טורים אישיים

אמא בארשבעית | אוגוסט לאימהות אופטימיסטיות

טורים אישיים2 באוגוסט 2018    3 דקות
0

אמא בארשבעית פותחת יומנים ומכינה עד כמה שרק אפשר את עצמה, את המשפחה ואת הבית, לימי אוגוסט המרטיטים כל נפש אימהית

אמא בארשבעית | אוגוסט לאימהות אופטימיסטיות
אילוסטרציה | צילום: פרטי

הימים הם ימיו האחרונים של החופש להורים, טרם תחילתו של החופש לילדים. לצד כל העיסוקים שלי, אני עובדת במרץ על תכנונים לימים בהם אעטה על עצמי את גלימת הוונדרוומן ואהפוך להיות אמא במשרה מלאה. לצד החששות מהתקופה, שתהיה בלי ספק מאתגרת, יש לי גם יעדים ברורים:

אני רוצה ליהנות משעות איכות עם הגדול שלי, בן 2.7. אני רוצה לייצר לו ימים שהוא יזכור כחוויה חיובית, שהחופש ייזכר לטובה. אני רוצה גם ימים של בילוי משפחתי. ימים של ניצול לטובה של הזמן הזה עד לחזרה לגן בתחילתו של ספטמבר המיוחל. מה רבו תכנוניי, ועל-כך טור אופטימי לימים היוקדים המתקרבים בצעדי ענק!

התחלתי בשיבוצי יומן. נכון, אומרים שכל תכנית היא בסיס לשינויים, אבל יש לנו 3 שבועות של צחיחות בלו"ז, שצריכים להתמלא במהרה בתכניות מפוארות, ועל כן – שיבצתי.

התחלתי בשיבוץ יומיים משפחתיים במרכז, שמבוססים על מפגשים עם המשפחה המורחבת. לחניית לילה, חברה טובה (אבל ממש) הציעה לי את בית המשפחה שלה, עקב נסיעתם החו"לה.

עוד ציינתי לעצמי ביומן, שאני מניחה שנגיע לסוף הקיץ עם הלשון בחוץ, ולכן יהיה נחמד לשבץ בסופו כמה פינוקי בטן-גב, עד כמה שאפשר לקרוא 'בטן-גב' לחופשה עם שני זאטוטים. חיפשתי, פשפשתי, חפרתי ובסוף – הצלחתי למצוא מלון שנראה קסום ומבטיח במחיר סביר, עם הנחה לבעלי כרטיס כזה או אחר. כולנו הרי התברכנו בכרטיסים המקנים הנחות, רק צריך לדעת מתי לשלוף אותם.

אז בשבוע החותם את החופש סימנתי ואף רכשתי למשפחתי האהובה שלושה ימי נופש בגלבוע, במלון יפהפה עם בריכה העונה על רוב צרכיה הבסיסיים של המשפחה הממוצעת. לאותו נופש כבר נברתי בקבוצות מטיילים בפייסבוק ורשמתי לי אטרקציות נוספות באזור, מסעדות שמחייכות לילדים וכן רישומי מה לקנות בסופר, כדי להגיע מוכנים לעתות רעב ועתות שעמום.

לצד שיבוצי הנופשים, הכנתי גם תכניות עם המלאכית שלנו, הלא היא – סבתא. בידיעה שימים רצופים של מרדף אחרי שני קטנטנים עשוי להוציא כל אישה שפויה מדעתה (ואף-אחד לא חתם על כרטיס השפיות שלי בכל מקרה), סבתא באה לעזרת חבר.

בתכנית: תעסוקה לגדול מבין שניהם. ימים בחיקה, תחת הכותרת הגרנדיוזית (ולא בלי סיבה) – "קייטנת סבתא". בקייטנה הזו אני נוטה לא להתערב, כי לכל סבתא מגיע קצת דרור יצירתי, קולינרי ופעלתני עם נכדיה, בלי שאמא תדחוף את האף ותספור את כמות גרגרי הסוכר שסבתא נתנה לילדים שלה. בכל אופן זו דעתי ואני נאבקת בעצמי כל פעם מחדש להגיד תודה מכל הלב ולא להתלונן ב.כ.ל.ל. זה אף פעם לא קל, אבל אני מאמנת חזק את השריר הזה.

עוד בתכניות:

תעסוקה לימי הביחד בבית. לימים האלה שקדתי מבעוד מועד על רעיונות, ופקדתי את ה'מקס' כבר מספר פעמים כדי להצטייד בכל הדרוש. יהיו לנו הכנת מגנטים למקרר, אפיית עוגיות בצורות, הכנת עציצים צבעוניים מסול ושיפודים, הכנת גינה קטנה ואורבנית בתוך מגירה שאספתי מהרחוב. גם נצא לטיולי בוקר בטבע הקרוב אלינו לבית, טיולים שממלאים את הגוף באוויר ואת המפרשים ברוח.

לצד טיולים ושעות של יצירה, אני גם מכינה פעילויות שונות לאמבטיה. האמבטיה אהובה על הילדים שלי, והיא מרעננת בימים חמים ומרגיעה את הגוף בשעות של השתוללות יתר. הצטיידתי בצבעי ידיים לאמבטיה, גירים, צורות מסול להצמדה ומשחק על דפנות האמבטיה ומראה עמידה שהקטן יכול להשתעשע בה במים.

אז בקיצור, אלו הן נשימותיי האחרונות כשאני מוקפת בחברת עצמי, לפני שאני הופכת ליישות משולשת (אני ועוד שני קטנטנים תלויים – אחד על כל רגל). אני יודעת שצרתי היא צרת רבות, והיא אכן מהווה חצי נחמה. שמחה תמיד לקבל רעיונות מאחרות, להיפגש עם הילדים לזמני בילוי משותפים ולשמור על קורטוב של חיוך.

שלכן, הקארי ברדשו של האימהות, מיטל.

עקבו אחרי בדפייסבוק: 'נפלאות – דברים טובים לאימהות'

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה