טורים אישיים

שי מאילן | משבר הקפטן

טורים אישיים20 בדצמבר 2018    3 דקות
0

רמי הדר: "אני מכבד את אוהד כהן". כהן: "אני לומד מרמי הדר". אז למה השחקן הוותיק שותף רק ב-8 מתוך 400 הדקות שהקבוצה שיחקה עד כה. שיקולים מקצועיים?

שי מאילן | משבר הקפטן
רמי הדר, אוהד כהן ומה שביניהם | צילומים: אילן שי

"אני לא מצפה להרבה דקות העונה, אבל מחכה להיכנס לדקה פה ושם. יש לי את התשוקה לשחק, להיות על הפרקט", כך אמר לי אוהד כהן, קפטן קבוצת הכדורסל של הפועל באר שבע / בני שמעון, בראיון פתיחת עונה, לפני חודשיים וחצי.

מבט על שורת הסטטיסטיקה של כהן מאז, מצביע על 8 דקות משחק, ב-5 משחקים בהם עלה מהספסל. השיא – 3 דקות מול הפועל תל אביב.

באותו ראיון, הוסיף הקפטן האדום כי "התשוקה וההתלהבות שלנו זה הרבה רמי. סוג של מאמן שמאוד דורש דברים של תשוקה, אגרסיביות, דברים שמעלים את האנרגיות ברמת המשחק, והשחקנים שהוא הביא, מתאימים לשיטה שלו".

אז מה טיבו של החתול השחור שעבר בין השחקן הוותיק למאמן הקבוצה, שעולה מהתייחסות לקפטן שלו במסיבת העיתונאים לאחר המשחק מול מכבי אשדוד: "אני מנהל את הדברים לפי התפיסה שלי, אני מכבד את אוהד, ואם הייתי חושב שהוא צריך לשחק, הוא היה משחק. ואין לי מה להוסיף מעבר".

אני לא מאמן, וגם לא מתיימר להיות כזה, אבל קצת מפריע לי ה"אין לי מה להוסיף מעבר". ומתברר שאני לא היחיד. נסים סספורטס, איש חינוך, באר שבעי ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו, כדורגלן עבר בהפועל באר שבע, מאמן מעוטר, מנהל מקצועי של מחלקת הנוער של האדומים, מנכ"ל חברת כיוונים וכיום מנכ"ל הוועד הפראלימפי של ישראל, פתח בעקבות המשחק מול אשדוד את סגור לבו ופרסם פוסט, בו כתב, בין השאר: "יצאתי היום מהקונכייה ברגשות מעורבים – מצד אחד ללא שניים מהשחקנים המובילים שלנו, שלטנו ללא עוררין וניצחנו ניצחון חשוב בצורה מובהקת.

"רואים שיש מאמן שעושה עם החומר הקיים עבודה מקצועית יוצאת מן הכלל. רואים שיטה, רואים תרגילים, רואים יד מכוונת. מצד שני, אנחנו מובילים ברבע האחרון ביותר מ-25 נקודות, והקהל מבקש לכבד את הקפטן של הקבוצה, והמאמן הולך לקצה הספסל, ובוחר לא לשתף את אוהד.

"מעבר לניצחון, למועדון שבונה מסורת, יש ערכים. צריך לדעת לכבד סמלים, ואוהד כהן הוא סמל. אין לי ציפיות מרמי הדר בקטע הזה, אני מצפה מכפיר ארזי, שאני מעריך ומתומר ירון, לשאול שאלות ולחדד עקרונות. נכון, אנחנו בליגת העל בכדורסל ולא בחוג, ולא חייבים לשתף אף אחד, אבל כשהניצחון מובטח, מותר וחובה להסתכל על הערכים הנוספים של המועדון.

"ומילה לאוהד כהן – גאה בך שהתנהלת כמו סמל. כמו ספורטאי אמיתי, ועודדת את חבריך ונשארת לחגוג עם הקהל בסוף המשחק".

מקורבים לכהן מספרים שהקפטן מאוכזב ופגוע, ואפילו שוקל לעזוב. אני לא יודע איזו יכולת יוכל כהן להציג כשיעלה על הפרקט, בעקבות הרעש הציבורי והתקשורתי סביבו בימים האחרונים. מעניין איך ארזי ינהל את המשבר הנוכחי מול הקפטן שלו, שאמר בתחילת העונה שהוא רואה את תפקידו גם כ"שומר על איזון בחדר ההלבשה, ואם יש חיכוכים בין השחקנים, להרגיע ולדאוג שהכול יעבוד כמו שצריך, כמו גם לקשר בין ההנהלה לשחקנים, תוך הפגנת מנהיגות שקטה. אני כאן במטרה לעזור בכל מה שאפשר. המטרה שלי היא שהקבוצה תצליח".

כהן הוסיף בראיון שהוא "בא לשנה הזו כדי ללמוד הרבה. אני מאמין שעל מנת להיות מאמן יותר טוב בעתיד, צריך לחוות את זה בתור שחקן. אף פעם לא הייתי בסיטואציה של להיות שחקן שלא משחק. אני לומד גם מרמי".

אולי גם מה לא לעשות…

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה