טורים אישיים

זווית מהיציע | לא מתעסקים עם חיה פצועה

טורים אישיים28 באפריל 2018    4 דקות
0

על הקשר בין רונלדיניו להפועל באר שבע, בין נתניה לבני יהודה ובין מוחמד עלי לעלי מוחמד ולברק בכר

זווית מהיציע | לא מתעסקים עם חיה פצועה
שלא תעזו להרפות | צילום: דני מרון

"שלא תעזו להרפות", כתבו אוהדי באר שבע לאדומים שלהם, לפני פתיחת המשחק מול מכבי נתניה במחזור הקודם. מבחינתם, זה היה מסר לכל מי שחושב שסיפור האליפות כבר סגור, במיוחד אחרי המעידה מול הפועל חיפה. אוהדי נתניה מנגד, באותם רגעים ממש, היו עסוקים בלהיכנס ליציע שלהם, כשהם דורכים בדרך על הצעיף של הפועל באר שבע. ואז התחיל המשחק ודווקא "שחקני הקבוצה האורחת נראו כמו השטיח של האלופה", כמו שאמר אחד האוהדים. גול רודף גול, התקפה אחרי התקפה, ובאר שבע לא הרפתה, כמו שכתוב היה בשלט. במזל, נתניה יצאה מהמשחק הזה עם חמישייה בלבד.

 

באר שבע הגיעה למשחק בנתניה, כשהיא משיגה רק נקודה אחת מולם בשני המפגשים הקודמים וכשכל הפרשנים כבר הכתירו את הקבוצה של דראפיץ' את ברדה, לקבוצה שנמצאת בכושר הכי טוב בליגה. אז איך הקבוצה שניצחה את מכבי 1:4 קיבלה חמישייה מחניכיו של ברק בכר שלא מרבים להבקיע העונה, אתם שואלים? התשובה פשוטה: "לא מתעסקים עם חיה פצועה". במיוחד כשבחיה הפצועה הזו, פועם לב של אלופה.

במושגים של כדורגל, בדרך כלל נהוג לקרוא "חיה פצועה", לקבוצה שבורה, כזו עם רצף הפסדים, מכבי חיפה כזו אם תרצו. אך האלופה הגדירה את המושג הזה מחדש העונה. כן, היא פצועה, שחקנים גמרו את העונה והיא משחקת בהרכב שלישי, או רביעי שלה. אבל וזה אבל גדול, למשחק מול נתניה היא הגיעה כמו חיה פצועה, אבל עדיין חיה; בוגרת, חיה אלופה. ונתניה, הם נראו כמו גורים בני יומם לידה.

ברק בכר | צילום: דני מרון

ואם כבר מדברים על אלופים, השבוע הגיע לארץ כוכב על בכדורגל העולמי, אלוף אמיתי, רונלדיניו שמו. כשרונלדיניו רקד על הדשא, כולם רקדו איתו, אפילו שחקני היריבה ריאל מדריד מחאו לו כפיים. אותה קבוצה, שלא לקחה אותו בהתחלה בגלל שהוא היה "מכוער מדי" בשבילם.

רונלדיניו לא הגיע לפסגה בקלות, אבל הוא הפך את הדרך לשם לקלילה. בקריירה שלו, הוא ידע רגעים שמחים, ופחות שמחים, אבל הוא תמיד חווה אותם עם חיוך על הפנים וגרם לאחרים לחייך. הפועל באר שבע של העונה היא הרונלדיניו של הליגה. לא הכי יפה, אבל כשהיא רוקדת על הדשא, כולם מחייכים.

דני עמוס ובן שהר | צילום: דני מרון

המתאגרף האגדי מוחמד עלי אמר פעם: "שנאתי כל שנייה של אימון, אבל אמרתי – 'אל תפרוש. תסבול עכשיו ותחיה את שארית חייך כאלוף'". עלי מוחמד הכדורגלן אגב, לא היה בסגל. מאמן הכדורסל רודי טומיאנוביץ', אמר פעם: "לעולם אל תזלזלו בלב של אלוף". זה בדיוק מה שקורה לבאר שבע של העונה, היא סובלת, אבל בכל פעם כשהיא עם הגב אל הקיר, בכל פעם שמישהו מפקפק בה, מזלזל, היא מראה מה זה לב של אלופה.

בסוף המשחק ההוא מול נתניה, הפרשנים כבר לא דיברו על נתניה, על ערן לוי או על בית"ר ירושלים. החמישייה שכנעה אותם שיש רק קבוצה אחת שמגיעה לה אליפות העונה וזו באר שבע.

של נעליך מעל רגליך. באר שבע ועוד 13 | צילום: דני מרון

עכשיו, הערב, באר שבע שוב תצטרך לסבול ולהוכיח, בני יהודה זו לא קבוצה קלה. יחד עם זאת, אם האלופה תקשיב ללב שלה, גם בסוף המשחק הזה, בסוף העונה הזו, שחקניה יחגגו, ויחיו את שארית חייהם כאלופים. כי שלוש אליפויות ברציפות עוד לא עשו פה, ועם חיה פצועה לא מתעסקים.

הכי חשוב, שדווקא לא ישכחו את הדרך, את הפציעות, את ההרחקה של צדק, את הלב של ברדה, את כל מה שעברו העונה. רק שיזכרו: "דברים מסתדרים הכי טוב עבור אלה שמסתדרים הכי טוב עם דברים", כפי שאמר חבר היכל התהילה של הכדורסל, ג'ון וודן. רק תעשו את זה עם חיוך. תהיו רונלדיניו…

תהיו רונלדיניו | צילום: דני מרון

לעולם אל תזלזלו בלב של אלופה | צילום: דני מרון

מנצח על המקהלה. בכר | צילום: דני מרון

וכשהם רוקדים, כולם מחייכים. וואקמה ואוגו | צילום: דני מרון

יחיה, אבל עם חמישייה ברשת | צילום: דני מרון

להתראות ב'טרנר', הספירה לאחור נמשכת…

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה