טורים אישיים

מחשבות מש(ת)נות | סיפורה של אלמנה

טורים אישיים31 ביולי 2018    3 דקות
0

אל הקליניקה שלי מגיעות נשים שהחיים "כבו" להם מסיבות שונות, כזה היה גם סיפורה של סנדרה

מחשבות מש(ת)נות | סיפורה של אלמנה
אילוסטרציה | צילום: יניב בן אדיבה

סנדרה (שם בדוי) הגיעה אלי שבורה ורצוצה.. בשיחת הטלפון המקדימה הבנתי ממנה בין שברי היבבות שהיא התאלמנה ואינה יודעת כיצד לאסוף את השברים.

בפגישה היא סיפרה: "ביום בהיר אחד חיי התהפכו, מערבולת סחפה אותי לתוכה ולי לא היו כוחות להתנגד לה… הייתי כמעט בת 38, פעמון הדלת צלצל ניגשתי לפתוח בלי שום מחשבה מדאיגה. בפתח עמדו שוטר ושוטרת. הם פשוט אמרו: 'את סנדרה, בעלך עבר תאונת דרכים קשה'. זהו!!! מרגע זה אני לא זוכרת. רגע רדף רגע ופתאום הבית התמלא אנשים, וכולם ניגשים אלי. חלקם בוכים, חלקם עומדים בפנים אילמות ולא אומרים דבר, ואני שאלתי את עצמי: מה הם עושים פה?? לכו הביתה, רציתי לצרוח!!! זאת טעות!!!

אחרי השבעה, המוח כבר הבין שהוא איננו אבל הלב סירב בתוקף! אמרו לי זה טבעי ועם הזמן תתאוששי… שהזמן עושה את שלו… אך זה לא קרה. לילה אחרי לילה בכיתי לכרית, הרטבתי אותה בדמעותיי. בימים, כלפי חוץ לכאורה התאוששתי, אבל הרגשתי בתוכי שאני הולכת ומשתגעת. בתחילה, המשכתי להכין לו כל יום ארוחה שהוא אוהב, המשכתי לקנות לו בגדים, ובסופרמרקט קניתי את העוגיות שהוא אוהב. שיהיה לו טעים עם הנס קפה.

אני לא מתאפרת, לא קונה בגדים, לא מצליחה לצחוק. וגם אם כן, זה צחוק לא אמיתי. שנים שלא צחקתי מהבטן.

הימים חלפו, השבועות והשנים, ואני עדיין מחכה שהוא יכנס בדלת. על זוגיות שנייה אין מה לדבר בכלל, אני אישה של גבר אחד!!!", קבעה סנדרה נחרצות.

"ערב יום שישי ערכתי, כרגיל, שולחן לסעודת השבת, וכמובן ששמתי צלחת גם לבעלי. ילדיי הגיעו לשולחן בזה אחר זה והתיישבו. פתאום אני רואה את בני הגדול מתיישב בכסא של אבא. 'קום! אמרתי בעיניים רושפות, זה הכיסא של אבא'… ואז זה קרה, בני קם בכעס מהכסא וצעק: 'אין פה אבא, את לא רואה, לא המוות של אבא כיבה אותנו אלא את, ואת בחיים'. המילים החותכות שלו הקפיאו אותי. זהו אני הולכת לטיפול", החליטה סנדרה.

אחרי סדרת מפגשים בטיפול ב-nlp – שיטה המאפשרת ל"תכנת" את המוח מחדש, לשחרר דפוסי התנהגות שמשתרשים בראש ונתקעים שם ללא יכולת לצאת, וכן בעזרת דימיון מודרך המאפשר לדמיין מציאות אחרת, עברה סנדרה שינוי תודעתי, היא החלה לחיות מחדש. סנדרה הניחה לבעלה המנוח ושחררה אותו לנוח על משכבו בשלום.

התהליכים שהעברתי לה, מתוך הקשבה והכלה אין סופית, עזרו לסנדרה לאט לאט לשחרר ולהשתחרר. תחושת חופש והקלה משחרור המצוקה, שבה הייתה שרויה שנים רבות, ניכרו היטב בפניה. הצחוק, השמחה, האופטימיות וחדוות החיים, חזרו לשכון בחייה ושלושת ילדיה הרוויחו את אימם בחזרה.

במפגש האחרון היא אמרה: "הצעד הבא זוגיות שנייה".

הכותבת הינה מטפלת רגשית לנשים וילדים. עוזרת לנשים להגיע למטרות שונות בחיים, להבין מה מעכב אותם ואיזה חסמים עומדים בדרכן בדרך אל האושר, וכן עוזרת לילדים ובני נוער בתחומים שונים כגון: פחדים, יכולות חברתיות, התפרצויות זעם, הרטבה לילית ועוד…

בפייסבוק: גפן קליניקה לטיפול בנשים לחיים מאושרים.
ביוטיוב: כרמל גפן טיפול רגשי NLP

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה