טורים אישיים

מחשבות מש(ת)נות | יש לי הכל ואין לי כלום!

טורים אישיים21 באוגוסט 2018    3 דקות
1

יש לי המון דברים שנשים רבות חולמות עליהם, יש לי זוגיות טובה וילדים ב"ה, אני עובדת בעבודה טובה, אני בריאה, פשוט הכל טוב! אז למה אני לא מאושרת???

מחשבות מש(ת)נות | יש לי הכל ואין לי כלום!
צילומים: יהל בטיטו

אני קמה בבוקר בלי חשק, אין לי תשוקה לחיים, אני עושה הכל על אוטומט. החיים איבדו עניין, הכל שיגרתי, אין לי שמחה. כך אומרות לי נשים רבות כמעט בכל יום.

"ומה את עושה למען עצמך?", אני שואלת.

התשובה, כמעט תמיד פשוט נתקעת בפה, והמילים לא מתגלגלות החוצה על הלשון. כאילו שהשאלה שלי לא הובנה, "מה זאת אומרת לעצמי?", הן שואלות.

"לעצמך, בשבילך", אני מקשה. ואז מתחילות הדמעות לזלוג על הלחי.

"האמת לא הרבה, הכל למען המשפחה והבעל, הילדים, הבית, העבודה, ההורים ועוד ועוד. אני עייפה ומותשת".

ראשית, בואו נעשה סדר בדברים. כמעט לכל אחת יש ימים שהיא קמה בבוקר בלי חשק, משתרכת כבדה אל עוד יום חדש, עושה את המטלות היומיות ללא מחשבה וללא שמחה ותשוקה לחיים. זה טבעי וזה נורמלי, יש גם ימים עם אנרגיות כאלה. אך אם התחושה הזאת נמשכת על פני תקופה ארוכה, זה בהחלט לא תקין וחשוב לבדוק עם עצמך מדוע את מרגישה כך תקופה ארוכה.

אז איך להשקיע בעצמנו ולהעלות את מצב הרוח כמעט באופן מיידי? תקדישי לעצמך 10-15 דקות ביום, קחי אחריות על האושר שלך!

"אם אין לך את מעט הזמן הזה עבור עצמך ביום, אין לך חיים" / אנתוני רובינס

צילום: יהל בטיטו

אחת המשימות הראשונות שאני נותנת, היא להכין רשימה של הדברים הטובים שיש לנו בחיים, ולומר אותם כל יום, לפחות כמה פעמים. ממש לשים את הרשימה פיזית על המקרר, על המחשב בעבודה, ליד המיטה ובכל מקום שבו את נמצאת במהלך היום.

שנית, תכווני את השעון בבוקר 20-30 דקות לפני הזמן, תני את הזמן הזה לעצמך להירגע, לנשום להתחיל את הבוקר עם רגיעה, עם הקפה של הבוקר בשקט ותתחילי בכך שתאמרי תודה על כל מה שיש לך בחייך. מהדבר הפשוט ביותר ועד העצום ביותר; בית , זוגיות, ילדים, בריאות, משפחה, עבודה, שהתעוררת בבוקר, על היכולת לראות את העולם, להריח פרח ועוד ועוד…

זכרי, יש אנשים שמייחלים לזה, שום דבר אינו מובן מאליו. כשתעשי זאת, היום יתחיל עם אנרגיה אחרת. אנרגיה של הודיה מביאה איתה שמחה, מעלה את מצב הרוח, גורמת לתנועה חיובית בנשמה פנימה, לעשייה ולאופטימיות, וכשמרגישים כך באופן אוטומטי, הודפים מחיינו התעסקות בכאב, בפחד, בעצבות, בייאוש או כל רגש קשה אחר ומפנים מקום לאושר ולשמחה.

הטיפ השלישי: תחשבי מה השאיפות / חלומות שלך בחיים, שאיפות שהם ברמת השגה ותעשי למען שאיפה אחת בכל פעם. לדוגמא: אם את אוהבת לרקוד או ספורט, הירשמי לחוג כזה בשעות הערב, היפגשי עם חברה טובה לקפה פעם בשבוע, צאי ללמוד משהו שאת חולמת עליו שנים ארוכות… תעשי למען המטרות שלך, תפני לעצמך זמן ומחשבה כי מגיע לך!

והדבר האחרון, תרשי לעצמך לצחוק, לשמוח, להשתובב, תני לילדה שבך לחיות. הכי קל לעשות את זה עם הילדים, כשאת הולכת עם הילדים אחה"צ למשחקיה, תשחקי איתם, שבי איתם על השטיח בבית ותשחקי, תקריאי להם סיפור תוך כדי שאת עושה קולות לדמויות בסיפור, תשחקו משחק כריות, תקפצו על הספה, תצחקו עד שכואבת הבטן, תכינו ארוחה ביחד…

זכרי, ספה שקפצו עליה ויצא לה הקפיץ אפשר תמיד להחליף ולרכוש חדשה, אבל את האושר והשמחה אי אפשר, כל יום שעבר ולא צחקת בו הוא יום אבוד!

הכותבת הינה מטפלת רגשית לנשים וילדים. עוזרת לנשים להגיע למטרות שונות בחיים, להבין מה מעכב אותם ואיזה חסמים עומדים בדרכן בדרך אל האושר, וכן עוזרת לילדים ובני נוער בתחומים שונים כגון: פחדים, יכולות חברתיות, התפרצויות זעם, הרטבה לילית ועוד…

בפייסבוק: גפן קליניקה לטיפול בנשים לחיים מאושרים.
ביוטיוב: כרמל גפן טיפול רגשי NLP

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה

  • נעמי
    כתבה בנושא יש לי הכל אבל אין לי כלום

    אין עליך . עם האנרגיות שלך והטיפים לחיים טובים ובריאים .