טורים אישיים

תשאלו את יעקב | חנייה חינם לבאר שבעים!

טורים אישיים13 באפריל 2018    2 דקות
0

מדוע חייב ראש העירייה הבא של באר שבע לאפשר חנייה חופשית של תושבי בירת הנגב ברחבי העיר?

תשאלו את יעקב | חנייה חינם לבאר שבעים!
מעכשיו, תהיה להם הגנה מוסרטת. פקחית בניידת וידיאו עירונית | צילום אילוסטרציה: עיריית באר שבע

אם תשאלו אותי, הגיע הזמן שתושבי באר שבע לא יצטרכו יותר לשלם עבור חנייה ברחבי עירם, ממש כמו בתל אביב. בעבר, לא הייתה קיימת בבירת הנגב בעיית חנייה משמעותית. אולם, עם השנים והעלייה במספר תושבי האזור, הנצרכים לשירותי עיר המטרופולין (בעשרות אלפי תושבים, מה אתם יודעים?…), העתקת המרכז העסקי של העיר לאזור המכונה "הסיטי" (הכולל את קריית הממשלה על משרדיה הרבים והקניון, היכל המשפט ועוד), התפתחות המוסדות האקדמיים בבאר שבע (בעיקר אוניברסיטת בן גוריון ומכללת סמי שמעון) והרחבת השימוש בכלי רכב פרטיים, נוצרה כמעט מאליה מצוקה קשה במציאת מקומות פנויים לחניית מכוניות בבירת הנגב.

אלא שבאופן אבסורדי, רוב מוחלט של התנועה בעיר המחוז (בשעות העבודה המקובלות, כמובן…) מקורה מחוץ לבאר שבע. וכך יוצא שמאות אלפי תושבים מחוץ לבירת הנגב מגיעים באמצעות כלי הרכב הפרטיים שלהם לעיר, ופשוט סותמים אזורים מרכזיים בבאר שבע. כתוצאה מכך, נאלצים תושבים רבים בבירת הנגב לחפש שעות אחר מקום חנייה חוקי (אפילו בתשלום…) במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב לחנות שלא כחוק (ולחטוף דוחות…).

אפילו מכוניות של עיריית באר שבע חונות לפעמים שלא כחוק. חנייה באדום לבן של רכב עירוני | צילום: ארכיון "שבע"

מלבד זאת (אם תשאלו אותי…), מי שמגיע לעיר המחוז מסביבתה הקרובה או הרחוקה, צריך לשלם על חנייה בה! שהרי, כשבאר שבעי נוסע לתל אביב ברכבו, הוא משלם (ועוד איך…) על חנייה. אז, למה שתל אביבי הנכנס בשערי "בירת ההזדמנויות של ישראל" (כדי למצוא בה הזדמנויות, שכידוע אין בכלל בתל אביב ובמרכז הארץ…) לא ישלם על חנייה בבירת הנגב?

ולכן (רק אם תשאלו אותי…), לא יזיק אם כל המועמדים לראשות העירייה יתחייבו למצביעיהם בבחירות המוניציפליות הקרובות (בסוף אוקטובר, ממש בקרוב…) לבצע מיד לאחר שינצחו באותן בחירות, את המהלך הכל כך מתבקש (שכבר נוסה בהצלחה רבה בתל אביב, העיר הגדולה…), ולבטל את החנייה בתשלום לתושבי באר שבע. ולמי שלא יהיה ראש הרשות הבא, נבטיח רק, שהכנסות העירייה מחנייה לא רק שלא יירדו, אלא אף יגדלו (לא מדוחות, אלא מחנייה בתשלום של תושבי חוץ)…

לכלי הרכב (הבלתי ממונעים, בדרך כלל…) הללו, אין בעיות חנייה בבאר שבע. חנייה לרוכבי אופניים | צילום: עיריית באר שבע

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה