טורים אישיים

אמרתי לכם!!!

טורים אישיים19 במרץ 2018    3 דקות
0

אם מישהו ירצה לספר יום אחד את הסיפור של העונה כולה, הוא יכול לחזור לאירועי המחזור ה-27. כל הטוב, הרע והמכוער בעונה הזו, התרחש השבוע במחזור אחד, מה שמרגיש לי כצורך להגיד לספקנים: אמרתי לכם!!!

אמרתי לכם!!!
גרזן איכותי. ג'ון אוגו | צילום: מאיר אבן חיים

אמרתי לכם שבעונה הזו אין קבוצות טובות, יש קבוצות פחות גרועות; אמרתי לכם שלא רק שהפועל באר שבע תזכה באליפות, אלא שהיא תסיים בפער של כחמש נקודות מהשנייה, מכבי תל אביב – פער שנפתח אתמול; אמרתי לכם שבמירוץ האליפות הזה יש יתרון עצום לבאר שבע על פני יריבותיה, ואת זה ראינו השבוע. ומה גורם לי להרגיש כל כך בטוח בעצמי? מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים.

בעוד שבאר שבע שוב לא הבריקה, היא עדיין נראית כמו אלופה, או "הם פשוט קשים", כמו שאמר אחד משחקני בני יהודה בסיום המשחק. לעומת זאת, מכבי תל אביב, זו שנתנה נוק-אאוט להפועל חיפה בסיבוב הקודם עם 0:4 מוחץ, לא מפסיקה לבעוט בדלי, ואיך שהיא כבר מראה סימנים של אליפות, מגיע ניר קלינגר ומחזיר את כוכבי מכבי למקומם הטבעי, בדיוק כמו שהוא עשה כשאימן שם. מכבי תל אביב נראית כמו טבח בצה"ל, שעושה שבוע-שבוע. שבוע אחד היא מרשימה, ושבוע אחרי היא בחופש, כאילו הם אומרים: "אנחנו לא רוצים לזכות באליפות השנה".

בית"ר זה כבר סיפור אחר; לרוב, היא נראית טוב, ולמרות ההגנה שלה, עושה רושם שלא משנה כמה שערים היא תספוג, היא תבקיע יותר. כמו באר שבע השבוע, בית"ר נראתה פגיעה, אך המזל איתה. פנדל לזכותה שלא היה ונשרק, ופנדל לחובתה שכן היה ולא נשרק, זה סיפור המשחק מול נתניה.

בכלל, כל העונה שלה נראית כמו הסיפור של אנתוני וארן, כשאלי טביב הוא "המתעלל" ובני בן זקן בתפקיד הנערה המסכנה, ובמקרה הזה, בניגוד לפרשת וארן, זה לא משנה אם זה בהסכמה או לא, זה פשוט לא נראה טוב. בעונה כזאת של בית"ר, גם אם בן זקן יזכה באליפות, וייבחר למאמן העונה, טביב ובית"ר יתנהגו כמו שלושת הקופים החכמים ההם. נו, כמו שבית"ר התנהגה בפרשה: האחד מכסה בידיו את פיו, השני מכסה את עיניו, והשלישי מכסה את אוזניו. בפועל, הקופים מסמלים פתגם סיני עתיק: "אל תדבר רוע, אל תראה רוע, אל תשמע רוע". בבית"ר, זו נראית יותר כמו הפרשנות הנפוצה של ימינו: "לא ראיתי, לא שמעתי, לא אמרתי". מדהים שהם עדיין במרוץ, יסיימו במקום ה-3.

סיפור המשחק של באר שבע. צמד הביטונים ואוגו | צילום: דני מרון

נחזור לבאר שבע. שוב בני יהודה, שוב יעקב בוזגלו באצטדיון 'טרנר'. אלא שהפעם אף אחד לא קילל (כמעט), אף אחד לא נפצע לתקופה ארוכה ושוב, אבא יעקב יצא מהאצטדיון הזה מתוסכל, הרבה לפני שהמשחק נגמר.

באר שבע של השבוע, נראתה כמו באר שבע שיש לה שישה נציגים בנבחרת (מדהים שדסה כבש אתמול שער לזכות מכבי, אבל הוא לא "כשיר" לנבחרת), או במלים אחרות – כמו הקבוצה היחידה שרוצה לקחת אליפות בליגה הזו. זה מתחיל משני המגנים שלה, אחד שבישל שער, והשני שהיה המצטיין במגרש. זה ממשיך עם ג'ון אוגו, שכל שער שלו זה אליפות, ודן איינבינדר שבעונה כזו של בית"ר, ייקח את התואר עם קבוצה אחרת. מעל כולם, זהו מאור, "איך הוא רץ ככה בגיל 34?", מליקסון. ועל כולם מנצח ברק בכר. מנצח.

"זה לא עוצר, רק מתגבר", נכתב בדגל פריסה ביציע אוהדי מכבי תל אביב, במשחק ההפסד של סגנית האלופה מול הפועל חיפה. כמה שהם צודקים…

כמה שהם צודקים. כבר חמש הפרש וזה לא עוצר | צילום: אריאל שלום

להתראות ב'טרנר', מה כבר חמש הפרש?!

איך הוא מבקיע למכבי, אבל לא "כשיר" לנבחרת? אלי דסה | צילום: אריאל שלום

קללת בוזגלו מי?

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה