טורים אישיים

זווית מהיציע | אלו(הים), איזה חוסר אחריות

טורים אישיים30 באפריל 2019    5 דקות
0

הכי קל להאשים את דור אלו המורחק בהפסד השבוע למכבי נתניה, אבל לאותו הפסד יש אבות רבים בהפועל באר שבע...

זווית מהיציע | אלו(הים), איזה חוסר אחריות
לא מבין על מה האדום. אלו | צילום: דני מרון

בשלב כלשהו העונה, באר שבע כבר הייתה במקום השני, 4 נקודות ממכבי חיפה. ואז, הגיע ה-0:0 מול מכבי תל אביב, וברק בכר התעצבן עליי, כשאמרתי לו שבגארבג' טיים של העונה, צריכים לראות 3:3 ולא 0:0; "זה ממש לא גארבג' טיים", אמר המאמן, שמאז, קבוצתו דואגת לכך שבאמת הכל יהיה צמוד.

מאותו משחק, באר שבע עדיין לא כבשה שער.

המהלך בבדיקה | צילום: דני מרון

מה משותף לדור אלו, אריק סאבו (פעמיים), אורן ביטון, חאתם אלחמיד ולואיי טאהא? ובכן, כנראה שאתם יודעים את התשובה: כולם הורחקו העונה בכרטיס אדום, כשמלבד אלחמיד שקיבל את הצהוב השני שלו בדקה ה-80, במשחק ההוא מול מכבי תל אביב, כשהתוצאה כבר הייתה 3:0 לטובת היריבה, השאר הורחקו כשהקבוצה הייתה צריכה אותם, במצב של שוויון. רק במשחק אחד בו קיבלה כרטיס אדום, מול אשדוד בבית, באר שבע הצליחה לבסוף לנצח. אגב, אתם יכולים להוסיף ל-6 האדומים את העובדה שגם ברק בכר וגם מאמן השוערים שלו גיא ויזינגר, הורחקו בשלב כלשהו של העונה.

אתה מתכנן תכניות, עושה תכנית משחק ואז… אלו(הים) צוחק. ברק בכר | צילום: דני מרון

יחד עם זאת, האדום של אלו השבוע, היה מיוחד; הרחקתו בדקה הראשונה של המשחק – כזה עוד לא היה לנו. היא אפילו גורמת לאריק סאבו, שרגיל לעשות את זה לאחר כחצי שעה, להיראות שחקן "אחראי", נכון? והפרצוף של אלו כשהוא יורד מכר הדשא, הפרצוף הזה של "הזוי, לא עשיתי כלום", רק עליו מגיעה לו כעונש, הרצאה מפי רפי דהן או רובן ראיוס. הרחקה שעלתה במשחק, ואולי בכרטיס לאירופה. מצחיק שבהתחלה, הקהל עוד שרק בוז לשופט, כשזה הוציא רק צהוב על הכניסה הברוטלית הזו. אני במקום ברק בכר, אם אתם שואלים, מרחיק אותו מההרכב עד לסיום העונה.

והיה גם משחק, בערך. כזה שנגמר בדקה ה-30, שתי דקות אחרי שברק בכר הגיב עם חילוף לא מובן של ניב זריהן בשיר צדק.

איזה פיניש של מלמד | צילום: דני מרון

ולמה לא מובן? כי אני פשוט לא מצליח להבין איך זריהן, שבאמת השתפר באחרונה, לא מצליח לסיים משחקים בליגת העל, בגיל 24. זו אותה ליגה, להזכירכם, בה משחקים טל בן חיים וקרלוס קוויאר בני ה-37, ושניהם סיימו השבוע 90 דקות. היי, אפילו ליוסי בניון בן ה-39 יש יותר משחקים העונה שסיים, מאשר לזריהן מאז שהגיע להפועל באר שבע.

ואם כבר חילוף, אז למה דווקא שיר צדק? הרי, אם מיגל ויטור על הספסל, סימן שאפשר להשתמש בו, לא? למה לשמור אותו, שלא ייפצע? למשחק העונה, שכבר לא יתקיים השנה? לעונה הבאה? לא מובן.

חילופים לא מובנים. אוגו וצדק | צילום: דני מרון

ואתם יודעים מה עוד לא מובן? איך במצב של פיגור 1:0, כשאתה צריך שער, בדקה ה-40 למשחק, הצצה לאזור המתחממים מגלה שרק בן תורג'מן נשלח למתוח איברים, זאת עד שהמוקצה מחמת מיאוס ג'ון אוגו קם להתחמם, לבקשת הקהל. חבל שאותו קהל לא ביצע גם את החילוף הראשון במשחק; בטוח שזה לא היה צדק.

באר שבע הגיעה גם למצבים במשחק הזה; הנגיחה לקורה, שעד היום אני לא מצליח להבין מי נגח, אוגו או שהר; ההחמצה הרשלנית של חנן ממן, והמבצע של מיכאל אוחנה בסיום, אבל באר שבע לא באמת הייתה שם, ב"טרנר" השבוע. כמו כל העונה, היא לא מגיעה למאני טיים. וכשהיא מגיעה, היא דואגת לפשל.

בליווי צמוד של רופא. זריהן | צילום: דני מרון

על שלטי הפרסום הלא מעודכנים במבצר של האלופה היוצאת, עדיין מחזיקים בתואר. באחת הפרסומות של "אגמים", יש כיתוב אפילו שאומר: "קרן צריך לדעת איך להרים", אבל האמת היא שהיחידים שיודעים להרים בתקופה האחרונה, הם האוהדים. היה מרגש לשמוע את העידוד האדיר בסוף המשחק.

 

פחות מרגש היה לחזור הביתה, ולקרוא מה באמת חושבים רובם על הנעשה בקבוצה. זיכרון קצר יש לאוהדים, לפעמים.

ורק כדי להעצים את ההשפלה השבוע, לצד שמות כמו מלמד, פאתוס ויאחמיר, דראפיץ' את ברדה שלחו למגרש בסיום שחקן, ששם המשפחה שלו זה בלאי. ואתם קולטים שהבלאי שלהם יותר טוב מהחדשים שלנו?

בכיוונים מנוגדים – אחד שצריך להיכנס להרכב ואחד שצריך לצאת ממנו. אוחנה וממן | צילום: דני מרון

לסיום, ראיתי השבוע, שהאוהדים החלו בקמפיין להשארתו של אוגו במועדון. עכשיו, עזבו רגע שהוא היה טוב במשחק, אבל מה עם היכולת העונה? או העובדה שהניגרי אסף העונה יותר נקודות במשרד התחבורה מאשר על כר הדשא? ואת השכר שהוא רוצה, האם אותם אוהדים מתכוונים לממן מכיסם?

להתראות ב"טרנר", אדום עולה זה הפועל (מתבצעת בדיקה ב-VARׂ)

ליד אלו הוא בחור אחראי. סאבו | צילום: דני מרון

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה