טורים אישיים

זווית מהיציע | לא "מקצועי"

טורים אישיים5 באוקטובר 2018    4 דקות
1

מדוע מאמן הקבוצה, ברק בכר, מתעקש להשאיר מחוץ לסגל את מלך שערי הקבוצה בעונה החולפת, בן שהר? ויתרה מכך, למה להמשיך לספר לנו שזה "מקצועי"?

זווית מהיציע | לא "מקצועי"
אפס שערים ואפס בישולים עד כה. עדן בן בסט והמאמן שממשיך להתעקש עליו | צילום: ערן לוף

חידה: כמה מאמנים ישראלים צריך, בשביל שבהפועל באר שבע יעלה חלוץ אמיתי בהרכב? מסתבר שרק אחד, וקוראים לו ברק בכר. כמה מאמנים ישראלים מבינים שלבאר שבע יש רק אחד כזה בסגל וקוראים לו בן שהר? הרבה, כולם, נדמה לנו שגם ברק בכר מבין זאת כבר. אבל בשבילו, בשביל בכר, "כולם נהיו מאמנים", העובדה ששהר ביציע היא "מקצועית" ו"כשזה יבוא, זה יבוא בצרורות".

הקטע הוא שזה לא בא, כבר משחק חמישי ללא ניצחון, שלישי ברציפות ללא שער, ובכר ממשיך להגיד לנו שזה "מקצועי". בינתיים, מקצועית, זה מספיק רק להפרש שערים שמפריד מהקו האדום ו-9 נקודות מחדרה, 7 ממכבי תל אביב. מזל שזאת ליגת ג'פניקה ורוב הקבוצות מתחרות על בסיס שבועי מי יבזה את המותג יותר. הפעם, הייתה זו מכבי תל אביב ששוב כשלה לפתוח מבערים ולנצח בדרבי, קבוצה שחלק מהשחקנים שלה הם ברמה של ליגה לאומית, כאלה שאין להם אפילו מקום ליד ניב זריהן ביציע. זאת אומרת אם היה ביציע, במידה והכל היה כאן "מקצועי", כן…

כשהכל הולך הפוך. מאור מליקסון | צילום: ערן לוף

הניצחון האחרון של באר שבע היה ב-19 באוגוסט, זוהי קבוצת ההתקפה הכי גרועה בליגה בינתיים, ובזמן שבכר מתעקש על עדן בן בסט שתרם 0 שערים ואפס בישולים, גיא מלמד כבר מבקיע וסוחט פנדל לזכות נתניה, ראדי הבקיע ובישל מתחילת העונה בסכנין, גם מוחמד גדיר כבר כבש, טוני וואקמה כבש בטורקיה ואפילו מאור בוזגלו כבר חזר והבקיע במשחק אימון. אפילו בניון ממשיך להבקיע, אבל הוא כבר מזמן לא בבאר שבע. עכשיו נגיד וכל השחקנים האלה היו חייבים לעזוב, והם לא טובים מקצועית, וגם חייבים לדלל את הסגל. למה להביא לכאן שחקנים שהיו מצוינים בעמדות שלהם בעונה שעברה ולעשות להם עוול בעמדה אחרת, העיקר להחליף את בן שהר?

גם כשחיפה על הפנים, אין בבאר שבע מי שיבקיע. קורהוט | צילום: ערן לוף

הרי לא צריך להיות גאון מקצועי בשביל להבין שדיא סבע הוא נשק טוב במתפרצות, כשהשמאלית המדויקת בליגת העל, זו של ערן לוי, היא זו שסיפקה לו כדורים בעונה שעברה. אז למה בבאר שבע מנסים את הכדורים הארוכים האלה עם אריאל הרוש שפעם אחרי פעם בעט כדורים למעלה? ממתי זו שיטת המשחק של בכר? איך סאבו משחק בתפקיד אחורי יותר מג'ון אוגו? ואוגו, ממתי הוא הפך לסקורר שכל משחק ההתקפה עובר דרכו? איך זה שהוא מאיים הכי הרבה על השער?

ב-1.10 בניגריה חוגגים את יום העצמאות שלהם. ב-1.10, יום המשחק מול חיפה, הבנתי שהעצמאות הניגרית שלנו, זו שנתנה לטוני וואקמה לעזוב, היא הבעיה.

לא בכר, לא בוזגלו, לא אף אחד אחר, היה לבאר שבע שחקן מעל הליגה, בכמה רמות, ושמו טוני וואקמה. ביחד עם אוגו, השניים הללו שלטו בליגת העל ללא עוררין. כעת, משוואקמה קיבל את העצמאות שלו והחתים דרכון בטורקיה, אוגו טוב, אוגו מצויין, אבל כרגע גם לא מספיק.

אוגו מצוין, אבל בלי וואקמה כרגע זה לא מספיק | צילום: ערן לוף

אומרים שהטבלה לא משקרת, כנראה שגם לא סטטיסטיקה ומבלי לחפור לעומק אפשר לראות שבכר מתעקש על הרכב עם בן בסט, כששהר לא בתכניות. בסטטיסטיקה לשניהם אותו מספר שערים וזה לא מקדם את באר שבע בטבלה.

יתרה מכך, מנתוני המנהלת עולה שעדן בן בסט, חלוץ להזכירכם, איים על השער חמש פעמים, בדיוק כמו מרואן קבהא. ג'ון אוגו למשל, עם 15. אפשר להגיד הרבה דברים על בן שהר; הוא אולי חסר ביטחון, מחמיץ הרבה, אבל גם מגיע להמון מצבים, ומבקיע. כשנותנים לו לשחק.

ברק בכר ייאלץ להמציא את עצמו מחדש, את הקבוצה שלו. יצטרך להוריד את כולם מהעץ בעניין בתיה סהר ובעיקר את הבן שלה מהיציע להרכב. יש לו רק חלוץ אחד, שלידו נייג'ל יכול לחזור להיות האסלביינק, דיא סבע יבוא מקו שני במסירות עומק ולא מבעיטות שוער ובן בסט יספק מנהיגות מהספסל.

למרות הכל, כמו שצוין בהתחלה, הליגה לא בורחת לשום מקום. מכבי תל אביב לא תנצח עד סוף העונה וברק בכר עדיין המאמן הכי טוב בארץ. ברגע שכולם יבינו שטובת הקבוצה קודמת לכל, יקרה אחד מהשניים, או ששהר יחזור, או שיגיע חלוץ חדש. הקבוצה תחזור להבקיע, הקהל יחזור לחייך והניצחונות יגיעו. תשמעו לי, לא רחוק היום שנסתכל על חדרה מלמעלה, וגם על מכבי תל אביב. הכל רק חייב לחזור להיות מקצועי. אבל באמת מקצועי. כי אם לא, אין הבדל בין באר שבע לחיפה. ולא משנה מי משחק/מאמן פה.

להתראות ב'טרנר', שלום אלישע

להמציא את עצמו מחדש ולהחזיר את שהר. ברק בכר | צילום: ערן לוף

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה

  • זיו
    תגובה

    אחלה טור ושנינות