בכדורסל, נבחרת ישראל, תנסה להגן על התואר כשתארח בדרייב אין ובתיכונט את הטורניר, שייפתח ב-13 ביולי בתל אביב.

בגזרת השופטים, אוראל גרינפלד נבחר לנהל את חצי גמר אליפות אירופה בכדורגל עד גיל 21 בין גרמניה לרומניה.

ונציגים מבירת הנגב?

נו, טוב – הפועל באר שבע כדורגל במוקדמות הליגה האירופית (11.7.19 אצל לאצ'י באלבניה, וכעבור שבוע בטרנר).

שיהיה אחלה של קיץ!

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה