טורים אישיים

"העתיד כבר כאן, ואנחנו העתיד"

טורים אישיים19 בפברואר 2019    2 דקות
0

טור אישי של מפעיל הכטמ"ם (כלי טיס מאויש מרחוק), סג"מ י', מבאר שבע, המספר על פעילותו המבצעית מנקודת המבט שלו

"העתיד כבר כאן, ואנחנו העתיד"
סג"מ י'. "כהרף עין" | צילום: דובר צה"ל

"העתיד כבר כאן, אך נדמה שהמשפחה והחברים עוד לא הפנימו את זה, כמו שאני הפנמתי. זה יכול להיות סופ"ש רגוע בבית, ובטלפון אחד מהחמ"ל של הטייסת אני עושה את דרכי מביתי בנגב אל בסיס פלמחים. התפישה הזו, שתמיד צריך להיות מוכן לקריאה בכל רגע נתון, היא דבר שלוקח זמן לעכל. מהרגע שעיכלת את הדבר, התחושה מתבהרת, והופכת לשליחות.

"זה תהליך של הבשלה, שאורך מהרגע שהתגייסת לקורס טיס, ההדחה מהקורס, וההתחלה של מסלול חדש בחיים – מפעיל כטמ"ם (כלי טיס מאויש מרחוק) בחיל האוויר. שנה לפחות, זה הזמן שנדרש להיות בקורס טיס, כדי לקבל את סיכת 'צוות אוויר', ולאחר מכן לגלות שכנראה אתה לא טייס הקרב הבא של מטוס ה'אדיר'. יש העצובים אחרי בשורה כזו, יש המרגישים חופש ושחרור, אך הרוב אינם יודעים שאם יתחילו הכשרה לתפקיד מפעיל כטמ"ם, זה באמת הולך לשנות להם את החיים.

"בשעות הקיצוניות ביותר ועם מגוון רחב של אנשים, המטרה שלשמה הוכשרנו היא הגנה על גבולות מדינת ישראל. בשגרה ובחירום, בלי שהמשפחה והחברים יודעים את עיסוקיך ביום שבת ב-2:00 בלילה עמוק בתוך הקרון. הזכות להכיר את חיל האוויר בכלל, ומערך הכטמ"ם בפרט, נותנת מבט רחב אל חזית הטכנולוגיה, הביטחון וההון האנושי הישראלים. המערכות המתקדמות ביותר בעולם, עם האנשים המקצוענים והמוסריים בעולם, יחד יוצרים שילוב מיוחד שתחושתו ייחודית למפעילי הכטמ"ם הישראלים. כשאתה זוכה לעשות את זה בטייסת גדולה ופעילה ביותר בחיל האוויר, התחושות הללו מתעצמות עוד יותר; אסימונים נופלים לרצפה ביום ההגעה לכאן, ועם הזמן כל אחד לומד להעריך את הדברים שהוא עושה, אפילו הקטנים ביותר, למען מדינתו.

"הטייסת תמיד מלאה, העבודה סביב השעון לא פוסקת. גם ביומיום השוטף, גם במצבי חירום, בסופי שבוע ובחגים. אף פעם, אין רגע משעמם. אתה מתרגל לדעת את החדשות לפני שהן כתובות, להבין את הרגישות הביטחונית, ולהתכונן לכל מצב, להשתפר מיום ליום, לתחקר ולהפיק לקחים, להכיר חברים חדשים, ולצבור איתם חוויות. אתה מתרגל להגיע הביתה מלא גאווה, אבל בלי אפשרות לשתף את המשפחה באירועים, שאתה לוקח בהם חלק. בתוך תוכך אתה יודע, שהם גאים בך מאוד, וכך גם החברים שגדלת איתם – לו רק היו מבינים מה אתה עושה בסופ"שים, בהם אתה לא איתם בבית, אולי היו כועסים עליך פחות, שכבר לא רואים אותך כמו פעם.

"העתיד כבר כאן, ואנחנו העתיד. זה מתבטא בכל משימה שמתבצעת פה, בטכנולוגיה ובאיכות האנשים. לפעמים, לא נקלטת כמות המשימות, שביצענו בחודשיים בלבד בטייסת, חבריי לקורס ואני. המעבר מחניך למפעיל מבצעי הוא כהרף עין, אבל האחריות מורגשת על הכתף, והתחושה הבלתי פוסקת לבוא לכאן ולהיות חלק מהשמירה על ביטחונה של המדינה מתוארת במשפט נוצץ בשלט, המוצב בפתח הטייסת – זר לא יבין זאת".

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה