טורים אישיים

אמא בארשבעית | אימהות עם נגיעה של אבק נסיכות

טורים אישיים5 ביולי 2018    3 דקות
0

השבוע יצאתי מהבית ושכחתי (השם ירחם) לכבות את המזגן. כשחזרתי הביתה, בוערת ונוטפת מים, המזגן ניחש נכון את הצורך שלי והמתין לי דולק, שזה בימים אלה אקט יותר מלכותי מלפרוש לי שטיח אדום

אמא בארשבעית | אימהות עם נגיעה של אבק נסיכות
לימים בהם אוכל לעמוד במטבח בלי שיזחלו לי בין הרגליים | צילום: פרטי

בעקבות אירוע המזגן וביקורו של הנסיך וויליאם בארץ, אני פותחת בזאת את הטור: איך אפילו אמא יכולה להרגיש נסיכה?

התערבות של 'יד שלישית'

בכל רגע נתון מתרוצצים סביבי שניים זאטוטיים מלאי אנרגיה ושמחת חיים, שרק מחכים להזדמנויות לתת להן להתפרץ. זה כיף, זה שמח, אבל זה כל-כך מעייף! הרגעים האלה בהם פתאום יש עזרה בדמות סבא, סבתא וכל מה שביניהם, הם פרייסלס ועולים בעזרתם על כל תגמול, מפנק ככל שיהיה. נוצרת את הרגעים האלה ודואגת להודות עד עמקי נשמתי כשהם קורים, כדי לרמוז לתחנונים להמשכיות.

ילד שיודע לתגמל את אמא

מתוך כל אנדרלמוסיית האימהות, פתאום מגיח ילדון קטן, מחבק אותי בידיים רכות וריח ילדים, מנשק, אומר מילים ילדותיות נטולות פוזה, של אהבה. הרגע הזה הוא אחד הפיקים השווים ביותר בתורת האמא. להבדיל, גם אם הוא לא מצא את המילים הנכונות אבל פשוט צרח בבכי קורע לב שהוא רוצה רק את אמא, נניח רגע לשברון הלבבי שבי – אוי זה כל-כך מתגמל…

כשאבא מפרגן לאמא בפינוק של נסיכות

כשאבא נגיד, אומר מילה טובה על כמה שאני אמא נהדרת, או נגיד סתם אמר לי שיסתדר עם שניהם ושאני יכולה להתקלח בנחת. נסיכת אמת.

לילה שישנים בו

המון אינסוף כבר נאמר על היחס ההפוך בין להיות אמא לבין לישון. בלילות מיוחדים מאין כמוהם, לילות בהם כל הכוכבים מסתדרים בשורה, אלוהי השינה של שני הילדים מתקשרים ביניהם ומתירים אחד לשני לישון בנחת הם לילות חלומיים. אחרי 5 שעות שינה ברצף כבר לגמרי אפשר לשים לי כתר על הראש. לו יהי!

זמן עצמי

בין עבודה למשימות השוטפות בבית לגידול הוא 1 והוא 2 ולהיות רעיה למופת, יש פה אחת שהיו לה חיים לפני, ולמען שפיותה ושפיות בני-ביתה, טוב יהיה אם ימשיך להיות לה מעט זמן לעצמה, כדי לנהל גם חיים פרטיים, תחביבים והנאות אישיות קטנות. מה בתפריט? שמיעת ספרים או פודקאסטים משובחים, פעילות גופנית לגוף ולנפש, שופינג על סוגיו – אונליין, מקסטוק וביקורים שוטפים באיקאה ואחת לשבועיים ביקור מפנק אצל תמר הקוסמטיקאית האחת היחידה (לכל אישה יש אחת כזו…).

אוכל מוכן

התגלית היקרה מפז שלי – אין צורך להפריש ממשאבי היקרים שעות במטבח, עם כמה שאני אוהבת לבשל פה ושם. כרגע זה בגדר חסכון ורווח משמעותיים. שומרת לעצמי את זכויות הבישול לימים בהם אוכל לעמוד במטבח בלי שיזחלו לי בין הרגליים הוא 1 והוא 2.

ובינתיים…

גיליתי את אגדת אולמי 'אגמים' הנפלאה, שמספרת לי סיפור מרתק ונהדר כל שישי בבוקר. ההכנות לשבת, במקום לכלול את שעות המטבח הרבות לאורך כל השישי, כוללות ביקור חפוז ב'אגמים', טיול עם עגלת הסופר בין אלפי מטעמים ומנעמים, סלטים, תבשילים, מאפים וכל טוב הארץ – נפרסים לי בניחוח קדושת שבת נהדר. נותר רק לבחור שלל מתוך ההיצע שאין לו סוף.

תגידו לעצמכן שזה לא יקר כשמחשבים את הסכום שלא שילמתן על המצרכים וזכרו כלל חשוב: לא להגיע רעבות!

שלכן, הקארי ברדשו של האימהות, פרינסס מיטל.

עקבו אחרי בדפייסבוק: 'נפלאות – דברים טובים לאימהות'.

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה