טורים אישיים

זווית מהיציע | אל תקשיבו להם!

טורים אישיים5 במרץ 2019    5 דקות
0

אמרו שמאור מליקסון לא צריך להוביל את הקבוצה, אמרו שבן שהר לא חלוץ והוא צריך פנדלים כדי לכבוש. ואז הגיעה הפועל חיפה וכולם נזכרו במה חשוב באמת...

זווית מהיציע | אל תקשיבו להם!
הספידו אותו מוקדם מידי. מאור מליקסון | צילומים: דני מרון

ב-1989, הוציאה להקת "הקיור" את "שיר אהבה", עם הטקסט הבא: "מתי שאני לבד איתך, אתה גורם לי להרגיש שאני שוב בבית. מתי שאני לבד איתך, אתה גורם לי להרגיש שוב צעיר. מתי שאני לבד איתך, אתה גורם לי להרגיש שוב חופשי". 30 שנה מאוחר יותר, במרץ 2019, אוהדי הפועל באר שבע עם קטע מהשיר במסר לאוהדים ולמועדון. מדהים שהם סיכמו את המשחק עוד לפני שהתחיל, מבלי לדעת בכלל שהם מדברים על מאור מליקסון.

גאוני. התפאורה של הקהל | צילום: יניב סול

בזמן שהרוב מדברים פוליטיקה, על הימין החדש או השמאל הישן, על ביבי או על טיבי, ניר ברקת או אלונה, קצת שכחנו מה באמת חשוב, ולא שמנו לב, שהפועל באר שבע חזרה, או יותר נכון, הוא חזר: היהלום, הקוסם, לא משנה איך תקראו לו; מליקסון זה הפועל באר שבע. וכשהוא בסדר, הפועל באר שבע טובה. אבל כשהוא טוב, הוא הכי טוב: באר שבע היפה.

מול חיפה, הוא היה הכי טוב, והדבר היחיד שיכולתי לחשוב עליו במשחק היה: "איזה באסה שהילד (עוד לא בן שנתיים) שלי יראה אותו רק ב'יו-טיוב', כי לא רחוק היום שמליקסון בן ה-34 יפרוש, והיום כבר אין שחקנים כאלה. לפחות לא בליגה שלנו. יחד עם זאת, כמו שנאמר בשיר, "לא משנה כמה רחוק תהיה, תמיד אוהב אותך. לא משנה כמה זמן אשאר, תמיד אוהב אותך. לא משנה איזה מלים אגיד, תמיד אוהב אותך". ועל מליקסון נאמרו הרבה מלים העונה; אמרו עליו שהוא מבוגר, שהוא צריך לעלות מהספסל, שהוא כבר לא יכול להוביל את הקבוצה. תעשו לי טובה, אל תקשיבו להם, לפרשני ביבי – טיבי. פשוט תיהנו מהזמן, שעוד נותר לו על הדשא ב'טרנר', ותנצרו כל רגע. כי מליקסון הוא כמו השיר, יצירת מופת שגם בעוד 30 שנה ידברו עליה פה.

הספידו אותו מוקדם מידי. ברק בכר

ויש כאלה, אוהדים אמיתיים, שלא מדברים פוליטיקה; תנו להם כדורגל והפועל באר שבע, עבורם הימין החדש זה ניב זריהן והכוכב הישן הוא חנן ממן. גם פה קצת שכחנו מה או מי באמת חשוב, ולא שמנו לב שגם בן שהר חזר. זה לא קרה רק השבוע; כבר מול בית"ר ירושלים, הוא בישל לניב זריהן, אחר כך הרשית מול חדרה, וגם מול הפועל חיפה כבש. שהר לא היה במשחק גדול, אבל הוא היה שם; הוא תמיד שם. דיברו על לוסיו, שהוא כבר עקף אותו. דיברו על בצ'יראי, שנמצא בעונה מפלצתית, עטר? אם חנן ממן נותן לו לבעוט את הפנדל, שהר בפסגת כובשי השערים בליגת העל העונה, יחד איתם. ועוד בעונה רעה שלו. ועליו אמרו, שהוא לא חלוץ? שצריך להחליף אותו? כמה עוד חלוצים אתם מכירים בליגת העל, שבכל עונה בקבוצה בארץ הבקיעו כמות שערים דו ספרתית?

חזר להיות ניב זריהן. זריהן

יחד עם זאת, יש לי גם טענות אליו; שהר טוב מדיי, חברי מדיי, וחסר לו קצת קילר אינסטינקט. לא, אני לא מדבר מול השער, אלא באופי שלו. מקורות יודעי דבר יודעים לספר, שלפני כחודש וחצי, בתיה שהר ערכה שיחת נזיפה עם הכובש המצטיין; היא כעסה עליו על כך שוויתר על בעיטת פנדל, לטובת שיקומו של חנן ממן, שלא היה דומה לשחקן שהוא היום. "אם זה היה הפוך, הוא לא היה נותן לך", סיפרו לי המקורבים, שאמרה לו בתיה. וואלה, צדקה. בזמן שהמשחק גמור, כשחנן ממן לא מתחרה על שום תואר אישי העונה, וכשבמכבי תל אביב כולם עובדים בשביל שאלירן עטר יסיים כמלך השערים, חנן ממן התבקש משהר להחזיר טובה, וסירב. העונש, החמצת הפנדל. שהר אגב, היה מהראשונים שרצו לברך אותו על הבקעת הריבאונד. ואני אומר לו: "אל תקשיב להם, לאף אחד. תקשיב לאימא בתיה".

לא החזיר טובה לשהר. ממן

והיה עוד אירוע מעורר מחלוקת במשחק, כשהמבשל מאור מליקסון, הוחלף. היהלום הוריד את סרט הקפטן, ונתן אותו לבן ביטון, במה שנראה כמו "תעביר לצדק". אלחמיד רצה לעזור למגן הימני לעשות זאת מהר יותר, אך ביטון במקום זאת, שם את סרט הקפטן על היד, והמשיך לשחק. בעבר, סיפר המגן שסרט הקפטן לא חשוב, כי "מנהיגות לא מקבלים, מנהיגות לוקחים". זה בדיוק מה שעשו בהפועל באר שבע לבלם אחרי הברוגז הקצר בינואר, ובצדק. לקחו לו את המנהיגות, וכשטאהא לא על המגרש, ביטון קיבל אותה. ובצדק.

להתראות ב'טרנר', מתי מכבי מגיעה?

סוף סוף משחק טוב. שיר צדק

 

פרסם פוסט ברשת החברתית בו הוא נפרד? ג'ון אוגו

 

הגיע הזמן שייתייחסו אליו. חאתם אלחמיד

 

ווינר. אסי רחמים

 

אלונה, באר שבע עדיין עיר של ביבי | צילום: פרטי

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה