טורים אישיים

מחשבות מש(ת)נות | "כל הצלחה גדולה התחילה מחלום קטן"

טורים אישיים4 בספטמבר 2018    4 דקות
0

הדרך שבה אנו מסתכלים על החיים היא הדרך שבה החיים יסתכלו עלינו!

מחשבות מש(ת)נות | "כל הצלחה גדולה התחילה מחלום קטן"
צילום: יניב בן אדיבה

השבוע ביום שישי, כ' באלול ציינתי יום הולדת 50, לפי התאריך העברי. כמה ימים קודם לכן ישבתי בבית הוריי ובזמן שאמי ואני מדברות על כך שיש לאחי התאום ולי יום הולדת משמעותי השבוע, אמא שלי החליטה לספר לי כמה היה לה קשה עם שלושה ילדים, וכמה היא לא רצתה יותר ילדים ואיזה פעולות היא עשתה כדי שלא נשאר ברחמה… משפטים לא קלים עבורי נאמרו שם.

אני מודה, בהתחלה ועוד קצת-הרבה אחרי, היה לי עצוב, ירדו לי דמעות וצפו ועלו לי בי שאלות ומחשבות לא נעימות שלא רצו אותי. זה בהחלט לא נעים. סיפרתי לבעלי תוך כדי שאני בוכה ים של דמעות, על מר גורלי, על התחושות הנוראיות שהאמירות האלו הציפו בי וכמה לא היה נעים לשמוע את זה. כמה שאני מבינה שזה לא הגיוני, הדמעות לא פסקו מלזלוג על לחיי – עד שאמרתי די, מה נסגר עם הרחמים העצמיים האלה?!

אבל אז, כאדם שאופטימי בנשמתו ואחרי שנרגעתי, הבנתי את אמי. חשבתי על העוברים שהיו ברחמה שאותם לא הכירה ובעיתו טרם פיתחה רגשות אליהם. החלטתי לחשוב על זה באופן שונה, הסתכלתי על מסע חיי, איזו כברת דרך ארוכה עברתי, כמה חלומות הגשמתי, כמה אני משמעותית בחייהם של אחרים – המשפחה שלי, העבודה שלי, המטופלות שלי ועוד ועוד…

בעצם הכנסתי לעצמי מוטיבציה לשמחת החיים שלי בחזרה על ידי כך שהסתכלתי על ההצלחות שלי, וכמה שהחלומות שלי היו גדולים ואפילו בעיניי אחרים גדולים מידי. (אבל זה כבר נושא לטור אחר).

במהלך עבודתי וחיי אני נתקלת בהמון אנשים, נשים וגם ילדים לצערי, שאפילו לא מסוגלים לחלום על השאיפות שלהם. אז לאנשים אלה אני רוצה להגיד שכל הצלחה מתחילה בחלום, מתחילה בדמיון שלנו! אי אפשר להגשים משהו לפני שראיתם  אותו בעיניי רוחכם, בדמיון שלכם.

וולט דיסני אמר כשאף אחד לא האמין שאפשר לעשות מעכבר קריירה: "אם אתם יכולים לחלום את זה, אתם יכולים לעשות את זה!"

אחד הדברים הראשונים שאני מלמדת זה להכין רשימה לכל דבר שרוצים לעשות.

זה יכול להיות מהדברים הפשוטים ביותר כמו מה אני צריכה לבשל לשבת, רשימת קניות, רשימת מטלות בכל נושא, וכמובן ובעיקר כשיש מטרה ספציפית, ממש להתיישב ולכתוב את המטרה שאליה אדם רוצה להגיע. כאשר עושים זאת, החלום מהדמיון מתחיל לרקום עור וגידים ופתאום נראה בר השגה. פתאום רואים את המטרה מול העיניים כתובה, ברורה וחדה. כשהיעד נעשה ברור, המוטיבציה עולה פלאים, וכשיש מוטיבציה, יש גם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד.

את המוטיבציה שיצרתם לחלום שראיתם בדמיונכם, חשוב לשמר כל הזמן ע"י עשייה וחתירה אל היעד שאליו אתם רוצים  להגיע. עושים זאת על ידי ראייה כל הזמן של החזון – לקרוא שוב ושוב לאן אתם חותרים ומה המטרה. כל מכשול, ויש מכשולים, שניצב בדרך למטרה, הוא רק אבן דרך למטרה שלכם, מדרגה שמרימה אתכם לכיוון ההגשמה. מוטיבציה היא כמו שריר וצריך לאמן אותה ולתחזק אותה.

"אנשים אומרים שמוטיבציה לא מחזיקה הרבה זמן. טוב, גם מקלחת לא, לכן אנו ממליצים אותה על בסיס יומי" | זיג זיגלר

תזכרו שאם אתם מאוד מאוד רוצים משהו, אתם תמיד תמצאו את הדרך לצלוח את המכשול. תמיד תמצאו את המשאב הפנימי שלכם או החיצוני אם צריך, כדי להתגבר עליו. כמו שאומרים: "לא רואים בעיניים", חותרים אל המטרה.

ד.א את יום הולדתי חגגתי ביום שישי בסדנת העצמה בתל אביב, היה אש! כן, גם אני מתחזקת את שריר המוטיבציה!!!לסיום, ביום הולדתי ה-50 אני מברכת אתכם קוראי הטור שלי בשנה טובה, שנה של חלומות, שנה של הצבת יעדים והגשמתם.

תעזו לחלום בגדול ותצליחו בגדול, אל תאמינו למי שאומר אחרת!!!

הכותבת הינה מטפלת רגשית לנשים וילדים. עוזרת לנשים להגיע למטרות שונות בחיים, להבין מה מעכב אותם ואיזה חסמים עומדים בדרכן בדרך אל האושר, וכן עוזרת לילדים ובני נוער בתחומים שונים כגון: פחדים, יכולות חברתיות, התפרצויות זעם, הרטבה לילית ועוד…
בפייסבוק: גפן קליניקה לטיפול בנשים לחיים מאושרים.
ביוטיוב: כרמל גפן טיפול רגשי NLP

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה