טורים אישיים

תשאלו את יעקב | מי פה "החשוך"?

טורים אישיים22 במרץ 2018    2 דקות
0

מדוע טועים מי שתוקפים בחריפות דוברים, כמו הרב אלי סדן ממכינת עלי, על דעותיהם בענייני משפחה?

תשאלו את יעקב | מי פה "החשוך"?
חתן פרס ישראל לפני שנתיים. שר החינוך נפתלי בנט והרב סדן | צילום: שלומי אמסלם לע"מ

אם תשאלו אותי, הרדיפה האובססיבית בתקשורת אחרי אמירות שונות של רבנים מהזרם הדתי לאומי, התוקפים בחריפות את אורח חייה של הקהילה הלהט"בית (כן, גם בבאר שבע הקטנה שלנו…), האחרון שבהם המייסד וראש המכינה הקדם צבאית שבעלי, הרב אלי סדן, נובעת מחוסר הבנה של תהליכים היסטוריים בסיסיים, ומהווה סתימת פיות מודרנית, ממש כמו זו שבה נקטו בעבר אנשי הדת הנוצרים הבכירים ביותר נגד מדענים, כמו גלילאו גליליי (הזכור בזכות המשפט הידוע: "ואף על פי כן, נוע תנוע"…).

בינינו, מה ההבדל בין אותם אנשי דת והכלים המפלצתיים שעמדו לרשותם (אינקוויזיציה וכאלה…) ובין "השחיטה" הציבורית (לא פחות….), שעוברים אישים כדוגמת סדן ורבנים נוספים, בימים אלה ממש? אפשר כמובן להתווכח על הסגנון והרטוריקה של בעלי אותן דעות (גם לי יש הסתייגויות מחלק לא קטן מהדברים…), אבל לא ייתכן שכל זב חוטם בתקשורת יעוט כמוצא שלל רב על כל דובר כזה, ויבקש למשל לשלול ממנו פרס ישראל ואף את פרנסתו, שלא לדבר על קריאות לסגור את מקום עבודתו.

מלבד זאת (אם תשאלו אותי…), ידוע לכל בר דעת, שהאיסור המקראי על משכבי זכר (כמו גם על עניינים, שאפילו לרודפים החריפים ביותר של הרב סדן ובעלי דעות קרובות אליו אין שום בעיה איתם, כגון רצח וגניבה…) נקבע על רקע קיומם בהיקף ניכר של משכבים כאלו. לפני שניתנה התורה, כמעט שלא היו חוקים (דתיים או חילוניים, במושגים של ימינו…) שאיפשרו התנהלות חברתית שפויה; כפי שהיה מקובל באותם ימים לרצוח, לגנוב, לאנוס (אפילו נשים וילדים, רחמנא ליצלן…), לעבוד אלילים (כולל הקרבת בני אדם…), ולהרביע בהמות, כך גם היה מותר ואף נפוץ לקיים משגלים של גברים עם גברים ונשים עם נשים.

ולכן (רק אם תשאלו אותי…), מי שקורא לרבנים, התובעים לשמור על המסגרת המשפחתית של גבר ואישה (מבלי כמובן לנגוע בקצה אצבעו של מי שלא יבחר לעשות זאת…) "חשוכים", הוא עצמו חשוך, ורוצה לחזור ל"תוהו ובוהו" של ימים עברו…

גלילאו גליליי. גם את הפה שלו ניסו לסתום… | צילום: שנת 1624 איור של גלילאו גליליי קרדיט Ottavio Leoni‏

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה