טורים אישיים

שי מאילן | משק כנפי ההיסטוריה

טורים אישיים20 במאי 2018    2 דקות
0

עונת 2017/18 תיזכר, ללא ספק, כעונה המוצלחת ביותר, אי פעם, של הספורט בבירת הנגב

שי מאילן | משק כנפי ההיסטוריה
עונה של עליות, אליפויות וגביעים | צילומים: אילן שי

בשנת ה-70 למדינת ישראל, בירת הנגב חגגה בענק: קבוצת הכדורגל של הפועל באר שבע זכתה באליפות ה-5 שלה וה-3 ברציפות, קבוצת הכדוריד של מ.כ באר שבע העפילה לליגת העל, הנשים של הפועל באר שבע בטניס שולחן ובכדורגל, העפילו לליגת העל, קבוצות הכדורעף, נשים וגברים של אס"א באר שבע, הגיעו לרבע גמר הפלייאוף בליגת העל, ואף האתלטים של בני הנגב הרשימו בהישגיהם, כמו גם כדורגלני נערים ג' של האדומים, שנהנו מהקרמה העונתית, כדי לזכות בגביע המדינה.

 

כדורסל נגד רמת גן משחק 2 חצי גמר 2018

עוד ניצחון וגם הכדורסל בליגה של הגדולים

 

ועכשיו, כולם ממתינים, בסבלנות ובציפייה, לקבוצת הכדורסל, שתעשה צעד היסטורי אל עבר ליגת העל, כשיספיק לה ניצחון באחד משלושת המשחקים שנותרו מול מכבי קריית גת, כדי להצטרף לספורטאים האחרים, שייצגו בעונה הבאה את באר שבע בליגות הבכירות של ישראל.

העונה הקרובה חשובה ומשמעותית, ומן הראוי שקברניטי העיר וראשי הספורט של בירת הנגב, החל מראש העיר רוביק דנילוביץ' דרך מנכ"ל כיוונים שלומי נומה, האחראי על ספורט מאיר אלפסי, וכלה במינהל הספורט, ישבו, יחשבו ויתכננו, ביחד עם ראשי הענפים בבאר שבע, איך אפשר לסייע ולחלק את המשאבים כדי להמשיך בתנופה, גם אחרי הבחירות.

לא היינו רוצים שבתום 2018/19, נאלץ לכתוב טור על עונה מאכזבת, ירידת ליגות או הפסקת פעילות.

 

אוהדים בטרנר

אוהדים ב'טרנר' | צילום: מאיר אבן חיים

 

הקהל הבאר שבעי ראוי לספורט ברמה הגבוהה ביותר. הוא ממלא את 'טרנר', גם לקונכייה כבר מגיעים 2,200 צופים, ובמשחק ההכתרה של מ.כ באר שבע הגיעו למעלה מ-500 איש להיכל.

בנוסף למכבי תל אביב, בית"ר ירושלים, הפועל חיפה ומכבי נתניה ב'טרנר', מטה אשר ומכבי תל אביב ב'איירטון', נוכל לראות בעונה הבאה את הפועל ומכבי ראשון לציון וגם את מכבי תל אביב באולם הכדוריד החדש ברמות, ומקווים שגם את מכבי תל אביב, הפועל ירושלים והפועל חולון ב'קונכייה'.

 

ג'ירו ד'איטליה

רוכבי הג'ירו ברחובות באר שבע

 

במקביל להשקעה העירונית ושל המדינה עד כה בהקמת מגרשי ספורט ואולמות ייעודיים, אולי הגיע הזמן לקדם גם ענפים נוספים, כמו שחייה ורכיבה על אופניים. הג'ירו ד'איטליה, שטרם הגיע לסיומו, זכה להדים רבים בקרב תושבי העיר, ויכול להוות אדן זינוק לפתח את הענף. בשחייה, באר שבע לא העמידה עד כה, לפחות בשנים האחרונות, ולו שחיין מוביל אחד, ונדמה שהגיע הזמן להקים בעיר בריכה אולימפית אחת, כשיש להניח שמתוך למעלה מ-200 אלף תושבים, מסתתרים שחיינים פוטנציאלים.

באר שבע עשתה העונה צעד ענק קדימה, וחשוב מאוד שזה לא יהיה חד פעמי. מוכרחים להמשיך בתנופה, כי עמידה במקום, כמוה כנסיגה לאחור.

 

אלכס קולוסנדנקו

גם הכדוריד בליגת העל

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה