טורים אישיים

שי מאילן | והגדת לבנך

טורים אישיים31 במרץ 2018    3 דקות
0

ארבעה ענפי ספורט בליגת העל - מי החכם? מי הרשע? מי התם? ומי לא יודע לשאול?

שי מאילן | והגדת לבנך
צילום: ארכיון "שבע"

כנגד ארבעה ענפי כדור בליגות העל דיברה מועצת חכמי הספורט של עיר האבות: כדורגל, כדורעף, טניס שולחן וכדוריד.

על כדורגל מה אמרה?

כימי המדינה, העיסוק בענף, וארבע פעמים זכתה הקבוצה באליפות המדינה, הישג אליו לא התקרב אף אחד מהענפים האחרים. התקציבים הכי גבוהים, מתקנים מתחלפים, משכונה א' לרובע ה' ועד לנחל עשן, בואכה שכונת צפון ד'.

40 שנה במדבר הספורטיבי בין 2 האליפויות הראשונות לאלה שבאו אחריהן – מימי ההסתדרות לעידן של אלונה, מהליגות העירונית של אהרון בן יעקב לקבוצות הילדים שטסות לברצלונה, מ'וסרמיל' ועד ל'טרנר' – הרבה נוסטלגיה, לא מעט היסטוריה.

ועל כדורעף?

שתי קבוצות של אס"א מבאר שבע שיחקו העונה בליגה הבכירה – גברים ונשים. שתיהן סיימו במקום ה-7. זקני העיר עוד זוכרים את האימפריה שהקים עדי טוקר, שהגיע לאוניברסיטה ב-1972.

עוד כשהמשרדים היו במלון "עין גדי" (היה דבר כזה, לא רחוק מקניון קריית הממשלה), הוא בחר להשקיע בכדורעף נשים, ועד מהרה קטף את הפירות כשהקבוצה סיימה את עונות 1986 ו-1987 במקום ה-3, וייצגה את ישראל בגביע הפדרציה האירופי. אז שיחקו אצל המאמן חיים גל, אגדות כדורעף מקומיות, ביניהן מלכת היופי ניקול הלפרין, הקפטנית דפנה אביגור, בטי סואיל, אליס הלימי ודפנה אלוש.

כיום הרוח החיה של בנות אס"א היא עינב קדוש, בתו של אלברט קדוש, כדורגלן עבר של הפועל באר שבע (1986-1978), וקפטן קבוצת הנוער שזכתה באליפות המדינה ב-1976.

אס"א באר שבע בנות חוסמות

כדורעף נשים. בלעדיות לאס"א | צילומים: אילן שי

ומה דעתה על טניס השולחן?

מנדל נוימן ודני בלנרו שולטים ברמה בענף זה לא מעט שנים. עד לא מכבר היו ל-2 המועדונים, הפועל ובית"ר באר שבע ייצוג בליגת העל. נשות הפועל התחרו אף הן בליגה הבכירה. אפילו שחקנים מסין שיחקו בהפועל, שנותרה, לעת עתה, נציגתנו היחידה בטופ הישראלי.

אלא מה? הקבוצה שסיימה את העונה הנוכחית במקום ה-5, עם מספר נקודות זהה לזה של הקבוצה שסיימה רביעית (4 הראשונות עולות לפלייאוף האליפות), פנתה לבית הדין העליון של האיגוד כדי שיקפיא את משחקי הפלייאוף, ואף הגישה תלונה למשטרה על אי סדרים לכאורה בהתנהלות האיגוד.

בינתיים, הליגה הוקפאה.

ותיק שחקני הפועל באר שבע בליגת העל. פבל טימנוגורוד

ועל הכדוריד, מה היא אומרת?

הקבוצה הצעירה בחבורה הנכבדת, נולדה מרעיון מטורף שהגה רוני טסלר לפני עשור. מי שהגיע מעולם אחר לגמרי – התעמלות קרקע, פנה לתחום חדש. המורה לחינוך גופני גייס את תלמידיו בתיכון רבין, ועשה היסטוריה, כשהצליח להעלות העונה, ביחד עם אבנר דרורי, את מ.כ באר שבע לליגת העל.

היו כבר בעבר ניסיונות להרים את הענף בעיר, כמו אס"א באר שבע ב-1971, אך זו הפעם הראשונה בה מגיעה נציגת העיר לליגה הבכירה.

השחקנים והצלחת

קבוצת הכדוריד עם צלחת האליפות

אז מי הרשע, החכם, התם וזה שאינו יודע לשאול? את פתח לו.

חג שמח!

נ.ב: ממתינים בקוצר רוח גם לכדורסל.

השחקנים מודים לקהל

קרובים להגשים חלום. אוהד כהן וחבריו מודים לקהל אחרי ניצחון

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה