טורים אישיים

זווית מהיציע | גיא מלמד שהעונה נגמרה

טורים אישיים16 בינואר 2019    5 דקות
0

מה הקשר בין הזמר לידור יוספי, ההישג חסר התקדים של מרואן קבהא והלקח שגיא מלמד, אבל בבאר שבע מסרבים ללמוד. אמצע ינואר, העונה הסתיימה

זווית מהיציע | גיא מלמד שהעונה נגמרה
"הלו, אנחנו באר שבע". בן בסט | צילום: דני מרון

כמה סמלי הוא שגיא מלמד הוא זה שנעץ את המסמר האחרון בארון התארים של הפועל באר שבע לעונת 2018/19. ההבדל הוא שהפעם, בניגוד לגול שלו בליגה, הוא חגג. ועד עכשיו הוא חוגג ומשה חוגג ומכבי הקבוצה של המדינה וליענק'לה שחר חדש. רק בבאר שבע מסרבים ללמוד מטעויות. ורק מאור מליקסון בוכה.

רק מליקסון בוכה | צילום: דני מרון

"אני לא עושה שום שיקול ויום שבת זה המשחק הכי חשוב מבחינתנו", אמר ברק בכר לפני המשחק מול מכבי חיפה, כשנשאל האם ישמור שחקנים למשחק על התואר היחיד שנשאר למועדון העונה, גביע המדינה. "למדתי את זה על בשרי", הסביר המאמן. "ברגע שאתה עושה שיקולים ושינויים, מפסידים מכל הכיוונים". וואלה, אז היו שיקולים והיו שינויים, שבעה כאלה בהרכב!!! ובאר שבע הפסידה מכל הכיוונים בסוף.

"ראיתי גם דברים טובים". ברק בכר | צילום: דני מרון

הרי, לא צריך להיות גאון כדורגל כדי להבין שהקבוצה לא מחוברת, השאלה איך תהיה מחוברת? הרי חן עזרא וחנן ממן מנסים לקבל דקות משחק כבר חצי עונה ובן תורג'מן שרק הגיע לפני כיומיים, כבר קיבל את חולצת ההרכב. וקווין טאפוקו, אחרי שני אימונים בלבד, מצפים ממנו להיות ג'ון אוגו הבא? ותומר יוספי, ועדן בן בסט ו"בכר משגע את השחקנים", כפי שהגדיר זאת אחד הפרשנים. איך יהיה תיאום וקבוצה ויחידה אחת, כשזאת הפעם הראשונה שהם משחקים ביחד העונה?

אולי בשנה הבאה. אוהדי באר שבע | צילום: דני מרון

ואיך אתה שצריך שער, אבל בן "שער", הוא רק חילוף חמישי ואתה מבין שצריך להכניס אותו רק אחרי 103 דקות? ולמה בכלל צריך שלושה קשרים במרכז, כשאתה ביתרון של שחקן? אבל, השאלה הכי חשובה, איך זה שבחמישים דקות משחק, אחרי המתנה מהשופט, הכרטיס האדום שנתניה קיבלה, אתה עדיין לא מנצח ולא משנה איזה הרכב עומד על המגרש? ואולי בכר בכלל חכם, כשכל הפסד כזה, גורם לאלונה לפתוח את הארנק עוד יותר. אם בהדחה מאירופה, הגיעו סבע והאסלביינק, דמיינו מי יגיע עכשיו, כשאין תואר בכלל.

אלחמיד והרכש החדש בן תורג'מן | צילום: דני מרון

"אחרי ההדחה מהגביע, אלונה ברקת תנסה לקנות את הגביע", צחקו ברשתות החברתיות. מיד עם הבעיטה האחרונה מהנקודה הלבנה, של מלמד, "הממים" נשלפו, הבדיחות האכזריות כבר היו מוכנות ועולם הכדורגל הישראלי כבר היה מוכן לחגוג על הגופה שנקראה בגאווה אלופת המדינה בשלוש העונות האחרונות. חגגו בשיר ובצדק.

הם חגגו, לא כי כולם שונאים את באר שבע, אלא כי באר שבע סירבה במשך העונה כולה, ללמוד את הלקח שגיא מלמד, כבר בפעם השנייה העונה: שלא כל הנוצץ זהבי. בטוח שלא דיא סבע כי במקרה הטוב, הוא יכול להיות חיקוי סיני זול, לווינר של מכבי תל אביב ההיא. והמבין יבין.

אבל בבאר שבע לא מבינים. כי זה לא רק הוא. הרי גם עדן בן בסט, הוא לא ה"בסט ביי" שבמועדון יכלו להביא, כדי להוריד לבן שהר את הביטחון ומה עם מרוואן קבהא? לא למדו שם מהפעם האחרונה שקבהא שיחק בלם באצטדיון בנתניה ושחקנים בצהוב הקיפו אותו? איזה עוד שחקן אתם מכירים, שבמו רגליו הדיח את באר שבע מליגת האלופות, סיים לה את מרוץ האליפות ולקינוח, גם זרק אותה מהגביע? כ-1,500 צופים הגיעו מבאר שבע למשחק, ועד עכשיו אני מחפש מישהו שחשב לפני הבעיטה שקבהא לא יחטיא. אז איך במועדון חשבו אחרת?

מזכיר לכם איזשהו משחק אחר? קבהא כבלם, מוקף צהובים | צילום: דני מרון

"התמונה הכי עצובה של העונה, הייתה כשהאסלביינק ניגש לבעוט את הבעיטה", סיכם אחד האוהדים. "רואים את השחקנים שלנו עומדים. לא מחובקים, לא במתח, אדישות מוחלטת. מנגד, השחקנים של נתניה יחידה אחת, מחובקים ובמתח שיא", הוסיף. פתאום, חזרנו לראות את הקבוצה של אלישע לוי, או איך שעוזר המאמן של נתניה, שי ברדה, סיכם בסיום: "הרעב מנצח הכל", אמר המאמן החוגג. ובשורה התחתונה, בנתניה, כולם צעירים, כולם רעבים – והם ניצחו ובצדק.

הרי, שאם יש משהו שעסקת סבע-מלמד הראתה כבר מלכתחילה, הוא שדיא שבע, ושמלמד למד – להעניש. וזו הייתה טעות לשחרר אותו, כשהאלטרנטיבה שלך היא בן בסט.

עצוב. שחקני הפועל באר שבע | צילום: דני מרון

עוד לפני המשחק, נתניה פרסמה את ההרכבים, כשבבאר שבע היה אמור לפתוח שחקן בשם לידור יוספי. אז הבנו שזו הייתה טעות, והכוונה היא לתומר, הילד שלנו ולא לזמר המפורסם, אבל המציאות חזקה יותר מכל דמיון. "אל תחזיקי מעצמך", שר לידור יוספי באחד משיריו. "איתך למדתי בדרך הקשה", אמר והזכיר לנו את אליניב ברדה. "ברגע שאנחנו נאבד את הצניעות, אנחנו נאבד גם את האליפות", אמר נסיך לב אדום. וואלה, צדק. "אל תחזיקי מעצמך", באר שבע. תחזרי לצניעות. "הלו, זאת הפועל באר שבע – להתעורר", כדברי המשורר בן בסט.

סיפור העונה. מלמד וקבהא | צילום: דני מרון

נתניה בפוטו – פיניש | צילום: דני מרון

השינויים בהרכב. שחקני הספסל | צילום: דני מרון

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה