טורים אישיים

זווית מהיציע | שלא יעשו לכם "אלונה"

טורים אישיים14 ביולי 2018    6 דקות
1

לא מובן מה קורה בהפועל באר שבע העונה והאם יש הגיון במדיניות הרכש של המועדון, או בהארכת החוזים לשחקנים?

זווית מהיציע | שלא יעשו לכם "אלונה"
הזרים הדומיננטיים של באר שבע. הגיע הזמן לשדרג | צילום: דני מרון

לפני שאפתח את הטור, אציין שאני מקווה שהזמן יגיד שאני טועה, והפועל באר שבע תגרום לי "לאכול את הכובע"; ואתם הרי יודעים, שיש לי יותר מכובע אחד…

אבל, כשמסתכלים על הסגל של הפועל באר שבע, שהגיע למשחק הראשון במוקדמות ליגת האלופות, ישנה שאלה אחת, שחוזרת על עצמה בקרב רבים מאוהדי הקבוצה. מניסיון העבר, פחד מביקורת אוהדים (כי עבור רבים מהם אסור להעביר ביקורת על הקבוצה, רק להגיד אמן) או מתן זמן לדברים להתפתח, אף אחד לא מתייחס ל"פיל האדום הענק בחדר". השאלה שרבים מאוהדי הקבוצה מנסים למצוא את התשובה אליה היא: מה קורה בהפועל באר שבע של העונה?

זה פשוט לא מובן איך באלופה הישראלית, לראשונה, נראה שאין תוכנית מסודרת בקשר לרכש ולזרים, ועושה רושם שגם ברק בכר לא יודע איך הסגל שלו ייראה בתום חלון ההעברות. ולמה השאלה לגיטימית? כי אנחנו כבר לא בפגרה; העונה התחילה באופן רשמי.

זה הרכש שיעלה אותנו לליגת האלופות? אנסטיס ושיימן | צילום: אודי ציטיאט

לא מובן איך בהפועל באר שבע, שהכל אצלה בדרך כלל מתוקתק ברמת הניהול, מגיעים לפרשת חיימוב-שטקוס-אנסטיס. לא מובן איך באר שבע, שצריכה מחליפים בעמדות של איסאק קואנקה, מיגל ויטור, מהראן ראדי ותומאש פקהארט, כלומר קשר באגף ימין, בלם, קשר 50/50 וחלוץ, מתחזקת במגן שמאלי, קשר שמאלי, שוער וכלבויניק, שבדרך כלל שיחק בקישור האחורי, אבל יכול להיות גם מגן וגם לשמש כבלם (אז, מה וובה בראון עדיין עושה פה?). לא מובן איך זה שלמשחק כל כך חשוב, שהיה השבוע במוקדמות ליגת האלופות, בו ניצחה הקבוצה די בקלות 1:4 בחוץ את טאלין (משערים של בן שהר, שיר צדק, חנן ממן וחן עזרא), באר שבע מגיעה עם הרכב, שבנוי על טהרת הישראלים בלבד?

ואני ארחיב: למרות שתמיד טענתי שלדעתי הוא שוער ליגה טוב וזהו, ושדודו גורש אף יותר טוב ממנו, גיא חיימוב סיפק את אחת העונות הטובות שלו בעונה שעברה, ואת זה אי אפשר לקחת ממנו. אין לי בעיה עם הרצון להשתדרג, ויתרה מכך, אני מברך על השאיפה למצוינות כל הזמן, אבל בקבוצה שדוגלת בערכים, ולא מפסיקה לדבר על כך, גם הדרך חשובה לא פחות, כמו גם מראית העין. הפועל באר שבע צריכה שוער יותר טוב? אני מסכים! וארנסט שטקוס מהפועל חיפה הוא אחד כזה. אבל, וזה אבל גדול, הדרך הזאת של "הכושי עשה את שלו", לא עומדת בקנה אחד עם דיבור על ערכי המועדון.

החיימוב עשה את שלו | צילום ארכיון: EYOYA

מאלתרים בע"מ

שלא תבינו אותי לא נכון, קבוצה שרוצה לזכות בתארים צריכה להתנהל בדיוק כך. היא צריכה להיות דורסת, לא לחשוב על סנטימנטים, רק ביזנס, וכל הכבוד לאלונה ברקת שמלמדת את העולם הגברי איך עושים עסקים.

יחד עם זאת, כשהיא עושה את זה, היא חייבת להפסיק לנסות להצדיק את ההתנהלות, חייבת להפסיק לספר סיפורי ערכים, ופשוט להמשיך להתנהל כמו כולם. רק שהיא עושה זאת טוב יותר.

נכון, היא לא צריכה להצדיק את עצמה מול הבוס של בית"ר ירושלים, שאסור לו להיות הבוס בכלל מבחינה חוקית, או מול יואב כץ שעסוק בלמכור כל שחקן שהביא אותו עד הלום, אבל אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה; אי אפשר להיות "כשר אבל מסריח" כל הזמן, ולצפות שלא תהיה ביקורת. ואם כבר להיות כזה, אז "להתלכלך" בשביל אחד ששיחק עם מסי, ולא בשביל שחקן מחליף, כמו שמואל שיימן. ואם כבר להיות כזה, אז להביא את שטקוס, שחקן מוכח שאתה יודע מה תקבל ממנו, כמו טוני וואקמה בזמנו, ולא את אנסטיס, שבשלוש העונות האחרונות שיחק כ-30 משחקים בלבד. גם אם הוא מגיע בחינם. בדיוק כמו שאי אפשר לדבר על ערכים, ואז לרכוש את ניב זריהן. מה הלחץ? הרי, דודו גורש שיחק גם כך במשחק הראשון.

שוער הפועל חיפה, שטקוס, מקבל את פרס שחקן העונה של המועדון מהכרמל. שחקן מוכח | צילום: ערן לוף

התנהלות המועדון לא ברורה גם בנושא מיגל ויטור; הרי, הבלם הפורטוגזי, טוב ככל שלא יהיה, לא נפצע בשבוע שעבר, ולצוות המקצועי היה מספיק זמן להתארגן, ולחפש בלמים ברמה שלו. מה עשו? הביאו מגן שמאלי מחליף ושחקן זר, שיכול לשחק בקישור, ולהחליף את בן ביטון, ואם צריך, ישחק גם כבלם. הנה רעיון: פשוט, להביא בלם, כי בשאר העמדות יש שחקנים בשפע.

ומה עם מיחאי קורהוט ותומאש פקהארט? מתי החליטו במועדון, שהם לא ימשיכו? כשאורן ביטון התחיל להצטיין, וכשפקהארט ישב על הספסל רוב העונה? או לפני כחודש? איך לא לומדים לקחים מפרשת אובידיו הובאן ווויליאם סוארס? הרי, ברור שלפחות קורהוט יעזוב, אז למה לא יפה שעה אחת קודם? ועל מה ולמה להאריך לו חוזה בעונה שעברה?

ויש גם את עסקת החבילה: ג'ון אוגו את טוני וואקמה; הרי, ברור שכל מגדל הקלפים היפה הזה, שמחזיק את צלחות האליפות, יקרוס ברגע שהשניים האלה יחליטו שהם כבר לא פה, אפילו אחד מהם, והשני ילך אחריו. אז, אוגו קיבל חופש מהמשחק הראשון, בגלל "כל הדקות" ששיחק במונדיאל עם נבחרת ניגריה, אבל מה עם לטפל בשריר החוזה של חברו הניגרי?

"הרופאים לא מוצאים את הבעיה בפציעה של וואקמה", נכתב בעיתונות. ניסיתם חוות דעת נוספת מהסוכן שלו? הרי, להביא שחקן ברמתו יעלה לכם הרבה יותר, אז תשדרגו אותו כדי שהוא ישדרג אותנו. ואם לא, אל תתפלאו שבסוף מכבי תל אביב או קבוצה אחרת "יעשו לכם אלונה", ובחודש ינואר הוא יהיה סגור במקום אחר. כי זה "מסריח, אבל כשר", תשאלו את יואב כץ…

וואקמה ואוגו בבאר שבע גם בעונה הבאה? שלא יעשו לכם "אלונה" | צילומים: מאור אלקסלסי

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה

  • אור

    חריף ביותר! כל הכבוד על הטור!
    הגיע הזמן לעשות אחרי מחשבה עמוקה ולא לעשות ואז לחשוב "איפה טעינו?".
    מרגיש שהעונה הזאת תעשה נזק לשלוש השנים האחרונות בגלל שלא הביאו רכש שמסוגל לשדרג אותנו (למראית עין לפחות), לא סיכמו עדיין עם ברדה, שלא משנה איזה תפקיד יוגדר לו, הנוכחות שלו חשובה במועדון ולמועדון.
    הלוואי וגם אני אוכל את הכובע (אתה יודע כמה כובעים יש לי…) ובסוף העונה אתבדה על שכתבתי פה.
    יאללה הפועל באר שבע